Poll

Naar welke kant zal ik de route verder uitbreiden? (De teller staat op 69, het wordt dus Almere-Lelystad)

Van Hilversum naar Amersfoort
8 (11.6%)
Van Hilversum naar Lelystad
29 (42%)
Van Utrecht naar Amersfoort
10 (14.5%)
Van Utrecht naar Gouda
14 (20.3%)
Van Utrecht naar Geldermalsen
8 (11.6%)

Total Members Voted: 68

Voting closed: Sunday 16 June, 2013, 10:13:08

Re: Nieuw: Route 'Gooi Centraal

**
TreinPunt.NL Vriend
Sprinter
376 posts
« Reply #1620 on: Friday 06 November, 2015, 15:55:52 »
'Gooi Centraal met DBTracks. :)
Let wel dit is 3Drail wat ietwat meer vergt van je PC. (bij mij word dat trouwens bij wissels niet weergegeven)
En je hebt de Garl route addon evenzo goed nodig omdat er nogal wat scenery in is verwerkt, mja je bent niet meer indirect afhankelijk van het spoor.

TrainXP, is het mogelijk dat je dat met mij (ons) kan delen. Want ik zou graag met de 3D tracks willen rijden.
Of hoe kan ik dit zelf doen, want ik heb het een keer geprobeerd en toen lag er helemaal geen rails meer :P
Interesse in scenario's met omroep, kijk dan op: http://www.blivius92.nl/scenarios/

*
Hogesnelheidstrein
7.978 posts
« Reply #1621 on: Friday 06 November, 2015, 17:03:25 »
Nja bij mij ging het ook niet over een nacht ijs, maar met HIER veelvuldig "Replacing Track" te lezen en oefenen toch onder de knie gekregen. ;)

Groeten trainsxp

*
Sprinter
372 posts
« Reply #1622 on: Friday 06 November, 2015, 19:44:03 »
Gelet op alle suggesties over de tracks zal ik op zoek gaan naar een goede (freeware) vervanger. Het grote probleem vind ik het kleurverschil tussen de inmiddels door velen gesuggereerde tracks en de trackbed-texture onder de tracks (zoals bij bovenstaande DBTracks). Ik vind dat afbreuk doen aan de immersion (realiteitsbeleving) van de route. Daarbij heb ik er geen zin in om de gehele texture met de hand te gaan zitten vervangen door een bij de nieuwe tracks passende texture, simpelweg omdat daar enorm veel tijd in gaat zitten.

Ik zal kijken wat ik kan doen.
Als iemand suggesties heeft hou ik me uiteraard aanbevolen. Daarnaast staat het iedereen vrij om de tracks te vervangen met RWTools.

Groetjes
Ed 

**
TreinPunt.NL Vriend
Sprinter
376 posts
« Reply #1623 on: Friday 06 November, 2015, 20:16:31 »
Nja bij mij ging het ook niet over een nacht ijs, maar met HIER veelvuldig "Replacing Track" te lezen en oefenen toch onder de knie gekregen. ;)

Heel erg bedankt, het is me gelukt. Ik hoor alleen op de een of andere manier altijd wissel geluiden van de trein af komen met de HD tracks

*
Intercity
546 posts
« Reply #1624 on: Friday 06 November, 2015, 23:56:55 »
Heel erg bedankt, het is me gelukt. Ik hoor alleen op de een of andere manier altijd wissel geluiden van de trein af komen met de HD tracks

Die geluiden zitten naar mijn weten aan de trein gekoppeld (dat moest in ik ieder geval instellen bij mijn ICR'en) en niet aan de rails...
Huidige projecten: Bietentrein | TEE DE-IV | Plan E-rijtuigen
Meer info over mijn actuele projecten te zien op mijn  Project Blog

*
Hogesnelheidstrein
Waarom ook niet
1.590 posts
« Reply #1625 on: Saturday 07 November, 2015, 12:03:33 »
Blivius92 zou je even willen reageren op mijn PM

**
TreinPunt.NL Vriend
Sprinter
376 posts
« Reply #1626 on: Saturday 07 November, 2015, 19:29:32 »
Kan iemand mij trouwens vertellen van het bestand sanbarst van Kuju is?
RWtools geeft aan dat ik deze mis :)

*
Hogesnelheidstrein
7.978 posts
« Reply #1627 on: Saturday 07 November, 2015, 19:45:05 »
Ja dat komt van:

