Omgeving Westerhaak v0.4

5.857 posts
Re: Omgeving Westerhaak v0.4
« Reply #30 on: Friday 09 September, 2016, 22:12:41 »
@trainsxp
Ik maak ze met de steam-overlay (F12), welke ze automatisch opslaat in PNG. Ik zal eens kijken hoe ik dat aan kan passen

Hmm, hoe heb je de PNG voor elkaar gekregen dan?, hier worden  de screens met F12 autom. opgeslagen als JPG ???
« Last Edit: Friday 09 September, 2016, 22:14:13 by trainsxp »

Groeten trainsxp

Bouwer omgeving Westerhaak
131 posts
« Reply #31 on: Saturday 10 September, 2016, 01:01:24 »
Ik weet al wat er gaande is. Ik haal de screenshots altijd uit deze map:
Code: [Select]
C:\Program Files (x86)\Steam\userdata\Screenshots
In deze map staan al je gemaakte screenshots van de Steam Overlay. In PNG-formaat. Nu is PNG een prima bestandsformaat voor afbeeldingen, omdat er niets verloren gaat bij het comprimeren wordt. In JPEG wel. Voor het internet van tegenwoordig moet zoiets niet geweldig veel uitmaken, al kan het met een hoop afbeeldingen op één pagina (zoals een forum) wel een flinke duit aan data zijn.

Als je Steam opent, en dan in het menu voor screenshots kiest, krijg je het scherm met je screenshots te zien, te sorteren op game of tijd. Hier is het ook mogelijk om te klikken voor 'op schijf tonen'. Ik gebruik deze knop zelf niet of nauwelijks, maar via deze knop kom je in een totaal andere (stuk moeilijker op te zoeken als je in de verkenner naar je screenshots zoekt) map terecht:
Code: [Select]
C:\Program Files (x86)\Steam\userdata\87121984\760\remote\24010\screenshots
Waarom dit is, ik heb geen flauw idee. Maar inderdaad, de JPEG map is een stuk kleiner dan de andere map met PNG-bestanden. Komt dus door de compressie.

Overigens, bij het maken van een screenshot, komt deze eerst in de PNG-map, wordt gecomprimeerd en dan als JPEG opgeslagen in de JPEG-map. Zit een seconde of twee tussen, leuk detail. :P

Grtz,
Remy.

Af en toe passieve streams van de bouw van Westerhaak. Ik reageer dan enkel op de chat. ;)
Website Westerhaak

5.857 posts
« Reply #32 on: Saturday 10 September, 2016, 07:43:32 »
Oke, toch blijft het bij jou een vreemde situatie met die .PGN gezien mijn plaatjes waar die naar toe gaan. (en vraag me af of meerdere dit hebben)
Die komen met F12 ook autom. hier terecht zoals je zegt en dat is .JPG, zie bijgevoegd plaatje.
Maar ik doe het meestal met de toetsen combinatie Ctrl -> S dan komen ze autom. in de map Afbeeldingen te staan waarbij de routenaam erbij staat, in mijn geval iets van dit: Screenshot_'t Hart van Nederland Beta 8_52.21364-4.83849_15-04-11.jpg :)
« Last Edit: Saturday 10 September, 2016, 13:36:06 by trainsxp »

131 posts
« Reply #33 on: Sunday 18 September, 2016, 14:23:17 »
Vandaag bouw ik weer een stukje in Westerhaak, het gaat om wat landelijke scenery. Live te volgen via de livestream:
https://www.twitch.tv/remybruin

Grtz,
Remy.

131 posts
« Reply #34 on: Sunday 18 September, 2016, 18:18:29 »
Sommigen van jullie hebben de stream gevolgd, maar voor diegenen die hem gemist hebben, hier wat screenshots. Er zitten ook nog wat oudere screens bij. :)

Overzicht van Westerhaak Centrum. De gebouwde scenery geeft, behalve vanuit het getoonde vogelperspectief, een 'affe' indruk. Vanuit de cabine, en op verschillende punten is de gehele scene gevuld met gebouwen en het spoor. :)

Midden in het centrum is deze opname te maken, waarvoor ik even drie stukjes bovenleiding heb neergeplant. Die is ondertussen weer weg in afwachting van het nieuwe pakket...

