Poll

Uitbreiding in V5/V6

Hoorn- zaandam
Hoofddorp - Leiden
Hoofddorp HSL - Rotterdam
Schiphol - Amsterdam Zuid
Amsterdam centraal - Weesp

Noordwest Nederland V5

TreinPunt.NL Innovatieteam
Hondekop
Routenbouwer
167 posts
Re: Noordwest Nederland V5
« Reply #480 on: Tuesday 24 July, 2018, 07:26:53 »
Deze SLT 2016 versie zit in het pakket dat Chris gemaakt heeft. Bij aanschaf van de trein komt deze mee.

*
Blokkendoos
74 posts
« Reply #481 on: Thursday 26 July, 2018, 08:33:06 »
Het is simpelweg niet mogelijk om nog verder te bouwen. Heel misschien zou hoofddorp - leiden nog uitkomen met de track.bin maar voor de rest zit er aardig een limiet op. Daarom is de focus op het verbetern van deze versie (bvl, nieuwe stationsgebouwen etc)

Leiden zou wel heel erg gaaf zijn, Het station komt volgens mij in nog geen ene route voor maar is wel een stukje bouwwerk.

*
Stoomlocomotief
32 posts
« Reply #482 on: Sunday 26 August, 2018, 23:32:06 »
Als er de fly-over bij Sloterdijk word bedoelt lees dan dit TOPIC eens.

If the flyover at Sloterdijk is meant, read this TOPIC once.

Good evening, where you can download the files Hart of the Netherlands 7 Beta, thanks
« Last Edit: Sunday 26 August, 2018, 23:54:04 by Machinist Mike »

*
Hogesnelheidstrein
2.352 posts
« Reply #483 on: Monday 27 August, 2018, 09:33:03 »
It's not available anymore, but try this asset file:  https://www.treinpunt.nl/forum/downloads/?sa=details;lid=7657

*
Stoomlocomotief
10 posts
« Reply #484 on: Wednesday 12 September, 2018, 17:51:15 »
Hello.

I do no know if this has been addressed, but there seems to be a hidden buffer on the track to Hoofddorp Opstel Ingang. I have attached screenshots for reference.

(I added the destination "Through to Opstel Ingang" in a quick drive scenario. The hidden buffer is just beyond that.)

*
Intercity
1966 was een goed jaar
577 posts
« Reply #485 on: Friday 26 October, 2018, 22:28:33 »
Ik was bezig met de beloofde aanpassingen voor Amsterdam Centraal (geen glas in de kleine overkappingen op spoor 1 en wegvallende dingen) en besloot toen ook maar de kleine overkappingen iets te verplaatsen zodat ze beter uitlijnen met het perron. So far so good.
Toen kwam ik op het lumineuze idee om ook eens te kijken hoe mooi dit op de HSL zou staan en kwam tot de ontdekking dat er hier toch wel wat aan de perrons is aangepast.

Welke route moet ik nu aanhouden voor de uitlijning van de kleine overkappingen ten opzichte van de perrons, Noordwest Nederland V5 of HSL (Watergraafsmeer - Rotterdam CS?
« Last Edit: Saturday 27 October, 2018, 13:29:01 by Marc D. »

*
Sprinter
201 posts
« Reply #486 on: Saturday 27 October, 2018, 10:09:39 »
Hoofddorp-Leiden lijkt mij wel een leuk stukje.
Het leven is hard, maar een trein is harder...

*
Intercity
1966 was een goed jaar
577 posts
« Reply #487 on: Monday 29 October, 2018, 21:40:56 »
Bij gebrek aan een reactie van de bouwers van de route gaat station Amsterdam C.S. de vrieskist in  :(.
« Last Edit: Tuesday 30 October, 2018, 23:51:06 by Marc D. »

*
Stoomlocomotief
34 posts
« Reply #488 on: Monday 29 October, 2018, 21:44:09 »
Pff wel jammer dat er nog zo weinig van de Randstad gemaakt is.....ziet er nu ook allemaal fantastisch uit maar het doel voor de lange termijn is natuurlijk wel om grote delen van Nederland te kunnen spelen. Vooral met 64 bit moet dat nu een stuk makkelijker worden, je kunt ook al van Londen naar Edinburgh rijden en dat is een afstand van ruim 600 kilometer......zonder crashes of laadschermen.

