Poll

Welk traject dient nog meer voorzien te worden voor de eerste release van de route?

Zwolle - Groningen
31 (37.8%)
Zwolle - Leeuwarden
17 (20.7%)
Zwolle - Emmen
9 (11%)
Zwolle - Almelo
17 (20.7%)
Mariënberg - Almelo
8 (9.8%)

Total Members Voted: 81

Voting closed: Tuesday 08 March, 2016, 10:45:40

Noord-Oost Nederland 95% voor release V2.5

*
Stoomlocomotief
7 posts
Re: Noord-Oost Nederland 95% voor release V2.5
« Reply #660 on: Thursday 13 June, 2019, 14:24:31 »
Ik mis bij het uitrijden van Zwolle richting Wezep 2 snelheidsborden, nl dat van "60" en een 150 meter verder dat van "130". Grts Kris.

*
Hogesnelheidstrein
(medeoprichter) MSTS/RW team
1.160 posts
Re: Noord-Oost Nederland 100% voor release V2
« Reply #661 on: Thursday 13 June, 2019, 15:41:57 »
Vraagje; ik probeer een scenario op deze mooie nieuwe route te maken maar mis op een paar locaties de hoognodige 'Portals' hoe voeg ik die in?
Martijn, onder de "seinen" knop bij het maken van een scenario staan de portals als destination, passenger, etc.

Ik bedoel eigenlijk de portals waardoor AI treinen uit het scenario verdwijnen. Er zit namelijk geen enkel portal in de route.

Gr.
Martijn
Een portal inbouwen als scenariomaker is lastig. Dit moet je in de RE doen. Maar ons team, in het bijzonder, Sjef, heeft er een gemaakt die je, via de SE, in je scenario kunt plaatsen. Dit heeft voordelen. Je besmet de route niet met jouw creaties en Als je dit scenario zou aanbieden alhier ter download, dan gaan deze portals ook mee. Zoek eens hier in de Download sector. Vindt je deze portals van ons daar niet; ga dan eens op ons FB vragen Adres hieronder   
« Last Edit: Thursday 13 June, 2019, 19:38:18 by treintje »

Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het altijd windstil,
maar op onze website of facebook 'waait' het altijd!

*
Hogesnelheidstrein
7.601 posts
« Reply #662 on: Thursday 13 June, 2019, 16:22:19 »
Ze zijn werkend geplaatst, bij het leggen van de wissels.

Ja, ik heb eens bij een paar gekeken en zag dat ze werkend waren.
Maar zag tevens dat de meeste niet geanimeerd waren, d.w.z. dat de schuif niet mee beweegt bij het stellen van een wissel.
En dat komt omdat je een andere trackrule hebt gebruikt  waarbij de animatie niet werkt.
Zo heb ik de Coha-BVL H R Linksaf trackrule als standaard over de hele route aangehouden bij het spoor leggen. (max. 140/u)
En bij bv. een rechtse wissel met steller links maken het rode driehoekje doorgeknipt en tijdelijk de Coha-BVL H L Rechtsaf trackrule geselecteerd. (bij Engelse kruiswissels gaat dat niet op!)
Nu had jij als basis trackrule Nl Trackrule standaard (Draad) aangehouden waarbij de max. snelheid 160 km/u is als ik mij niet vergis, zo ja heb je een traject waar dit van toepassing is?

Edit/
Tevens is het uiterst lastig werken met de offset tool bij diverse gebruikte trackrules, als je bij het selecteren 2 verschillende trackrules pakt werkt het niet. :(

Kortom als je de wisselstellers geanimeerd wilt hebben, en geen 160 traject hebt, kan eventueel de trackrule in het tracks.bin gewijzigd worden zodat het wel werkt.

Ps. bij de paar wissels die ik gezien heb stonden geen schakelkastjes bij, heeft dat een reden, of ..... (zie knipsel wat ik bedoel)
« Last Edit: Thursday 13 June, 2019, 16:34:23 by trainsxp »

Groeten trainsxp

*
Intercity
Bouwer Noordoost Nederland
638 posts
« Reply #663 on: Thursday 13 June, 2019, 16:40:52 »
Ik mis bij het uitrijden van Zwolle richting Wezep 2 snelheidsborden, nl dat van "60" en een 150 meter verder dat van "130". Grts Kris.

Klopt, die staan er ook niet in het echt ;)

Ze zijn werkend geplaatst, bij het leggen van de wissels.

