Midden - Nederland Beta 4

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
Midden - Nederland Beta 4
« on: Friday 14 February, 2014, 20:56:32 »
Zoals bij beta3 gemeld is Beta 4 Hier dus te downloaden compleet met de Assets map.
Heb bij deze maar meteen een nieuwe topic aangemaakt zodat de zaken niet door elkaar lopen en beta3 verleden tijd is.
Je kunt vanaf nu al je berichten hier kwijt aangaande Beta 4.
Rest mij nog te zeggen veel plezier ermee, en nu verder met beta 5 wat hopelijk minder lang duurt dan naar deze beta toe. ;)
   
Groeten trainsxp

*
Hogesnelheidstrein
Routebouwer Groningen-Delfzijl
1.110 posts
Re: Midden - Nederland Beta 4
« Reply #1 on: Friday 14 February, 2014, 22:13:34 »
Bedankt voor je fantastische werk wat je hebt geleverd:) Echt zeer bewonderenswaardig (jaja wat een woord:P) 

**
TreinPunt.NL Vriend
Intercity
686 posts
Re: Midden - Nederland Beta 4
« Reply #2 on: Friday 14 February, 2014, 22:32:57 »
Ook van mijn kant hartelijk dank en de complimenten!  :)

*
Hogesnelheidstrein
3.440 posts
Re: Midden - Nederland Beta 4
« Reply #3 on: Saturday 15 February, 2014, 07:40:03 »
Vriend ik kan het niet vaak genoeg zeggen de route is echt geweldig!
Ik heb er al velen uren plezier aan beleefd ;D
Nogmaals hartelijk dank voor beta 4!
En beta 5?
Het kan alleen nog maar mooier en leuker worden! ;)
« Last Edit: Saturday 15 February, 2014, 07:42:48 by John Roterman »

*
Hogesnelheidstrein
3.440 posts
Re: Midden - Nederland Beta 4
« Reply #4 on: Saturday 15 February, 2014, 16:07:27 »
Wat plaatjes van de SLT op Midden Nederland beta 4

*
Stoomlocomotief
1 posts
Re: Midden - Nederland Beta 4
« Reply #5 on: Sunday 16 February, 2014, 14:26:15 »
  Als" Happy-End"-user, mijn complimenten: de juiste Nederlandse sfeer prima weergegeven, geweldige en grappige details, bv wegwerkers en bromfietsers voor de overgang. Kortom, een route waar de geweldige creaties van Dutch - Classics en Chris Longhurst, prima tot hun recht komen! Een route, die een top-positie heeft ingenomen bij de beste routes die beschikbaar zijn!  Succes met verdere releases en je ziet, al het werk wordt gewaardeerd!

******
TreinPunt.NL Administrator
Hogesnelheidstrein
6.329 posts
Re: Midden - Nederland Beta 4
« Reply #6 on: Thursday 20 February, 2014, 06:31:05 »
"De moeilijkheid is niet om geld te verdienen, maar om het te verdienen met iets wat de moeite waard is om je leven aan te wijden."

*
Hondekop
157 posts
Re: Midden - Nederland Beta 4
« Reply #7 on: Friday 21 February, 2014, 19:04:27 »
Hoi allemaal,

Dikke kans dat ik hier echt een vraag ga stellen die te dom is voor woorden, maar ik ben dan ook een Train Sim mod noob.
Ik heb zojuist alle bestanden waar ik bij kon geinstalleerd in utilities.exe, maar bij het opstarten van een quick drive in de route loopt het spel vast en krijg ik een error.
Is het nodig om al die links te volgen en te downloaden? Oftewel, zijn die echt allemaal nodig voor het functioneren van het spel? Of zit alles in het 'assets' bestand?.
Ik kan op het moment namelijk nog niet bij alle bestanden, sommige sites hebben goedkeuring van nieuwe leden pas na toestemming van een beheerder ingesteld, dus die bestanden kan ik niet bij. Ook de payware bestanden download ik liever niet met mijn studentenloontje.
Op het moment kan ik de route dus helaas niet spelen, wat het spel wel een stuk leuker zou maken. Alle hulp wordt gewaardeerd :)

*
Hogesnelheidstrein
3.440 posts
Re: Midden - Nederland Beta 4
« Reply #8 on: Friday 21 February, 2014, 19:36:19 »
Ik zou de read me eens lezen! :o

*
Hondekop
157 posts
Re: Midden - Nederland Beta 4
« Reply #9 on: Friday 21 February, 2014, 19:39:43 »
Dat heb ik ook zeker gedaan. Daarin staat echter alleen de volgorde van een 5tal .rwp's om te installeren, wat ik gedaan heb. Verder staat er dat die eerste 2 bestanden onmisbaar zijn, maar over de andere bestanden is onduidelijkheid voor mij.

