Midden - Nederland Beta 4

*
Hogesnelheidstrein
3.440 posts
Re: Midden - Nederland Beta 4
« Reply #30 on: Saturday 01 March, 2014, 13:22:31 »
Vincent super!
Dat is niet iets maar stukken beter! ;D

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #31 on: Saturday 01 March, 2014, 13:41:47 »
Voorproefje :D

Het station Ede-Wageningen. Nog steeds met de wat mindere texture maar beter gemapped. Met TSX aan is het geen station Tsjernoby meer  ;D. Het station is heeft nieuwe delen gekregen en... nachttextures  ;D .
Ik ben bijna klaar.

Gr, Vincent

Geweldig ik wacht geduldig af, zo zie je maar weer geduld is een schone zaak. :P

Groeten trainsxp

*
Sprinter
402 posts
« Reply #32 on: Saturday 01 March, 2014, 16:10:15 »
Oke dan.
Hier is die voor TrainsXP. Als er nog iets anders moet geef dan een gil dan pas ik het wel aan. Als alles goed is zet ik het te download  ;) .

Gr, Vincent

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #33 on: Saturday 01 March, 2014, 17:41:00 »
Oke dan.
Hier is die voor TrainsXP. Als er nog iets anders moet geef dan een gil dan pas ik het wel aan. Als alles goed is zet ik het te download  ;) .

Gr, Vincent

Nou je hebt jezelf overtroffen met de station Ede Wageningen update. 8)
Het ziet er keurig en compleet uit, wat een verbetering met de eerste!
Moet nog wel een paar kleine aanpassingen doen n.a.v. de 1e versie, maar dat is niets vergeleken met wat je
gedaan hebt.
Kan nu echt zeggen dat mijn geduld is beloond dankzij jou. :)

*
Hogesnelheidstrein
3.440 posts
« Reply #34 on: Sunday 02 March, 2014, 08:48:03 »
Hoi Vincent,
Ga je in de toekomst nog meer van die mooie Nederlandse stations maken?

*
Intercity
1966 was een goed jaar
580 posts
« Reply #35 on: Sunday 02 March, 2014, 09:43:43 »
Als er nog iets anders moet geef dan een gil dan pas ik het wel aan.
Gr, Vincent

Hoi Vincent, Ik heb wat opmerkingen. De textures zijn nou niet bepaalt scherp. Ook zijn meerdere textures in spiegelbeeld. Misschien is het ook raadzaam om objecten van de textures te verwijderen die ook door een scenery object weergegeven worden, zoals bankjes en vuilnisbakken. Ook zitten er scheuren (niet versmolten vertexes) in de muur onder de kap aan de westzijde van het zuidelijke stationsgebouw.
Misschien kun je er iets mee ;).

*
Sprinter
402 posts
« Reply #36 on: Sunday 02 March, 2014, 12:58:14 »
Hoi Vincent,
Ga je in de toekomst nog meer van die mooie Nederlandse stations maken?

Ik zou het wel willen doen :) maar moet dan wel goede foto's/textures hebben ;)

Als er nog iets anders moet geef dan een gil dan pas ik het wel aan.
Gr, Vincent

Hoi Vincent, Ik heb wat opmerkingen. De textures zijn nou niet bepaalt scherp. Ook zijn meerdere textures in spiegelbeeld. Misschien is het ook raadzaam om objecten van de textures te verwijderen die ook door een scenery object weergegeven worden, zoals bankjes en vuilnisbakken. Ook zitten er scheuren (niet versmolten vertexes) in de muur onder de kap aan de westzijde van het zuidelijke stationsgebouw.
Misschien kun je er iets mee ;).

Dag Marc. Ik heb de texture gemaakt toen er op Ede-Wageningen werkzaamheden waren. Toen was het dus rustig. Toen der tijd had ik geen goede camera. Ik kan ook maar van 2 van de drie kanten van het station foto's maken. Ik heb dus sommige delen moeten spiegelen om de 3 kanten te texturen. Toen ik de texture maakte, gebruikt ik Paint. Daar kan je alleen wat basic dingen doen. Nu is het Photoshop. Ik zal wel even kijken of ik de bankjes enzo weg kan shoppen  ;). Misschien kan ik met Photoshop de textures wel aan elkaar naaien om de scheuren weg te halen. Ik ga er wel naar kijken  :)

