Noordwest Nederland V4

*
Stoomlocomotief
21 posts
Re: Noordwest Nederland V4
« Reply #1980 on: Wednesday 08 March, 2017, 14:42:00 »
Om te beginnen dank voor je reactie.

Wellicht staat alles al ergens aangegeven, maar dit forum is zo groot dat het voor een nieuweling bijna niet te ontdekken is. Ik doe mijn best om het allemaal zelf uit zoeken, maar soms loop ik vast en heb ik hulp nodig.

Ik heb nu gedaan wat in het topic staat aangegeven en ik kan nu de Noord Nederland vinden in routes. Ik kan er eentje nu openen, waarschijnlijk omdat ik de desbetreffende trein van Chris trains (NS DD-AR) heb. Maar na het starten krijg ik een foutmelding dat er een aantal wagons missen (NS V-IRM mBvk totaal 8) en wordt het afgebroken.

Wellicht staat dit mogelijk ook weer ergens  vermeld, maar ik zie het zo snel niet.
in Quick ride zie ik de route niet alleen in career mode kom ik Noord West Nederland tegen. Kan dan 1 route rijden, maar dat is degenen die dan nog onderdelen mist.

*
Intercity
Bouwer Noordwest Nederland
671 posts
« Reply #1981 on: Wednesday 08 March, 2017, 14:47:24 »
Ja als je speler trein wel hebt zou je het scenario kunnen spelen door Control Q en dan continue. Dan kan je het scenario starten. je kan ook naar freeroam scenario en dan zelf een trein neerzetten die je wel hebt !

*
Stoomlocomotief
21 posts
« Reply #1982 on: Wednesday 08 March, 2017, 15:33:34 »
Control Q werkt niet. Daarmee ga  je ook uit het spel en kan je niet verder spelen.

Het ontbrekende materieel blijkt een andere trein van Chris trains te zijn. Die heb ik inmiddels aangekocht en die melding is nu weg. Nu ontbreekt er SGN en ICN.
Betekent dit dat voor Noor Nederland alle modellen van Chris Trains nodig zijn? Wordt dan wel een beetje duur traject op die manier.

Overigens zie ik deze route nog steeds niet in Quick ride. Klopt dit?
In Free roam kan ik niets spelen zonde eerder genoemde foutmelding te krijgen.

Ik begrijp niet echt waarom 't Hart van Nederland wel goed ging en waarop ik alles kan spelen en deze lukt gewoonweg niet. Waar zit dat verschil nu in? Ik heb de hele installatie procedure gevolgd, gedaan en gedownload wat gevraagd werd, diverse aankopen gedaan en het lukt niet.

Het lijkt zo'n ontzettend leuk traject om te rijden, en ook de screenshots zijn geweldig, maar het wil gewoon niet werken.

*
Hogesnelheidstrein
(medeoprichter) MSTS/RW team
1.223 posts
« Reply #1983 on: Wednesday 08 March, 2017, 15:50:49 »
Rommert, welkom hier! Ga eens RW tools gratis binnen halen. hier kan je in zien wat er allemaal ontbreekt aan jouw route. Dat de snelle rit niet aanwezig is, hangt oa. af of er een QD (ouick drive) scenario aanwezig is. Probeer eerst eens éen scenario wat treinen betreft, compleet te maken. Heb je een trein niet; zou je die via RW-tools kunnen vervangen

Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het altijd windstil,
maar op onze website of facebook 'waait' het altijd

*
Intercity
Bouwer Noordwest Nederland
671 posts
« Reply #1984 on: Wednesday 08 March, 2017, 15:52:54 »
Scenario's worden gemaakt met verschillende modellen. Iedereen kan dat zelf bepalen. Zolang je van een scenario de spelerstrein hebt ( dat wil zeggen de trein in het plaatje bij de route ) en Control Q en dan No moet alle eventuele foutmeldingen dan oplossen :) van ontbrekend materiaal

*
Stoomlocomotief
21 posts
« Reply #1985 on: Wednesday 08 March, 2017, 17:29:54 »
Dank jullie hartelijk voor alle aanwijzingen. Ik moet nog heel veel leren, dat heb ik al gemerkt. Maar dat komt wel.

Control Q werkte aanvankelijk niet, maar ik deed blijkbaar zelf iets fout, waardoor ik er weer uit ging, maar heb nu ontdekt hoe het wel moet.
Heb daardoor nu de stoptrein naar Den helder kunnen rijden.
Wat een WAANZINNIGmooie route is dit. Ben er helemaal complex van, wat een detail er in zit.
Heb onderweg 6 penalties voor snelheids overtreding gekregen, maar dat komt omdat ik steeds werd afgeleid door het geweldige landschap. Ook de stations zijn extreem goed.

Wat een werk zal hier in gezeten hebben, maar alle lof voor de makers. Heb zelden zoiets moois gezien.

Ik heb wel gemerkt dat de treinen van Chris trains die ik heb aangeschaft ik ook onderweg tegenkwam dus zullen de foutmeldingen er wel mee te maken hebben, dat ik er meer moet hebben.

Maar ik ga dit verder ontdekken, want wat een plezier is het om dit te rijden.