<Provider d:type="cDeltaString">Kuju</Provider>
               <Product d:type="cDeltaString">RailSimulatorUS</Product>
            </iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID>
         </BlueprintSetID>
         <BlueprintID d:type="cDeltaString">TemplateRoutes\SanBarst.xml</BlueprintID>

Zie het RouteProperties.xml bestand van deze route, er word trouwens nog meer naar deze RailSimulatorUS verwezen wat betekend dat het payware US loco & Assets pack nodig is mocht je dat niet hebben. ;)

**
TreinPunt.NL Vriend
Sprinter
376 posts
« Reply #1628 on: Saturday 07 November, 2015, 19:53:11 »
Zie het RouteProperties.xml bestand van deze route, er word trouwens nog meer naar deze RailSimulatorUS verwezen wat betekend dat het payware US loco & Assets pack nodig is mocht je dat niet hebben. ;)

Het leuke is dat ik die wel heb, ik laat steam wel een keer alle bestanden checken :). Ik heb die US loco pack bij railworks zelf gekregen, alleen heb ik een iets te geavanceerde clean tool over mijn pc gedraaid :P

**
TreinPunt.NL Vriend
Hogesnelheidstrein
De trein!!
1.766 posts
« Reply #1629 on: Saturday 07 November, 2015, 23:24:55 »
Hoi Ed,

Ik zou het erg leuk vinden als je de route zou uitbreiden! Voor de rails kan je eventueel ook nog gebruik maken van de gratis WOP tracks (Link).

Groet,
Koplopermau
Volg me op mijn Twitch Kanaal en abonneer je op mijn YouTube kanaal!

*
Intercity
1966 was een goed jaar
578 posts
« Reply #1630 on: Sunday 08 November, 2015, 19:22:13 »

Die geluiden zitten naar mijn weten aan de trein gekoppeld (dat moest in ik ieder geval instellen bij mijn ICR'en) en niet aan de rails...

Ja \ nee, bij sommige bij sommige treinen\trams zit het in de engine blueprints verwerkt en bij sommige rails zit het geluid in de track blueprints verwerkt.  Hier kwam ik achter toen ik de GVB Bolkopper aan het testen was in de Butowice Tram route. Ik had nog geen geluid  aan de tram gekoppeld en toch was er geluid  :o.

P.s. Met wat ontbrekende scenery kan ik leven, met het ontbreken van rails niet.
« Last Edit: Sunday 08 November, 2015, 19:24:08 by Marc D. »

*
Hogesnelheidstrein
3.431 posts
« Reply #1631 on: Saturday 14 November, 2015, 17:52:57 »
Ed leuk dat je de draad weer op pakt :)

*
Hogesnelheidstrein
3.431 posts
« Reply #1632 on: Saturday 02 April, 2016, 16:03:56 »
Het is en Blijft een Prachtige route!
Vandaag  weer even gereden......
« Last Edit: Saturday 02 April, 2016, 16:06:05 by John Roterman »

*
Stoomlocomotief
16 posts
« Reply #1633 on: Friday 27 May, 2016, 22:59:45 »
Heb de route inmiddels gevonden!

Enkel mis ik alle portalen onderhand, en ik heb keiveel bovenleidingspakketten geinstalleerd, zowel van railsim, als christrains, en dergelijke, welke mis ik in godsnaam...
« Last Edit: Friday 27 May, 2016, 23:06:56 by AtomicDevil »
==========================
                Dutch Pride
==========================

*
Intercity
681 posts
« Reply #1634 on: Friday 27 May, 2016, 23:48:51 »
 :)

@AtomicDevel,

Heb je de downloadpagina http://forum.treinpunt.nl/index.php?action=downloads;sa=view;down=5673 gelezen waar staat wat je voor de route nodig hebt?
Ook in dit topic pagina 1 t/m 55 gelezen waarin meermalen deze vraag  is gesteld?
Zoek functie van het forum gebruikt?

m.v.g.

A.N. de Jong
« Last Edit: Friday 27 May, 2016, 23:50:48 by ANdeJong »

**
TreinPunt.NL Vriend
Hondekop
Brisbane, Australia
127 posts
« Reply #1635 on: Saturday 28 May, 2016, 00:37:04 »
Enkel mis ik alle portalen onderhand, en ik heb keiveel bovenleidingspakketten geinstalleerd, zowel van railsim, als christrains, en dergelijke, welke mis ik in godsnaam...

Dat je "keiveel" bovenleidingspaketten hebt geinstalleerd is irrelevant, het gaat erom wat je nodig hebt voor deze route.

