Poll

Welk traject dient nog meer voorzien te worden voor de eerste release van de route?

Zwolle - Groningen
31 (37.8%)
Zwolle - Leeuwarden
17 (20.7%)
Zwolle - Emmen
9 (11%)
Zwolle - Almelo
17 (20.7%)
Mariënberg - Almelo
8 (9.8%)

Total Members Voted: 81

Voting closed: Tuesday 08 March, 2016, 10:45:40

[WIP] Noord-Oost Nederland V3.0

*
Hogesnelheidstrein
Routebouwer Groningen-Delfzijl
1.069 posts
Re: Noord-Oost Nederland 20% gereed voor release V3.0
« Reply #870 on: Wednesday 11 September, 2019, 11:27:52 »
Mooi werk weer jongens! Ga zo door!  8)

*
Sprinter
Bouwer van de route Noord-Oost Nederland
299 posts
Re: Noord-Oost Nederland V3,0
« Reply #871 on: Wednesday 11 September, 2019, 15:25:53 »
Hoi,

Ondertussen wordt er hard verder gewerkt en willen we op deze manier een eerste update geven van wat er verbeterd is in V3.0.

Een van de belangrijke dingen die we gedaan hebben is het upgraden van het Emplacement Zwolle Oost. Vorig jaar is er in Zwolle een grote ombouw geweest aan de oostzijde van het emplacement en deze hebben we in de route verwerkt.

Dit betekend dat er vertrokken kan worden richting Meppel met 60 km/u vanaf Zwolle en dat er binnen gekomen kan worden met 80 km/u Zwolle ingereden kan worden naar spoor 3/5 vanaf Meppel. Dit in plaats van 40 kilometer per uur. Ook zijn de wissels en de sporen hierop aangepast.

Dit is de eerste update die we nu bekend willen maken, later zullen er richting de release van V3.0 nog meerdere updates geven van wat we precies gedaan hebben.

*
Hogesnelheidstrein
1.069 posts
« Reply #872 on: Wednesday 11 September, 2019, 15:28:38 »
Hoi,

Ondertussen wordt er hard verder gewerkt en willen we op deze manier een eerste update geven van wat er verbeterd is in V3.0.

Een van de belangrijke dingen die we gedaan hebben is het upgraden van het Emplacement Zwolle Oost. Vorig jaar is er in Zwolle een grote ombouw geweest aan de oostzijde van het emplacement en deze hebben we in de route verwerkt.

Dit betekend dat er vertrokken kan worden richting Meppel met 60 km/u vanaf Zwolle en dat er binnen gekomen kan worden met 80 km/u Zwolle ingereden kan worden naar spoor 3/5 vanaf Meppel. Dit in plaats van 40 kilometer per uur. Ook zijn de wissels en de sporen hierop aangepast.

Dit is de eerste update die we nu bekend willen maken, later zullen er richting de release van V3.0 nog meerdere updates geven van wat we precies gedaan hebben.

Dat is zeer mooi nieuws! Brengt een stukje werkelijkheid weer in Train Simulator! Zeer mooi werk in ieder geval. Benieuwd naar de verdere updates en ga zo door!  8)

*
Sprinter
291 posts
Re: Noord-Oost Nederland V3.0
« Reply #873 on: Wednesday 11 September, 2019, 19:48:14 »
Gaaf ik ben heel benieuwd!
Succes met het verder bouwen:)

*
Stoomlocomotief
Route Builder (Amateur)
34 posts
« Reply #874 on: Thursday 12 September, 2019, 10:32:52 »
Hoi,

Ben zeker benieuwd. Verbetering op verbetering! 8)
Train Driver's POV Dutch Railways and Cabview Holland Dutch Railways management

*
Intercity
Bouwer Noordoost Nederland
712 posts
« Reply #875 on: Thursday 12 September, 2019, 21:16:23 »
Commentaar op route

Beste allen,

Rommy, Yorn en ik werken met veel plezier en liefde aan de route Noordoost Nederland. Wij snappen dat niet altijd alles goed is. Er zijn en blijven altijd verbeterpunten aanwezig en wij horen graag die verbeterpunten. Tevens weten wij dat wij geen expert bouwers zijn als een Trainsxp, een MarkA, een Joopie, een Leonhearth of een DanielSyntus die op een niveau bouwen dat gewoon fantastisch en voor ons onhaalbaar is.
Het blijkt dat mensen de routes gaan vergelijken met elkaar op stukken die in meerdere routes gemaakt zijn. Dat is prima en ja daar zijn verschillen in. De een bouwt het net iets anders dan de ander. Helaas kan dat ook negatief uitpakken zoals wij vandaag zagen in een live stream van een van de mensen van dit forum. Het is niet ons doel deze persoon of de route die deze persoon reed in de publiciteit te brengen, dus dat doen we ook niet.
Wat we hoorden in de stream was dat deze persoon dingen van onze route aan het afkraken was die niet goed waren en in de route die deze persoon reed juist wel. Dat vinden wij erg spijtig om te horen en voelt als een steek in de rug. Zulke mensen halen ook de fun en het enthousiasme bij ons weg gezien het blijkbaar toch niet gewaardeerd wordt wat wij maken, omdat route XYZ toch mooier en beter is.
Mocht je dingen tegenkomen die niet goed zijn in onze route, meld het gewoon aan ons in een PM of op dit topic. Ga aub alleen niet bij het rijden van andere route, in tevens een livestream, het werk van ons afkraken. Dat is echt not done en voelt heel naar en gemeen bij ons. Gelukkig zijn wij niet zomaar klein te krijgen en bouwen wij met veel liefde en plezier door aan onze route.

