Poll

Welk traject dient nog meer voorzien te worden voor de eerste release van de route?

Zwolle - Groningen
31 (37.8%)
Zwolle - Leeuwarden
17 (20.7%)
Zwolle - Emmen
9 (11%)
Zwolle - Almelo
17 (20.7%)
Mariënberg - Almelo
8 (9.8%)

Total Members Voted: 81

Voting closed: Tuesday 08 March, 2016, 10:45:40

[WIP] Noord-Oost Nederland V3.0

*
Hondekop
196 posts
Re: Noord-Oost Nederland V3.0
« Reply #900 on: Sunday 29 September, 2019, 21:43:21 »
ziet er goed uit en complimenten voor de wijze waarop jullie melding doen van alle vorderingen.

*
Sprinter
Krammerdijks Deltaland
476 posts
« Reply #901 on: Sunday 29 September, 2019, 22:53:03 »
Bijzonder zo op op die manier een kijkje in de toekomst; ook erg uniek binnen Train Simulator volgens mij

Ik hoop alleen wel voor jullie dat de uiteindelijk uitvoering door ProRail niet radicaal anders gaat worden dan jullie voorspelling op de toekomst. Detailtekeningen aangaande de ligging van het spoor, wissels, seinen en bovenleidingsportalen zijn voor zover ik weet immers nog niet publiekelijk bekend gemaakt. Anders blijf je aan het aanpassen van bestaande delen; het houd je natuurlijk wel bezig in ieder geval  ;D

*
Sprinter
Bouwer van de route Noord-Oost Nederland
317 posts
« Reply #902 on: Monday 30 September, 2019, 08:23:09 »
Bijzonder zo op op die manier een kijkje in de toekomst; ook erg uniek binnen Train Simulator volgens mij

Ik hoop alleen wel voor jullie dat de uiteindelijk uitvoering door ProRail niet radicaal anders gaat worden dan jullie voorspelling op de toekomst. Detailtekeningen aangaande de ligging van het spoor, wissels, seinen en bovenleidingsportalen zijn voor zover ik weet immers nog niet publiekelijk bekend gemaakt. Anders blijf je aan het aanpassen van bestaande delen; het houd je natuurlijk wel bezig in ieder geval  ;D

Klopt wat je zegt en dat maakte het er niet veel gemakkelijker op. Hier en daar zijn er ook aannames in gedaan, echter stonden er online wel genoeg gedetaileerde tekeningen  van iig het spoorligging. Tevens zijn ze ook aan het bouwen wat op baanvideo's goed te zien valt. Maar 100% match gaat het niet zijn nee, Maar ik denk ook niet dat het er echt onder voor zal doen. Plannen kunnen altijd nog wijzigen en er zal vast en zeker na de realisatie buiten nog het een en ander verbeterd moeten worden, al is het maar omdat dingen altijd kunnen veranderen.

Dus radicaal anders zal het waarschijnlijk niet worden, maar in details kan er inderdaad nog wat veranderen.

Mvg Rommy

*
Sprinter
317 posts
« Reply #903 on: Monday 14 October, 2019, 11:02:44 »
Bij deze een kleine preview op de nieuwe diveunder zoals deze zich in de route bevind. Het is nog in aanbouw, maar het geeft jullie hopelijk een beetje een beeld van hoe het eruit komt te zien.
EDIT: Hier rijden we op de flyover richting Meppel waarbij we ongelijkvloers passeren met de vechtdaltreinen van en naar Emmen.
« Last Edit: Monday 14 October, 2019, 11:55:02 by rommy136 »

*
Blokkendoos
68 posts
« Reply #904 on: Monday 14 October, 2019, 11:43:17 »
 :o Ziet er weer mooi uit

*
Hogesnelheidstrein
Routebouwer Groningen-Delfzijl
1.110 posts
« Reply #905 on: Monday 14 October, 2019, 13:52:12 »
Prachtig gemaakt! Ben benieuwd hoe het er ook in het echt uitziet!  8)

*
Blokkendoos
Route Bouwer: Roodeschool-Groningen
64 posts
« Reply #906 on: Monday 14 October, 2019, 14:19:46 »
Het ziet er steeds mooier uit ja! 8)
Train Driver's POV Dutch Railways and Cabview Holland Dutch Railways management

*
Intercity
Bouwer Noordoost Nederland
722 posts
« Reply #907 on: Thursday 17 October, 2019, 14:04:45 »
Vanaf heden gaan wij verder met onze route updates op de onderstaande FB pagina:
https://www.facebook.com/TSNoordoostNederland/