*
Intercity
1966 was een goed jaar
580 posts
« Reply #37 on: Sunday 02 March, 2014, 22:32:39 »
Aangezien er geen reactie kwam op deze post heb ik de uitleg, na 120X bekeken te zijn, maar weer verwijdert. Blijkbaar was de uitleg over het spiegelen in het 3d programma al bekend 8).
Vandaag met eens naar Ede-Wageningen geweest en wat foto's gemaakt. Aangezien ik dit station ook in mijn eigen route heb ga ik er zelf eens mee aan de slag.
« Last Edit: Thursday 06 March, 2014, 20:56:53 by Marc D. »

*
Sprinter
402 posts
« Reply #38 on: Thursday 06 March, 2014, 23:12:44 »
Nou sorry hoor. Ik heb de texture al bewerkt en wou als ik tijd heb het verschil laten zien. Dan moest marklin maar beslissen wat hij beter vond (er zitten een paar kleine lelijkheden in). Eerst een bedankje geven en daarna het verschil laten zien wou ik ook niet doen vanwege dubbelpost. Als je mijn creatie niks vind is dat best. Voor mij is het niet zo makkelijk om even foto's te gaan maken. Moet ik dan tegen mijn ouders zeggen van: Mam, ik ga even naar station Utrecht met jouw camera.
Dat wordt 'm dus niet. Ik heb ook liever niet dat van vrienden weten over mijn treinen fobie. Dat levert alleen maar commentaar op. Nog een reden.

Met je uitleg verwijderen help je niemand, dus dan had je hem ook beter niet kunnen schrijven.

Morgen hoef ik geen huiswerk te maken, en heb ik gewoon tijd. Ik post morgen voor 3'en nog het verschil. Daar hou ik me aan. Tevens zijn er nog meer aanpassingen aan het station gepleegt maar jij gebruikt hem toch niet.
Een fijne nacht toegewenst.
« Last Edit: Thursday 06 March, 2014, 23:17:15 by stoompower! »

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.986 posts
« Reply #39 on: Friday 07 March, 2014, 00:23:22 »
Ik heb het allemaal even gelezen , en ik kon het niet laten om hier even op te reageren. ;D
Over je creatie , ik denk niet dat Marc hem niks vind...

En dan nog , als iemand jouw creatie niet mooi vindt , Boeie !! ... niemand hoeft hem te downloaden mocht je hem al beschikbaar stellen.
Je mag hem downloaden of kopen tis maar net wat de persoon zelf wil.
Zolang jij er maar plezier in hebt , en dat het object wat het ook mag zijn voor jou goed en mooi is.

En dan dit :
Dat wordt 'm dus niet. Ik heb ook liever niet dat van vrienden weten over mijn treinen fobie. Dat levert alleen maar commentaar op. Nog een reden.
Sorry maar dit vind ik onzin ... wat maakt het uit wat een ander denkt .

Qoute ik mezelf :
Zolang jij er maar plezier in hebt
Anderen hebben weer andere dingen wat zij leuk vinden.

Hoe vaak ik wel niet nagekeken of aangesproken ben op stations of bij gebouwen noem maar op waar ik foto's van maak.
Sommigen willen het weten , sommigen niet ... boeie.
Die het wel willen weten , die vertel ik het dat het voor de hobby is ... dat vinden heel veel mensen alleen maar interessant.

Kortom , lekker doorgaan !! ;)

*
Hogesnelheidstrein
1.041 posts
« Reply #40 on: Friday 07 March, 2014, 09:22:17 »
...
En dan dit :
Sorry maar dit vind ik onzin ... wat maakt het uit wat een ander denkt .
...
Kortom , lekker doorgaan !! ;)

Ben ik helemaal met Gert eens! Als ik al alleen maar naar het commentaar van mijn dochters zou luisteren.... ;)

Dick

*
Hogesnelheidstrein
3.440 posts
« Reply #41 on: Friday 07 March, 2014, 10:41:42 »
Vrienden,
Ik vindt Ede Wageningen erg mooi geworden!
Wie dat niet vind die rijdt er hard voorbij
Simpel zat! :)

*
Sprinter
402 posts
« Reply #42 on: Friday 07 March, 2014, 14:41:08 »
Bedankt jongens!

Misschien is het anders voor volwassenen maar voor een 15 jarige is het 'niet cool'.

Maargoed, de texture.
De bewerkte eerst. Dit is het meest erge stukje. Ik heb geprobeerd geprobeerd de wazigheid weg te werken evenals de witte uitloper maarja, mijn 'skills' met photoshop zijn verre weg van de beste.

De originele als 2e. Het was opzich wel handig dat de objecten erop stonden. Zo kon Marklin precies zien waar de objecten stonden en dan zou de texture achter de objecten verdwijnen. Maar ik kan me enegzins voorstellen dat het lelijk is.

Dus Marklin, wat wil je?

