Poll

Welk traject dient nog meer voorzien te worden voor de eerste release van de route?

Zwolle - Groningen
31 (37.8%)
Zwolle - Leeuwarden
17 (20.7%)
Zwolle - Emmen
9 (11%)
Zwolle - Almelo
17 (20.7%)
Mariënberg - Almelo
8 (9.8%)

Total Members Voted: 81

Voting closed: Tuesday 08 March, 2016, 10:45:40

Noord-Oost Nederland 95% voor release V2.5

*
Intercity
Bouwer Noordoost Nederland
639 posts
Re: Noord-Oost Nederland 65% voor release V2.5
« Reply #630 on: Sunday 09 June, 2019, 00:59:39 »
Deel 3

*
Hogesnelheidstrein
3.301 posts
« Reply #631 on: Sunday 09 June, 2019, 08:04:54 »
Ziet er weer super uit! :P

*
Hogesnelheidstrein
7.602 posts
« Reply #632 on: Sunday 09 June, 2019, 09:26:02 »
Inmiddels 10 uur bouwen verder :-[, maar het resultaat mag er zijn.

Ja de tijd ven scenery plaatsen word nogal eens onderschat door beginnende route bouwers die ermee is gemoeid en haken dan af. ;)
Maar inderdaad het resultaat mag er zijn en ziet er zeer fraai uit! 8)

Ps. van deel 2 zijn plaatje 2 en 3 lijkt dubbel al heeft hij een ander nummer. ;) (zo niet wat is het verschil?)
« Last Edit: Sunday 09 June, 2019, 09:30:50 by trainsxp »

Groeten trainsxp

*
Blokkendoos
56 posts
Re: Noord-Oost Nederland 100% voor release V2
« Reply #633 on: Sunday 09 June, 2019, 09:33:26 »
Vraagje; ik probeer een scenario op deze mooie nieuwe route te maken maar mis op een paar locaties de hoognodige 'Portals' hoe voeg ik die in?
Martijn, onder de "seinen" knop bij het maken van een scenario staan de portals als destination, passenger, etc.

Ik bedoel eigenlijk de portals waardoor AI treinen uit het scenario verdwijnen. Er zit namelijk geen enkel portal in de route.

Gr.
Martijn
« Last Edit: Sunday 09 June, 2019, 11:20:24 by RemkoH »

*
Hondekop
194 posts
Re: Noord-Oost Nederland 85% voor release V2.5
« Reply #634 on: Sunday 09 June, 2019, 09:44:58 »
het ziet er erg mooi uit zeg! je bent lekker bezig geweest.
succes veder met de bouw nog even!

*
Sprinter
265 posts
« Reply #635 on: Sunday 09 June, 2019, 10:00:44 »
Wat een tempo!
Het ziet er weer mooi uit :)

*
Hondekop
152 posts
« Reply #636 on: Sunday 09 June, 2019, 10:13:15 »
Tjeetje wat een tempo. Ziet er geweldig uit!

*
Sprinter
231 posts
« Reply #637 on: Sunday 09 June, 2019, 12:11:19 »
Ik ben niet bekend in die omgeving, maar het lijkt mij dat de busperrons veel te hoog zijn

*
Intercity
639 posts
« Reply #638 on: Sunday 09 June, 2019, 13:13:17 »
Ps. van deel 2 zijn plaatje 2 en 3 lijkt dubbel al heeft hij een ander nummer. ;) (zo niet wat is het verschil?)

Als je goed kijkt staat bij 3 een hek en bij 2 niet  ;D
2 moet dus eigenlijk weg, was fout  ::) ::)

Update, foto 2 inmiddels verwijderd ;D

Ik bedoel eigenlijk de portals waardoor AI treinen uit het scenario verdwijnen. Er zit namelijk geen enkel portal in de route.

Gr.
Martijn

Die heb ik zelf nog nooit gebruikt, dus weet niet zo 123 hoe die heten. Ik zoek ze nog wel ja.

Ik ben niet bekend in die omgeving, maar het lijkt mij dat de busperrons veel te hoog zijn
Misschien wel, dan maak ik ze wat lager ;)
« Last Edit: Monday 10 June, 2019, 13:57:39 by Machinist Mike, Reason: Berichten samengevoegd »

*
Stoomlocomotief
Route Bouwer Groningen - Leeuwarden
28 posts
« Reply #639 on: Sunday 09 June, 2019, 15:24:36 »
Waarom zie ik eigenlijk ook Groningen etc op de map staan?
Kunnen we daar ook al naar toe rijden?
Mariodelta

*
Intercity
639 posts
« Reply #640 on: Sunday 09 June, 2019, 18:17:04 »
Waarom zie ik eigenlijk ook Groningen etc op de map staan?
Kunnen we daar ook al naar toe rijden?

