Leeuwarden - Stavoren

*
Stoomlocomotief
1 posts
Re: Leeuwarden - Stavoren
« Reply #360 on: Sunday 10 September, 2017, 12:02:29 »
Hoe maak je zo'n plein zoals bijvoorbeeld bij Stavoren?

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #361 on: Tuesday 12 September, 2017, 13:53:19 »
Bjorn,
Tijdelijk het besproken RouteProperties.xml bestand verpakt in rar bijgevoegd.
Laat even weten als je hem binnen hebt, dan haal ik hem weer weg omdat verder niemand er wat aan heeft!

Edit/
Oké, het bestand is bij deze verwijderd!
Wat trouwens de rest met dat bestand moet is mij een raadsel wat het ook wel zal blijven.
Tenzij 1 van de 12 andere downloaders daar ons uitleg over wil geven! ;)
« Last Edit: Wednesday 13 September, 2017, 13:05:00 by trainsxp »

Groeten trainsxp

*
Hogesnelheidstrein
1.272 posts
« Reply #362 on: Wednesday 13 September, 2017, 12:49:46 »
Beste Teun,

Bedankt! Ik heb het bestand binnengehaald dus die kan weer verwijderd worden. Ik ga het vanavond proberen. Je hoort van me!  :)
Kijk ook is op mijn website: http://www.ovdoornederland.nl

En mijn YouTube kanaal:  https://www.youtube.com/ovdoornederland

Ik speel ook piano, filmpjes daarvan staan op: https://www.youtube.com/channel/UCHcee27CDxH_GtP7N_MVfT

*
Stoomlocomotief
34 posts
« Reply #363 on: Saturday 16 September, 2017, 17:51:49 »
Is it been released or still in progress? :)
Forcesius Repaint. RWDK. Team Train-Sim. Team Forcesius & lb40 DDR Rügenbahn.

*
Intercity
Bouwer Noordoost Nederland
722 posts
« Reply #364 on: Saturday 16 September, 2017, 19:26:21 »
Still in progress ;)

*
Hogesnelheidstrein
1.272 posts
« Reply #365 on: Friday 17 November, 2017, 19:28:29 »
Station Leeuwarden met de nieuwe Achmeatoren van Frison.  :D

TS2018, Leeuwarden by NSM Bjorn, on Flickr

TreinPunt.NL Administrator
Hogesnelheidstrein
6.329 posts
« Reply #366 on: Friday 17 November, 2017, 20:28:28 »
Gaaf!  8)
"De moeilijkheid is niet om geld te verdienen, maar om het te verdienen met iets wat de moeite waard is om je leven aan te wijden."

*
Hondekop
196 posts
« Reply #367 on: Saturday 18 November, 2017, 11:55:55 »
ziet er mooi uit. Ben benieuwd hoe het eindresultaat eruit komt te zien.

*
Hogesnelheidstrein
Routebouwer Groningen-Delfzijl
1.110 posts
« Reply #368 on: Saturday 18 November, 2017, 12:16:05 »
Wow heel erg mooi. Hoge instellingen kan je het spel ook zetten! :o

**
TreinPunt.NL Vriend
Intercity
686 posts
« Reply #369 on: Sunday 19 November, 2017, 17:36:38 »
Mooi, mooi en nog eens mooi! Schitterende route.

*
Hogesnelheidstrein
1.272 posts
« Reply #370 on: Sunday 19 November, 2017, 22:47:29 »
Bedankt voor de positieve reacties!  :D Geïnspireerd door de toren van Frison die in de nacht wel heel erg mooi is, ben ik aan de gang gegaan om de route in het donker wat meer sfeer te geven door verlichting te plaatsen. Daar volgen zo wat screens van. Eerst even een update van de stand van zaken. Momenteel is de route redelijk ver gevorderd. Eigenlijk hoeft alleen Sneek Noord - Mantgum nog aangekleed te worden en voor de rest wat kleine dingetjes. Echter heb ik de laatste tijd en ook de komende tijd maar heel weinig tijd voor Train Simulator waardoor het tempo erg laag ligt. Ik hoop echter wel dat de release niet meer al te lang gaat duren.  ;D