Nogmaals dank voor de alle hulp

*
Hogesnelheidstrein
(medeoprichter) MSTS/RW team
1.223 posts
« Reply #1986 on: Wednesday 08 March, 2017, 17:38:06 »
Je bent er nu waarschijnlijk achtergekomen dat amateur route bouwers mooier bouwen dan de payware routes.
Ja die mensen verdienen een hele grote pluim!
 PS. Op alle Nederlandse routes rijden hoofdzakelijk Nederlandse treinen van Chris. Dus een must
succes met Railworks

*
Stoomlocomotief
21 posts
« Reply #1987 on: Wednesday 08 March, 2017, 18:49:19 »
Ik snap het helemaal, dit is echt ontzettend goed.
Nu ik eenmaal een route rijdend heb, ga ik allerlei dingen rustig verder uitproberen. Zo ontdek je steeds meer hoe het werkt.

Heb een tijdje geleden al mijn Marklin en Fleischmann Nederlands materieel verkocht, gewoon omdat ik onvoldoende ruimte had.
Maar dit is een geweldig alternatief en ik ben er blij mee.

Overigens prima forum. Ga nog veel lezen hier.

*
Hogesnelheidstrein
Waarom ook niet
1.590 posts
« Reply #1988 on: Wednesday 08 March, 2017, 19:19:02 »
Easter egg of een foutje  :P

*
Stoomlocomotief
9 posts
Re:  Noordwest Nederland V4
« Reply #1989 on: Friday 10 March, 2017, 21:34:59 »
toffe route, maar (en dit probleem heb ik bij meerdere routes) het spoor zweeft op sommige stukken, volgens mij mis ik een stuk land... waar dat ik dat downloaden??

*
Hogesnelheidstrein
Waarom ook niet
1.590 posts
« Reply #1990 on: Friday 10 March, 2017, 21:57:24 »
Hier in de download sectie de UKTS dijken en bruggen  ;) :D

TreinPunt.NL Moderator
Intercity
Scenario bouwer in Nederlandse route.
842 posts
« Reply #1991 on: Monday 13 March, 2017, 09:34:58 »
Je zou eventueel ook RW Tools kunnen gebruiken om er precies achter te kunnen komen wat je mist. ;)
Trots Vriend van TPNL!

*
Stoomlocomotief
9 posts
« Reply #1992 on: Monday 13 March, 2017, 15:41:04 »
Hier in de download sectie de UKTS dijken en bruggen  ;) :D

Bedankt het is gefixt!

*
Stoomlocomotief
1 posts
« Reply #1993 on: Sunday 19 March, 2017, 16:33:15 »
Ik heb problemen met station hoofddorp ik heb geen overkapping helemaal niks ik krijg het niet geifx ik heb frison opnieuw geinstalleerd ik krijg het niet gefixt kan iemand me helpen ?

*
Hogesnelheidstrein
Waarom ook niet
1.590 posts
« Reply #1994 on: Sunday 19 March, 2017, 16:42:08 »
Quote from:  NSVIRM
"Ik zie niets tot weinig in mijn route / dingen niet zichtbaar / geen texture:"

Als je niets of weinig zie in je route dan kan dat liggen aan dat je "scenery density" op laag staat, ga dan naar settings -> advanced en kijk dan voor deze optie:

Zet die optie dan helemaal naar rechts, als je machine dit niet aan kan zet hem iets minder naar rechts.

Ook kan het eraan liggen dat je sommige assets nog niet gedownload hebt, lees de bijgeleverde handleiding van de route goed door, want daar staat in welke assets je nodig hebt om de volledige inhoud te kunnen zien. Soms is dit payware maar vaak freeware
.

Soms lijkt het alsof je alle benodigdheden hebt geinstalleerd en het toch niet hebt, dan kan het er ook nog aan liggen dat je een verouderde versie hebt, ga na of je de laatste versie hebt want de route bouwer kan een nieuwere versie gebruiken waar weer nieuwe dingen in staan die in de oude versie er nog niet waren.

EDIT Etienne
Bericht gewijzigd, zie ook bericht hieronder
« Last Edit: Sunday 19 March, 2017, 16:55:28 by etienne123 »

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #1995 on: Sunday 19 March, 2017, 16:50:45 »
Bryan je moet [/quote] (onder je bericht) even achter ......freeware knippen/plakken.
Dus .....freeware[/quote]
« Last Edit: Sunday 19 March, 2017, 16:58:23 by trainsxp »

Groeten trainsxp

*
Stoomlocomotief
35 posts
« Reply #1996 on: Sunday 19 March, 2017, 22:52:08 »
Vraag me af of het bij mij wel is goed gegaan. Klopt het dat de naam Noordwest Nederland 3.0 blijft heten in steam spel, ondanks dat ik de 4.0 heb geinstald?

TreinPunt.NL Moderator
Intercity
Scenario bouwer in Nederlandse route.
842 posts
« Reply #1997 on: Monday 20 March, 2017, 11:01:07 »
Vraag me af of het bij mij wel is goed gegaan. Klopt het dat de naam Noordwest Nederland 3.0 blijft heten in steam spel, ondanks dat ik de 4.0 heb geinstald?

Beste Verkade69,

Heb je de Readme van de route gelezen? Wellicht dat hierin staat wat je moet doen alvorens je versie 4.0 installeert.

Mvg,
Machinist Mike

**
TreinPunt.NL Vriend
Hogesnelheidstrein
De trein!!
1.767 posts
« Reply #1998 on: Thursday 23 March, 2017, 12:58:47 »
Omdat V5 is uitgekomen gaan we verder in dat topic. :)

http://forum.treinpunt.nl/index.php/topic,76632.0.html
Volg me op mijn Twitch Kanaal en abonneer je op mijn YouTube kanaal!