*
Hogesnelheidstrein
3.440 posts
Re: Midden - Nederland Beta 4
« Reply #10 on: Friday 21 February, 2014, 19:53:59 »
Heb je ook alle treinen van Chris trains?
Anders werkt het echt niet!

*
Hondekop
157 posts
Re: Midden - Nederland Beta 4
« Reply #11 on: Friday 21 February, 2014, 19:56:34 »
Bijna alle geloof ik. Die vond ik het geld waard.
Ik heb de SGM, Mat64, IRM, ICMm, DDZ en DD-AR. De nieuwe sprinter heb ik nog niet (SLT)
Zijn deze nodig om puur alleen de route te rijden dan?

*
Intercity
600 posts
Re: Midden - Nederland Beta 4
« Reply #12 on: Friday 21 February, 2014, 19:56:39 »
Als je de route zonder gebouwen, rails, bovenleidingsportalen, overwegen, seinen etc wilt rijden heb je denk ik een ieders zegen. Ben met je eens dat het onduidelijk is waarom het een wel en het ander niet onmisbaar zou zijn.
Maar in basis heb je gewoon alles wat in de readme opgegeven is nodig.
Als je her en der een hekje of een huisje mist is dat niet zo'n ramp.
Tot slot: hobby's kosten nu eenmaal geld. Is het je niet waard, dan is een andere hobby zoeken misschien een goed idee  ;)

*
Hondekop
157 posts
Re: Midden - Nederland Beta 4
« Reply #13 on: Friday 21 February, 2014, 19:59:03 »
Nouja, daarom ging ik er ook van uit dat de payware wel te missen was. De meeste dingen heb ik wel, dus dan zou het toch moeten werken?

*
Intercity
600 posts
Re: Midden - Nederland Beta 4
« Reply #14 on: Friday 21 February, 2014, 20:01:07 »
Bijna alle geloof ik. Die vond ik het geld waard.
Ik heb de SGM, Mat64, IRM, ICMm, DDZ en DD-AR. De nieuwe sprinter heb ik nog niet (SLT)
Zijn deze nodig om puur alleen de route te rijden dan?

Het is niet verplicht om treinen te kopen. Echter, zo goed als alle meegeleverde scenarios kan je dan niet spelen.
QuickDrive scenarios het gewoon moeten doen

*
Hondekop
157 posts
Re: Midden - Nederland Beta 4
« Reply #15 on: Friday 21 February, 2014, 20:05:41 »
Ja daar ging ik dus ook al vanuit. Het maakt mij verder niet uit om zelf scenarios te maken, dat is de helft van de lol vind ik. Daarom snap ik dus ook niet dat de quick drive niet werkt, dan zou hij toch gewoon moeten laden zonder de missende dingen?
Ik krijg deze melding onder het laden in een apart popup scherm.
Saved dump file to 'C:\TempDump\TS2014 - v39.3a.dmp

*
Intercity
600 posts
Re: Midden - Nederland Beta 4
« Reply #16 on: Saturday 22 February, 2014, 00:06:13 »
Ja daar ging ik dus ook al vanuit. Het maakt mij verder niet uit om zelf scenarios te maken, dat is de helft van de lol vind ik. Daarom snap ik dus ook niet dat de quick drive niet werkt, dan zou hij toch gewoon moeten laden zonder de missende dingen?
Ik krijg deze melding onder het laden in een apart popup scherm.
Saved dump file to 'C:\TempDump\TS2014 - v39.3a.dmp

Nee dus. Je hebt ook de zaken nodig die niet als zeer belangrijk zijn aangegeven.
De WOP rails en de seinen bijvoorbeeld.

*
Hondekop
157 posts
Re: Midden - Nederland Beta 4
« Reply #17 on: Saturday 22 February, 2014, 00:09:17 »
Waar worden de seinen vandaan gehaald? De rails staan wel als zeer belangrijk aangegeven? als 2e als ik me niet vergis. Maar zelfs dan zou de route zelf moeten laden toch? Zonder al die dingen?

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
Re: Midden - Nederland Beta 4
« Reply #18 on: Saturday 22 February, 2014, 08:45:08 »
@timmie,
Vanaf welke versie heb je het spel, of welke versie heb je gekocht?

