Poll

Welk traject dient nog meer voorzien te worden voor de eerste release van de route?

Zwolle - Groningen
31 (37.8%)
Zwolle - Leeuwarden
17 (20.7%)
Zwolle - Emmen
9 (11%)
Zwolle - Almelo
17 (20.7%)
Mariënberg - Almelo
8 (9.8%)

Total Members Voted: 81

Voting closed: Tuesday 08 March, 2016, 10:45:40

[WIP] Noord-Oost Nederland V3.0

*
Intercity
Bouwer Noordoost Nederland
722 posts
Re: Noord-Oost Nederland 95% voor release V2
« Reply #540 on: Friday 24 May, 2019, 15:47:22 »
We blijven steeds in dezelfde negatieve loop zitten betreffende samenvoegen van routes.
Niet alleen hier in dit topic maar ook al in eerdere topics op dit forum.
Ja, het samenvoegen zal best wel een uitdaging zijn maar als je het al niet probeert.
Ik dacht dat bouwers van routes en scenario makers  wel van een uitdaging houden?  :P

Laat ik het zo zeggen. Ikzelf heb daar, met mijn drukke baan, simpelweg de tijd niet voor.
Als men onze route samen wilt voegen met Hart van NL, en Teun vindt dat ook goed, mag men dat best gaan proberen hoor.
Als Teun akkoord is, zou ik wel wachten op V2,5 als ook Harderwijk klaar is. Dan kun je echt Meppel - Utrecht samenvoegen tot 1 mooie route.

**
TreinPunt.NL Vriend
Hogesnelheidstrein
1.304 posts
« Reply #541 on: Friday 24 May, 2019, 16:28:16 »
Waarom moeten route makers zo gepushed worden om routes samen te voegen , tuurlijk is het altijd leuk
maar er word alleen maar gekeken naar de leuke kant van het verhaal,  het samen voegen en dan ook nog samen werken etc.
niet iedere route bouwer zit daar op te wachten. er komt wel meer bij kijken dan alleen de mogelijkheid om nu 2 routes samen te kunnen voegen.

Ik zelf zou op het moment ook gewoon liever alleen bouwen aan mijn eigen route. 
daarom wil ik ook even duidelijk maken dat het natuurlijk leuk is om route samen te voegen. Maar ga er vanuit dat route bouwers ook op de hoogte zijn van de mogelijkheden en als 2 of meer bouwers hier voor open staan zullen dit sort ontwikkelingen vanzelf plaats vinden. maar wellicht dat ik persoonlijk in de toekomst hier wel wat in zie. voor nu wil ik liever zelf aan mijn route werken wanneer ik daar zin in heb. zonder steeds de route over en weer te moeten sturen omdat de andere persoon er aan wil werken. en wat als de samenwerken niet goed gaat. wat blijft er dan over van je route ? …..

ik vind het dan weer jammer dat er dan negatief gedaan moet worden naar een route bouwers om dat hij/zij er op dit moment niet voor open staat. wees blij met wat er is en als het niet naar je zin is, ben je natuurlijk vrij om het zelf beter te doen.

Maar houd ook even rekening met de hoeveelheid tijd die mensen hier insteken, en soms lijkt het een beetje als of het nooit goed genoeg is.  als het aan mij ligt in het zelfde straatje als vragen naar een release datum.

maar goed ,hoop dat daar ook begrip voor is.

« Last Edit: Friday 24 May, 2019, 16:32:16 by leonhearth »

toon je waardeering met een donatie ! ( vrijblijvend ! ) : http://nl.dreamordonate.com/dromen/ts2016-zw-nl

*
Hogesnelheidstrein
2.099 posts
« Reply #542 on: Friday 24 May, 2019, 17:00:08 »
Perfect verwoord Leonhearth!  8)

*
Stoomlocomotief
12 posts
« Reply #543 on: Friday 24 May, 2019, 17:12:09 »
Sinds de 64 bit versie moet dat in theorie toch gewoon mogelijk zijn?

*
Sprinter
Krammerdijks Deltaland
476 posts
« Reply #544 on: Friday 24 May, 2019, 17:24:48 »
Dus als niemand wat roept.. Hoe weten de bouwers dan waar er behoefte aan is??
Met behoefte doel ik op de routebouwers; niet de behoefte van mensen die het downloaden/gebruiken.

Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken; maar een route bouw ik vrijwel uitsluitend voor mezelf; dat ie uiteindelijk ook voor anderen te downloaden is daarbij mooi meegenomen. Verder sluit ik me volledig aan bij Leonhearth; dat de mogelijkheden er theoretisch met de 64bit versie zijn betekend niet automatisch dat deze er praktisch gezien ook is.

*
Intercity
Lid MSTS/RW team
676 posts
« Reply #545 on: Friday 24 May, 2019, 17:35:53 »
Het niet de bedoeling om te pushen of bouwers de gordijnen in te jagen.

Maar ik neem aan dat routebouwers niet zo snel van de leg gaan raken aan gaande dit soort  discussies? .  ;)
Ik weet zelf hoeveel tijd er in gaat zitten in deze hobby...

Maar goed....dit is een forum die de mogelijkheid moet bieden om over bepaalde zaken open te kunnen discussiëren met elkaar.
Als dit 'aanzetten tot een discussie ' als pushen wordt ervaren is het misschien handig dat er alleen maar een 'Like' knop wordt gemaakt door de forum beheerders om op te drukken. Wat zal het dan saai en grijs worden.  ;D

Ik zelf als asset maker zit er anders in. Ik zie dit soort dingen eerder als een uitdagingen.
Daarom maak ik ook assets op verzoek of help ik mensen om zelf assets te gaan maken.
Kan ook alles alleen voor mijzelf maken maar de lol is dat ze door bouwers gebruikt gaan worden en zo hun routes verfraaien.

En ja, het hoeft zeker niet allemaal vandaag of morgen  af....
 ::)
« Last Edit: Friday 24 May, 2019, 17:39:13 by Sjef61 »
Een schouderklopje, een vriendelijk woord en dat op een goed gekozen momentje is wat een ieder bekoort en betekent meer dan een duur presentje.

Henk van Hattem

*
Hogesnelheidstrein
Routebouwer Groningen-Delfzijl
1.110 posts
« Reply #546 on: Friday 24 May, 2019, 22:18:56 »
Ik snap het verhaal van beide de kanten, iedereen moet vooral doen waar hij/zij zich goed bij voelt.
Echter nu zat ik gewoon hardop te denken, wat is er voor nodig om routes samen te voegen? Als ze op de juiste coördinaten liggen dan kan ieder toch gewoon aan zijn eigen deel verder werken en hoeft de route niet over en weer elke keer naar elkaar verstuurd te worden. Of is dat te kort door de bocht gedacht?
Om een voorbeeld te geven; Trainxp werkt voornamelijk rond Dieren als je zijn laatste screens bekijkt. mkasthijs bouwt alleen maar verder richting het noorden. Dus ze zitten niet in elkaars 'vaarwater' toch?
Dan is het een kwestie van de route bundelen (ik weet dat dit te gemakkelijk gezegd is maar ik moet het toch verwoorden).

Verder wil ik vooral benadrukken dat iedereen gewoon lekker moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt. Maar vroeg het mij gewoon even af!

In ieder geval heel mooi werk wat jullie als routebouwers maken! (ikzelf ben ook bezig met Groningen-Delfzijl, alleen google overlay werk bij mij niet meer.. )

*
Intercity
722 posts
« Reply #547 on: Saturday 25 May, 2019, 22:37:51 »
Om een voorbeeld te geven; Trainxp werkt voornamelijk rond Dieren als je zijn laatste screens bekijkt. mkasthijs bouwt alleen maar verder richting het noorden. Dus ze zitten niet in elkaars 'vaarwater' toch?
Dan is het een kwestie van de route bundelen (ik weet dat dit te gemakkelijk gezegd is maar ik moet het toch verwoorden).

Dat zeg je wel, maar als Teun of ik weer apart verder bouw moet je telkens opnieuw samenvoegen, dus dat is onmogelijk. Er moet dan één samengevoegde versie gemaakt worden die niet meer wordt bijgewerkt. Vraag is of je dat wil.

