Leeuwarden - Stavoren

47 posts
Re: Leeuwarden - Stavoren
« Reply #390 on: Wednesday 21 November, 2018, 20:58:03 »
Het gaat om niet meer zo'n heel lang stuk wat van scenery voorzien moet worden waardoor bij mij het idee naar boven is gekomen om door middel van afstand meten op Google Maps en in Train Simulator tot een benadering te komen. Dit is echter wel wat omslachtig.
Hoi Bjorn, ik woon daar niet al te ver vandaan, en kom er vrij regelmatig langs. Als je het op prijs stelt, zou ik van de omgeving foto's kunnen maken om zo een beeld te krijgen. De omgeving is daar zeer overzichtelijk en goed toegankelijk, met hier en daar bepalende gebouwen langs het spoor, zoals het metalen Stins-silhouet in Bears.

Groet,
FokkeB

**
Route creator
1.224 posts
« Reply #391 on: Friday 23 November, 2018, 15:35:33 »
Iedereen bedankt voor de behulpzame en uitgebreide reacties!  :) (ook via de pb!  :D)

Ik ga komende dagen kijken wat ik er mee kan. Mijn plan is om in eerste instantie te proberen om het laatste stukje op basis van afstand meten in ruwbouw fatsoenlijk kan nabouwen. Het gaat tenslotte om minder dan 10 km dus dat zou in principe te doen moeten zijn. Als dat niet lukt, kan ik gebruiken maken van de methode van @Spikevi voor het traject of eventueel delen van het traject.  :)

Ik houd jullie op de hoogte!

Hoi Bjorn, ik woon daar niet al te ver vandaan, en kom er vrij regelmatig langs. Als je het op prijs stelt, zou ik van de omgeving foto's kunnen maken om zo een beeld te krijgen. De omgeving is daar zeer overzichtelijk en goed toegankelijk, met hier en daar bepalende gebouwen langs het spoor, zoals het metalen Stins-silhouet in Bears.

Groet,
FokkeB

Hartstikke bedankt voor je aanbod, Fokke!  :) Voor nu heb ik genoeg aan cabineritten en Google Maps/Streetview, maar het is erg fijn om zo'n aanbod achter de hand te hebben.

Kijk ook is op mijn website: http://www.ovdoornederland.nl

En mijn YouTube kanaal:  https://www.youtube.com/ovdoornederland

Ik speel ook piano, filmpjes daarvan staan op: https://www.youtube.com/channel/UCHcee27CDxH_GtP7N_MVfT

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #392 on: Friday 23 November, 2018, 16:37:22 »
Nja, ik kom wel een beetje als mosterd na de maaltijd en weet ook niet of dit al is aangeboden.
Maar heb je de optie al gehad dat iemand met google overlay die laatste 10 km aan spoor even voor je doet?, dan heb je dat iig goed liggen.
Laat ik het afkloppen maar hier werkt het tot nu toe nog steeds.
Dan zou je zelf met wat meetwerk enz. de rest kunnen doen.

Edit/
Of is het spoor zover klaar en gaat het om de scenery?, heb het niet helemaal gevolgd. :-[
« Last Edit: Friday 23 November, 2018, 16:42:27 by trainsxp »

Groeten trainsxp

**
TreinPunt.NL Vriend
109 posts
« Reply #393 on: Friday 23 November, 2018, 17:36:56 »
Hallo Bjorn, Mooi dat je probeert de route alsnog af te maken. Ik blijf benieuwd naar het eindresultaat. Succes!!

**
Route creator
1.224 posts
« Reply #394 on: Friday 23 November, 2018, 20:17:09 »
Nja, ik kom wel een beetje als mosterd na de maaltijd en weet ook niet of dit al is aangeboden.
Maar heb je de optie al gehad dat iemand met google overlay die laatste 10 km aan spoor even voor je doet?, dan heb je dat iig goed liggen.
Laat ik het afkloppen maar hier werkt het tot nu toe nog steeds.
Dan zou je zelf met wat meetwerk enz. de rest kunnen doen.

Edit/
Of is het spoor zover klaar en gaat het om de scenery?, heb het niet helemaal gevolgd. :-[

Het spoor ligt al volledig.  ;) Ik denk dat ik met wat meetwerk de overwegen en dergelijke wel goed moet kunnen plaatsen. Het kost alleen even wat meer tijd.

3.131 posts
« Reply #395 on: Saturday 24 November, 2018, 09:15:50 »
Bjorn succes met de laatste loodjes !

640 posts
« Reply #396 on: Saturday 24 November, 2018, 09:56:27 »
Ja succes van mij ook.
Ik hou van dit soort lijntjes, ken deze nog van mijn relatief korte tijd in Leeuwarden.
lekker "buffelen of GTW-en"
vr.gr
Ruud

476 posts
« Reply #397 on: Saturday 24 November, 2018, 19:56:33 »
Het probleem met Google Overlay ken ik ook. Een methode die ik gebruik is spoorlijnen en wegen op Google Maps de coordinaten bepalen, en dan deze opschrijven. En dan deze in Railworks punt voor punt uitzetten. Bij de Berkendam-route van de HCC-Ig zit een mooie trackmarker, die plaats ik in RW dan op de coordinaten. Het is even veel schrijven, maar dan hoef je ook geen creditcard te gebruiken. Persoonlijk denk ik ook dat je veel preciezer kunt werken. Als dan de wegen en spoorlijnen liggen kun je met je tablet/smartphone op Google maps kijken wat voor gebouwen en beplanting er staan.