*
Intercity
Bouwer Noordwest Nederland
670 posts
« Reply #489 on: Monday 29 October, 2018, 21:54:29 »
Bij gebrek aan een reactie van de bouwers van de route gaat station Amsterdam C.S. de vrieskist in  :(.
Sorry heb je reactie gemist.
De HSL is de norm. Aangezien Adam CS in de nieuwe versie een kopie van de layout van CS HSL is.
« Last Edit: Monday 29 October, 2018, 22:20:08 by Joopiejj »

*
Intercity
1966 was een goed jaar
577 posts
« Reply #490 on: Monday 29 October, 2018, 22:12:39 »
Ok dan hou ik de HSL aan. Net op tijd Joop, ik kon gelukkig nog net het Carbon-freezing proces tot stoppen brengen  ;D.
« Last Edit: Tuesday 30 October, 2018, 22:48:04 by Marc D. »

*
Intercity
1966 was een goed jaar
577 posts
« Reply #491 on: Tuesday 30 October, 2018, 23:45:10 »
Naast de al eerder genoemde aanpassingen ben Ik eens bezig geweest met de Eurostar terminal op spoor 15. Ook heb ik meer dan de helft aan spanten van de overkappingen verwijdert zodat er ruimte is ontstaan voor de roltrappen en het wat lichter onder de overkapping is geworden.

Over licht gesproken, ik kan ook lichten aan de scenery toevoegen met behulp van child objecten. Ik meen ooit gelezen te hebben dat child objecten gekoppeld aan het object door middel van de blueprint door de game engine als één object word gezien en daarmee beter voor de framerate. Nu worden alle los geplaatste lichten als aparte objecten gezien. Geef maar aan of dit o.k. met jullie is.

Nu ga ik denk ik op zeker 6 voeten treden maar wat ik in deze Reply #307 aanhaalde is nog niet aangepast en zorgt dus nog steeds voor een naad van anderhalve meter tussen eind perron en overkapping aan de Oostzijde van perron 15.

Ik zie wel of jullie er nog iets aan kunnen en willen doen.

Ik zet het nieuwe bestand even in deze post om de bouwers deze proefversie uit te kunnen laten proberen. Daarna word deze weer verwijderd.

Toevoeging: Ik zie dat de Ijkap niet meer doorzichtig is. Inmiddels aangepast maar word in deze proefversie niet veranderd.
« Last Edit: Wednesday 31 October, 2018, 23:12:46 by Marc D. »

*
Sprinter
232 posts
« Reply #492 on: Wednesday 31 October, 2018, 19:29:52 »
Mooi gemaakt Mark D.!
Complimenten

*
Hondekop
190 posts
« Reply #493 on: Wednesday 31 October, 2018, 19:34:55 »
ziet er weer goed uit! compliment.

*
Intercity
1966 was een goed jaar
577 posts
« Reply #494 on: Wednesday 31 October, 2018, 23:15:52 »
De download was al 25 keer gedownload en ik zag dat 1 van de ontwikkelaars een 3 uur geleden ook online is geweest dus ga ik er vanuit dat het binnen is.

Offline HSL
Hondekop
163 posts
« Reply #495 on: Thursday 01 November, 2018, 09:44:01 »
Ik ga hem eens even passen en meten op de hsl route  :D

*
Hogesnelheidstrein
2.321 posts
« Reply #496 on: Thursday 01 November, 2018, 09:57:24 »
Het Eurostar Terminal ziet er goed uit, past goed bij de HSL route 8)

De naad in tussen de perron en kap is me eerlijk gezegd niet opgevallen tijdens het aanpassen van de perrons :-[
Dit kan vast gecorrigeerd worden bij het inpassen van het Eurostar Terminal, aangezien die op de screenshots ook lijkt te zweven.

Over licht gesproken, ik kan ook lichten aan de scenery toevoegen met behulp van child objecten. Ik meen ooit gelezen te hebben dat child objecten gekoppeld aan het object door middel van de blueprint door de game engine als één object word gezien en daarmee beter voor de framerate. Nu worden alle los geplaatste lichten als aparte objecten gezien. Geef maar aan of dit o.k. met jullie is.
Als het beter is voor de framerate, dan lijkt het mij een goed idee.. Amsterdam is al best wel een zware locatie in de route, dus alle optimalisaties zijn welkom.

*
Intercity
1966 was een goed jaar
577 posts
« Reply #497 on: Friday 02 November, 2018, 00:09:09 »
De Eurostar terminal is inmiddels iets groter geworden dus ik bied bij deze toch weer even een nieuwe download aan.
Voor wat de lampen betreft, om te kijken wat de in de blueprint gebonden lampen aan lichtintensiteit zouden geven moest ik toch die van jullie verwijderen. Ik heb er 165 geteld tegen 50 in de blueprint. Ik heb wel de diameter vergroot  ;).  Het zou kunnen dat er nog een paar lampjes bij moeten, o.a. bij de Eurostar terminal.

Het RAR bestand laat ik tot na het weekend staan.

