Noordse Hoek - Overkapellen - Seerds [Fictief]

**
Route creator
7.053 posts
Re: Nieuwe fictieve route Noordse Hoek.
« Reply #30 on: Monday 31 October, 2016, 09:15:54 »
Ja, heb wel 2 punten.
Als 1e, op plaatje 2 vraag ik me af of het wel goed zit met de seinen.
Nu heb je daar 60 km/u borden voor staan, maar ik zie tussendoor dat het middelste sein een P laat zien wat niet hoort op dat punt.
Oftewel is dit daadwerkelijk een P sein dan heeft hij sowieso 1 link te weinig gezien de wissels, (weet niet hoe het verder opzit) heeft hij wel genoeg linken dan is het niet goed ingesteld.
Ten 2e, er vanuit gaande dat je complete plaatjes laat zien (en geen plaatjes met als smoes het is nog WIP ;)) dan ontbreken de overweg hekjes op plaatje 1 & 3

Edit/
Oja, plaatje 2 laat handwissel stellers zien dus ga er vanuit dat de wissels niet autom. zijn want dan zie je een andere stellers.
Is dat bewust gedaan?, zo ja dan kun je dit als niet geschreven beschouwen. :-X
« Last Edit: Monday 31 October, 2016, 16:32:57 by trainsxp »

Groeten trainsxp

**
Route creator
Krammerdijks Deltaland
400 posts
« Reply #31 on: Monday 31 October, 2016, 10:13:16 »
Nu heb je daar 60 km/u borden voor staan
Daar heb ik ook nog een puntje over, je hebt namelijk 4 keer een bordje voor 60km/h staan terwijl er maar 3 sporen zijn  ;)

Verder ziet het er netjes uit

Route bouwer van ''Noordse Hoek''
164 posts
« Reply #32 on: Sunday 06 November, 2016, 18:12:36 »
Hey,

Ik wou even melden dat de bouw nog in volle gang is ongeacht dat er wat minder updates zijn. Ik heb iets minder tijd om te bouwen omdat ik veel werk. Maar ik ben toch weer wat verder gekomen.
Geniet van de volgende screens en geef natuurlijk je mening!
Ik wil een broodje frikandel!

164 posts
« Reply #33 on: Sunday 06 November, 2016, 18:19:23 »
Ja, heb wel 2 punten.
Nu heb je daar 60 km/u borden voor staan, maar ik zie tussendoor dat het middelste sein een P laat zien wat niet hoort op dat punt.
Oftewel is dit daadwerkelijk een P sein dan heeft hij sowieso 1 link te weinig gezien de wissels, (weet niet hoe het verder opzit) heeft hij wel genoeg linken dan is het niet goed ingesteld.
Ten 2e, er vanuit gaande dat je complete plaatjes laat zien (en geen plaatjes met als smoes het is nog WIP ;)) dan ontbreken de overweg hekjes op plaatje 1 & 3

Edit/
Oja, plaatje 2 laat handwissel stellers zien dus ga er vanuit dat de wissels niet autom. zijn want dan zie je een andere stellers.
Is dat bewust gedaan?, zo ja dan kun je dit als niet geschreven beschouwen. :-X

Hey,

Het kan idd zo zijn dat de seinen totaal verkeert zijn ingesteld. Ik ben zelf namelijk heel slecht in het plaatsen van seinen etc. Hoe vaak ik de handleiding van coha ook heb door gelezen het lukt me maar niet om het goed te doen, en daarom gebruik ik nu seinen met 1 link. En ja de hekjes die moeten nog komen, en wat bedoel je met wip? en over die hand wissels dat was niet bewust want dat had ik dus niet door, maar volgens mij word het alweer een heel gedoe om het spoor weer opnieuw te leggen.

Gr Dennis

3.139 posts
« Reply #34 on: Sunday 06 November, 2016, 18:21:45 »
Gaaf! 8)

Scenario maker
127 posts
« Reply #35 on: Sunday 06 November, 2016, 22:25:05 »
Nice  ;)

**
Route creator
7.053 posts
« Reply #36 on: Monday 07 November, 2016, 14:00:18 »
@dennis030,

WIP is een Engelse afkorting voor Werk In Uitvoering, oftewel je bent met de route bezig. ;)

Je hoeft de route niet opnieuw te doen, je moet alleen eerst dat vinkje weghalen voor autom. wissels.
Zie plaatje vinkje. (bij wijsvinger)
Dan verder met plaatje knippen (klik dan precies op het rode driehoekje)
Vervolgens het plaatje klik op blok en je hebt autom. wissels.

