Poll

Welk traject dient nog meer voorzien te worden voor de eerste release van de route?

Zwolle - Groningen
31 (37.8%)
Zwolle - Leeuwarden
17 (20.7%)
Zwolle - Emmen
9 (11%)
Zwolle - Almelo
17 (20.7%)
Mariënberg - Almelo
8 (9.8%)

Total Members Voted: 81

Voting closed: Tuesday 08 March, 2016, 10:45:40

[WIP] Noord-Oost Nederland 5% gereed voor release V3.0

*
Hogesnelheidstrein
(medeoprichter) MSTS/RW team
1.184 posts
Re: Noord-Oost Nederland 95% voor release V2.5
« Reply #690 on: Tuesday 18 June, 2019, 19:49:35 »
Zojuist een youtube video'tje gepost van een klein deel van deze route. Van een nieuw scenario wat voorlopig op ons FB te downloaden is. Zwolle - Kampen vv.

/Edit:
Inmiddels is het bovengenoemde scenario ook hier bij de downloads te vinden
« Last Edit: Monday 24 June, 2019, 10:18:21 by treintje »

Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het altijd windstil,
maar op onze website of facebook 'waait' het altijd!

*
Hogesnelheidstrein
7.721 posts
« Reply #691 on: Tuesday 18 June, 2019, 21:42:38 »
Zie het verschil wat onmiddellijk opvalt n.a.v. het filmpje van Treintje: :-X ;)
https://www.youtube.com/embed/PH1zF0H1ME4

Groeten trainsxp

*
Intercity
Bouwer Noordoost Nederland
673 posts
« Reply #692 on: Wednesday 19 June, 2019, 06:08:25 »
Zie het verschil wat onmiddellijk opvalt n.a.v. het filmpje van Treintje: :-X ;)
https://www.youtube.com/embed/PH1zF0H1ME4
Wat wil je daarmee zeggen Teun? Het Katwoldelijntje is inderdaad weg en er hangt nu bovenleiding. Twee zaken die ons herinneren aan de nostalgie in onze route en dus mooi zo blijven  ;D

*
Hogesnelheidstrein
7.721 posts
« Reply #693 on: Wednesday 19 June, 2019, 08:19:18 »
Ja dat wilde ik ermee zeggen dat er spic splinter nieuwe bovenleiding staat.
En ja de een (waaronder ik omdat we in het heden leven en niet in het verleden) probeert zijn route waar mogelijk up-to-date te houden, en een ander zoals je aangeeft houd het op nostalgie. :)

*
Intercity
673 posts
« Reply #694 on: Thursday 20 June, 2019, 12:54:06 »
Ja dat wilde ik ermee zeggen dat er spic splinter nieuwe bovenleiding staat.
En ja de een (waaronder ik omdat we in het heden leven en niet in het verleden) probeert zijn route waar mogelijk up-to-date te houden, en een ander zoals je aangeeft houd het op nostalgie. :)
Zoals gezegd, het Kalwoldelijntje is pure nostalgie van 10 jaar terug. Gewoon leuk om daar te rijden net als het stukje Zwolle - Kampen zonder bovenleiding. Geeft een leuk gevoel.
De rest blijft redelijk up-to-date, maar we moeten een grens houden. Vandaar deze afweging.

*
Intercity
673 posts
Re: Noord-Oost Nederland 100% voor release V2.5
« Reply #695 on: Sunday 23 June, 2019, 15:17:01 »
Inmiddels zijn we enige tijd verder en zijn alle laatste details verwerkt. Ook een heel aantal puntjes die ik op routes online zag zijn aangepast of van zaken die nog mistte of nog gedaan moesten worden qua details. Ik ga de routes naar de download plaatsen en 1 juli a.s. komt V2.5 online.  ;D ;D

Wat is er gebeurt in in V2.5?
  • Scenary geplaatst Nunspeet - Harderwijk
  • Missende onderdelen als wisselkasten en magneten bij overwegborden geplaatst
  • Wisselstellers goed gelegd
  • Foutjes op de route hersteld/objecten verplaatst
  • B4 bovenleiding Zwolle Hanzeboog aangepast
  • Wissels richting Wezep/Kampen-Zuid opnieuw gelegd einde Hanzeboog
  • Bijzonder: Rommy is alvast voor V4 bezig geweest om Assen naar de nieuwe situatie te krijgen en dit is inmiddels ook gereed. In V4 wordt hier naar toe gereden

Wat gaat er nu gebeuren in V3?
  • Scenary plaatsen Meppel - Hoogeveen
  • Bovenleiding Meppel - Hoogeveen vervangen door die van Mike
  • Wisselkasten, magneten en wisselstellers goed leggen
  • Bijzonder: Rommy is terug van weggeweest en inmiddels druk bezig met een bijzonder, uniek en gaaf project bij Zwolle aan de oostzijde. Hierover binnenkort meer als dit gereed is.