Ja, ik heb eens bij een paar gekeken en zag dat ze werkend waren.
Maar zag tevens dat de meeste niet geanimeerd waren, d.w.z. dat de schuif niet mee beweegt bij het stellen van een wissel.
En dat komt omdat je een andere trackrule hebt gebruikt  waarbij de animatie niet werkt.
Zo heb ik de Coha-BVL H R Linksaf trackrule als standaard over de hele route aangehouden bij het spoor leggen. (max. 140/u)
En bij bv. een rechtse wissel met steller links maken het rode driehoekje doorgeknipt en tijdelijk de Coha-BVL H L Rechtsaf trackrule geselecteerd. (bij Engelse kruiswissels gaat dat niet op!)
Nu had jij als basis trackrule Nl Trackrule standaard (Draad) aangehouden waarbij de max. snelheid 160 km/u is als ik mij niet vergis, zo ja heb je een traject waar dit van toepassing is?

Edit/
Tevens is het uiterst lastig werken met de offset tool bij diverse gebruikte trackrules, als je bij het selecteren 2 verschillende trackrules pakt werkt het niet. :(

Kortom als je de wisselstellers geanimeerd wilt hebben, en geen 160 traject hebt, kan eventueel de trackrule in het tracks.bin gewijzigd worden zodat het wel werkt.

Ps. bij de paar wissels die ik gezien heb stonden geen schakelkastjes bij, heeft dat een reden, of ..... (zie knipsel wat ik bedoel)

Over de gehele route is Nl Trackrule standaard (Draad) gebruikt en overal de snelheid toegepast die daar is. Alleen bij wissels is dat anders, dan pak ik de wissel die daarbij hoort.

"Ps. bij de paar wissels die ik gezien heb stonden geen schakelkastjes bij, heeft dat een reden, of ..... (zie knipsel wat ik bedoel)"
Klopt, die moeten bij alle wissels over de hele route nog geplaatst worden en dat gebeurt ook in V2.5 ;)
« Last Edit: Thursday 13 June, 2019, 21:07:04 by RemkoH »

*
Hogesnelheidstrein
7.601 posts
« Reply #664 on: Thursday 13 June, 2019, 16:53:06 »
Oké, dan kun je nog even tot het geel voor de ogen word. ;D
M.a.w. wat de trackrule betreft wil je dat voorlopig maar zo houden en is de animatie van de stellers ff minder belangrijk? ;)

Edit/
Heb de door jou gebruikte trackrule eens gewijzigd (maakt niet uit welke) naar Coha - T steller R Linksaf ( B ) en de wisselstellers die geprobeerd zijn werken zij het sommige verkeerd om. :)
« Last Edit: Thursday 13 June, 2019, 17:26:28 by trainsxp »

*
Stoomlocomotief
7 posts
« Reply #665 on: Thursday 13 June, 2019, 19:38:36 »
Sorry mkasthijs, maar in een cabview van april 2019 zie je de borden wel degelijk staan. Het bord 60 net voor het eerste hoge uitrijsein en het bord 130 net na de laatste uitrijwissel, bij vertrek van spoor 1a. Vanaf dit spoor vertrekken zowiezo de sprinters richting Utrecht.Grts Kris.
« Last Edit: Thursday 13 June, 2019, 19:42:47 by krisken »

*
Hogesnelheidstrein
7.601 posts
« Reply #666 on: Thursday 13 June, 2019, 21:31:23 »
Ja, in 3 maanden kan er altijd wat veranderen maar inderdaad in dit filmpje staan ze iig wel: ;)
https://www.youtube.com/embed/gKdBQ0_tj_Q

Maar het moet wel kunnen, d.w.z. kom je Zwolle binnen rijden dan kunnen er ook snelheidsborden staan waarbij bv. de 40 of 60 km/u al eerder staat aangekondigd en kom je met de 130 km/u in de knel, je kunt immers maar een snelheid aanhouden in TS.
« Last Edit: Thursday 13 June, 2019, 21:43:09 by trainsxp »

*
Intercity
638 posts
« Reply #667 on: Friday 14 June, 2019, 00:14:05 »
Sorry mkasthijs, maar in een cabview van april 2019 zie je de borden wel degelijk staan. Het bord 60 net voor het eerste hoge uitrijsein en het bord 130 net na de laatste uitrijwissel, bij vertrek van spoor 1a. Vanaf dit spoor vertrekken zowiezo de sprinters richting Utrecht.Grts Kris.