Let wel dit gaat niet op bij Engelse kruiswissels, die moet je opnieuw doen als je ze autom wilt hebben.
« Last Edit: Monday 07 November, 2016, 14:05:52 by trainsxp »

164 posts
« Reply #37 on: Tuesday 08 November, 2016, 09:53:14 »
@dennis030,

WIP is een Engelse afkorting voor Werk In Uitvoering, oftewel je bent met de route bezig. ;)

Je hoeft de route niet opnieuw te doen, je moet alleen eerst dat vinkje weghalen voor autom. wissels.
Zie plaatje vinkje. (bij wijsvinger)
Dan verder met plaatje knippen (klik dan precies op het rode driehoekje)
Vervolgens het plaatje klik op blok en je hebt autom. wissels.

Let wel dit gaat niet op bij Engelse kruiswissels, die moet je opnieuw doen als je ze autom wilt hebben.
Het,
Bedankt voor de uitleg, ik had de wissels al veranderd met de hulp van Google maar ik stel het zeer op prijs dat jij ook even een duidelijk uitleg geeft. Ik heb dus de wissels veranderd en ik ben er nu ook eindelijk in geslaagt om de seinen goed werkend te krijgen. Dus nu kan ik gewoon lekker verder bouwen. Bedankt voor de feedback en tips.

Mvg
Dennis

164 posts
« Reply #38 on: Tuesday 08 November, 2016, 19:39:02 »
UPDATE:

Hey,

Na vele tips en opmerkingen heb ik de route tot zo ver goed aangepast. Er zijn wat meer details aan gebracht en ook ben ik het stations gebied aan het afwerken voor ik naar het tweede gebied ga richting het volgende station. Ook dankzij de oplettende ogen van iemand heb ik de wissels verandert in automatische wissels en ook waarschuwing hekjes bij de overgangen geplaatst. Ook ben ik er eindelijk in geslaagd om de seinen goed te plaatsen en werkend te krijgen. Ook zeker het gebied word een stuk mooier en ik probeer er nog elke dag hard aan te werken.
Maar ja, Een goed resultaat kost tijd, dus het gaat nog wel even duren :)
Geniet nog even van de nieuwe foto's van de route

Mvg
Dennis
« Last Edit: Tuesday 08 November, 2016, 19:43:17 by dennis030 »

**
TreinPunt.NL Vriend
De trein!!
1.721 posts
« Reply #39 on: Tuesday 08 November, 2016, 19:46:39 »
Ziet er prachtig uit! ;)
Volg me op mijn Twitch Kanaal en abonneer je op mijn YouTube kanaal!

164 posts
« Reply #40 on: Tuesday 08 November, 2016, 19:48:58 »

Bouwer omgeving Westerhaak
131 posts
« Reply #41 on: Wednesday 09 November, 2016, 11:57:16 »
Inderdaad, prachtig. Geeft mij gelijk mooie inspiratie voor de invulling van een dorpje in mijn route!

Grtz,
Remy.

Af en toe passieve streams van de bouw van Westerhaak. Ik reageer dan enkel op de chat. ;)
Website Westerhaak

164 posts
« Reply #42 on: Thursday 10 November, 2016, 21:51:00 »
Inderdaad, prachtig. Geeft mij gelijk mooie inspiratie voor de invulling van een dorpje in mijn route!

Grtz,
Remy.

Bedankt,en jij ook succes!

TreinPunt.NL Moderator
Scenario bouwer in Nederlandse route.
816 posts
Re:  Nieuwe fictieve route Noordse Hoek.
« Reply #43 on: Saturday 12 November, 2016, 07:19:56 »
De oudd versie zag er al strak uit maar deze nieuwe versie is echt wauw!
Trots Vriend van TPNL!

164 posts
Re:  Nieuwe fictieve route Noordse Hoek.
« Reply #44 on: Saturday 12 November, 2016, 13:08:31 »
De oudd versie zag er al strak uit maar deze nieuwe versie is echt wauw!
Thanks!

164 posts
« Reply #45 on: Saturday 12 November, 2016, 20:27:40 »
Hey,

Ik ben weer lekker aan de slag geweest met de scenery van de route. Ik heb nieuwe huizen geplaatst met een leuke omgeving en natuurlijk heb ik ook weer wat meer details aan gebracht.

Mvg
Dennis.

« Reply #46 on: Saturday 12 November, 2016, 22:06:06 »
Ziet er heel goed uit  8)

164 posts
« Reply #47 on: Monday 28 November, 2016, 22:47:43 »
Hey!