Ja hoor, als je dat wilt kun je daar zeker naartoe rijden. Vanaf Meppel is het alleen nog erg kaal richting Groningen.

Harderwijk is inmiddels af en langzaam wordt richting Nunspeet gewerkt. Nog wat overwegen afmaken, her en der wat gebouwen, het industrieterrein van Nunspeet en HM/KM bordjes plaatsen.
Als het meezit, gezien ik deze week vakantie heb, komt zaterdag 15 juni V2,5 online richting Harderwijk  ;D ;D ;D
« Last Edit: Monday 10 June, 2019, 13:56:21 by Machinist Mike »

*
Sprinter
265 posts
« Reply #641 on: Sunday 09 June, 2019, 19:42:25 »
Mooi man!
Ik kijk er naar uit :)

*
Stoomlocomotief
VROEM VROEM
8 posts
« Reply #642 on: Sunday 09 June, 2019, 20:58:16 »
Ziet er goed uit! Kijk er al zeer naar uit!

*
Hondekop
194 posts
« Reply #643 on: Sunday 09 June, 2019, 22:02:19 »
jullie zijn echt goed bezig.. en met een lekkere tempo :)

TreinPunt.NL Administrator
Intercity
Twitch Streamer
Let's drive some trains!
798 posts
« Reply #644 on: Monday 10 June, 2019, 11:53:57 »
Die heb ik zelf nog nooit gebruikt, dus weet niet zo 123 hoe die heten. Ik zoek ze nog wel ja.

De staat op dezelfde plek als de markers voor perrons, alleen heten deze 'Marker - Portal' (zie bijlage).

Portals zijn erg handig voor scenario makers om namelijk AI treinen in te laten 'verdwijnen', je ziet ze veel geplaatst worden aan het einde van sporen, anders blijven ze daar staan, op meerdere plekken bij stations (voor/na op elk spoor) en andere belangrijke plekken zoals aftakkingen. Je kunt er niet genoeg van hebben staan soms.

Een voorbeeld is een AI trein.
Voordat Coha met de rode stop marker kwam, was het gebruikelijk om een AI trien te plaatsen voor de spelerstrein die het spoor 'bezet' houd.  Zodra deze gaat rijden richting krijgt de spelers trein geel en vervolgens groen.
Als je geen portals gebruikt, moet je deze AI trein een volledige dienstregeling laten uitvoeren, maar met een portal kun je hem daarin kwijt en zit die later ook niet in de weg of problemen te veroorzaken als je scenario's bouwt.

Ook handig is om AI erin te laten verdwijnen die je al gepasseerd zijn, je ziet ze immers niet meer.
Als je geen portals plaatst, moeten deze treinen een bestemming ergens hebben zoals een perron of zijspoor en kan, als je er nog meer AI langs wil laten rijden, je een probleem ervaren met het inplannen van AI omdat de game het pad niet goed kan berekenen.
Met de portal, rijdt de trein naar de portal (je geeft een 'eindbestemming' van de portal) en zodra de AI trein deze raakt met de voorkant, verdwijnt de trein en is het spoor weer vrij.

SpacialKatana heeft een video hier overgemaakt voor TS2014 https://www.youtube.com/watch?v=7vIZkDl3RKo.
« Last Edit: Monday 10 June, 2019, 11:58:25 by Rob Jansen »
Treinpunt Administrator
De downloads worden bekeken en behandeld door het team. Bij afkeuring altijd een PB.
Vragen over downloads? Stuur het team een PB!

Te vinden op Twitch (Za/Zo, 19:30u).
Meer informatie op http://www.robjansen.info

*
Hogesnelheidstrein
7.602 posts
« Reply #645 on: Monday 10 June, 2019, 12:08:43 »
Een kleine aanvulling op het bericht van Rob.
Portals hebben nog een optie in zich en dat is om AI treinen van opdrachten te voorzien en ze vervolgens in een Portal te verbergen waar ze dan uitkomen al naar gelang de ingestelde tijd, mja dat is weer een ander verhaal.
Kortom als aanvulling; dan verdwijnen ze niet in een Portal maar worden er in opgesteld. ;)
« Last Edit: Monday 10 June, 2019, 12:23:20 by trainsxp »

TreinPunt.NL Administrator
Intercity
Twitch Streamer
Let's drive some trains!
798 posts
« Reply #646 on: Monday 10 June, 2019, 15:15:11 »
Dat kan ook inderdaad, maar heb al vaker gehoord dat die functie altijd niet correct werkt of problemen 'kan' veroorzaken, o.a. van Matt Peddlesden.
Vandaar dat dat ook wordt afgeraden om dat te gebruiken, alleen om in te laten verdwijnen.