Graag wilden wij het bovenstaande kwijt.

Namens het Team Noordoost Nederland,
Matthijs, Rommy en Yorn

*
Sprinter
291 posts
« Reply #876 on: Thursday 12 September, 2019, 22:17:32 »
Ik kan mij voorstellen dat dat niet leuk is om te horen! Helaas zijn er altijd mensen die dit niet op een tactvolle wijze kunnen verwoorden. Ik ben heel blij met jullie route en speel regelmatig daar een scenario van. Fijn dat jullie de moed niet opgeven💪💪 het is een prachtige route!!

*
Hogesnelheidstrein
1.069 posts
« Reply #877 on: Thursday 12 September, 2019, 22:32:11 »
Gelukkig dat jullie er zo over denken. Negatieve kritiek is nooit leuk, steek je er enorm veel werk en tijd in en dat wordt dan binnen een paar seconden teniet gedaan. Ze zouden eens moeten weten hoeveel werk het kost om een route te maken. Er is altijd wel wat. Hopelijk denken mensen nu wel twee keer na als ze iets negatiefs zeggen.
Ik geniet enorm van jullie route en waardeer het zeer wat jullie maken!
Ga zo door en laat je (hoe moeilijk soms ook) niet afleiden door kritieken. Die zijn het niet waard om energie in te steken..
Jullie hebben een prachtige route!  8) ;D

*
Intercity
Lid MSTS/RW team
577 posts
« Reply #878 on: Thursday 12 September, 2019, 22:34:56 »
Gewoon lekker verder bouwen aan jullie mooie route.   ;D

Het is jammer als een streamer niet gewoon zonder een oordeel te  geven een freeware route kan rijden.
Zijn woorden hebben meer gewicht en impact  dan dat hij denkt op bouwers.

Als een  streamer er  toch wat over wil zeggen na afloop (opbouwende kritiek bv)  , doet die dat maar in een PM naar de bouwer(s).

Commentaar leveren moet een streamer  maar doen over PAYWARE routes!
Een schouderklopje, een vriendelijk woord en dat op een goed gekozen momentje is wat een ieder bekoort en betekent meer dan een duur presentje.

Henk van Hattem

*
Hondekop
180 posts
« Reply #879 on: Thursday 12 September, 2019, 22:35:38 »
Ook van mijn kant alle waardering voor jullie tomeloze inzet en resultaat. Ook de verbeterpunten die in dit topic worden gedeeld pakken jullie goed op. Dat een enkeling meent zich zo te moeten uiten is ronduit beschamend. Ik hoop dat jullie gemotiveerd blijven om de route nog mooier te maken. Veel succes!!

*
Intercity
712 posts
« Reply #880 on: Friday 13 September, 2019, 08:05:06 »
Dank voor alle fijne reacties, dit doet ons goed en maakt ons nog gemotiveerde om V3 tot een prachtig resultaat te brengen. De voortgang verloopt goed en dit weekend staan er weer veel bouwplannen op de planning.  ;D

*
Blokkendoos
80 posts
« Reply #881 on: Friday 13 September, 2019, 08:33:35 »
Ik wil ook nog even een schepje boven op doen. Jullie route is echt prachtig gemaakt, en jullie zijn nog bezig met het uitbreiden ervan. Dat is gewoon geweldig. En misschien dat hier en daar een steekje ergens zit, maar je proeft gewoon de uren die jullie er in gestopt hebben om dit stukje kwaliteit af te leveren.

Er zijn payware routes waar je aardig wat centen moet voor meer leggen en krijg je kwantiteit voor terug en dat is eigenlijk veel erger.