Ik het het gezien ja. Het wordt aangepast :)

Oké, dan kun je nog even tot het geel voor de ogen word. ;D
M.a.w. wat de trackrule betreft wil je dat voorlopig maar zo houden en is de animatie van de stellers ff minder belangrijk? ;)

Edit/
Heb de door jou gebruikte trackrule eens gewijzigd (maakt niet uit welke) naar Coha - T steller R Linksaf ( B ) en de wisselstellers die geprobeerd zijn werken zij het sommige verkeerd om. :)
"Oké, dan kun je nog even tot het geel voor de ogen word. ;D"
Gaat goed ja, ben op 80% nu

"M.a.w. wat de trackrule betreft wil je dat voorlopig maar zo houden en is de animatie van de stellers ff minder belangrijk? ;)"
Voor nu wel ja, in V3 kan dat een mooie toevoeging zijn :)

"Heb de door jou gebruikte trackrule eens gewijzigd (maakt niet uit welke) naar Coha - T steller R Linksaf ( B ) en de wisselstellers die geprobeerd zijn werken zij het sommige verkeerd om. :)"
Nice, gaat dat voor V3

*
Stoomlocomotief
40 posts
« Reply #668 on: Friday 14 June, 2019, 21:00:20 »
Mooie route, heb de hele route bereden! Alleen wat mij op viel is dat sommige wissels in o.a. Zwolle te krap zijn, als ik van spoor 1 naar spoor 2, of andersom, gaan de wagens van mijn trein door het perron heen. Volgens mij hoort dat niet zo.

*
Intercity
638 posts
« Reply #669 on: Friday 14 June, 2019, 21:03:58 »
Mooie route, heb de hele route bereden! Alleen wat mij op viel is dat sommige wissels in o.a. Zwolle te krap zijn, als ik van spoor 1 naar spoor 2, of andersom, gaan de wagens van mijn trein door het perron heen. Volgens mij hoort dat niet zo.

Ah oké. Daar kan ik even naar kijken of dat makkelijk op te lossen is.
Dank voor het melden.

*
Hogesnelheidstrein
7.601 posts
« Reply #670 on: Friday 14 June, 2019, 22:12:50 »
Bij het rijden van scenario Zwolle - Nunspeet viel mij ineens dit op. (zie knipsel)
Ofwel is 3 wisselstellers bij een Engelse kruiswissel niet een beetje te veel van het goede? ;D

Edit/
Mogelijk kan het ook komen bedenk ik ineens omdat de trackrule is gewijzigd door mij zoals eerder gemeld!, maar dat hoor ik wel.
« Last Edit: Friday 14 June, 2019, 22:18:31 by trainsxp »

*
Intercity
638 posts
« Reply #671 on: Friday 14 June, 2019, 23:16:24 »
Bij het rijden van scenario Zwolle - Nunspeet viel mij ineens dit op. (zie knipsel)
Ofwel is 3 wisselstellers bij een Engelse kruiswissel niet een beetje te veel van het goede? ;D

Edit/
Mogelijk kan het ook komen bedenk ik ineens omdat de trackrule is gewijzigd door mij zoals eerder gemeld!, maar dat hoor ik wel.

Komt niet door jou, Railworks doet daar super stom. ::) Ik wis die middelste telkens, maar hij komt terug. Ik denk dat ik hem maar ga verplaatsen en een van die andere weghaal. Dan is het probleem wel opgelost.

Tevens wat screens voor de mensen van Harderwijk bij nacht.

Verder heb ik even nagedacht over wat Gert zei en moet ik hem gelijk even. Een route afraffelen om een release te willen is doodzonde. Zodoende gaat de release van morgen niet door en laat de release nog eventjes op zich wachten om zoveel mogelijk netjes af te werken en af te krijgen op een rustige manier :)
« Last Edit: Friday 14 June, 2019, 23:19:38 by mkasthijs »

*
Intercity
595 posts
« Reply #672 on: Friday 14 June, 2019, 23:28:23 »
Zodoende gaat de release van morgen niet door en laat de release nog eventjes op zich wachten om zoveel mogelijk netjes af te werken en af te krijgen op een rustige manier.

Verstandig besluit, neem je tijd. 8)

*
Hogesnelheidstrein
7.601 posts
« Reply #673 on: Yesterday at 00:13:07 »

Edit/

Komt niet door jou, Railworks doet daar super stom. ::) Ik wis die middelste telkens, maar hij komt terug. Ik denk dat ik hem maar ga verplaatsen en een van die andere weghaal. Dan is het probleem wel opgelost.