P.s. Ik heb ook een eigen topic van Amsterdam CS maar ik plaats de vorderingen steeds hier omdat ik bang ben dat het onbedoeld niet opgemerkt word door jullie. Ook omdat ik meer met deze route heb dan met de HSL en hoop dat deze route nog niet helemaal dood is.
« Last Edit: Friday 02 November, 2018, 11:30:03 by RemkoH »

*
Hogesnelheidstrein
2.321 posts
« Reply #498 on: Friday 02 November, 2018, 09:28:56 »
Pfoe, dat zijn flink wat lampen minder, terwijl het resultaat nog altijd erg fraai is.
Lijkt me dat dat, vooral 's nachts, wel de nodige verbetering met zich mee brengt wat de framerate betreft.

Voor wat betreft de doorontwikkeling van NWNL kan ik niet zo veel zeggen, ik werk alleen mee aan de HSL route.

*
Intercity
1966 was een goed jaar
577 posts
« Reply #499 on: Friday 02 November, 2018, 14:28:54 »
Het kan zijn dat ik na het aanpassen van het glas de grotere Eurostar terminal toch vergeten ben. Dat krijg je wanneer je meerdere backups maakt  ;D. Tegen de forumregels in had ik het bestand hier gezet, de volgende update stuur ik via PM met een link aan de ontwikkelaars van de route. Excuses voor het ongemak.

Offline HSL
Hondekop
163 posts
« Reply #500 on: Friday 02 November, 2018, 16:45:03 »
We zien hem wel tegemoet  ;D ;D

*
Blokkendoos
Machinist Bij Nederlandse Spoorwegen
80 posts
« Reply #501 on: Sunday 11 November, 2018, 17:12:02 »
hallo,
kan iemand me helpen als ik de handleiding van noordwest nl open staan er allemaal  rare codes in inplaats van tekst hoe kan dit??

mvgr tim

*
Hogesnelheidstrein
2.352 posts
« Reply #502 on: Sunday 11 November, 2018, 19:11:49 »
De handleiding moet je openen met Word, dan zie je het wel goed. ;)

*
Stoomlocomotief
8 posts
« Reply #503 on: Monday 12 November, 2018, 15:12:46 »
goedendag, ik ben een beginner op het gebied van ts20XX, ik heb de route gedownload en werkt prima maar alleen mis ik het stationsgebouw van Haarlem en het hele station Amsterdam Centraal. de perrons met toebehoren heb ik, alleen geen overkapping en gebouw. in Haarlem heb ik weer juist wel de overkappingen maar niet het gebouw op spoor 3/4/5/6 en het gebouw bij de hoofdingang. kan iemand mij hier toevallig mee helpen? ik heb al wat rond gekeken en gezocht op google en zag daar ook enkele toppics over ASD maar vooralsnog is het niet gelukt.

M.V.G. Wessel

**
TreinPunt.NL Vriend
Sprinter
212 posts
« Reply #504 on: Monday 12 November, 2018, 16:07:23 »
Hoi Wessel,
ALS het goed is, zit er bij de download van de route een lijst met benodigheden van objecten en waar je ze kunt downloaden.,
Je zou ook gewoon de zoek functie hiet op Treinpunt.nl kunnen gebruiken door bijvoorbeeld " station Amsterdam Centraal " als zoek term gebruiken
Gr. DenverTrucker

*
Stoomlocomotief
8 posts
« Reply #505 on: Monday 12 November, 2018, 16:42:42 »
hii, ja die functie ben ik bekend mee, ik heb het bestand "Amsterdam Centraal" op mijn laptop staan. heb gedaan wat er mee moest gebeuren en via utilities het RWP bestand er tussen gezet maar vooralsnog geen CS. in ieder geval bedankt voor de reactie!

*
Hogesnelheidstrein
2.352 posts
« Reply #506 on: Monday 12 November, 2018, 19:14:26 »
Scenery Density op 100% zetten ;)

*
Stoomlocomotief
8 posts
« Reply #507 on: Monday 12 November, 2018, 19:47:24 »
gedaan maar helaas geen CS

*
Hogesnelheidstrein
2.352 posts
« Reply #508 on: Monday 12 November, 2018, 19:53:53 »
Dan heb je niet de map:  ......\Railworks\SteamApps\common\RailWorks\Assets\MyRailDreams\RailSimulator\Stations\Station Amsterdam CS  dus toch maar eens controleren wat er mist ;)

**
TreinPunt.NL Vriend
Sprinter
212 posts
« Reply #509 on: Monday 12 November, 2018, 19:54:12 »
Raar, zou een re-install proberen dan ? wil soms nog wel eens helpen