Poll

Welke richting moet ik opbouwen

Lijn 5 Richting Presikhaaf
Lijn 7 Richting Rijkerswoerd.
Lijn 4 Tot aan Kronenburg
Lijn 331 Richting Velp Zuid
Lijn 1 Richting Velp

[CLD] Project Arnhem Beta 1.0

*
Hogesnelheidstrein
Waarom ook niet
1.590 posts
Re: Breng Tramnetwerk Arnhem Beta 1. Release 23 Mei 2015
« Reply #60 on: Wednesday 06 May, 2015, 20:28:53 »
Zoals in de topic titel staat is de release datum vrij dichtbij. De route is nu bij beta tester Intercity op het scherm en Gaming Sebas. Als je een PM stuurt naar mij kan je ook beta tester worden.
« Last Edit: Thursday 07 May, 2015, 09:11:44 by bryan2004 »

*
Hogesnelheidstrein
Waarom ook niet
1.590 posts
Re: Breng Tramnetwerk Arnhem Beta 1.
« Reply #61 on: Friday 03 July, 2015, 18:19:17 »
Mensen ik ben weer terug met screenshots beta 1 de officiele staat al bijna 2 maanden in de wacht. Maar goed beta 2 is een nieuwe map MET GOOGLE OVERLAY! Ik heb me voor genomen om te beginnen met Lijn 5 Presikhaaf-Schuytgraaf(beta 1 HELEMAAL ) Lijn 6 Elsweide/HAN-De Laar West( beta 1 HELEMAAL ) en lijn 331 Arnhem IJseloord 2/Velp Zuid - Nijmegen Weezenhof (beta 1 IJseloord 2 naar CS arnhem beta 2 ga ik Velp Zuid er in doen en misschien bouw ik dan al door naar Elst) Dit was de info met 2 weken krijg ik zomer vakantie en dan ga ik volop bouwen en screens posten.
« Last Edit: Wednesday 02 September, 2015, 19:34:09 by bryan2004 »

*
Stoomlocomotief
18 posts
Re: Breng Tramnetwerk Arnhem Beta 1.
« Reply #62 on: Sunday 05 July, 2015, 10:07:47 »
Mensen ik ben weer terug met screenshots beta 1 de officiele staat al bijna 2 maanden in de wacht. Maar goed beta 2 is een nieuwe map MET GOOGLE OVERLAY! Ik heb me voor genomen om te beginnen met Lijn 5 Presikhaaf-Schuytgraaf(beta 1 tot CS) Lijn 6 Elsweide/HAN-De Laar West( beta 1 tot CS) en lijn 331 Arnhem IJseloord 2/Velp Zuid - Nijmegen Weezenhof (beta 1 IJseloord 2 naar CS arnhem beta 2 ga ik Velp Zuid er in doen en misschien bouw ik dan al door naar Elst) Dit was de info met 2 weken krijg ik zomer vakantie en dan ga ik volop bouwen en screens posten.
Ik wil je route heeeeeeeel graag downloaden alleen je gebruikt payware die ik niet heb :'( :'( :'( :'( :'(

*
Hogesnelheidstrein
Waarom ook niet
1.590 posts
Re: Breng Tramnetwerk Arnhem Beta 2.
« Reply #63 on: Sunday 05 July, 2015, 10:25:03 »
welke payware mis je ?Enige payware dat gebruikt wordt Route munich-Augsburg      http://store.steampowered.com/app/208288/
Route Koln Dusseldorf      http://store.steampowered.com/app/65246/

*
Hogesnelheidstrein
Waarom ook niet
1.590 posts
« Reply #64 on: Wednesday 02 September, 2015, 19:39:21 »
Vandaag weer flink gewerkt. Ik heb besloten om mijn route Arnhem dieren te verplaatsen in deze map :D. En lijn 5 helemaal te maken met tevens ook lijn 6 helemaal te maken. Lijn 7 wordt nu ook deels gebouwd tot Winkelcentrum Kronenburg. Maar eerst focus ik me op lijn 5 en 6. Eerst de scenery tot cs. Dan het spoor tussen Cs en Winkelcentrum Elderhof, en daarna richting Schuytgraaf en als laatste richting de laar west. meer info volgt. eerst een screen.
« Last Edit: Wednesday 02 September, 2015, 20:59:28 by Niels97, Reason: Goeie screen toegevoegd. »

*
Hogesnelheidstrein
Waarom ook niet
1.590 posts
« Reply #65 on: Wednesday 28 October, 2015, 17:47:00 »
 ::) ::)

*
Sprinter
Oh Hai
417 posts
« Reply #66 on: Wednesday 28 October, 2015, 19:35:20 »
Hoi Bryan. Word lijn 2 ook nog gemaakt (Dus Hoogkamp - Arnhem CS - De laar oost - De laar west en vanaf daar lijn 6 ri. Elsweide/HAN)?