Rondom station Teugelen is met uitzondering van de perrons de verlichting gereed.

Nu zoek ik nog wel wat straatverlichting (niet die van Frison, ik wil hier iets modernere verlichting :P)

Ook de buitenwijken van Westerhaak krijgen vorm, met hier een eerste beginnetje van de kruising met de rivier.

In Teugelen vinden we een camping langs het spoor, die nog moet worden aangekleed.

Westerhaak Centraal by night, verlichting onder de kappen is nu helemaal gereed!

De Valleilijn-GTW is net vertrokken van Westerhaak Centraal. De scenery hier is nog niet af. :)

Dat was het weer, komende week wel minder werk aan de route, school gaat (zoals bij velen onder ons) helaas voor.
Grtz,
Remy.

131 posts
« Reply #35 on: Sunday 25 September, 2016, 11:15:54 »
Er is weer wat gewerkt aan de route, en het resultaat is hieronder te vinden:

Grtz,
Remy.

131 posts
« Reply #36 on: Wednesday 28 September, 2016, 22:31:47 »
Vanmiddag tijdens een livestream weer wat gebouwd, maar dat is nog niet zover klaar dat ik het hier ga tonen. Wat ik wel ga tonen, is het volgende:

De achterzijde van het station zal direct aan het water komen te liggen.

Met wat goederenloodsen moet het een beetje een haven-idee worden.

De stationsingang.

Met een Sprinter...

... en een 1200.

Grtz,
Remy.

71 posts
« Reply #37 on: Friday 30 September, 2016, 14:01:29 »
Complimenten, dit belooft een mooi route te worden als ik de screenshots bekijk.  Toppie

2.936 posts
« Reply #38 on: Friday 30 September, 2016, 17:02:32 »
Helemaal  mee eens erg mooi

131 posts
« Reply #39 on: Saturday 01 October, 2016, 14:10:23 »
Vanochtend nog even bezig geweest met wat scenery, en ik mag het gedeelte Westerhaak-Nijver vrijwel gereed noemen! Er missen hier en daar nog wat details, en niet te vergeten natuurlijk, de bovenleiding!

Een Mat '64 is onderweg naar Nijver. Passage van wat volkstuintjes in Westerhaak.

Diezelfde trein, maar dan nu nabij Nijver.

Ook het Centraal Station van Westerhaak vordert gestaag. Op perron 1 missen nog wat lantaarns en borden, op spoor 3/4 is dat al gereed!

Een Sprinter op station Westerhaak Hofpoort. Ook hier nog even verlichting en bordjes aanbrengen.

Een sprinter raast door de velden ten zuiden van Westerhaak.

Ook de wegen worden niet vergeten. Deze weg heeft (niet heel druk overigens) AI-verkeer.

Als laatste een plaatje van het stationnetje van Nijver. Passage van een andere Sprinter, voordat de lijn enkelsporig over het Nijversch Diep zal voeren.........

Grtz,
Remy.

**
TreinPunt.NL Vriend
Bouwer Krammerdijks Deltaland
280 posts
« Reply #40 on: Sunday 02 October, 2016, 13:00:56 »
Ziet er goed uit, ga vooral zo door  :)

bouwer van de route aan de grens
48 posts
« Reply #41 on: Sunday 02 October, 2016, 14:43:47 »
mooi hoor
Hallo ik ben van het kanaal Gamen met kyan

131 posts
« Reply #42 on: Wednesday 12 October, 2016, 12:47:06 »
Dank voor jullie reacties! Dat waardeer ik!

Net uit school, en ik heb nog wat plaatjes van de afgelopen dagen. Een graanfabriek, waar natuurlijk een spooraansluiting is!

