Poll

Welk traject dient nog meer voorzien te worden voor de eerste release van de route?

Zwolle - Groningen
31 (37.8%)
Zwolle - Leeuwarden
17 (20.7%)
Zwolle - Emmen
9 (11%)
Zwolle - Almelo
17 (20.7%)
Mariënberg - Almelo
8 (9.8%)

Total Members Voted: 81

Voting closed: Tuesday 08 March, 2016, 10:45:40

[WIP] Noord-Oost Nederland V3.0

*
Sprinter
Bouwer van de route Noord-Oost Nederland
317 posts
Re: Noord-Oost Nederland 5% gereed voor release V3.0
« Reply #840 on: Thursday 11 July, 2019, 12:33:00 »
Ik ben ook wel benieuwd; in welk tijdsbeeld bouwen jullie deze route? Als dat de huidige is:
- Inmiddels is spoor 9 een kopspoor. Is het perron iets verbreed daar achter en is er nu ook een doorgaand spoor 8.

Zoals Matthijs al aangaf is er het een en ander geactualiseerd en heeft het ondertussen niet meer de status die het had in 2012.
We doen daarbij ons best zo goed mogelijk de werkelijkheid na te bouwen, maar zo echt als de werkelijkheid zal het niet worden vrees ik.

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
Re: Noord-Oost Nederland 5% gereed voor release V3.0
« Reply #841 on: Monday 15 July, 2019, 12:29:42 »
Sinds vanmorgen toegevoegd in de Beta route downloadsectie een zg. RouteMarkers bestand. ;)
Zie hier voor info en download:  https://www.treinpunt.nl/forum/downloads/?sa=details;lid=8293

Groeten trainsxp

*
Intercity
Bouwer Noordoost Nederland
722 posts
Re: Noord-Oost Nederland 10% gereed voor release V3.0
« Reply #842 on: Thursday 18 July, 2019, 14:01:57 »
Voortgang van station Beilen.
Deze screens zijn het werk van Yorn. Ik geef toe dat ik best goed kan bouwen, maar het niveau van Yorn gaat werkelijk richting een DanielSyntus, leonhearth of Joopiejj. Ongekend goed!!

Geniet van de screens! ;D

*
Hogesnelheidstrein
Waarom ook niet
1.590 posts
« Reply #843 on: Thursday 18 July, 2019, 15:42:29 »
Ziet er goed uit  :o , ik zou alleen op de eerste screen nog ff een knipje in het perron maken zodat de mensen er niet doorheen lopen, verder heel gaaf ;D

*
Sprinter
317 posts
« Reply #844 on: Thursday 18 July, 2019, 15:58:34 »
Wordt aan gewerkt :)

*
Hogesnelheidstrein
Routebouwer Groningen-Delfzijl
1.110 posts
« Reply #845 on: Thursday 18 July, 2019, 17:41:09 »
Prachtig gemaakt zeg! Ziet er herkenbaar uit! Ga zo door!  8)

*
Sprinter
301 posts
« Reply #846 on: Friday 19 July, 2019, 07:38:59 »
Prachtig!

*
Stoomlocomotief
Eerst na denken en dan doen
24 posts
« Reply #847 on: Friday 19 July, 2019, 20:04:01 »
Ziet er al weer prachtig uit ;)
Voor vragen kunt uw bij mij terecht
- Raasveld

*
Hondekop
196 posts
« Reply #848 on: Friday 19 July, 2019, 21:23:20 »
mooie vorderingen!

*
Hondekop
Scenario maker
163 posts
« Reply #849 on: Friday 19 July, 2019, 22:41:19 »
Prachtige screens  8)

*
Intercity
722 posts
« Reply #850 on: Sunday 28 July, 2019, 21:32:10 »
Voortgang van Meppel - Hoogeveen. Eerste screen is van het VAM terrein (nu Attero) bij Hoogeveen
Tevens zijn bij Zwolle inmiddels drie van de vijf projecten gereed.