*
Intercity
722 posts
« Reply #548 on: Saturday 25 May, 2019, 22:42:42 »
Goed, we gaan terug on topic.
Ik pak even m'n checklist erbij:

• Project bovenleiding Zwolle afmaken, inclusief B4 bovenleiding bij de Hanzeboog: CHECK
  • HM/KM bordjes plaatsen Zwolle - Nunspeet: CHECK
  • Wisselbordjes plaatsen: CHECK
  • Hoogspanningsmasten vervangen door pakket Spike: CHECK
  • Zijn we klaar voor release?: CHECK!!! ;D ;D

Kortom, Noordoost NL V2 is KLAAR ;D ;D ;D ;D

We gaan nog een paar scenario's maken, her en der wat testen en hem opsturen naar TreinPunt ter download! ;D ;D

Hier nog wat screens van vandaag, deel 1.

*
Intercity
722 posts
« Reply #549 on: Saturday 25 May, 2019, 22:43:19 »
Deel 2.

*
Intercity
722 posts
« Reply #550 on: Saturday 25 May, 2019, 22:43:44 »
Deel 3.

*
Intercity
Lid MSTS/RW team
676 posts
« Reply #551 on: Saturday 25 May, 2019, 23:18:20 »
Netjes gemaakt. Fijn dat de route klaar is.
kunnen we straks weer toeren.  :)

*
Sprinter
301 posts
« Reply #552 on: Sunday 26 May, 2019, 02:39:38 »
Super goed bezig mannen!
Ik ben heel benieuwd :)

*
Hogesnelheidstrein
Machinist
1.109 posts
« Reply #553 on: Sunday 26 May, 2019, 08:11:47 »
Ik zie in Zwolle een Christrains wasstraat staan op spoor 98, maar GertMeering heeft hiervoor een speciale wasstraat gemaakt, die er in Real life ook staat.
Bezig met de route "ZwEnZwoKa"
http://bit.ly/2Cjxgyc

Routebouwer "Oost Nederland"
http://bit.ly/2q3RWET

*
Sprinter
234 posts
« Reply #554 on: Sunday 26 May, 2019, 09:23:57 »
Schitterend mooi werk!
Bedankt voor de vele uren die jullie erin gestoken hebben.

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #555 on: Sunday 26 May, 2019, 09:41:10 »

offtopic
Laat ik het zo zeggen. Ikzelf heb daar, met mijn drukke baan, simpelweg de tijd niet voor.
Als men onze route samen wilt voegen met Hart van NL, en Teun vindt dat ook goed, mag men dat best gaan proberen hoor.
Als Teun akkoord is, zou ik wel wachten op V2,5 als ook Harderwijk klaar is. Dan kun je echt Meppel - Utrecht samenvoegen tot 1 mooie route.

Een wat late reactie maar zeker niet wachten met de release en als je zover bent lekker uitbrengen, dan pas kan er eens gekeken worden of samenvoegen mogelijk is! ;)
Ontopic

De foto's die gemaakt zijn zien er voorbeeldig uit. :P

Groeten trainsxp

*
Hogesnelheidstrein
3.440 posts
« Reply #556 on: Sunday 26 May, 2019, 10:22:38 »
Stuur hem maar snel op ter download ,ik kan niet wachten  ;D ;D ;D
« Last Edit: Sunday 26 May, 2019, 10:24:58 by John Roterman »

*
Intercity
729 posts
« Reply #557 on: Sunday 26 May, 2019, 10:26:36 »
Ja dat zou geweldig zijn als er weer eens een route uit zou komen na Hart van Nederland.
En misschien behoor ik tot de zwijgende meerderheid, maar ik zit niet te wachten op samenvoegen van allerlei routes.
En voorzover niet bekend: alle waardering voor route- en objectbouwers die zulke fraai routes maken en ze genereus ze ons "free"te beschikking te stellen.
vr.gr.
Ruud

*
Hogesnelheidstrein
Routebouwer Groningen-Delfzijl
1.110 posts
« Reply #558 on: Sunday 26 May, 2019, 12:20:40 »
Heel mooi gemaakt! Ziet er top uit! Succes met de laatste afrondingen!  8)

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #559 on: Sunday 26 May, 2019, 12:35:10 »
En misschien behoor ik tot de zwijgende meerderheid, maar ik zit niet te wachten op samenvoegen van allerlei routes.