Groetjes Niels
Trolleybusliefhebber in Arnhem :)

Breng GTW :)

*
Hogesnelheidstrein
Waarom ook niet
1.590 posts
« Reply #67 on: Wednesday 28 October, 2015, 20:00:57 »
@Nielsjuh007

In de planning liggen alle (Trolley) lijnen. Maar doordat de map overlay nog niet geupdate is kan ik de rotonde op de brabantweg niet exact plaatsen. Zodra lijn 7 volledig is afgerond ga ik volgens de pol verder met lijn 1 naar oosterbeek. En met de afronding van lijn 7 komt ook meteen scenery. Dus samengevat lijn 2 komt maar daarmee wacht ik tot maps is geupdate.

maar nog even als extra mededeling. Als lijn 7 met scenery is afgerond komt beta 3 uit. Ik ga eerst bezig met het stuk richting Rijkerswoerd, dat omdat de Geitenkamp zo veel heuvels heeft. Nog even een vraag voor iedereen. Moet ik de bulten op de Geitenkamp plaatsen of niet ( ben er niet goed in omdat ik de exacte stijgingen niet weet).

*
Sprinter
Oh Hai
417 posts
« Reply #68 on: Wednesday 28 October, 2015, 20:43:50 »
Oke is goed

Groetjes Niels  8)

*
Hogesnelheidstrein
Waarom ook niet
1.590 posts
« Reply #69 on: Wednesday 28 October, 2015, 20:52:53 »
Hey iedereen.

Ik mag weer opnieuw beginnen met leggen. :'( :'(
Ik heb net het uitstap perron op het CS gelegd crasht Railworks... toen ik de route daarna opstarte was ALLE rails weg. In totaal lag er voor een KM of 60 aan rails. Dan kan ik weer eens opnieuw beginnen. De route AH DR komt niet meer. Heb ik geen zin meer in omdat dit vaker is voorgekomen. En het ergste is nog dat ik na het opslaan een Back-Up wou maken. Als je nog tips hebt zeg het. Ik ga als eerste het stuk Arnhem CS ,Willemsplein, Velperplein maken. Dit vraagt de meeste aandacht.

*
Hogesnelheidstrein
7.973 posts
« Reply #70 on: Wednesday 28 October, 2015, 21:19:38 »
Had je nog helemaal geen back-up gemaakt in al die tijd dat je ermee bezig bent? ???
Nja dat is vragen om moeilijkheden, een crash en/of een dump komt altijd op het meest verkeerde moment, heb het ook met regelmaat van nog even dit en dan sla ik op.
En juist dan komt de welbekende dump file of out of memory, dus weer ca. een uur voor niets zitten prutsen. :'(

Groeten trainsxp

*
Intercity
1966 was een goed jaar
578 posts
« Reply #71 on: Wednesday 28 October, 2015, 21:28:01 »
Een tip, maak er geen tram route van want Arnhem heeft geen tram netwerk en (oude) trolleys zijn al in de maak (zoals Harrie Veolia al in het begin zei). Ik geloof dat Harrie er niet veel meer mee bezig is want hij laat maar weinig van zich (en zijn trolleyroute) horen. Omdat Harrie niet veel meer liet zien heb ik de ontwikkeling van de trolley ook maar in de ijskast gezet.

De rail kun je bedekken met een wegdek zodat deze niet meer opvalt. Je kunt ook een bovenleiding spoor maken voor de trolleys en een dieselspoor voor de diesels, zo hou je ze mooi gescheiden (ik hou niet zo van trolleys met dat ontsporen en zo en de boel maar ophouden voor de anderen). Ook hoeft het dan ook geen fictieve lijn meer te zijn.
Nieuwe trolleys en gasbussen ga ik niet maken want ik heb meer een hang naar het verleden en heb al genoeg projecten lopen, dus reken hiervoor niet op mij (maar wonderen zijn de wereld nog niet uit  8)).
Info over hoe je een dubbele trolley bovenleiding kunt maken kun je aan Harrie vragen.

« Last Edit: Wednesday 28 October, 2015, 21:30:19 by Marc D. »

*
Hogesnelheidstrein
Waarom ook niet
1.590 posts
« Reply #72 on: Thursday 29 October, 2015, 10:39:48 »
@MarcD,

Ik ga het zeker aan Harry vragen. Maar het probleem is dat er nog geen gas/diesel voertuigen zijn(zelf gebruik ik de GTW breng en haal de middelste passagiers bak er uit). Maar over het bedekken van de rails was ik zeker van plan. Ik ga de diesel lijnen ook de BVL weg halen.