Deel 1
« Last Edit: Sunday 28 July, 2019, 21:34:31 by mkasthijs »

*
Intercity
722 posts
« Reply #851 on: Sunday 28 July, 2019, 21:32:46 »
Deel 2

*
Hondekop
Scenario maker
163 posts
« Reply #852 on: Sunday 28 July, 2019, 21:57:49 »
Je gaat als een speer, erg mooi!  ;)

*
Hogesnelheidstrein
Routebouwer Groningen-Delfzijl
1.110 posts
« Reply #853 on: Monday 29 July, 2019, 09:30:37 »
Ziet er weer mooi uit! Ga zo door!  8)

*
Intercity
722 posts
« Reply #854 on: Monday 29 July, 2019, 10:03:30 »
We ;)
Rommy en Yorn doen nu ook heel veel aan de route. Zonder hun hulp was ik bij lange na niet zover gekomen als we nu zijn. ;D

*
Hondekop
Scenario maker
163 posts
« Reply #855 on: Monday 29 July, 2019, 10:53:46 »
We ;)
Rommy en Yorn doen nu ook heel veel aan de route. Zonder hun hulp was ik bij lange na niet zover gekomen als we nu zijn. ;D

Excuus, jullie gaan als een speer.  ;D

*
Sprinter
301 posts
« Reply #856 on: Monday 29 July, 2019, 13:03:15 »
Mooi gemaakt weer zeg!

*
Blokkendoos
68 posts
« Reply #857 on: Monday 29 July, 2019, 16:02:55 »
Ga je ook in Zwolle het extra kopspoortje maken: Spoor 9?

Voor de rest mooi werk!

*
Intercity
722 posts
« Reply #858 on: Monday 29 July, 2019, 16:22:32 »
Ga je ook in Zwolle het extra kopspoortje maken: Spoor 9?

Voor de rest mooi werk!

Wie weet ::) ::)

*
Intercity
722 posts
« Reply #859 on: Friday 02 August, 2019, 23:43:37 »
Voorgang Meppel ;D

*
Sprinter
301 posts
« Reply #860 on: Saturday 03 August, 2019, 08:27:29 »
Lekker bezig!

*
Sprinter
317 posts
« Reply #861 on: Saturday 03 August, 2019, 21:44:30 »
Hier nog een aantal screens die ik vandaag heb gemaakt.

1. In de omgeving van Hooghalen, tussen Beilen en Assen genomen.
2. Tijdens een nachtelijke rit de aankomst in Assen met het nieuwe stationsgebouw.

Geniet ervan!

Mvg Rommy

*
Blokkendoos
52 posts
« Reply #862 on: Saturday 17 August, 2019, 13:19:49 »
Wat bugs rondom Nunspeet:

(Zie bijgevoegde plaatjes voor overzicht situatie)
Zodra stop/door sein 22 stoptonend is, kan sein 36 niet uit de stand stop komen. Dit gebeurt omdat jullie dit sein (36) o.a. de instructie #2BB# hebben meegegeven. Dit lijkt me een foutje want irl gebeurt dit niet en het is ook niet nodig aangezien de afstand tussen deze 2 seinen bijna 1.4km is en er dus geen verkorte remweg is. Zoals eerder beschreven treedt dit probleem op als je probeert van sein 22 een stop/door te maken (of voor een andere reden stoptonend is).

Verder kan je op een groot deel van spoor 2 de deuren niet openen. Ik had ditzelfde probleem op mijn eigen route en dit is op te lossen door een TSA - Invisible track parallel aan het spoor te plaatsen op het met de streep aangegeven stuk in de onderstaande screenshot. Dit heeft denk ik te maken met de filler lofts aan die kant van het spoor en TS weet dan niet meer aan welke kant de deuren geopend moeten worden -> geen deuren worden geopend. Met het plaatsen van dat stuk spoor weet TS wel dat het perron links zit, rechts ligt immers spoor. In de huidige versie van de route kan je hierdoor pas vanaf 6 bakken de deuren openen, tenzij je veel eerder dan moet stopt.