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.986 posts
« Reply #43 on: Friday 07 March, 2014, 15:35:10 »
Ik kan je nu wel vertellen dat je dat nooit mooi krijgt.
Dat is het grootste nadeel van ''het lijkt'' google platen ? of gewoon heel slecht geschoten met een camera.

Maar misschien heb ik het mis en zijn de wonderen de wereld nog niet uit.

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #44 on: Friday 07 March, 2014, 20:45:47 »
@stoompower,

Laat het maar gewoon zoals het was, want wat Gert ook zegt; helemaal goed krijg je het toch niet wat je ook doet.
En wat je zelf zegt, de banken en prullenbakken die op de muur staan getekend daar zet ik gewoon een bank en afvalbak van Chris neer dan doen die ook nog dienst en weet ik precies waar ze staan, en dus precies op de goede plek.
En wat de duidelijkheid betreft, de ene heeft nou eenmaal meer geld te besteden voor goede foto apparatuur dan een ander, en of je nu een toestel hebt van € 75 of een met een nul erachter dus € 750.
En het zal ook wel verschil maken of het met blender, of met 3Dmax gedaan word.
Mja dan moet je ook weer diep in de buidel.
Afijn, het gezegde luid nog altijd: goed gereedschap is het halve werk. :P
Tenslotte zoek de verschillen. :)

*
Sprinter
354 posts
« Reply #45 on: Friday 07 March, 2014, 20:55:38 »
1 verschil de linker prullenbak van de eerste screen is anders dan de 3D prullenbak van de tweede screen :P

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #46 on: Friday 07 March, 2014, 21:09:41 »
1 verschil de linker prullenbak van de eerste screen is anders dan de 3D prullenbak van de tweede screen :P

Whahaha goed gevonden, en nu? :-X

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.986 posts
« Reply #47 on: Friday 07 March, 2014, 21:10:18 »
Je was me een stap voor haha.. ;) nha ja iig is het gecamoufleerd. ;)  en hersteld.

*
Intercity
1966 was een goed jaar
580 posts
« Reply #48 on: Friday 07 March, 2014, 22:16:43 »
Wat de duidelijkheid betreft, de ene heeft nou eenmaal meer geld te besteden voor goede foto apparatuur dan een ander, en of je nu een toestel hebt van € 75 of een met een nul erachter dus € 750.
En het zal ook wel verschil maken of het met blender, of met 3Dmax gedaan word.

Nou trainsxp (MärklinII, Kippenlijn), ik heb een cameraatje van 10 jaar oud, toen niet echt duur en nu al helemaal niet meer (een smartphone heeft tegenwoordig een betere kwaliteit).
En het 3d programma maakt ook niet veel uit.
Waar het hem voornamelijk in ligt is de weergave van het gebouw, de foto kwaliteit (van te ver af genomen of van Google af geplukt), en het beheersen van het 3d programma. Ook de bouwkundige uitvoering van de mesh klopt voor geen meter (als het centimeters zouden zijn zou je me een mierennöker mogen noemen  ;D).

Sorry Vincent (stoompower), maar het is niet alleen de Midden Nederland route waar dit station in voorkomt maar ook in mijn route. En ik ben nou eenmaal gesteld op een redelijk weergave van een object in mijn route.

Je zegt dat je een treinen fobie hebt, wat moet je dan op treinen fora's? Je angsten overwinnen?

Affijn, ik ben inmiddels begonnen aan Ede-Wageningen omdat ik die ook nodig heb.

Een 47 jarige, jong van geest zijnde, buschauffeur uit Gelderland.

*
Sprinter
402 posts
« Reply #49 on: Friday 07 March, 2014, 22:37:22 »
Nouja, het was voor mij ook de eerste keer foto's maken toen. Ik heb geen idee wat ik kan doen om het perspectief tegen te gaan zoals dit te zien is op die eerste screenshot. Ik heb de afmetingen maar zo goed mogelijk gemaakt. Daarna passen en meten, telkens weer in TS2014 springen... Nop weer niet goed... Terug in Blender halve meter opschuiven, exporteren en er weer inspringen. Op gegeven moment heb ik het gelaten zoals het nu is.

Misschien is fobie niet het goede woord. Ik kon op dat moment niks anders bedenken ::). Interresse was beter geweest. Ik snap je stelling alleen niet.  :-X

Wederom, maar dit keer zonder sarcasme, fijne nacht.

*
Intercity
1966 was een goed jaar
580 posts
« Reply #50 on: Friday 07 March, 2014, 22:51:53 »
Nou, mijn uitgangspunt was het wachten op een goede weergave van station Ede-Wageningen gemaakt door jou. Om dit te bereiken gaf ik je wat tips. Een reactie hierop kwam niet, dus ben ik er zelf maar mee aan de slag gegaan.