TS2018, Stavoren - Leeuwarden by NSM Bjorn, on Flickr
Een Arriva GTW die net uit Groningen is aangekomen op station Leeuwarden
Een NS ICMm III verlaat station Leeuwarden als InterCity naar Zwolle. Duidelijk zichtbaar zijn de Achmea toren en de Stadler werkplaats. Op de laatste screen zien we ook het terrein dat werd gebruikt voor goederentreinen. Tegenwoordig doet geen enkele goederentrein Friesland echter nog aan.
Een DM'90 onderweg naar Stavoren
Een Wadloper nadert station IJlst
Station IJlst!
Tussen IJlst en Sneek
Station Sneek!
Tussen Sneek en Sneek Noord
Een Wadloper bij vertrek uit Leeuwarden als stoptrein naar Harlingen

Ik hoop dat iedereen zo weer op de hoogte is van de stand van de route en dat jullie deze nachtscreens kunnen waarderen. Het moet tenslotte ook leuk zijn om deze route in het donker te rijden. Opmerkingen, tips en reacties zijn natuurlijk zoals altijd van harte welkom!  :D

*
Intercity
Scenario bouwer, lua scripter en veel meer
784 posts
« Reply #371 on: Sunday 19 November, 2017, 22:51:00 »
Neem vooral je tijd!

Beter een goede route dan iets wat afgeraffeld is. Jij bepaalt de kwaliteit.

Tot dusver ziet het er prachtig uit.

*
Hogesnelheidstrein
2.357 posts
« Reply #372 on: Sunday 19 November, 2017, 23:03:59 »
Mooi man!

Doe het rustig aan op je eigen tempo  ;)

*
Hogesnelheidstrein
1.026 posts
« Reply #373 on: Monday 20 November, 2017, 00:10:10 »
Bouw rustig verder in jouw tempo. Het ziet er prachtig uit!  ;)

Overigens zijn er weer "plannen" om weer goederentreinen te laten rijden naar Leeuwarden: https://goo.gl/6d73o1

*
Hondekop
Niets laat meer sporen achter dan een trein
174 posts
« Reply #374 on: Monday 20 November, 2017, 17:59:33 »
Heel erg mooi Bjorn! Ga zoals al gezegd is gewoon op je eigen tempo verder en dan kan het bijna niet missen dat dit een prachtig geheel wordt!

Trouwens, goederen opnieuw van en naar Leeuwarden zou leuk zijn  :D

~Remco
~Remco

Trainz routebouwer Leeuwarden - Harlingen Haven.

*
Hondekop
196 posts
« Reply #375 on: Monday 20 November, 2017, 19:00:36 »
Heel mooi!!

*
Stoomlocomotief
33 posts
« Reply #376 on: Monday 20 November, 2017, 20:17:39 »
Ziet er prachtig uit!

*
Hogesnelheidstrein
1.272 posts
« Reply #377 on: Saturday 17 November, 2018, 21:40:30 »
Inmiddels zijn we een jaar verder, maar de route is eigenlijk amper verder... Nog steeds moet alleen Sneek Noord - Mantgum aangekleed worden. Afgelopen maanden is er erg weinig tijd geweest om er aan te werken. De laatste weken heb ik geprobeerd om er weer wat aan te doen, maar de Google Overlay bleek niet meer te werken. Ik heb er veel tijd in gestoken om dit probleem op te lossen, maar zonder succes. Dat werkt demotiverend en frustrerend. Afgelopen week ontdekte ik dit topic (https://www.treinpunt.nl/forum/train-simulator-2018-vragen/google-overlay-78900/) waarin ik erachter kwam wat het probleem is: de API key moet sinds kort aan een creditcard gekoppeld worden. Ik heb echter geen credit card en was ook niet van plan om geld uit te geven aan Google Overlay.