Kortom, 1 juli kan men rijden over het 75 km stuk van Meppel naar Harderwijk.

Mocht je nou zin hebben om een dag een lang rondje te rijden in Train Simulator is dat zeker mogelijk per 1 juli.
Bijvoorbeeld:
  • Stap op de Vechtdallijn in op Emmen en rijdt naar Zwolle
  • Stap hier over op de IJssellijn en rijdt van Zwolle naar Arnhem
  • Stap hier over op het Hart van Nederland en rijdt van Arnhem naar Utrecht Centraal
  • Stap over op de trein van Utrecht Centraal naar Harderwijk, ook via Het Hart van Nederland
  • Stap hier over op Noordoost Nederland en rijdt van Harderwijk neer Meppel

*
Sprinter
205 posts
« Reply #696 on: Sunday 23 June, 2019, 16:47:14 »
echt super mooi geworden.. kijk uit naar het nieuwe deel!

*
Hondekop
158 posts
« Reply #697 on: Sunday 23 June, 2019, 17:34:23 »
super mooi wat jullie allemaal doen. Toppers!

*
Sprinter
464 posts
« Reply #698 on: Sunday 23 June, 2019, 19:04:50 »
Heb je dan ook een quick drive? ZIet er allemaal supergoed uit. Gister nog overheen gereden vanuit Coevorden met de Coevordenshuttle in real live.

*
Sprinter
271 posts
« Reply #699 on: Sunday 23 June, 2019, 19:47:03 »
Wat gaaf!
Ik ben heel benieuwd :)

*
Intercity
673 posts
« Reply #700 on: Sunday 23 June, 2019, 21:26:32 »
Heb je dan ook een quick drive? ZIet er allemaal supergoed uit. Gister nog overheen gereden vanuit Coevorden met de Coevordenshuttle in real live.
Heb ik niet gedaan nee. Heb dezelfde scenario's behouden, alleen het scenario SPR Zwolle - Nunspeet is nu SPR Zwolle - Harderwijk geworden en het scenario IC Nunspeet - Meppel is nu IC Harderwijk - Meppel geworden.
Verder geen verschil.

In V3 kan ik dit wel doen als daar veel vraag naar is, maar je kunt het ook zelf maken naar je eigen wensen :)

*
Stoomlocomotief
31 posts
« Reply #701 on: Sunday 23 June, 2019, 23:50:42 »
Ik zie nergens verkanting, is daar een technische reden voor?

*
Stoomlocomotief
28 posts
« Reply #702 on: Monday 24 June, 2019, 05:40:09 »
Het Kamper lijntje is totaal veranderd, idd heeft de lijn een bovenleiding en de lijn stopt vanaf heden ook op station Stadshagen en het perron van Kampen is verplaatst en vernieuwd.

Doe en leef Nu, binnen 1 minuut kan alles anders zijn.

*
Intercity
673 posts
« Reply #703 on: Monday 24 June, 2019, 08:38:41 »

De reden is dat ik/we dat niet voor elkaar kregen en dus niet gedaan hebben. We kunnen er nog eens naar gaan kijken of het alsnog lukt. :D

Het Kamper lijntje is totaal veranderd, idd heeft de lijn een bovenleiding en de lijn stopt vanaf heden ook op station Stadshagen en het perron van Kampen is verplaatst en vernieuwd.

Wie weet gaan wij hier nog wel wat mee doen. We gaan het meenemen.

*
Stoomlocomotief
28 posts
« Reply #704 on: Monday 24 June, 2019, 09:14:50 »

*
Hogesnelheidstrein
1.184 posts
« Reply #705 on: Monday 24 June, 2019, 10:16:03 »
https://www.hetkamperlijntje.nl
Als je het topic had doorgelezen was je dit tegen gekomen. Het bericht er direct onder is ook een cabine opname van dit lijntje. Zoek de verschillen.

Voor deze hete dagen heb ik 2 verkoelende scenario's in elkaar geflanst
Een ijskoude en een drijfnatte.
bestemd voor de route
Retourtje Meppel Zwolle (voorjaar)

Je rijdt met een DD AR van Meppel naar Zwolle en weer terug.
Er zijn stevige buien voorspeld. Gelukkig zit je droog.
Helaas worden de reizigers op het perron bij Zwolle wel nat.
De kap van het station is zo lek als een mandje.