Als laatste viel me op dat de perron nummer bordjes (om ze zo maar even te noemen) verkeerd om hangen. Zie beneden om te zien hoe ze bij Ns hangen, en hoe ze moeten hangen. Ik weet niet of dit Ns-specifiek is of over de hele route, maar nu ik toch bezig ben laat ik je het maar even weten :D

Zie dit niet alsjeblieft als afkraken maar als helpen om de route beter te maken. Het is immers niet mijn intentie om iets of iemand af te kraken :)

*
Intercity
722 posts
« Reply #863 on: Sunday 18 August, 2019, 16:16:50 »

Zodra stop/door sein 22 stoptonend is, kan sein 36 niet uit de stand stop komen. Dit gebeurt omdat jullie dit sein (36) o.a. de instructie #2BB# hebben meegegeven. Dit lijkt me een foutje want irl gebeurt dit niet en het is ook niet nodig aangezien de afstand tussen deze 2 seinen bijna 1.4km is en er dus geen verkorte remweg is. Zoals eerder beschreven treedt dit probleem op als je probeert van sein 22 een stop/door te maken (of voor een andere reden stoptonend is).

Verder kan je op een groot deel van spoor 2 de deuren niet openen. Ik had ditzelfde probleem op mijn eigen route en dit is op te lossen door een TSA - Invisible track parallel aan het spoor te plaatsen op het met de streep aangegeven stuk in de onderstaande screenshot. Dit heeft denk ik te maken met de filler lofts aan die kant van het spoor en TS weet dan niet meer aan welke kant de deuren geopend moeten worden -> geen deuren worden geopend. Met het plaatsen van dat stuk spoor weet TS wel dat het perron links zit, rechts ligt immers spoor. In de huidige versie van de route kan je hierdoor pas vanaf 6 bakken de deuren openen, tenzij je veel eerder dan moet stopt.

Als laatste viel me op dat de perron nummer bordjes (om ze zo maar even te noemen) verkeerd om hangen. Zie beneden om te zien hoe ze bij Ns hangen, en hoe ze moeten hangen. Ik weet niet of dit Ns-specifiek is of over de hele route, maar nu ik toch bezig ben laat ik je het maar even weten :D

Zie dit niet alsjeblieft als afkraken maar als helpen om de route beter te maken. Het is immers niet mijn intentie om iets of iemand af te kraken :)

Dank Henk. We gaan ermee bezig. Die perronnummer borden wist ik niet. De deuren bij Nunspeet waren inderdaad bekend. Het seinen verhaal gaat door richting Rommy, die weet daar alles van.

*
Sprinter
317 posts
« Reply #864 on: Wednesday 28 August, 2019, 09:41:36 »

Hoi, ik heb er even naar gekeken. Er zitten inderdaad op alle inrijders rood rood schakelingen. Deze horen er tevens niet op te zitten en zullen in V3.0 ook verwijderd zijn. Dit had nog verwijderd moeten worden in V2.5 maar dat ben ik vergeten.

Bedankt voor de scherpe opmerking!

Mvg Rommy

*
Sprinter
317 posts
Re: Noord-Oost Nederland 15% gereed voor release V3.0
« Reply #865 on: Sunday 01 September, 2019, 10:22:17 »
Onderweg naar V3.0 wordt er op de achtergrond verder gewerkt aan de route.

Ik wil jullie een aantal screens niet onthouden. De route ligt veelal midden op het platte land, tussen de bossen en landerijen, daar heb ik een aantal screens van toegevoegd.

Veel kijkplezier.

*
Sprinter
301 posts
Re: Noord-Oost Nederland 15% gereed voor release V3.0
« Reply #866 on: Sunday 01 September, 2019, 19:08:26 »
Ziet er weer mooi uit :)

*
Intercity
722 posts
Re: Noord-Oost Nederland 20% gereed voor release V3.0