De route is, zoals gezegd, al redelijk ver en er zit al heel veel tijd. Ik zou het dan ook doodzonde vinden om te stoppen. Bovendien zijn er objecten speciaal voor deze route gemaakt en ook dat werk wil ik eer aan doen door een mooi eindproduct voor de Nederlandse Train Simulator community te leveren. Ik zit dan nu ook een beetje met een dilemma. Google Overlay kan ik dus niet meer gebruiken helaas. Het gaat om niet meer zo'n heel lang stuk wat van scenery voorzien moet worden waardoor bij mij het idee naar boven is gekomen om door middel van afstand meten op Google Maps en in Train Simulator tot een benadering te komen. Dit is echter wel wat omslachtig.

Ik plaats dit een beetje als een open opmerking omdat ik benieuwd ben naar jullie ideeën hierover. Wat zou handig zijn om  ook de laatste kilometers van scenery te voorzien op een realistische wijze? Ik hoop dat er een niet al te omslachtige methode is om de route tot een mooi einde te brengen, met name omdat de motivatie nu weer even terug moet komen.  ::) Alvast bedankt voor jullie reacties!  ;)

**
TreinPunt.NL Vriend
Sprinter
224 posts
« Reply #378 on: Saturday 17 November, 2018, 22:12:57 »
Google Earth Pro zou een optie zijn, ik heb zelf geen credit card gekoppeld aan mijn google maar wel een paypal acount, mischien is dat de rede waarom mijn API het nog wel doet, is paypal mischien geen optie?
Gr. DenverTrucker

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.986 posts
« Reply #379 on: Saturday 17 November, 2018, 22:42:18 »
Gewoon lekker realistisch afmaken , ik zit zelf ook met die google overlay en ga er ook geen Credit card voor aanschaffen.
Het zou inderdaad een zonde zijn om deze route niet af te maken ..

*
Blokkendoos
83 posts
« Reply #380 on: Saturday 17 November, 2018, 23:12:02 »
Bjorn, ook ik volg de voortgang van je route en het ziet er allemaal heel mooi en realistisch uit.

Ik snap best dat sommigen problemen hebben met Google Overlay.
Ik heb zelf mijn creditcard gekoppeld en heb hier geen enkele probleem meer mee gehad.
Misschien is een virtuele creditcard iets om aan te schaffen om zo toch een creditcard te koppelen.
« Last Edit: Saturday 17 November, 2018, 23:56:17 by RemkoH »

*
Intercity
685 posts
« Reply #381 on: Sunday 18 November, 2018, 10:36:27 »
Gewoon lekker realistisch afmaken , ik zit zelf ook met die google overlay en ga er ook geen Credit card voor aanschaffen.
Het zou inderdaad een zonde zijn om deze route niet af te maken ..

Google spreekt nu ook in haar bericht van betaalpas naast een creditkaart.

m.v.g.

A.N. de Jong

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.986 posts
« Reply #382 on: Sunday 18 November, 2018, 10:47:32 »
Heb gisteren nog gekeken , maar blijkt nog steeds credit card te zijn

*
Hogesnelheidstrein
Routebouwer Groningen-Delfzijl
1.110 posts
« Reply #383 on: Sunday 18 November, 2018, 11:14:40 »
En als je nu de api key in de instellingen van train simulator verwijderd? Doet hij het dan wel? Bij mij werkte het voorlopig wel maar voor hoe lang dat weet ik natuurlijk niet.. Het zou erg jammer zijn als je inderdaad de route stopt maar gezien je bericht is dat natuurlijk helemaal niet je intentie.

*
Hondekop
196 posts
« Reply #384 on: Sunday 18 November, 2018, 11:33:41 »
Ik heb zo geen tip voor je om dit op te lossen. Ik hoop dat er een oplossing komt want ik kijk al een hele tijd uit naar deze route. Je hebt er heel wat inspanning voor verricht en het zou erg jammer zijn wanneer met dit laatste stuk de route niet tot voltooiing komt.

**
TreinPunt.NL Vriend
Hondekop
139 posts
« Reply #385 on: Sunday 18 November, 2018, 13:00:27 »
De route is, zoals gezegd, al redelijk ver en er zit al heel veel tijd. Ik zou het dan ook doodzonde vinden om te stoppen. Bovendien zijn er objecten speciaal voor deze route gemaakt en ook dat werk wil ik eer aan doen door een mooi eindproduct voor de Nederlandse Train Simulator community te leveren. Ik zit dan nu ook een beetje met een dilemma. Google Overlay kan ik dus niet meer gebruiken helaas. Het gaat om niet meer zo'n heel lang stuk wat van scenery voorzien moet worden waardoor bij mij het idee naar boven is gekomen om door middel van afstand meten op Google Maps en in Train Simulator tot een benadering te komen. Dit is echter wel wat omslachtig.

