TreinPunt.nl

Train Simulators => Train Simulator 2019 freeware => Train Simulator 2019 Routes => Topic started by: PatrickM on Monday 23 September, 2013, 18:50:22

Title: Kennemerland
Post by: PatrickM on Monday 23 September, 2013, 18:50:22
Kennemerland 1.0
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Foi61.tinypic.com%2Fdyb28y.jpg&hash=e5d6d273c739f1ddc774bf41ed510dde)
Dit is de eerste versie van Kennemerland. Het Kennemerland ligt in het westelijk deel van de provincie Noord-Holland en bestaat uit Noord-Kennemerland, Midden-Kennemerland en Zuid-Kennemerland.
De eerste versie van deze route loopt van Uitgeest tot aan Beverwijk. De route is ongeveer 6 kilometer lang en is in ongeveer 7 minuten te berijden. De maximumsnelheid op het traject is 130 km/h.
Op de lijn ligt het station van Heemskerk. In de dienstregeling 2015 rijden er twee treinseries over het traject. IC 3400: Haarlem-Hoorn en SPR 4800: Uitgeest-Amsterdam Centraal (via Haarlem).
De Intercity stopt niet op station Heemskerk, de Sprinter vanzelfsprekend wel.

Route Map
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Foi62.tinypic.com%2Frlakh2.jpg&hash=c5cff1eea13b6d37f1becbba75155ce8)

Video
https://www.youtube.com/watch?v=w5a5FM1ezXQ (https://www.youtube.com/watch?v=w5a5FM1ezXQ)

Download
Versie 1.0 is via
deze link (http://forum.treinpunt.nl/index.php?action=downloads;sa=view;id=6341) op treinpunt.nl te downloaden. Vergeet natuurlijk niet even de handleiding te lezen. Alle benodigdheden zijn daarin te vinden.

Heel veel plezier! ;)
Title: Re: Zaandam - Heerhugowaard
Post by: GertNNRoute on Monday 23 September, 2013, 19:11:02
Hè Patrick ,

De tracks liggen al ver zie ik ... ben benieuwd wat daar voor screens voor de rest uitkomen .
Hou ons op de hoogte. ;)

Veel plezier met bouwen ..
Title: Re: Zaandam - Heerhugowaard
Post by: theicmm on Tuesday 24 September, 2013, 11:56:01
welke treinroute gaat er in deze route gerenden worden? want er rijd geen trein van zaandam naar Hoorn via Heerugoaard. wel vanaf Haarlem die rijd via Alkmaar en Heerugoaard naar Hoorn toe.
en vanaf Den-helder gaat er ook geen trein naar Hoorn toe.

groetjes yannick
Title: Re: Zaandam - Heerhugowaard
Post by: TjoeTjoe on Tuesday 24 September, 2013, 14:54:27
welke treinroute gaat er in deze route gerenden worden? want er rijd geen trein van zaandam naar Hoorn via Heerugoaard. wel vanaf Haarlem die rijd via Alkmaar en Heerugoaard naar Hoorn toe.
en vanaf Den-helder gaat er ook geen trein naar Hoorn toe.

groetjes yannick

Ja en? Moet de hele wereld in één keer gebouwd worden dan?
Deze bouwer beperkt de omvang van zijn project. Uitbreiden kan altijd nog.

Grappige is dat je deze argumenten niet gebruikt voor je eigen route. Er zijn naar mijn weten ook geen diensten tussen Den Helder en Amsterdam. Den Helder-Arnhem/Nijmegen daarentegen wel.
Zelf bouw je ook het stuk Hoorn-Heerhugowaard? Waarom dan? Je kaartje geeft niet de lijn naar Haarlem aan.

Snap je wat ik bedoel? Het is echt geen kritiek op jou. Het gaat erom dat een bouwer lekker zelf kan en mag bepalen welk deel hij bouwt (en of hij dit eventueel later verder uitbreidt).

Ik ben in ieder geval zeer content met dit route initiatief. Patrick heeft links en rechts al wat beelden rondgestrooid, en het beloofd iets.
Title: Re: Zaandam - Heerhugowaard
Post by: theicmm on Tuesday 24 September, 2013, 15:45:35
wow wow wow doe eens rustig joh  ;)


Title: Re: Zaandam - Heerhugowaard
Post by: GertNNRoute on Tuesday 24 September, 2013, 16:51:16
wow wow wow doe eens rustig joh  ;)

Volgens mij was het geen kritiek van TjoeTjoe...maar een punt.
Ik had al eens op een ander forum gezegd, tis maar net hoe je het leest en opvat.