*
Hondekop
157 posts
Re: Midden - Nederland Beta 4
« Reply #19 on: Saturday 22 February, 2014, 10:01:47 »
De 2014 versie. Ik had ook al ergens voorbij zien komen dat er problemen waren met spellen die vanaf 2013 geüpdatet zijn

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
Re: Midden - Nederland Beta 4
« Reply #20 on: Saturday 22 February, 2014, 10:25:09 »
De 2014 versie. Ik had ook al ergens voorbij zien komen dat er problemen waren met spellen die vanaf 2013 geüpdatet zijn

Dat is helemaal juist vandaar de vraag, dan zul je toch eens in de buidel moeten om het European Loco & Asset Pack te kopen, of een korting sale af te wachten.
Want kijk .......\railworks\Content\Routes\47b6f7ad-85b8-667f-975a-5aeb7c18d28c\RouteProperties.xml er maar ons op na, daar staat oa. in deze string:
               <Provider d:type="cDeltaString">Kuju</Provider>
               <Product d:type="cDeltaString">RailSimulator</Product>
            </iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID>
         </BlueprintSetID>
         <BlueprintID d:type="cDeltaString">TemplateRoutes\Default.xml</BlueprintID>

Dit betekend dat je een complete Kuju map moet hebben, en die zit niet meer standaard in TS201*.
Daar komt nog bij dat in 9 van de 10 EU routes dit pack is vereist, of het zit in een payware route, maar dan weer alleen het gene wat voor die route nodig is.
« Last Edit: Saturday 22 February, 2014, 10:27:02 by trainsxp »

*
Hondekop
157 posts
Re: Midden - Nederland Beta 4
« Reply #21 on: Saturday 22 February, 2014, 22:35:27 »
T is ook altijd een mooi gedoe haha. Maar hoe kan t dan dat anderen hier geen last van hebben? Die hebben de set al in combinatie met een luxere versie van het spel gekocht ofzo?

*
Stoomlocomotief
8 posts
Re: Midden - Nederland Beta 4
« Reply #22 on: Sunday 23 February, 2014, 11:54:53 »
Is er een manier om bepaalde payware treinen uit de route te zetten?

*
Sprinter
402 posts
Re: Midden - Nederland Beta 4
« Reply #23 on: Sunday 23 February, 2014, 15:52:01 »
Ja, met RWTools. Zoek maar op internet waar je het kunt proberen. Na proefperiode kun je kiezen of je het wikt kopen of niet. Zoek maar in dit forum en op youtube hoe je het moet gebruiken.

*
Sprinter
241 posts
Re: Midden - Nederland Beta 4
« Reply #24 on: Monday 24 February, 2014, 13:25:01 »
Ik heb wat coördinaten voor deze route opgezocht.

Arnhem:                   52.09585      5.62219
Ede-Wageningen:    52.14325      5.39914
De klomp:                 52.16341      5.30071
Driebergen-Zeist:     52.18861      4.98499
Rhenen:                   52.07617      5.30032
Utrecht:                   52.21489      4.83762
Amersfoort:             52.27030           5.11145           
Apeldoorn:              52.31358      5.71126
Utrecht Maliebaan: 52.21286      4.85877
Hilversum:              52.34562      4.92316

Ik dacht dat dit misschien makkelijker is voor het bouwen van scenario's.

Groeten Bart
 

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
Re: Midden - Nederland Beta 4
« Reply #25 on: Monday 24 February, 2014, 15:31:23 »
Ik heb wat coördinaten voor deze route opgezocht.
..............
Ik dacht dat dit misschien makkelijker is voor het bouwen van scenario's.

Ja bedankt voor de moeite, maar de optie RouteMarkers is allang in de Edit Route aanwezig. ;)
Het enigste wat je hoeft te doen is Marklin/Mid-Ned aanvinken, de route even opnieuw opstarten, en je kunt uit de lijst een plaats kiezen wat je maar wilt om bijv. een scenario te maken. (zie plaatje)
M.a.w. er valt nog wat te ontdekken  in TS voor je. :P

*
Sprinter
241 posts
Re: Midden - Nederland Beta 4
« Reply #26 on: Monday 24 February, 2014, 20:19:18 »
Inderdaad.

Zoals routes bouwen zou ik graag willen kunnen.

Groeten Bart

*
Sprinter
402 posts
Re: Midden - Nederland Beta 4
« Reply #27 on: Saturday 01 March, 2014, 12:53:20 »
Voorproefje :D

Het station Ede-Wageningen. Nog steeds met de wat mindere texture maar beter gemapped. Met TSX aan is het geen station Tsjernoby meer  ;D. Het station is heeft nieuwe delen gekregen en... nachttextures  ;D .
Ik ben bijna klaar.

Gr, Vincent
« Last Edit: Saturday 01 March, 2014, 12:55:04 by stoompower! »

**
TreinPunt.NL Vriend
Hogesnelheidstrein
3.178 posts
Re: Midden - Nederland Beta 4
« Reply #28 on: Saturday 01 March, 2014, 13:11:56 »
Nice! :)
Groeten,
Niels

*
Hogesnelheidstrein
Routebouwer Groningen-Delfzijl
1.110 posts
Re: Midden - Nederland Beta 4
« Reply #29 on: Saturday 01 March, 2014, 13:19:29 »
Dat ziet er veel beter uit, knap werk:)