@Bjorn Keith
Er is wel een (zeer omslachtige) methode om je route af te maken mbv :
Google Earth, Paint/Photoshop, en 3DMax/Blender
- Met Google Earth maak je schermafdruk op 400m ooghoogte (volledig scherm inschakelen, screen1)
- Schermafdruk in Paint bewerken tot een formaat van 1024 x 1024 pixels
- dan "Opslaan als" *.DDS file
- in 3Dmax/Blender een 'plane' maken van 460x250 meter
- daarop de 'DDS' file op de plane 'mappen'
- vervolgens exporteren als IGS- file
- Via Blueprint editor de IGS in TS importeren.

Dit is even een methode die ik jaren geleden gedaan heb in "Trainz" en toen ben ik overgestapt naar TS
Heel even daarmee gewerkt tot ik Google Overlay 'ontdekte'

Afijn, als je bekend bent met de programma's zou je je route wel af kunnen maken.....
« Last Edit: Wednesday 21 November, 2018, 19:07:58 by Spikevi »

*
Intercity
685 posts
« Reply #386 on: Sunday 18 November, 2018, 22:15:25 »
Heb gisteren nog gekeken , maar blijkt nog steeds credit card te zijn

Bij de gestelde vragen bij Google Overlay staat:

Heb ik een creditcard of factureringsaccount nodig?
Ja. Hoewel de eerste $ 200 per maand gratis is, vragen we je om een creditcard of factureringsaccount voor het geval je meer dan het gratis tegoed besteedt. Als je een factuur ontvangt, verrekenen we de eerste $ 200 aan gebruik per maand met je account. Als je geschatte gebruik meer dan $ 200 per maand is en je geen creditcard of betaalpas hebt om een factureringsaccount in te stellen, kan een lokale Google Maps-partner je wellicht helpen.

Daar wordt gesproken over de mogelijkheid dat men gebruik kan maken van een creditkaart of betaalpas.
Dit wordt op de Nederlandse Google site https://cloud.google.com/maps-platform/pricing/?hl=nl vermeld bij de gestelde vragen.
Ik weet niet precies waar je hebt gekeken dat bij aanmelden alleen een creditkaart mogelijk is.

m.v.g.

A.N. de Jong

*
Intercity
1966 was een goed jaar
580 posts
« Reply #387 on: Wednesday 21 November, 2018, 15:30:10 »
Blijkbaar is niemand meer bekend met RWDecal, een programma van vóór Google overlay. Voorheen donationware en al vanaf 2012 freeware.

*
Hogesnelheidstrein
2.357 posts
« Reply #388 on: Wednesday 21 November, 2018, 15:51:19 »
Hou er wel rekening mee, dat:

Google Earth was updated to version 6.2 on 26th January 2012. Unfortuntely this version is NOT compatable with RWDecal.

RWDecal does still work correctly with GoogleEarth 6.1 and earlier. These versions can be downloaded from Google directly but you will need to make sure that automatic updates are disabled on Google Earth to prevent it self updating to the latest version.

en dat je ook nog met verouderde beelden zal gaan werken. ;)

Maar goed, iets is beter dan niets.

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #389 on: Wednesday 21 November, 2018, 16:48:33 »
Tsja de tijd van RWDecal is over, kon het eerder nog op V6.1 of eronder maar sinds ca. 31 oktober worden die niet meer ondersteund. :(
Dat betekend dat je geen beelden meer krijgt op bovengenoemde versies maar een foutmelding en word je doorverwezen naar de laatste versie van Google Earth waar RWDecal dus niet op werkt.
En dat is allemaal wel toevallig, ook al gezien het feit vanwege die API key voor Google Overlay wat in een ander topic word besproken.