Nou Ruud om het platweg te zeggen, je gebed is verhoord, zie hier :-X ;) :
https://www.treinpunt.nl/forum/vragen-over-routebouw/samenvoegen-van-2-fictieve-routes/msg309139/#msg309139

Edit/
Reageer AUB niet op mijn bericht in dit topic!
« Last Edit: Sunday 26 May, 2019, 12:42:28 by trainsxp »

*
Blokkendoos
68 posts
« Reply #560 on: Sunday 26 May, 2019, 14:36:13 »
Het lange wachten is klaar! (Bijna) Ik weet zeker dat deze route te goed is voor mijn PC.  :P Zometeen lekker een senario maken van de SPR Mpl-Ut die extra reed naar Meppel vanwege uitgevallen trein.

*
Intercity
722 posts
« Reply #561 on: Sunday 26 May, 2019, 18:21:38 »
Ik zie in Zwolle een Christrains wasstraat staan op spoor 98, maar GertMeering heeft hiervoor een speciale wasstraat gemaakt, die er in Real life ook staat.

Dat zijn idd die detailpuntjes. Is die online verkrijgbaar of staat die ergens in assets van een route?
UPDATE: Ik bleek hem al in mijn bezit te hebben zonder dat ik het wist ::) ::)
« Last Edit: Sunday 26 May, 2019, 18:38:56 by mkasthijs »

*
Intercity
722 posts
« Reply #562 on: Sunday 26 May, 2019, 19:39:27 »

We hebben een wasstraat en weer water! ;D ;D
Verder vandaag met de afronding bezig geweest. Zo viel mij gisteren bij het testen wat zaken op en deze zijn hersteld.
Ook vandaag verder gegaan met scenario's maken. We leveren 6 scenario's mee in het pakket. Welke dat zijn is te lezen in de handleiding. Deze 6 scenario's zijn allen getest en werken naar behoren!  :D

Zodoende maken wij de handleiding af, zoeken we een mooie foto en gaat de route online. We kunnen ook een datum geven. Als er vanuit de beheerders van TP geen commentaarpunten komen komt a.s. zaterdag 1 juni de route op TP te staan. ;D ;D
« Last Edit: Sunday 26 May, 2019, 19:41:54 by mkasthijs »

*
Hogesnelheidstrein
Machinist
1.109 posts
« Reply #563 on: Sunday 26 May, 2019, 20:01:57 »
Als je hem nu af wil maken plaats je nog wat onkruid en andere atributen :P

*
Intercity
722 posts
« Reply #564 on: Sunday 26 May, 2019, 21:47:05 »
Wordt geregeld!

*
Hogesnelheidstrein
3.440 posts
Re: Noord-Oost Nederland 100% voor release V2
« Reply #565 on: Monday 27 May, 2019, 18:21:12 »
Alvast bedankt voor de Info,en het vele werk wat jullie er aan gehad hebben!

*
Intercity
722 posts
« Reply #566 on: Tuesday 28 May, 2019, 07:07:13 »
Ik ga inderdaad maar niet op de klok kijken naar het aantal uren, maar het is veel. Denk wel weer richting de 100 a 200 uur.
De route ligt inmiddels binnen het downloadteam en 1 juni gaat die dan eindelijk live als er geen bijzonderheden zijn.
Intussen en ondertussen gaan wij alweer in de achtergrond door met V2,5 naar Harderwijk.

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.986 posts
« Reply #567 on: Tuesday 28 May, 2019, 07:40:27 »
Je hebt de wasstraat dan wel geplaatst maar niet et gebouw wat er bij hoort.Ook die is gemaakt.
Suc6 met de route  :)

*
Intercity
722 posts
« Reply #568 on: Tuesday 28 May, 2019, 11:47:03 »
Je hebt de wasstraat dan wel geplaatst maar niet et gebouw wat er bij hoort.Ook die is gemaakt.
Suc6 met de route  :)

Dat meen je?! Dan gaat die in V2.5 zeker nog efkes geplaatst worden. Hoe heet die binnen jouw pakket?
Tevens zag ik bij de IJssellijn jouw bijdrage aan het station van Zwolle. In v2.5 gaat ook de huidige overkapping vervangen worden door die van jou.

*
Blokkendoos
68 posts
« Reply #569 on: Wednesday 29 May, 2019, 13:04:50 »
Ik zit nu op school maar ik kan nog steeds niet wachten op de release! Ik ga waarschijnlijk zaterdag elke seconde op TP zitten, om te kijken wanneer hij er is!  ;)