Het was een fijne tijd om dit forum en we zien jullie graag daar terug. :)
« Last Edit: Thursday 17 October, 2019, 14:27:09 by RemkoH »

*
Sprinter
317 posts
« Reply #908 on: Thursday 17 October, 2019, 14:24:29 »
Wij hopen natuurlijk jullie graag terug te zien. De route vordert aardig en zit vol nieuwe leuke grote als kleine verrassingen in v3

*
Sprinter
Spoorweg Nostalgist - Virtueel Modelbouwer
416 posts
« Reply #909 on: Thursday 17 October, 2019, 14:49:34 »
Vanaf heden gaan wij verder met onze route updates op de onderstaande FB pagina:
https://www.facebook.com/TSNoordoostNederland/

Het was een fijne tijd om dit forum en we zien jullie graag daar terug. :)

Het was inderdaad een fijne tijd.
« Last Edit: Thursday 17 October, 2019, 15:01:31 by RemkoH »
Forumlid Treinpunt.nl / Lid MSTS - RW team
"Je weet nooit wanneer je trein stopt. Haal dus alles uit de rit"

*
Sprinter
227 posts
« Reply #910 on: Thursday 17 October, 2019, 15:05:13 »
waarom stoppen jullie hier op treinpunt als ik mag vragen?

*
Sprinter
317 posts
« Reply #911 on: Thursday 17 October, 2019, 15:07:27 »
OFFTOPIC

Geachte moderators, etc.

Graag zouden wij als forumleden onze berichten gewoon kunnen plaatsen met onze onderbouwing, zonder dat  dit bericht vervolgens door jullie veranderd dan wel verwijderd worden. Wij wonen in een vrij land en hebben daarmee het recht hiermee te plaatsen op dit forum hoe wij over bepaalde zaken denken. Na mijn mening is dat niet tegen de forum regels in. Dat berichten die wij plaatsen ongevraagd worden verwijderd dan wel aangepast wijst erop dat wij onze onderbouwingen van keuzes blijkbaar niet mogen maken, als dat niet door jullie gewenst is. In mijn ogen is dat weghalen van wat door jullie ongewenst is en lijkt dat op het beperken van onze vrijheid van meningsuiting.

Mvg Rommy

*
Sprinter
Spoorweg Nostalgist - Virtueel Modelbouwer
416 posts
« Reply #912 on: Thursday 17 October, 2019, 15:18:19 »
Inderdaad Rommy.

Ik was getuige van het censureren van de tekst van Matthijs. Daarom plaatste ik ook een 'kritisch' bericht om mijn vermoeden te bevestigen. En inderdaad. Ook mijn tekst werd gecensureerd door de moderator. De grens is bereikt.

TreinPunt.NL Moderator
Intercity
Scenario bouwer, lua scripter en veel meer
784 posts
« Reply #913 on: Thursday 17 October, 2019, 15:34:00 »
Dit heeft Etienne gisteren gepost over de aankomende transitie:

Het initiële bericht van Trainxip roept, zoals hierboven te lezen valt, wat vragen op. Er zijn inderdaad positieve veranderingen op komst, die ervoor gaan zorgen dat de Community "future-proof" wordt en ook de komende jaren een groot succes blijft. Om een zo breed mogelijk draagvlak te creëren, heb ik een aantal ervaren gebruikers gevraagd mee te denken en ons van feedback te voorzien. Het was echter niet helemaal de bedoeling dat de details al naar buiten kwamen; dit gebeurt na het weekend. Mogelijk dat ik hierin onvoldoende duidelijk ben geweest in de communicatie naar trainsxp.

Voor nu zou het fijn zijn om terug te keren naar dit topic.

Treinpunt verdwijnt dus niet maar krijgt een nieuw jasje.
Zeer binnenkort zal hier verder over uitgeweid worden.

*
Hogesnelheidstrein
2.357 posts
« Reply #914 on: Thursday 17 October, 2019, 15:49:11 »
OFFTOPIC

Geachte moderators, etc.