Dat is in zekere zin niet stom van RW maar dat komt omdat dit een vaste steller is die geplaatst werd toen jij de kruiswissel maakte en zodoende is weggeschreven in de tracks.bin, en vreemd genoeg (ik vermoed een geheel met de kruiswissel) niet verwijderd word na opslaan, daarom komt hij na een nieuwe TS start terug.
Als je dan toch bezig bent verwijder dan 1 van de 2 losse stellers en schuif ze naar begin wisseltongen, en zet er meteen een ID bord bij die ook zo hier en daar ontbreken. :-X

Verder heb ik even nagedacht over wat Gert zei en moet ik hem gelijk even. Een route afraffelen om een release te willen is doodzonde. Zodoende gaat de release van morgen niet door en laat de release nog eventjes op zich wachten om zoveel mogelijk netjes af te werken en af te krijgen op een rustige manier :)

Inderdaad een wijs besluit, jaag jezelf niet op door een limiet te stellen. ;)
« Last Edit: Yesterday at 06:08:53 by trainsxp »

*
Hogesnelheidstrein
7.601 posts
« Reply #674 on: Yesterday at 10:04:38 »
Ook bij het rijden van Zwolle - Nunspeet kwam ik een stukje voor de brug BVL hangers tegen wat een punt van aandacht vraagt.
Daar heb je per portaal 2 type hangers namelijk MO B4 Paalhang O 2_5m en MO B4 Paalhang U 2_5m gebruikt en krijg je de kabel nagenoeg boven elkaar te zitten wat niet gebruikelijk is. (zie hangers, van jou creatie)
Plaats daarvoor in jou geval een MO B4 Paalhang O 2_7m en een MO B4 Paalhang U 2_3m en schuif die goed t.o.v. het portaal.
En ja ik weet het, dit is een heel gepruts en veel extra werk, vooral als je het op meerdere plekken zo gedaan hebt, maar dan heb je ook wat. ;) (zie hangers2, hoe het er dan uitziet)
Bij het andere portaal is het andersom, dus MO B4 Paalhang O 2_3m en een MO B4 Paalhang U 2_7m anders kom je met de kabels niet goed uit.

Oja, hou mij ten goede, het is natuurlijk geheel aan jou hoe je hier mee omgaat! ;)
« Last Edit: Yesterday at 10:14:01 by trainsxp »

*
Hogesnelheidstrein
1.160 posts
« Reply #675 on: Yesterday at 11:32:33 »
Hoi, de route, wat al af was, is een stuk mooier geworden. Helaas heb ik wel enkele opmerkingen. Tot nu heb ik nog maar een klein stukje gereden, Kampen-Zwolle en de vracht naar Nunspeet . Maar met de ATB aan moet je, richting Kampen, nu daar niet doen. Verschillende snelheden zelfs 0 (nul) Mocht je besluiten om daar ook iets te corrigeren, zet dan ook de snelheden voor vracht treinen aldaar. Net als het spoor naar Nunspeet e.v.
Heb ik nog een tip voor je. Kijk eens in de RouteProperties Weet niet of dat correct is maar de route "Hamburg Hangover" ben ik nog nergens tegengekomen ;)
Bij station Zwolle zijn diverse 'spoorlopers' gesignaleerd. Kamikaze reizigers  ;D     

*
Hogesnelheidstrein
7.601 posts
« Reply #676 on: Yesterday at 13:12:52 »
Maar met de ATB aan moet je, richting Kampen, nu daar niet doen. Verschillende snelheden zelfs 0 (nul)

Ja, en dat bedoelde ik nou zoals eerder gezegd met verschillende trackrules waarbij je met de offset tool moet gaan werken om die 0 (nul) naar bv. 80 km/u te brengen.
Dus als je 2 verschillende trackrules tegenkomt met de offset tool werkt dat niet en zou je dat bij wijze van spoor lengte voor spoor lengte moeten gaan doen.

Ps. ik hoor het wel wat je met de trackrule wil als je het zelf met RW_tools niet kunt. ;)

*
Intercity
638 posts
« Reply #677 on: Yesterday at 17:25:59 »
Maar met de ATB aan moet je, richting Kampen, nu daar niet doen. Verschillende snelheden zelfs 0 (nul) Mocht je besluiten om daar ook iets te corrigeren, zet dan ook de snelheden voor vracht treinen aldaar. Net als het spoor naar Nunspeet   

Dit snap ik niet. Heb die beide scenario's gereden en dit probleem nooit gehad.
Herinstalleer eens de trackrules van Coha.
Is het dan nog steeds?