Begin van de graanfabriek. Rechts de stamlijn van Teugelen, waar ik misschien nog wat bedrijven aan ga vestigen als de rest wat verder af is.

S-bord voor de graanfabriek.

Stukje straatspoor op het fabrieksterrein.

Een doorkijkje vanaf het centrale gedeelte.

linkje naar een gifje
Een link naar een GIF-plaatje, waar de werking van een 'toestemmingslicht' in is weergegeven (702 kB).

Grtz,
Remy.

(lid) MSTS/RW team
870 posts
« Reply #43 on: Thursday 13 October, 2016, 15:21:49 »
Whahaha, op naar v0.5 wat de volgende route wel zal worden als je op deze v0.4 weer uitgekeken bent. ;D
Niet zo negatief! Ook jij bent ooit eens begonnen. Laat hem lekker bouwen. Ik wou dat ik het kon.
« Last Edit: Thursday 13 October, 2016, 19:38:21 by treintje »

Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het altijd windstil,
maar op onze website of facebook 'waait' het altijd!

5 posts
« Reply #44 on: Thursday 13 October, 2016, 16:07:13 »
Ziet er heel mooi uit, zeker een route die ik ga blijven volgen!

131 posts
« Reply #45 on: Friday 14 October, 2016, 17:05:12 »
Hallo allemaal. De route komt er steeds beter uit te zien, zeker nu ook het industrielijntje in Teugelen bijna gereed is!

Het prille begin van de lijn. Loc 6432 is de testloc voor de overweg.

Een tijdje later kunnen er al treinen bij de Vopak worden behandeld!

De overweg werkt inmiddels ook op het juiste moment, deze kwam te laat in werking...

De andere kant van de overweg bij de Vopak.

Het terrein gezien vanaf de weg. De locs lopen hier even om de wagens heen.

Afvoertrein van Teugelen op weg naar Westerhaak.

Dit alles is het laatste onderdeel dat ik toe ga voegen in deze release, omdat het nu wel tijd gaat worden om de route eens af te maken. De scenery tussen Teugelen en Nijver ontbreekt nog volledig, en ook enkele stukken weiland aan de spoorlijn naar Diemel (diesellijntje) moeten nog worden aangekleed met wat bomen, dieren en graan/maïsvelden.

Grtz,
Remy.

5.857 posts
« Reply #46 on: Friday 14 October, 2016, 17:17:49 »
Als ik vragen mag, welk huisje is dat van je laatste screen, of komt die soms uit een payware route want heb hem nog niet eerder gezien.
En dat is er nu juist zo'n type huisje die ik zoek. :P
Dus deze, zie knipsel onder:

1.018 posts
« Reply #47 on: Friday 14 October, 2016, 17:28:48 »
Ik denk dat dat huisje uit de Burgerdamroute van de HCC komt, dus payware,

Dick

131 posts
« Reply #48 on: Friday 14 October, 2016, 18:04:44 »
@trainsxp
Die komt geloof ik uit het armseinenpakket van HCC. Het freeware-pakket dus. :)

5.857 posts
« Reply #49 on: Saturday 15 October, 2016, 14:42:37 »
Inderdaad, ben eens op zoek geweest en oa. dat huisje (ook in het wit) zit in het NS Armseinen v2.5 pakket (met rail_link) en hiermee freeware. :P
Had nog v1.5 maar de v2.5 is veel uitgebreider waar best wat leuke objecten inzitten al is het maar als opvrolijken van je (fictieve)route. :)

Edit/
Selecteer in de route editor uitsluitend dit voor de freeware: Wilbur Graphics -> Spoorbouw   (mocht je de payware route ook hebben)
« Last Edit: Saturday 15 October, 2016, 14:54:19 by trainsxp »

131 posts
« Reply #50 on: Tuesday 18 October, 2016, 00:29:18 »
Hallo allemaal. Een kleine update van de route. Ik bezig geweest met wat scenery tussen Nijver en Teugelen, bijgevoegd ook een schematisch kaartje met de stations.