@TrainsXP

Ik maak zelden Back-Ups. Maar ik ga kijken of ik er nog een op mijn PC heb staan.

Meer nieuws volgt

*
Hogesnelheidstrein
Waarom ook niet
1.590 posts
« Reply #73 on: Thursday 29 October, 2015, 11:51:52 »
 ::) ::)

*
Sprinter
"3D Objecten Bouwer en Repainter van de NL Trams"
222 posts
« Reply #74 on: Thursday 29 October, 2015, 12:56:24 »
 :) Hoi Allemaal  ;)

Een tip, maak er geen tram route van want Arnhem heeft geen tram netwerk en (oude) trolleys zijn al in de maak (zoals Harrie Veolia al in het begin zei). Ik geloof dat Harrie er niet veel meer mee bezig is want hij laat maar weinig van zich (en zijn trolleyroute) horen. Omdat Harrie niet veel meer liet zien heb ik de ontwikkeling van de trolley ook maar in de ijskast gezet.

De rail kun je bedekken met een wegdek zodat deze niet meer opvalt. Je kunt ook een bovenleiding spoor maken voor de trolleys en een dieselspoor voor de diesels, zo hou je ze mooi gescheiden (ik hou niet zo van trolleys met dat ontsporen en zo en de boel maar ophouden voor de anderen). Ook hoeft het dan ook geen fictieve lijn meer te zijn.
Nieuwe trolleys en gasbussen ga ik niet maken want ik heb meer een hang naar het verleden en heb al genoeg projecten lopen, dus reken hiervoor niet op mij (maar wonderen zijn de wereld nog niet uit  8)).
Info over hoe je een dubbele trolley bovenleiding kunt maken kun je aan Harrie vragen.

Marc,
Door dat een Trolley route veel meer Details met zich mee brengt als een Trein route omdat het midden in de stad zich afspeelt en ik gezien de geringe vrije tijd die ik aan de trolley route kan spenderen, heb ik nog niet een apart Trolley Route Topic geopend ik ben al een aardig eindje op weg met de route maar kom er pas mee als ik daar de tijd rijp voor vind om jullie verdere resultaten te laten zien.

Hey iedereen.

Ik mag weer opnieuw beginnen met leggen. :'( :'(
Ik heb net het uitstap perron op het CS gelegd crasht Railworks... toen ik de route daarna opstarte was ALLE rails weg. In totaal lag er voor een KM of 60 aan rails. Dan kan ik weer eens opnieuw beginnen. De route AH DR komt niet meer. Heb ik geen zin meer in omdat dit vaker is voorgekomen. En het ergste is nog dat ik na het opslaan een Back-Up wou maken. Als je nog tips hebt zeg het. Ik ga als eerste het stuk Arnhem CS ,Willemsplein, Velperplein maken. Dit vraagt de meeste aandacht.

Bryan,
Je kunt toch via treinpunt.nl de laatste uitgebrachte versie van jou route downloaden dan heb je het grootste stuk weer en hoef je alleen maar verder te bouwen van ipv alles op nieuw te bouwen ....of zie ik dat verkeerd...... ::)

En wat de Trolley draden betrefd heb ik je net een PB gestuurd en die komen ter zijner tijd wel samen met de trackrules beschikbaar als ik er helemaal klaar mee ben en jullie ze simpel makkelijk boven de weg kunnen hangen het is allemaal nog WIP en in de test fase , ik zou zeggen heb geduld.....Aken en Keulen zijn ook niet op een dag gebouwd..... 8)

Daarbij komt ook dat Karin en ik volgende week de wijde wereld in gaan trekken dus gaat alles bij mij een tijd in de ijskast tot dat ik er weer mee verder ga....... :)

Mvg, Harry  ;)

*
Hogesnelheidstrein
Waarom ook niet
1.590 posts
« Reply #75 on: Thursday 29 October, 2015, 15:28:25 »
@Harry

Doordat de oude map geen map overlay gebruikte gaat dat niet. Ik gebruik map overlay omdat ik delen zoals Rijkerswoerd en de Schuytgraaf niet exact ken.

*
Hogesnelheidstrein
Waarom ook niet
1.590 posts
« Reply #76 on: Thursday 29 October, 2015, 19:11:26 »
Hey iedereen,

Ik heb een vraag; als ik Arnhem centrum (Centraal Station-Willemsplein-Velperplein) af heb zal ik dan alvast een beta 0.1 uit brengen? En dan dat ik om de week een beta uit breng(dus 0.1, 0.2. 0.3 enz.) lijkt dat jullie een goed idee?