Edit... Rommy heeft vanavond zitten bouwen en het traject Zwolle - Kampen met vracht bereden om het probleem te achterhalen. Hij had, net zoals mij, nergens last van, dus wij zien het probleem helaas niet. Sorry mensen.

Oja, hou mij ten goede, het is natuurlijk geheel aan jou hoe je hier mee omgaat! ;)

Het viel mij ook al op hoor en het stond raar. Ik pas het dus aan :) Ga ik nu mee beginnen.
« Last Edit: Yesterday at 21:02:14 by mkasthijs »

*
Sprinter
265 posts
« Reply #678 on: Today at 02:17:32 »
Mkasthijs, ik vind je een topper en neem gewoon rustig de tijd die je nodig hebt. Ik ben al heel blij met de route die je tot nu toe gerealiseerd hebt :)

*
Hogesnelheidstrein
1.160 posts
« Reply #679 on: Today at 11:52:01 »
Maar met de ATB aan moet je, richting Kampen, nu daar niet doen. Verschillende snelheden zelfs 0 (nul) Mocht je besluiten om daar ook iets te corrigeren, zet dan ook de snelheden voor vracht treinen aldaar. Net als het spoor naar Nunspeet   

Dit snap ik niet. Heb die beide scenario's gereden en dit probleem nooit gehad.
Herinstalleer eens de trackrules van Coha.
Is het dan nog steeds?

Edit... Rommy heeft vanavond zitten bouwen en het traject Zwolle - Kampen met vracht bereden om het probleem te achterhalen. Hij had, net zoals mij, nergens last van, dus wij zien het probleem helaas niet. Sorry mensen.

Het viel mij ook al op hoor en het stond raar. Ik pas het dus aan :) Ga ik nu mee beginnen.
Trackrules herladen echter zonder verbetering De grootste snelheids verschillen waren van Kampen terug. Had ook nog een rood sein wat nergens op sloeg. Veranderde ook niet met de tab. Dus speed voor ATB werd  zero. Maar we wachten wel af heeft geen haast Het was ook alleen maar op dat traject

*
Intercity
638 posts
« Reply #680 on: Today at 12:04:15 »

Kun je wat meer details geven? Welk sein bleef rood (seinnr) en waar kreeg je precies een 0 als snelheid?
Dan kunnen we expliciet daar kijken.

*
Hogesnelheidstrein
1.160 posts
« Reply #681 on: Today at 12:10:52 »

Kun je wat meer details geven? Welk sein bleef rood (seinnr) en waar kreeg je precies een 0 als snelheid?
Dan kunnen we expliciet daar kijken.
Dat zal ik gaan doen maar dat wordt dan pas eind van de middag Op dit moment heb ik daar even geen tijd voor. Sorry

*
Hogesnelheidstrein
7.601 posts
« Reply #682 on: Today at 12:16:22 »
......... en waar kreeg je precies een 0 als snelheid?

ofwel de Coördinaten ;D (Lat & Long)

*
Intercity
595 posts
« Reply #683 on: Today at 12:49:54 »
Even als test een scenario gemaakt vracht van Zwolle naar Kampen.
Dan verwacht ik niet een gestrande Buffel maar dat zal in de RE en niet in de SE aangemaakt zijn.
Daarna verdwaald in het grote enge bos van Kampen, bomen staan erg dicht langs het opstelspoor.
Van het gemelde probleem met ATB niets gemerkt.

*
Hogesnelheidstrein
7.601 posts
« Reply #684 on: Today at 13:06:03 »
.Daarna verdwaald in het grote enge bos van Kampen, .............

Hmm bosbessen plukken, zijn die al goed dan? ;D

Edit/
Trackrules herladen echter zonder verbetering

Er word niet aan je kunnen enz. getwijfeld maar we hebben het toch over deze gebruikte trackrules?:
https://forum.coha.nl/index.php?action=downloads;sa=view;down=147
« Last Edit: Today at 13:52:59 by trainsxp »

*
Intercity
595 posts
« Reply #685 on: Today at 13:24:26 »
Het is nog te vroeg voor bramen of paddo's... ;D