NoordWest Nederland & 't Hart van Nederland succesvol samengevoegd

*
Stoomlocomotief
49 posts
NoordWest Nederland & 't Hart van Nederland succesvol samengevoegd
« on: Sunday 10 March, 2019, 20:21:02 »
Ja, dat las je goed. Twee compleet verschillende routes, met inderdaad verschillende start-coördinaten heb ik samen kunnen voegen. Je zult vast denken: “jij hebt wat uit te leggen” en ja dat heb ik inderdaad. Dus ga er rustig voor zitten. Het is een interessant verhaal. Neem even wat drinken en dan leg ik je het allemaal uit.

Okee om te beginnen: Hoi ik ben Ties, 20 jaar en student ICT. Het leek mij altijd al leuk om eens echt een keilange route te kunnen rijden, met allerlei trajecten, uitwijkmogelijkheden. Ik ben meer van kwantiteit dan kwaliteit, in dat opzicht.  Ik was dan ook jaren bezig met een fictieve route voor mezelf. Met zo’n 180km aan spoor.

Op gegeven moment kwam de HSL route uit. Een geweldige route. Zeer gedetailleerd én bovenal. Aan te sluiten op de NoordWest Nederland route. En dat heb ik dan ook gedaan. Na een paar pogingen was het me gelukt en kon je vanaf Alkmaar via Schiphol naar Rotterdam rijden.  Dat was mijn eerste ervaring met het combineren van routes. Het was niet al te moeilijk. De bestanden van de HSL route kopiëren en in de mappen van de NoordWest Nederland route te plaatsen. De tracks.bin samen voegen. Dat is waar ik het meeste moeite mee had, maar… ik ben eruit gekomen.
De komst van de 64-bits versie van TS is voor mij dan ook een cadeau uit de hemel. Niet langer zit je vast aan de 3 Gb geheugenlimiet. Wat het maken van lange routes mogelijk maakt. Tegelijkertijd hoorde ik in een filmpje op YouTube dat er al iemand bezig was met een tooltje die het mogelijk maakte om routes met verschillende startpunten samen te voegen. Maar ik heb daar zelf niets over kunnen vinden. Toen ben ik aan de slag gegaan, kan ik dat niet zelf dan?