Graag zouden wij als forumleden onze berichten gewoon kunnen plaatsen met onze onderbouwing, zonder dat  dit bericht vervolgens door jullie veranderd dan wel verwijderd worden. Wij wonen in een vrij land en hebben daarmee het recht hiermee te plaatsen op dit forum hoe wij over bepaalde zaken denken. Na mijn mening is dat niet tegen de forum regels in. Dat berichten die wij plaatsen ongevraagd worden verwijderd dan wel aangepast wijst erop dat wij onze onderbouwingen van keuzes blijkbaar niet mogen maken, als dat niet door jullie gewenst is. In mijn ogen is dat weghalen van wat door jullie ongewenst is en lijkt dat op het beperken van onze vrijheid van meningsuiting.

Mvg Rommy

Het is triest om te zien, hoe iets moois, uit elkaar kan vallen door de houding van de forumbeheerders.
Gelukkig zijn er veel meer mogelijkheden om contact te houden en hebben we de komende vernieuwing geheel niet nodig.

Ook dit bericht zal wel weer verwijderd worden, maar dat zien we dan wel weer.

TreinPunt.NL Administrator
Hogesnelheidstrein
6.330 posts
« Reply #915 on: Thursday 17 October, 2019, 16:02:50 »
Op basis van bovenstaande reacties, een korte (aanvullende) reactie. Zoals ook in bovenstaand bericht vermeld, heb ik een aantal ervaren forumgebruikers meegenomen in de positieve veranderingen die we voor ogen hebben, met als doel om TreinPunt.NL klaar voor de toekomst te maken.

Ik zou nogmaals willen oproepen om de communicatie even af te wachten en niet te overhaast een beslissing te nemen. Sterker nog, als er feedback is vanuit de gebruikers die een PM hebben ontvangen: stuur me even persoonlijk een bericht. Wat er nu gebeurt, is dat er onrust ontstaat en er voor de gebruikers die nog geen PM of achtergrondinformatie hebben ontvangen onduidelijkheid ontstaat. Om deze onduidelijkheid niet verder te vergroten, hebben we inderdaad de verwijzing naar een specifieke locatie weggehaald. Het bezoeken van die link zonder begeleidende communicatie, resulteert in verwarring.

Ik zou het dan ook respectvol en logisch vinden als we alle discussie even parkeren tot het moment van bredere communicatie. Ik bereid deze communicatie op dit moment voor, zodat het voor een ieder exact duidelijk is wat de plannen zijn. Communicatie volgt snel, naar verwachting dit weekend. Laten we een ieder ook zelf de kans geven, met duidelijke achtergrondinformatie, om een oordeel te vormen over de plannen.

Groet,
Etienne
"De moeilijkheid is niet om geld te verdienen, maar om het te verdienen met iets wat de moeite waard is om je leven aan te wijden."

*
Hogesnelheidstrein
1.110 posts
« Reply #916 on: Thursday 17 October, 2019, 16:27:33 »
Nou ik vindt dit ook een rare gang van zaken, er speelt blijkbaar iets en jullie creëren op deze manier alleen maar meer onrust door alles te verwijderen. Een paar mensen weten blijkbaar ergens vanaf maar de rest (waaronder ik) heeft geen idee wat er speelt. Dat jullie wachten tot het weekend is een beetje laat..
Erg jammer dat jullie er zo'n puinhoop van maken en alles censureren, ooit was dit een forum waar open en eerlijk werd gecommuniceerd, nu lijkt het net op één grote censuur forum.

Hopelijk dringt het tot jullie door dat jullie volgens mij iedereen in het harnas jagen..

Hogesnelheidstrein
Treinpunts eigen vitaminebron
2.579 posts
« Reply #917 on: Thursday 17 October, 2019, 21:18:53 »
Dat de bovenstaande berichten in combinatie met enkele geruchten vragen, en misschien ook onrust oproepen begrijpen wij. Dat is geenszins onze bedoeling. We hebben treinpunt opgezet met de bedoeling een gratis toegankelijk communtyplatform te zijn, dat is het geworden en dat zal ook in de toekomst zo blijven.

Het aankondigen van wat er gaat gebeuren vraagt enige voorbereiding en tijd. Om die reden kunnen wij dit moment niet zomaar naar voren schuiven. Ik hoop dan ook dat jullie het geduld nog even vast kunnen houden!
Groeten,
Jeroen

*
Sprinter
317 posts
« Reply #918 on: Friday 18 October, 2019, 09:59:32 »
Een foto van de route in Aanbouw tussen Assen en Beilen. Hier begint het landschap nu echt vorm te krijgen. Hier even een oefenritje tussen Assen en Zwolle, zo'n 75 km aan spoorwegplezier. Geniet van de screenshot.

