NoordWest Nederland & 't Hart van Nederland succesvol samengevoegd

*
Stoomlocomotief
49 posts
Re: NoordWest Nederland & 't Hart van Nederland succesvol samengevoegd
« Reply #30 on: Friday 26 April, 2019, 11:27:04 »
Hai allemaal!
Sorry dat ik de laatste tijd niet zo veel van me heb laten horen. Maar ik leef nog en het project ook. Het spannendste gedeelte is al gedaan.  Of ik wil jullie best laten weten hoe het script in elkaar zit, maar ik denk dat de helft dan in slaap valt  ;D.
Ik ben nu vooral bezig met het bedenken hoe ik het voor de eindgebruiker zo makkelijk mogelijk kan maken om deze tool te gebruiken. Zonder al te veel computerkennis te hebben. Maar ik ben nu wel op een punt gekomen dat ik een eerste test versie binnenkort wel kan publiceren.

Hoe staat het er nu mee:
Ik heb de afgelopen weken dus vooral gewerkt aan dat de script / de tool zoveel mogelijk uit zichzelf doet. Zodat jij als gebruiker lekker in je luie stoel kan blijven zitten :P. Ik kan een voorbeeld geven als ik technische taal ga praten: TS werkt met .bin bestanden. Daar kan ik niets mee. Die moeten eerst nog omgezet worden naar .xml bestanden. Daar kan de tool wel mee dingen doen. Voorheen moest ik die eerst nog allemaal omzetten met een programmaatje "Serz" dat meegeleverd word met TS, maar nu doet de tool dat zelf zodat jij dat niet hoeft te doen.

Wat moet er nog gebeuren:

Een handleiding schrijven:
Er zit echt een hele specifieke workflow in het samenvoegen van routes, en al die stappen moet ik nog documenteren. Zonder handleiding kom je er niet.

Een oplossing voor de tracks.bin:
De tracks.bin is zowat het gevoeligste bestand van een route, dus eigenlijk heb ik (en routebouwers) liever niet dat eindgebruikers daarin dingen moeten knippen en plakken. Dat wil ik aan de tool zelf overlaten. Alleen daar ben ik nog niet aan begonnen.

Testen van routes die met elkaar overlappen:
Tot nu toe heb ik alleen getest met routes die los staan van elkaar (die elkaar niet raken). Ik heb wel ongeveer een theorie wat er gedaan moet worden als routes elkaar wel overlappen, maar dat nog niet getest.

Nogmaals excuses voor de radiostilte. Ik ben ook druk bezig met een studie en soms ja... heb er ook niet altijd even veel zin in. Ik zal er naar streven om aan het eind van volgende week een nieuwe update te geven. Of als het sneller loopt dan gedacht, eerder.

groeten,
-Ties

*
Intercity
Lid MSTS/RW team
571 posts
« Reply #31 on: Friday 26 April, 2019, 12:28:36 »
Ties,

Het is hobby he. Excuses zijn niet nodig  ;)
Ja  tracks.bin is inderdaad erg gevoelig.
Ben benieuwd of je een oplossing vind betreffende overlappende routes.

Een schouderklopje, een vriendelijk woord en dat op een goed gekozen momentje is wat een ieder bekoort en betekent meer dan een duur presentje.

Henk van Hattem

*
Intercity
Mcn Cxx Valleilijn
531 posts
« Reply #32 on: Friday 26 April, 2019, 17:20:37 »
Als je met die tracks.bin gaat rommelen, zou ik er wel een functie inbouwen die eerst een backup maakt van dat bestand, en pas daarna ermee aan de slag gaat. Het zal niet de eerste route zijn die gesloopt wordt. ;D

8)
Het is allemaal niet makkelijk. Maar samen komen we er wel. 8)

*
Blokkendoos
63 posts
« Reply #33 on: Saturday 27 April, 2019, 12:04:19 »
Ties!

Dit is top om te lezen! Khoop dat de community een aantal routes samen weet te voegen!

En die verontschuldiging is niet nodig! Sjef zegt het al, tis een hobby ;D

Groetjes,
Mitchell
Neem mij niet te serieus. Doe je dat wel dan kun je de nodige sarcasme verwachten.

*
Hogesnelheidstrein
7.940 posts
« Reply #34 on: Saturday 27 April, 2019, 12:32:23 »
We zijn een bericht of 10 verder na het laatste bericht van TX-Tiger, ook alweer ruim een maand geleden, maar heb er bv. eens tussendoor niets meer over gehoord tot heden. ;)
...........

Wellicht kwam dit bericht bij sommigen wat negatief over maar zoals meerdere keren geschreven is excuses niet nodig.
Kwam het inderdaad verkeerd over dan mag ik wel excuses maken tegenover de community.
Afijn, doe gewoon je ding wat je leuk vind en voor de rest zien we wel hoe het zich verder ontwikkeld. :)

Groeten trainsxp

*
Hondekop
gepensioneerde leerling
121 posts
« Reply #35 on: Saturday 11 May, 2019, 22:56:53 »
@ TX-Tiger: Heel interessante pogingen om routes samen te voegen. Ik vraag mij af of er geen probleem ontstaat in serz.exe bij het converteren van grote routes. Ik heb namelijk geprobeerd om in de northern europe route (+/- 500km lang) een en ander aan te passen (andere sporen- Deense seinen enz.) bij het omzetten via serz.exe (rechtstreeks of via rw-tools) krijg ik een foutmelding in Serz. Bij opzoekingen op internet blijkt dat serz.exe moeite heeft met grote bestanden (althans in de 32 bit versie). Ik heb eind 2018 hierover een topic geopend waar je meer details kan bekijken : https://www.treinpunt.nl/forum/train-simulator-2018-vragen/beperkingen-in-serz-exe/msg303476/#msg303476. . Het meegeleverde programma serz.exe dateert nog uit de periode van Railworks en werd geschreven voor de 32 bit versie. Volgens mij zou Serz moeten herschreven worden voor de 64 bit versie om grote bestanden te kunnen behandelen.In elk geval succes met je ontwikkeling.
« Last Edit: Saturday 11 May, 2019, 23:19:08 by dhaluc »