Retourtje Meppel Zwolle (winter)
Hetzelfde scenario maar nu met de SLT
Ook het seizoen is winter. We hebben de regen verruild voor een lekkere sneeuwbui.
\EDIT:
Deze scenario's zijn al ettelijke malen gedownload. Helaas zaten er missende textures in. Niemand daarvoor gereageerd. Schijnbaar niemand gemist. Maar het is aangepast en via deze link krijg je de complete scenario's in je bezit.

bij ons op DIT adres op te halen
« Last Edit: Friday 28 June, 2019, 17:17:43 by treintje »

*
Stoomlocomotief
31 posts
« Reply #706 on: Tuesday 25 June, 2019, 01:22:45 »

De reden is dat ik/we dat niet voor elkaar kregen en dus niet gedaan hebben. We kunnen er nog eens naar gaan kijken of het alsnog lukt. :D
Dat zou wel tof zijn ja, bij routes zonder verkanting mis ik het altijd enorm. Verder niks mis mee natuurlijk ;)

*
Hogesnelheidstrein
7.721 posts
« Reply #707 on: Tuesday 25 June, 2019, 07:11:20 »
En de kanteling later inbouwen is vrijwel niet te doen.
Je moet dan bv. 25 m van een recht stuk afhalen (al naar gelang van de boogradius) wat je nauwkeurig moet hebben en daar beginnen met de bocht maken.
Nu is het lastige ervan om dan precies uit te komen op de rechte rail als de bocht genomen is waarbij de snap to track optie ook niet mee helpt. :'(
« Last Edit: Tuesday 25 June, 2019, 07:24:37 by trainsxp »

*
Intercity
673 posts
« Reply #708 on: Tuesday 25 June, 2019, 10:39:47 »
Je moet dan bv. 25 m van een recht stuk afhalen (al naar gelang van de boogradius) wat je nauwkeurig moet hebben en daar beginnen met de bocht maken.
Nu is het lastige ervan om dan precies uit te komen op de rechte rail als de bocht genomen is waarbij de snap to track optie ook niet mee helpt. :'(

Ik ga wel eens een poging wagen en als het niet gaat, gewoon terug naar zoals he was.

**
TreinPunt.NL Vriend
Hondekop
Brisbane, Australia
127 posts
« Reply #709 on: Tuesday 25 June, 2019, 12:06:05 »

Helemaal mee eens. Nu is er wel een hulpje om dit voor elkaar te krijgen:
Easement Curve Guide / Tool

Het probleem is echter dat het zo extreem lastig is om exact goed uit te komen zodat 'ie hem "p(l)akt". Ik heb er een avond aan verbrand en maar opgegeven. De easement tool in TS heeft gewoon een snap functie nodig.

*
Hogesnelheidstrein
7.721 posts
« Reply #710 on: Tuesday 25 June, 2019, 12:56:19 »
Ja, mogelijk werkt de snap functie wel tenzij je precies goed uitkomt op het rechte spoor en dat is het hem juist. ::)
En heb je hele flauwe bogen dan is de kanteling nauwelijks waarneembaar en zou ik sowieso niet aan beginnen. ;)
En mocht het na veel vijven en zessen toch lukken dan moet de scenery ook gewijzigd worden en dan met de BVL, eventuele loft dijken, overwegen, seinen en borden als die daar staan.

*
Stoomlocomotief
31 posts
« Reply #711 on: Tuesday 25 June, 2019, 16:28:40 »
Train Sim maakt het niet graag makkelijk nee, dat heb ik zelf ook wel gemerkt. Je moet je ook zeker niet gek laten maken natuurlijk, maar er gaat weinig boven een sierlijke boog waar je hard doorheen kan knallen. De oude routes van DTG hebben het allemaal niet en het rijdt voor geen meter, soms krijg je het idee dat je van de rails af gaat vliegen terwijl je nog ruim onder de baanvaksnelheid zit.

*
Hogesnelheidstrein
Routebouwer Groningen-Delfzijl
1.024 posts
« Reply #712 on: Tuesday 25 June, 2019, 20:13:28 »
Ziet er prachtig uit! Ben zeer benieuwd naar de vorderingen! Veel succes!

*
Intercity
673 posts
« Reply #713 on: Tuesday 25 June, 2019, 20:43:21 »
Train Sim maakt het niet graag makkelijk nee, dat heb ik zelf ook wel gemerkt. Je moet je ook zeker niet gek laten maken natuurlijk, maar er gaat weinig boven een sierlijke boog waar je hard doorheen kan knallen. De oude routes van DTG hebben het allemaal niet en het rijdt voor geen meter, soms krijg je het idee dat je van de rails af gaat vliegen terwijl je nog ruim onder de baanvaksnelheid zit.