*
Intercity
639 posts
Re: Noord-Oost Nederland 95% voor release V2.5
« Reply #647 on: Monday 10 June, 2019, 15:50:09 »
Rob en Teun, top!
Ik ga ze gebruiken in de scenario's. ;D ;D

*
Hogesnelheidstrein
Routebouwer Groningen-Delfzijl
1.010 posts
« Reply #648 on: Tuesday 11 June, 2019, 13:28:07 »
Echt in een razendsnel tempo! Ziet er prachtig uit!  8)
Een klein puntje; komend vanuit Wezep richting de Hanzeboog is de wissel voor de brug wel erg achtbaan-achtig.. Misschien dat dit een beetje aan te passen is? (ben zelf even bezig geweest en het lukte mij, heb niet op de bovenleiding gelet).

Verder ga zo door!!  8) ;D

*
Sprinter
457 posts
« Reply #649 on: Tuesday 11 June, 2019, 16:20:37 »
ga je ook nog van meppel naar Groningen?

*
Intercity
639 posts
« Reply #650 on: Wednesday 12 June, 2019, 01:47:30 »
Echt in een razendsnel tempo! Ziet er prachtig uit!  8)
Een klein puntje; komend vanuit Wezep richting de Hanzeboog is de wissel voor de brug wel erg achtbaan-achtig.. Misschien dat dit een beetje aan te passen is? (ben zelf even bezig geweest en het lukte mij, heb niet op de bovenleiding gelet).

Verder ga zo door!!  8) ;D

Ik vind het persoonlijk wel meevallen. Gaat het om het hoofdstoten of de scherpe bocht? Hij was velen malen erger in een eerdere preview.

ga je ook nog van meppel naar Groningen?

Jazeker, V3 gaat van Meppel richting Hoogeveen.

*
Hondekop
194 posts
« Reply #651 on: Wednesday 12 June, 2019, 12:45:10 »
wel cool.. want ik reis het traject veel van groningen naar A,dam via assen en zwolle :)

*
Hogesnelheidstrein
Routebouwer Groningen-Delfzijl
1.010 posts
« Reply #652 on: Wednesday 12 June, 2019, 12:56:35 »
Allereerst is het jou route dus als jij het prima vindt dan is het ook prima!  :)
Maar had zelf een beetje lopen klooien omdat ik op dat stukje met 130 een beetje het gevoel had alsof ik te hard reed maar het was gewoon de toegestane snelheid. Vandaar ik de wissel iets had aangepast.
Hieronder twee plaatjes hoe ik het heb aangepast.. Let wel, ik heb niet gelet op bovenleiding etc. dus het kan zijn dat het niet helemaal kloppend eruit ziet en ik je kostbare tijd die je er al in hebt zitten een beetje heb zitten te verrommelen (sorry ::)). Maar ik bedoel ermee te zeggen dat wissel in het echt ook wat geleidelijker gaat kijk maar eens op youtube van een cabinevideo..

Verder is dit helemaal geen kritiek maar gewoon een klein ideetje, vind je het niks, is het natuurlijk ook helemaal prima!!
Heel veel succes in ieder geval!!! ;D 8)

*
Intercity
639 posts
« Reply #653 on: Wednesday 12 June, 2019, 13:16:20 »
Vanavond ga ik even stoelen, om de wissel nog lichter te maken. Dank voor het testen. Probleem is soms nog wel eens de wisselsteller, maar we gaan het zien :)

*
Hogesnelheidstrein
7.602 posts
« Reply #654 on: Wednesday 12 June, 2019, 13:45:58 »
Maar zo even een weet vraag, wat is de radius nu van genoemde wissel?
Oja, denk aan mogelijke sein linken bij het veranderen! ;)

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.895 posts
« Reply #655 on: Wednesday 12 June, 2019, 14:52:12 »
Ik lees hier en daar het woord ''tempo'' .. maar is dat nodig dan wel handig ?
Je hoeft er geen tempo in te houden om maar zo snel mogelijk een route klaar te stomen voor download dan wel voor een update.
Werk gewoon lekker rustig door en besteed iets meer aandacht aan de route , dat scheelt je misschien extra werk voor een update.