Het is al een tijd geleden sinds de laatste update. Dat komt omdat ik het op dit moment redelijk druk heb. Toch heb ik nog een aantal uurtjes kunnen bouwen, en de stad Noordse Hoek is zo goed als af! Ik ga me de komende tijd focussen op het platte land richting station Overkapellen. Ik heb hier wat screens van de stad Noordse Hoek. IK hoop dat jullie het wat vinden, en laat gerust nog wat tips of opmerkingen achter als je er een tegen komt.

Mvg
Dennis.

Scenario maker
127 posts
« Reply #48 on: Tuesday 29 November, 2016, 00:37:05 »
Mooie plaatjes  8)

Bouwer omgeving Westerhaak
131 posts
« Reply #49 on: Tuesday 29 November, 2016, 12:38:06 »
Nice!

TIP: Als je screenshots maakt, gebruik dan Ctrl-S, dan neemt 'ie de HUD (die balk beneden met je snelheid e.d.) niet mee. :)

Grtz,
Remy.

164 posts
« Reply #50 on: Tuesday 06 December, 2016, 16:14:41 »
Hey!

Er is in de tussen tijd weer hard gewerkt aan de route. Ik ben bijna aan gekomen bij het nieuwe station ''Overkapellen''.
Ondertussen staat er ook een industrie terein net buiten de stad en het traject gaat nu door het mooie platte land en bossen op weg naar het nieuwe station. Eerlijk gezegt had ik zelf niet verwacht zo ver te komen aangezien ik een route met 3 stations heb moeten opgeven om deze route te maken. Ik vind de route zeker een verbetering met wat ik eerst had en ik blijf blij met mijn route. Ook dankzij jullie reacties en tips heb ik de route verder en beter gemaakt! Geniet van de nieuwe foto's en laat natuurlijk ook wat tips achter als je iets ziet wat beter kan of niet klopt.

Mvg
Dennis.

**
Route creator
7.053 posts
Re: NL fictieve route Noordse Hoek.
« Reply #51 on: Tuesday 06 December, 2016, 18:11:09 »
Netjes hoor. :P
Op een ding na, zie pijlen bij knipsel "2 dezelfde".
Rara wat zou dat zijn. :)

164 posts
« Reply #52 on: Tuesday 06 December, 2016, 18:15:55 »
Netjes hoor. :P
Op een ding na, zie pijlen bij knipsel "2 dezelfde".
Rara wat zou dat zijn. :)

Haha, ik zag zelf geen verschil tussen een rechtse en een linkse schrik hek, maar ik heb het inmiddels aangepast bij elke overweg. En het waren dus de richtingen van de roden strepen :P Bedankt!
« Last Edit: Tuesday 06 December, 2016, 18:29:10 by dennis030 »

3.139 posts
« Reply #53 on: Tuesday 06 December, 2016, 18:42:07 »
Goed en strak bouwerk Dennis TOP 8)

164 posts
« Reply #54 on: Tuesday 06 December, 2016, 19:02:40 »

39 posts
« Reply #55 on: Tuesday 06 December, 2016, 19:08:32 »
ziet erg mooi uit

164 posts
« Reply #56 on: Friday 09 December, 2016, 00:54:29 »
Update!

Ik heb me zelf uit gedaagd om iets te maken in mijn route dat ik nog niet gemaakt heb in ts. Ik ben er mee aan de slag geweest en na 3 keer overnieuw bouwen is het dan toch gelukt. Er is nu flink verder gebouwd deze 2 dagen aan de route. Ik heb ook in het weekend veel tijd ,dus ik denk/hoop het 2e station te halen in het weekend. Maar ik ga me niet overhaasten want anders word het afgerafeld werk. De route is nu ongeveer 10 km lang.  Het is me dus gelukt om een brug te maken met spoor dat ook vanaf mijn spoor naar boven gaat richting de brug. De inspiratie van de brug zelf is de brug tussen Utrecht en Arnhem. Ik heb een paar screens gemaakt zodat jullie weer een beter beeld hebben van de route.

Mvg
Dennis.

199 posts
« Reply #57 on: Saturday 10 December, 2016, 06:58:09 »
Mooi gemaakt hoor  :)

3.139 posts
« Reply #58 on: Saturday 10 December, 2016, 07:56:18 »
Weer heel knap gemaakt :)

**
Route creator
7.053 posts
« Reply #59 on: Saturday 10 December, 2016, 08:33:51 »
De flyover heeft een flinke overspanning, misschien is het een optie om er een paar pilaren onder te zetten aanwezig in het scenery pakket van Chris L. ;)