Misschien mis je deze nog? DS 20000 Bovenleidingpakket => Freeware

Edit: of Tankje?
« Last Edit: Saturday 28 May, 2016, 00:43:12 by TheJAG »

*
Stoomlocomotief
16 posts
« Reply #1636 on: Saturday 28 May, 2016, 13:27:09 »

Dat je "keiveel" bovenleidingspaketten hebt geinstalleerd is irrelevant, het gaat erom wat je nodig hebt voor deze route.

Misschien mis je deze nog? DS 20000 Bovenleidingpakket => Freeware

Edit: of Tankje?

Klopt die staan er ook in. ik ben er inmiddels achter wat het is, al weet ik er geen oplossing voor, de portalen die ik mis zijn van Marc D.
Deze zijn geinstalleerd en op de route die ik zelf aan het maken ben (daar ga ik in deze topic verder niet over hebben) kan ik ze wel plaatsen maaar zijn onzichtbaar, ik heb hiervoor ook een topic geopend in de problemen sector, maar mss dat iemand hier het antwoord weet.

De assets zijn aangevinkt, RW Tools geeft geen missende delen aan, Graphics staan max (ook de object density en etc), maar ze weigeren zich te laten zien....

==EDIT==
Inmiddels zijn de portalen van Marc D ook werkend.
Geen idee hoe of wat helaas, start RW2016 op, start de route en nu schijnen ze wel allen zichtbaar te zijn, ook in mijn editor.
« Last Edit: Saturday 28 May, 2016, 14:03:41 by AtomicDevil »

**
TreinPunt.NL Vriend
Hogesnelheidstrein
1.304 posts
« Reply #1637 on: Sunday 29 May, 2016, 14:45:24 »
zeer mooie route , toppie !
maar ik vraag mij een ding af, ik zat bij blivius te kijken naar een route op het gooi , en zag daar boven de snelweg matrix borden en portalen , ik vroeg mij af waar deze vandaag komen ?

toon je waardeering met een donatie ! ( vrijblijvend ! ) : http://nl.dreamordonate.com/dromen/ts2016-zw-nl

*
Hogesnelheidstrein
7.978 posts
« Reply #1638 on: Sunday 29 May, 2016, 15:26:49 »
Bedoel je iets van deze borden met portaal wat onderstaand plaatje laat zien?
Zo ja dan zou je ff moeten kijken of je deze map hebt .....\Steam\SteamApps\common\railworks\Assets\Tankje\Moerdijk\procedural\wegen\ met daarin oa.deze bestanden: nlmatrix2baans.bin en nlsnelwegportaal2baans.bin voor het getoonde plaatje.

Het kan ook zijn dat Ed er zelf een paar gemaakt heeft, dan zouden ze in de eds assets map moeten zitten.

*
Stoomlocomotief
2D Graphic Designer
35 posts
« Reply #1639 on: Sunday 29 May, 2016, 23:51:37 »
Bedoel je iets van deze borden met portaal wat onderstaand plaatje laat zien?
Zo ja dan zou je ff moeten kijken of je deze map hebt .....\Steam\SteamApps\common\railworks\Assets\Tankje\Moerdijk\procedural\wegen\ met daarin oa.deze bestanden: nlmatrix2baans.bin en nlsnelwegportaal2baans.bin voor het getoonde plaatje.

Het kan ook zijn dat Ed er zelf een paar gemaakt heeft, dan zouden ze in de eds assets map moeten zitten.

Sinds wanneer zijn die lampjes rood ;p
Nee niet teveel druk op leggen. Ziet er goed uit!!

*
Stoomlocomotief
27 posts
« Reply #1640 on: Monday 08 August, 2016, 22:11:36 »
Zijn echt alle payware routes noodzakelijk?
200 euro voor een gratis route is een klein beetje overkill.
« Last Edit: Monday 08 August, 2016, 23:11:09 by tommie59 »

**
TreinPunt.NL Vriend
Hogesnelheidstrein
De trein!!
1.766 posts
« Reply #1641 on: Monday 08 August, 2016, 23:28:14 »
Het is al eerder aan de orde gekomen of alle DLC noodzakelijk is om de route te rijden. Dit is aan de maker, in dit geval, aan Ed. Hij heeft deze add-ons gebruikt om de route er, in zijn ogen, realistisch uit te laten zien. De een zal zeggen dat dit niet nodig is omdat het geld kost, de ander zal zeggen dat het geen probleem is.