Dus conclusie is:
Ga zo lekker verder maak er iets heel moois van. 8)

*
Sprinter
212 posts
« Reply #882 on: Friday 13 September, 2019, 09:52:21 »
Met ontzettend veel plezier rijd ik jullie route. Jammer dat er lieden op deze aardkloot zijn die dit zouden kunnen verpesten.
Ik heb alleen maar respect voor jullie en alle andere freeware routebouwers die dit werk voor ons doen.
Bedankt voor alle tijd die jullie erin steken. Goed om te lezen dat je je door dit soort mensen niet klein laat krijgen.
Succes met het bouwen ;)

*
Hogesnelheidstrein
(medeoprichter) MSTS/RW team
1.216 posts
« Reply #883 on: Friday 13 September, 2019, 10:35:22 »
Jullie kennen het spreekwoord 'De beste stuurlui staan aan wal' Met andere woorden dat er  FIGUREN zijn die denken dat jij het zus of zo hadden moeten doen. Zo erger me ik ook aan nabeschouwingen van een voetbal wedstrijd. Kortom er zijn altijd FIGUREN die het beter weten. Helaas zijn dit de blaaskaken die zelf weinig presteren.
Heren/dames bouwers trek je daar niets van aan. Doe lekker je ding en vergeet niet dat het een hobby is.
En dat jullie je werk ook nog met anderen willen delen. Een groot applaus voor jullie inspanningen

Waarschijnlijk gaat er nu een MOD hier ingrijpen.

Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het altijd windstil,
maar op onze website of facebook 'waait' het altijd

*
Hogesnelheidstrein
3.392 posts
« Reply #884 on: Friday 13 September, 2019, 14:50:09 »
Vrienden bouw lekker door in je eigen tempo.
En de mensen die denken dat ze het beter kunnen laten die dan zelf een route bouwen!
Ik zeg je eerlijk ik weet niet waar jullie het geduld van halen.
Ik waardeer enorm wat jullie maken!
Opbouwende kritiek daar kan je wat mee maar negatieve kritiek moet je maar naast je neer leggen het is niet anders.
Fijn weekend!

*
Hogesnelheidstrein
3.392 posts
« Reply #885 on: Friday 13 September, 2019, 19:44:59 »
 8)

*
Sprinter
299 posts
« Reply #886 on: Friday 13 September, 2019, 20:39:01 »
Dank allemaal voor de mooie berichten.
Dit doet ons zeer goed! Dit geeft ons extra kracht nog meer ons best te doen op onze route zodat jullie als wij nog meer mooie trein kilometers af kunnen leggen in de simulator.

Mvg Rommy

*
Intercity
712 posts
« Reply #887 on: Sunday 15 September, 2019, 16:23:34 »
Voortgang Meppel, wat nu bijna gereed is.  ;D
Deel 1:

*
Intercity
712 posts
« Reply #888 on: Sunday 15 September, 2019, 16:23:57 »
Deel 2:

*
Hogesnelheidstrein
7.944 posts
« Reply #889 on: Sunday 15 September, 2019, 16:40:04 »
Nou nou, gezien de platen is er veel zorg aan de scenery besteed. :P
En wat je zegt bijna gereed, bij plaat 5 is rechts de grond uit de tunnelbak gehaald maar links moet dat zeker nog gebeuren? ;D
En een hekwerk op die muren is zeker niet nodig?, men heeft daar niets te zoeken. ;)

Groeten trainsxp

*
Hondekop
180 posts
« Reply #890 on: Sunday 15 September, 2019, 16:54:03 »
mooi gemaakt!

*
Hogesnelheidstrein
1.069 posts
« Reply #891 on: Sunday 15 September, 2019, 19:52:05 »
Weer mooi gemaakt! Ga zo door!  8)

*
Intercity
712 posts
« Reply #892 on: Sunday 15 September, 2019, 21:13:48 »
En wat je zegt bijna gereed, bij plaat 5 is rechts de grond uit de tunnelbak gehaald maar links moet dat zeker nog gebeuren? ;D
Ja, dat viel me bij het maken van de screen ook later op ja. Dat zou niet mogen. Eens kijken waar dat mis gaat.

Edit:
De grond was weg, maar de sloot lag er te dicht bij  ::) ::) (zie links op de foto)
Die is nu verlegd en het probleem is opgelost
Hekwerken volgen nog als we de juiste hekken hebben.
« Last Edit: Sunday 15 September, 2019, 21:20:31 by mkasthijs »

*
Sprinter
291 posts
« Reply #893 on: Monday 16 September, 2019, 13:43:23 »
Lekker bezig!

*
Sprinter
299 posts
« Reply #894 on: Wednesday 18 September, 2019, 08:25:06 »
Update 2:

We proberen in V3.0 ook te kijken naar de actualiteiten die gaande zijn in ons gebied.
Een van die activiteiten die momenteel gaande is, is Zwolle spoort en wat speelt is de uitbreiding van het gedeelte Zwolle - Herfte (aansluiting). Op dit moment is het traceZwolle Herfte buiten, vanwege deze uitbreiding, een grote bouwput, en dat is iets wat wij niet buiten beschouwing hebben gelaten binnen onze route in V3.0. Meer informatie hierover volgt....

Mvg Rommy