Heb vanavond even gekeken naar Harderwijk en dat is een zoals verwacht een hopeloze bocht. Moet ik eens goed naar gaan kijken of dat uberhaupt gaat lukken.

Update: Inmiddels een half uur zitten kloten. Kansloze missie, dus daar gaan wij ons niet eens aan wagen. Helaas voor de mensen die het graag zien, maar de verkanting gaat er niet inkomen. Geen beginnen aan.
« Last Edit: Tuesday 25 June, 2019, 20:59:39 by mkasthijs »

*
Intercity
515 posts
« Reply #714 on: Tuesday 25 June, 2019, 21:31:45 »
Ik vraag me ook af wat er met scenarios gebeurt als je naderhand met de sporen gaat klooien. Ik had zelf een test scenario gemaakt, die deed wat ik verwachtte. Daarna had ik wat sporen verwijdert en weer teruggelegd, toen gaf die scenario de nodige foutmeldingen. Kan zijn dat ik iets anders fout had gedaan, maar dat was het enige wat ik daarna gedaan had.

*
Stoomlocomotief
Route Builder (Amateur)
24 posts
« Reply #715 on: Thursday 27 June, 2019, 10:35:34 »
Doe je dit dan met de Ijssellijn oversprong. |Dus dat je van Zwolle (ijssellijn) naar Grunn gaat?
Train Driver's POV Dutch Railways and Cabview Holland Dutch Railways management

*
Hogesnelheidstrein
1.184 posts
« Reply #716 on: Thursday 27 June, 2019, 10:35:59 »
Ik vraag me ook af wat er met scenarios gebeurt als je naderhand met de sporen gaat klooien. Ik had zelf een test scenario gemaakt, die deed wat ik verwachtte. Daarna had ik wat sporen verwijdert en weer teruggelegd, toen gaf die scenario de nodige foutmeldingen. Kan zijn dat ik iets anders fout had gedaan, maar dat was het enige wat ik daarna gedaan had.
Dit kan alleen fouten geven als je een stuk rail verlegd en daar, toevallig, een trein op staat opgesteld. Deze zal dan niet meer 'sporen'. Dus ernaast staan. Die treinen die er naast staan kan je vaak met de muis oppakken en weer op het spoor zetten. Zelfs als ze onder het maaiveld verdwijnen.

*
Stoomlocomotief
28 posts
« Reply #717 on: Thursday 27 June, 2019, 12:53:01 »
Beste allen,

Ik heb deze route geinstalleerd met alles wat nodig is aan assets en dergelijke en heb 1 trein de GWT van Christrains, ik krijg in het train simulator menu's wel Hart van Holland (mist nog een DLC) IJsselroute en Vechtdal route maar de Noord-oost Nederland route komt niet voor in de menu's.
Ik heb de Noord-Ooost route volledig volgens het PDF geinstalleerd, wat kan er mis zijn gegaan?

*
Hogesnelheidstrein
7.721 posts
« Reply #718 on: Thursday 27 June, 2019, 13:04:24 »
Of er in deze route scenario\s zitten weet ik ff niet, maar als je een route installeert waar geen scenario's inzitten start hem dan eerst op in de route editor, dan word er autom. een free scenario aangemaakt. ;)
En dan verschijnt de route wel in het menu.

Edit,
Heb eens gekeken en er zitten wel scenario's bij.
Heb je deze map wel goed staan? ........\Steam\SteamApps\common\railworks\Content\Routes\2413e61b-094f-4792-9195-9766eb4ff60f
« Last Edit: Thursday 27 June, 2019, 13:15:20 by trainsxp »

*
Stoomlocomotief
28 posts
« Reply #719 on: Thursday 27 June, 2019, 16:57:54 »
De map staat goed maar kan met de GWT Stadler niets beginnen, zelf met de rwtools kan ik de trein stappen wat ik wil, in het scenario veranderd niets.
Er is 1 route die ik kan starten maar dan moet de rails, ik kan van de GWT academy starten en dan zie je het perron en dergelijke, vanuit de cabine ook totdat de pop-up melding is geweest en dan wordt het zwart, schiet mij maar de kerseboom ik snap het niet meer.

Wat ik wel weet dat de GWT trein niet voldoende is om mee te beginnen, de ICM / DM90.
« Last Edit: Thursday 27 June, 2019, 17:02:21 by The Unknown »