Title: Re: Zaandam - Heerhugowaard
Post by: quincykr on Tuesday 24 September, 2013, 20:50:24
Ziet er leuk uit !

Veel succes  ;)
Title: Re: Zaandam - Heerhugowaard
Post by: PatrickM on Thursday 26 September, 2013, 16:33:54
Decals verleden tijd???

Bovenste spoor op de Earth overlay, daaronder decals met RWdecal. Ik denk dat de Earth overlay op de juiste plek zit, dus..

Sporen en stations verplaatsen. :)

Title: Re: Zaandam - Heerhugowaard
Post by: Bart81 on Thursday 26 September, 2013, 19:24:33
Ai, da's balen indien je het perfect wil hebben. Ga je nu helemaal overnieuw beginnen?

Bij mij liggen de sporen gelukkig wel hetzelfde als de nieuwe Google Earth overlay, voor zover ik het net even heb gecheckt, maar ik had dan ook eerst wel Serie-markers gemaakt alvorens ik er RWDecals overheen legde.

Ik vind de kwaliteit van de opnames van Google Earth overigens wat tegenvallen, voor het gedetailleerd nabouwen van emplacementen schiet het veel te kort helaas, dus ik denk dat er nog wel een toekomst blijft voor RWDecal.
Title: Re: Zaandam - Heerhugowaard
Post by: PatrickM on Thursday 26 September, 2013, 19:32:13
Nee, ik begin niet helemaal opnieuw, is een kwestie van wat sleepwerk.
RWdecal is inderdaad wel wat van betere kwaliteit, maar ik had een probleem ( toen in dit topic http://forum.treinpunt.nl/index.php/topic,66199.0.html (http://forum.treinpunt.nl/index.php/topic,66199.0.html) ) dus dat is de reden dat een deel met een 'offset' naast de overlay ligt.
Title: Re: Zaandam - Heerhugowaard
Post by: Bart81 on Thursday 26 September, 2013, 19:36:50
Ja dat probleem met verspringingen in de opnames van RWDecal heb ik ook, maar dat zou toch niet zo'n groot verschil moeten kunnen geven?
Title: Re: Zaandam - Heerhugowaard
Post by: PatrickM on Thursday 26 September, 2013, 19:40:19
Ik zou zeggen van niet, verder weet ik het ook niet. Nu weet ik in ieder geval dat het goed gaat liggen. :)
Title: Re: Zaandam - Alkmaar - Enkhuizen
Post by: PatrickM on Friday 15 November, 2013, 21:31:42
En we gaan verder..

WIP
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi168.photobucket.com%2Falbums%2Fu168%2Fpsvpat%2FHwdHn.png%7Eoriginal&hash=90af95b1cfe0fdf3fcd29870c4556211)

WIP Bolbrug
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi168.photobucket.com%2Falbums%2Fu168%2Fpsvpat%2FBolbrug.png%7Eoriginal&hash=5763e20daefb595337e441767104ae0f)
Title: Re: Zaandam - Alkmaar - Hoorn
Post by: John Roterman on Saturday 16 November, 2013, 07:32:21
Mooi zeg! ;)
Title: Re: Zaandam - Alkmaar - Enkhuizen
Post by: TjoeTjoe on Saturday 16 November, 2013, 15:12:00
WIP Bolbrug

Jaaaa!!!
Goed bezig Patrick.
Title: Re: Zaandam - Alkmaar - Enkhuizen
Post by: jaimytreinmans098 on Friday 27 December, 2013, 11:11:14
Wanneer is ie voor de download  ik probeer die route steeds voor msts te downloaden maar het lukte niet Toen ik was overgestapt Naar railworks en dacht MSTS ken me de pot op, dacht ik Ik wil een nederlandse route met Enkhuizen Amsterdam  downloaden