Ed is de bouwer en hij heeft ervoor gekozen deze routes wél te gebruiken. In zijn handleiding staat dan ook beschreven dat je deze routes nodig hebt om de route correct te kunnen rijden. Dus officieel: Ja, je hebt de routes nodig.

Onofficieel zeg ik dat je alleen de Glasgow route nodig hebt voor de rails. Deze is absoluut noodzakelijk. Zonder de Glasgow Airport route zal de route niet werken omdat daar de rails in zit die de route gebruikt. Heb je de andere add-ons niet, dan ziet de route er simpelweg heel leeg uit. Je rijdt dus door een niemandsland. Daarnaast kan het gebeuren dat je op de grond ook zogenaamde 'Missing Textures' krijgt omdat de ondergrond is ingekleurd met een soort gras of beton uit een route die je niet bezit.

Hopelijk beantwoord ik daarmee je vraag. ;)

*
Stoomlocomotief
27 posts
« Reply #1642 on: Tuesday 09 August, 2016, 10:12:41 »
Dankjewel voor het uitgebreide antwoord. :)

Hopen dat  alle benodigde routes dan ooit  een megasale hebben. ;)

TreinPunt.NL Downloadmanager
Intercity
Hoi ik ben Rob ook wel bekend als (Rubku_NL)
694 posts
« Reply #1643 on: Tuesday 09 August, 2016, 16:01:18 »
Megasale? oke de prijzen zijn soms wat hoog kant, daarom raad ik ook aan om in de sale te kopen  ;)

er is geregeld een sale voor DLC op steam! dus goed in de gaten houden :P

de grotere sales zijn de summer sale (meestal juli) en rond kerst!

ook zoek altijd na bundels of packs die zijn altijd goedkoper :)

daar naast kan je ook altijd kijken op G2A.com , kinguin.net of op greenmangaming.com voor goedkopere DLC & games!

Edit Koplopermau: G2A link gemaakt.
« Last Edit: Tuesday 09 August, 2016, 17:55:39 by Koplopermau »
Ik stream bijna elke dag op Twitch
:D en bouwt aan Zuid-oost Nederland :D

Join ook mijn Discord voor veel info & nieuws.
incl repaints, free scenarios & meer. ook krijg je een melding als ik live ga op Twitch!

*
Stoomlocomotief
2 posts
« Reply #1644 on: Sunday 25 September, 2016, 12:59:40 »
Waar kan ik de rails downloaden?

*
Hogesnelheidstrein
Routebouwer/ Scenario programmeur (ofzoiets)
1.005 posts
« Reply #1645 on: Sunday 25 September, 2016, 13:01:26 »
 de Rails is volgensmij in 1 van de Payware Routes van DTG verwerkt  En dus moet je die aanschaffen ;)
TREINSPOTKANAAL EN GAMEKANAAL SAMENGEVOEGD:
Geen Video's of weinig video's op kg klep meer
DutchRouteChannel:
 https://www.youtube.com/channel/UC0r4fl9lwKi7Wmu_5qw8Z1g

Een nieuwe Facebpookgroep voor TS2016 fanaten:
https://www.facebook.com/groups/551285945024977/

SUPERVIRM,

**
TreinPunt.NL Vriend
Hondekop
Brisbane, Australia
127 posts
« Reply #1646 on: Sunday 25 September, 2016, 13:52:23 »
Waar kan ik de rails downloaden?
Doe ook vooral geen moeite om dit topic te lezen, ook al is het de laatste pagina ... het antwoord staat notabene slechts drie berichten terug  ::)

*
Stoomlocomotief
10 posts
« Reply #1647 on: Monday 09 January, 2017, 09:31:03 »
De downloadlink werkt niet meer, bestand onvindbaar.  :-\

Correctie, link vermeld in de post doet het niet, download via treinpunt.nl werkt wel zie ik.

*
Stoomlocomotief
Hallo ja jij daar! Speel scenario's :D
22 posts
« Reply #1648 on: Sunday 22 January, 2017, 14:48:11 »
Is almere en lelystad in development zo ja.
Dan ben ik hyped voor dat route.
Ik zag jouw leven voorbij flitsen

*
Intercity
Bouwer Noordwest Nederland
670 posts
« Reply #1649 on: Sunday 22 January, 2017, 14:56:59 »
Laatst gezien: Monday 28 December, 2015, 22:49:06
Dus.. Wie weet  :P