Suc6 met de route en ik ben benieuwd naar het Groningse !
Dus schiet een beetje op  ;D :P

*
Intercity
639 posts
« Reply #656 on: Thursday 13 June, 2019, 01:44:32 »
Maar zo even een weet vraag, wat is de radius nu van genoemde wissel?
Oja, denk aan mogelijke sein linken bij het veranderen! ;)

Dat durf ik zo niet te zeggen. Ze zijn i.i.g. beide vanavond vervangen door een nog soepelere versie. :D

Ik lees hier en daar het woord ''tempo'' .. maar is dat nodig dan wel handig ?
Je hoeft er geen tempo in te houden om maar zo snel mogelijk een route klaar te stomen voor download dan wel voor een update.
Werk gewoon lekker rustig door en besteed iets meer aandacht aan de route , dat scheelt je misschien extra werk voor een update.
Heb deze dagen extra veel tijd ingepland hiervoor. De laatste puntjes worden nu gedaan samen met de laatste controles. ;D

*
Hogesnelheidstrein
7.602 posts
« Reply #657 on: Thursday 13 June, 2019, 09:00:06 »
Hmm, je hebt toch niet over de hele route de wisselstellers op het rode driehoekje staan zeg maar?
Want voor mooi (en in werkelijkheid) horen ze ter hoogte van de wisseltongen te staan, ofwel je moet ze handmatig daar naartoe schuiven c.q. draaien/plaatsen.
Zijn ze trouwens werkend of als losse objecten geplaatst?
Zie knipsel ............... ;)

*
Hondekop
139 posts
« Reply #658 on: Thursday 13 June, 2019, 09:19:55 »
Hallo,
ik kijk met belangstelling naar deze route, met name het traject Leeuwarden-Zwolle.
In het 'verre' verleden al eens begonnen aan deze route, maar door tijdgebrek wil het maar niet vlotten.
 Zo nu en dan is weer eens een ingeving.....maar dit even terzijde.

Wat mij opvalt is dat de problemen (voor zover je van problemen kunt spreken) dat de Hanzeboog wat 'beperkingen' (sorry voor de maker) heeft....

Aan de zuidzijde van de Hanzeboog is het brugdek breder dan de brug zelf.  Op dat (brede)  gedeelte liggen voor een deel de wissels al, zodat de rails een vloeiender boog kan maken en aanleggen.

De Hanzeboog ligt bij mij 'op de plank' en zal even kijken of ik deze versie in Railworks kan importeren........
Mocht dat lukken dan zal ik de boog in de upload zetten.

Overigens mooie route!

Gegroet,

*
Intercity
639 posts
« Reply #659 on: Thursday 13 June, 2019, 12:35:48 »
Wat mij opvalt is dat de problemen (voor zover je van problemen kunt spreken) dat de Hanzeboog wat 'beperkingen' (sorry voor de maker) heeft....

Ik vind het lastig dit, gezien, mede door dit, Frison (de maker van de Hanzeboog) nu officieel is gestopt met het maken van assets voor Train Simulator, een doodzonde. Een route kan nooit 100% naar waarheid worden gemaakt en Frison heeft zijn uiterste best gedaan. Nu wordt opeens zijn werk teniet gedaan en dat vind ik persoonlijk onterecht.

Ik kijk met belangstelling naar deze route, met name het traject Leeuwarden-Zwolle.
Vanaf Meppel gaan we richting Hoogeveen. Meppel - Leeuwarden brengen we niet uit ;)

Hmm, je hebt toch niet over de hele route de wisselstellers op het rode driehoekje staan zeg maar?
Want voor mooi (en in werkelijkheid) horen ze ter hoogte van de wisseltongen te staan, ofwel je moet ze handmatig daar naartoe schuiven c.q. draaien/plaatsen.
Zijn ze trouwens werkend of als losse objecten geplaatst?
Zie knipsel ............... ;)

Ik vreest het van wel, maar heb e.e.a. al verschoven.
Ze zijn werkend geplaatst, bij het leggen van de wissels.
Ik werp er straks nog even een blik op bij de finetuning van de route :)
« Last Edit: Thursday 13 June, 2019, 17:41:23 by RemkoH »