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.986 posts
« Reply #51 on: Friday 07 March, 2014, 23:25:41 »
Op zich is wat Marc zegt waar .. Of op zich ?

Toevallug heb ik een Nikon Spiegelreflex , daar kun je aardig wat mee schieten .En inzoomen zonder dat je foto wazig wordt .

Hoe dan ook , Als ik je ook een tip mag geven ?
Ik maak altijd foto's als het gewoon bewolkt , dan heb je geen / tot haast geen last van schaduwen op je foto.
Bijna geen kleur verschil op je object wat je fotografeert.

En als je even mazzel hebt , loopt er ook niet zoveel volk op het station. ( ligt eraan wat voor station het is) .
En anders lekker op een zondag gaan...

Probeer zo dicht mogelijk bij het object te staan zodat je dus geen afstand schoten hoeft te lossen op het object , kans dat je foto minder wazig wordt / details vergaan.

Doe ermee wat je wilt ..  ;)

*
Intercity
1966 was een goed jaar
580 posts
« Reply #52 on: Saturday 15 March, 2014, 19:43:31 »
Een werk in uitvoering screen van Ede-Wageningen zoals ik het er nu bij heb liggen met een nog niet helemaal goed functionerende doorzichtige overkapping.

@ Vincent, je moet je niet uit het veld laten slaan door mij. Het is wat Gert zegt, "als iemand jouw creatie niet mooi vindt , Boeie !!". Het is alleen dat mijn "lat" wat hoger ligt en mijn commentaar soms wat raar ;).

*
Hogesnelheidstrein
3.440 posts
« Reply #53 on: Saturday 15 March, 2014, 20:08:19 »
Wel erg mooi ;)

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #54 on: Saturday 15 March, 2014, 21:07:34 »
Dat ziet er inderdaad mooi en strak uit, kan er niet omheen om dit even te melden. :)

*
Sprinter
402 posts
« Reply #55 on: Saturday 15 March, 2014, 21:45:21 »
Hier ben ik momenteel mee bezig  ;)
En het glas werkt ook nog niet helemaal goed. En er zitten nog wat bugs in etc.
« Last Edit: Saturday 15 March, 2014, 21:46:58 by stoompower! »

*
Sprinter
213 posts
« Reply #56 on: Saturday 15 March, 2014, 22:04:49 »
Wauw!! Echt herkenbaar voor een echte Arnhemmer :)

Hier ben ik momenteel mee bezig  ;)
En het glas werkt ook nog niet helemaal goed. En er zitten nog wat bugs in etc.

*
Intercity
1966 was een goed jaar
580 posts
« Reply #57 on: Saturday 15 March, 2014, 22:14:14 »
Cool  8). Top Vincent :). Maar hou wel de maatvoering in de gaten. De overkapping lijkt iets te hoog.
Toevallig heb afgelopen week ik nog wat foto's geschoten. Zet wat ICR's op het spoor en vergelijk de hoogte t.o.v. overkapping. Maar het kan ook gezichtsbedrog  en jalousie zijn :P.
En een heel belangrijk iets, de route Midden Nederland ligt niet op z'n juiste geografische positie en is dus bij voorbaat niet accuraat v.w.b. z'n maatvoering van het station in zijn geheel. (Sorry Teun ;D)
Ik hoop dat je genoeg research (onderzoek) hebt gedaan, maar zo te zien ben je goed op weg.
En heel flauw ;D, als ik het resultaat niet mooi vind....... 8)
« Last Edit: Saturday 15 March, 2014, 22:39:19 by Marc D. »

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #58 on: Saturday 15 March, 2014, 23:20:01 »
@stoompower,
Dat is een interessante ontwikkeling van station Arnhem in de nieuwe stijl wat de plaatjes laten zien. :P

@MarcD,
Tsja de coördinaten kloppen dan wel niet helemaal, maar de route is wel gelegd met RWDecal templates.
Je krijgt het dan wel niet zo nauwkeurig als in de TS2013/14 aanwezige Google optie, maar toch. ;)
En ja toen ik met de route begon in het Railsimulator tijdperk was dat allemaal nog niet aanwezig, en heb er achteraf bekeken wat te ligt over nagedacht. :-\

*
Sprinter
Machinist in Opleiding
498 posts
« Reply #59 on: Sunday 16 March, 2014, 03:05:06 »
Mooi gemaakt, dat arnhem! :D

Greetz 8)
Mathtijs