Het kaartje.

Speciale 'Westerhaak'-DM '90 in Nijeveld. Klik hier voor meer informatie.

De eigenlijke update, een VIRM passeert een viaduct, waarmee de weg ongelijkvloers gekruist wordt. De kruising reageert op passerende treinen, om zo een wat meer dynamische omgeving te creëren. :)

Grtz,
Remy.

Hoi ik ben Rob ook wel bekend als (Rubku_NL)
465 posts
« Reply #51 on: Tuesday 18 October, 2016, 03:26:49 »
nu Woensdag 19-10-2016 kan je de preview zien van deze route live op mijn Twitch kanaal   8)
Ik stream bijna elke dag op Twitch
:D en bouwt aan Zuid-oost Nederland :D

volg ook mijn Steam group voor veel info.
incl repaints, free scenarios & meer. ook krijg je een melding als ik live ga op Twitch!

44 posts
« Reply #52 on: Tuesday 18 October, 2016, 18:09:03 »
nu Woensdag 19-10-2016 kan je de preview zien van deze route live op mijn Twitch kanaal   8)

Ha, hoelaat?

465 posts
« Reply #53 on: Tuesday 18 October, 2016, 18:35:03 »
de stream begint rond 19:30 en de preview staat als 2e gepland dus zegt tussen 20:15-20:30 denk ik ergens

44 posts
« Reply #54 on: Tuesday 18 October, 2016, 19:54:42 »
de stream begint rond 19:30 en de preview staat als 2e gepland dus zegt tussen 20:15-20:30 denk ik ergens

Ik zal zeker komen kijken :)

bouwer van de route aan de grens
48 posts
« Reply #55 on: Friday 21 October, 2016, 11:17:25 »
Ik vind het heel mooi westerhaak veel sucses veder

465 posts
« Reply #56 on: Saturday 22 October, 2016, 03:00:52 »
Afgelopen woensdag hebben jullie een preview gezien van de route tijdens mijn Dutch Day Livestream op Twitch !

voor wie het nog niet heb gezien is dat geen probleem die video kan je terug zien op mijn Youtube kanaal

video: PREVIEW Omgeving Westerhaak v0.4 | DM90 | Train Simulator 2017

allemaal bedankt voor het kijken naar de preview  ;)

131 posts
« Reply #57 on: Thursday 03 November, 2016, 18:24:23 »
^^ Tnx Rob!

Ondertussen heb ik nog wel zitten bouwen, wat momenteel wat langzamer gaat ivm school (hoe verrassend...) :)

Zo af en toe is rijden ook leuk natuurlijk. Nu de bovenleiding nog niet aanwezig is, vind ik stoomtreintjes wel leuk!

Alvast in Havenaar bezig geweest met wat dingetjes. Het zit niet in de release die als eerste komt, maar wilde het toch even laten zien!

Westerhaak Centraal tijdens het spitsuur.

3x Mat '64 passeert een buiten gebruik zijnd stationnetje.

Grtz,
Remy.

71 posts
« Reply #58 on: Friday 04 November, 2016, 12:35:23 »
Ontzettend leuke fictieve route begint dit te worden. Complimenten  ;)

131 posts
« Reply #59 on: Friday 04 November, 2016, 18:36:53 »
Dankjewel Edwin!

Vandaag tijdens een uurtje livestream aan het dorpje Molendijk gewerkt. Het mag, wat het dorp zelf betreft, af genoemd worden.

De spoorlijn, met het oude station. Het is niet meer in gebruik, dat moge duidelijk zijn.

Een DDAR passeert Molendijk, op weg naar Teugelen.

En een SGM doet hetzelfde, maar dan in omgekeerde richting.

Alleen de (boeren) omgeving moet nog wat aandacht hebben, zoals hooibalen en wat koeien.

Grtz,
Remy.