*
Sprinter
301 posts
« Reply #919 on: Friday 18 October, 2019, 10:19:49 »
Lekker bezig en wat een werk!

*
Intercity
722 posts
« Reply #920 on: Friday 18 October, 2019, 10:20:37 »
Ziet er fraai uit :)
Ik kijk morgen even naar al je vorderingen in de route :)

*
Hogesnelheidstrein
1.110 posts
« Reply #921 on: Friday 18 October, 2019, 11:10:08 »
Ziet er weer geweldig uit! Ga zo door!!  8)

*
Stoomlocomotief
37 posts
« Reply #922 on: Friday 18 October, 2019, 18:07:31 »
Alvast aan het proefrijden met de beoogde IC Direct naar het noorden zie ik? Kan niet wachten om er zowel in TS als in het echt een ritje mee te maken.

*
Hondekop
196 posts
« Reply #923 on: Friday 18 October, 2019, 22:16:06 »
helemaal top! ben benieuwd naar de volgende release.

*
Hogesnelheidstrein
2.357 posts
« Reply #924 on: Saturday 19 October, 2019, 10:54:14 »
Dat de bovenstaande berichten in combinatie met enkele geruchten vragen, en misschien ook onrust oproepen begrijpen wij. Dat is geenszins onze bedoeling. We hebben treinpunt opgezet met de bedoeling een gratis toegankelijk communtyplatform te zijn, dat is het geworden en dat zal ook in de toekomst zo blijven.

Het aankondigen van wat er gaat gebeuren vraagt enige voorbereiding en tijd. Om die reden kunnen wij dit moment niet zomaar naar voren schuiven. Ik hoop dan ook dat jullie het geduld nog even vast kunnen houden!

Ja ik zou niet weten waar het wel te plaatsen is, dus dan maar hier.

Na mijn registratie op de nieuwe website, is het gebruikte mailadres overspoeld met spam, en dat voor een adres wat zelden of nooit eerder gebruikt is?  :o

Ergo, zit er een lek in het nieuwe systeem of hoort dit bij de aanbieding die we krijgen?  >:(

*
Hogesnelheidstrein
Machinist
1.109 posts
« Reply #925 on: Sunday 20 October, 2019, 00:50:37 »

Ja ik zou niet weten waar het wel te plaatsen is, dus dan maar hier.

Na mijn registratie op de nieuwe website, is het gebruikte mailadres overspoeld met spam, en dat voor een adres wat zelden of nooit eerder gebruikt is?  :o

Ergo, zit er een lek in het nieuwe systeem of hoort dit bij de aanbieding die we krijgen?  >:(

Je zou ook de desbetreffende moderator een PM kunnen sturen toch? Dat heeft vast meer effect dan hier een bericht plaatsen.

Misschien weer on topic?
Bezig met de route "ZwEnZwoKa"
http://bit.ly/2Cjxgyc

Routebouwer "Oost Nederland"
http://bit.ly/2q3RWET

Hogesnelheidstrein
1.553 posts
« Reply #926 on: Sunday 20 October, 2019, 13:00:45 »
Dat laatste lijkt me een goed idee. ;)

@Frison, ik heb je zojuist een PM gestuurd, laten we via die weg hierover even verder contact houden.
TreinPunt Forum en Discord Administrator. Vragen of opmerkingen? Ik hoor het graag!

*
Intercity
722 posts
« Reply #927 on: Sunday 20 October, 2019, 21:02:36 »
Goedenavond,

Inmiddels zijn we een paar dagen verder en is alles een beetje bezonken. Toen Rommy en ik het bericht kregen over de nieuwe website waren we vooral verbijsterd, boos, teleurgesteld en verder overspoeld door emotie. Zodoende werd per direct besloten om over te gaan naar Facebook.

Zojuist heb ik ook het filmpje van Etienne gezien en is alles vrij helder geworden voor mij wat er allemaal gaande is. Mijn eerdere reactie was achteraf gezien te veel in emotie en niet terecht.

Wat gaan we doen?
We gaan sowieso door op Facebook om ons netwerk uit te breiden naar mensen die geen lid zijn van TP of lid gaan worden van SimTogether. Tevens gaan wij voor alle mensen hier ook door op SimTogether. Rommy heeft daar al een club geopend en onze voortgang wordt zodoende vanaf heden ook daar geplaatst. Jullie kunnen ons volgen op:
https://simtogether.com/clubs/17-route-noordoostnederland/

We zien jullie daar terug  ;D ;D