*
Intercity
1966 was een goed jaar
578 posts
« Reply #77 on: Thursday 29 October, 2015, 21:21:28 »
Geen goed idee. Maak eerst eens 1 lijn helemaal af en breng deze dan uit. Aan jou de keuze welke lijn. Misschien de kortste lijn die er is, die van de remise naar het Centraal station  ;D?

P.s. Sorry Harrie, maar het was al zo'n jaar geleden dat je er voor het laatst iets van hebt laten zien dus dacht ik dat je er niet meer mee bezig was.
« Last Edit: Thursday 29 October, 2015, 21:23:49 by Marc D. »

*
Hogesnelheidstrein
1.016 posts
« Reply #78 on: Thursday 29 October, 2015, 22:43:03 »
Dat is inderdaad niet zo´n goed idee. Die Thijs Nuis heeft dat ook gedaan en daar is geen reet aan.
Bouw gewoon eerst een leuke lijn zoals Marc D. zegt en breng hem dan uit, het zij als beta zodat je minder commentaar krijgt dat de route nog niet af is.  ;)

*
Hogesnelheidstrein
Waarom ook niet
1.590 posts
« Reply #79 on: Friday 30 October, 2015, 08:44:40 »
Ik denk dat ik de uitruk route ga doen (Garage-Centraal Station). En daarna lekker verder bouw richting de Hoogkamp

*
Intercity
1966 was een goed jaar
578 posts
« Reply #80 on: Friday 30 October, 2015, 12:29:27 »
bryan2004, ik had je gisteravond nog een pm gestuurd.

*
Hogesnelheidstrein
Waarom ook niet
1.590 posts
« Reply #81 on: Saturday 31 October, 2015, 11:35:04 »
Moet ik de garage in detail breng of is een paar sporen een paar gebouwtjes en een wasstraat voldoende?

Maar ik heb nu sfeer plaatjes van de garage zoals hij op moment ligt. :) :) En een plaatje van het stukje tussen Velperplein en Willemsplein. Alles is nog W.I.P, de trolleys zijn gemaakt door MarcD

*
Sprinter
Oh Hai
417 posts
« Reply #82 on: Saturday 31 October, 2015, 13:58:33 »
Komen de brengtrolley's ook?

Groetjes Niels  8)

*
Hogesnelheidstrein
Waarom ook niet
1.590 posts
« Reply #83 on: Saturday 31 October, 2015, 14:59:53 »
@Nielsjuh007

MarcD was dat niet van plan. Of jij moet hem willen maken ;) :P

Maar weer wat plaatjes van de route: dit maal bij musis sacrum

*
Hogesnelheidstrein
Waarom ook niet
1.590 posts
« Reply #84 on: Saturday 31 October, 2015, 15:13:33 »
15:45 ga ik live bouwen via YouTube. Klik op het YouTube logo onder mijn profiel foto voor de link naar mijn kanaal

*
Sprinter
Oh Hai
417 posts
« Reply #85 on: Saturday 31 October, 2015, 15:21:33 »
Als ik wist hoe ik het moest doen had ik het gedaan ;)

Groetjes Niels  8)

*
Hogesnelheidstrein
Waarom ook niet
1.590 posts
« Reply #86 on: Saturday 31 October, 2015, 20:10:08 »

*
Intercity
1966 was een goed jaar
578 posts
« Reply #87 on: Saturday 31 October, 2015, 21:11:29 »
Het sporenplan komt aardig in de buurt  :). Nu nog een beetje goed aankleden met gebouwen die er een beetje op lijken en het word helemaal top. Gebruik je geen DEM data? Bestanden die je in Railworks kunt gebruiken om het terein op hoogte te brengen?
Die heb je zeker nodig als je richting de Hoogkamp gaat  ;D.
« Last Edit: Saturday 31 October, 2015, 22:18:02 by Marc D. »

*
Sprinter
Oh Hai
417 posts
« Reply #88 on: Saturday 31 October, 2015, 21:29:01 »
Leuk gedaan , maar ff een vraagje: Komt de ''busdoos'' ook (dus de overkapping van het oude CS)

Groetjes Niels 8)

*
Hogesnelheidstrein
7.973 posts
« Reply #89 on: Saturday 31 October, 2015, 21:55:44 »
Het ziet er veelbelovend uit gezien het filmpje. :)
Maak je nu wel regelmatig een back-up? :-X