Groeten treinmansjaimy098
Title: Re: Zaandam - Alkmaar - Enkhuizen
Post by: Sebas1700 on Friday 27 December, 2013, 11:14:31
Als de bouwer zegt: Alle stations,sporen,seinen,bvl,bomen en weet ik wat zijn goed..
Title: Re: Zaandam - Alkmaar - Enkhuizen
Post by: rjz222 on Friday 27 December, 2013, 11:40:37
Overigens is het niet toegestaan te vragen naar wanneer iets ter download komt, omdat dat bouwers meestal irriteert.
Title: Re: Zaandam - Alkmaar - Enkhuizen
Post by: jaimytreinmans098 on Sunday 29 December, 2013, 18:51:08
Oh sorry k was alleen een beetje benieuwd,

Ik zal erop letten hoor  :D :D :D :D

Groet jaimytreinmans098

PS: Ik ben nieuw hier, het spijt me dus heel erg

EDIT Robert: Berichten samengevoegd, en het ietwat leesbaarder gemaakt.
Title: Re: Zaandam - Alkmaar - Enkhuizen
Post by: PatrickM on Monday 13 January, 2014, 20:16:39
 :D
(https://www.treinpunt.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fpuu.sh%2F6jNER%2F3088374bf4.jpg&hash=c020f72ca3c760a6d4dd3c8869e3b256)
Title: Re: Zaandam - Alkmaar - Enkhuizen
Post by: Koplopermau on Monday 13 January, 2014, 21:49:04
Mooi! Ga zo door!  ;)
Title: Re: Zaandam - Alkmaar - Enkhuizen
Post by: John Roterman on Tuesday 14 January, 2014, 18:41:30
Ziet er heel mooi en strak uit! ;)
Title: Re: Zaandam - Alkmaar - Enkhuizen
Post by: jaimytreinmans098 on Wednesday 15 January, 2014, 09:16:40
Gaat al erg goed!!!, heel mooi,






Groete jaimytreinmans098
Title: Re: Zaandam - Alkmaar - Enkhuizen
Post by: TjoeTjoe on Wednesday 15 January, 2014, 10:24:00
Ik zeg "goed bezig, Patrick" !
Van de Bolbrug zo in een keer naar het pitoreske Obdam
Title: Re: Zaandam - Alkmaar - Enkhuizen
Post by: Peppie on Thursday 06 March, 2014, 22:46:46
Jeej obdam mijn woonplaats

top dat er een route komt, was eent tijdje terug ook bezig met die route, kwam alleen niet verder dan Obdam, lol. succes, ben echt zeer benieuwd! kijk er al naar uit ;D ;)
Title: Re: Zaandam - Alkmaar - Enkhuizen
Post by: Petra1960 on Friday 07 March, 2014, 12:50:20
dit zal ook mooie route worden denk ik  lekker route uit Noord-Holland

Gr hulky
Title: Re: Zaandam - Alkmaar - Enkhuizen
Post by: PatrickM on Saturday 11 October, 2014, 20:51:39
Inmiddels concentreer ik me al een een lange tijd op Uitgeest - Beverwijk. Dus hierbij.
WIP Heemskerk. Voordat men begint over die boom, ik ben nog opzoek naar een betere :o.

Title: Re: Zaandam - Alkmaar - Enkhuizen
Post by: John Roterman on Sunday 12 October, 2014, 07:44:07
Ziet er wel heel goed uit zeg :)
Title: Re: Zaandam - Alkmaar - Enkhuizen
Post by: trainsxp on Sunday 12 October, 2014, 09:44:42
Voordat men begint over die boom, ik ben nog opzoek naar een betere :o.

Heb je Deze (http://www.3dtrains.com/products/rs1/rural_landscapes1.shtml) bomen al eens bekeken, of is dat al in je bezit? ;)
Er is een Low resolution freeware version aanwezig die je kunt downloaden maar dan moet je wel ff registreren.
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: PatrickM on Sunday 12 October, 2014, 16:50:41
Ik heb al een wat betere boom gevonden, maar toch bedankt voor het meedenken.

Op dit plaatje is de parkeerplaats te zien van Uitgeest, nog WIP. Helaas is het vrijwel onmogelijk om het terrein op  perronhoogte te krijgen omdat dan de grond door het spoor komt. :-\
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: John Roterman on Sunday 12 October, 2014, 17:06:00
Wauw wat een mooi parkeer terrein!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: Niels.vanleijden on Sunday 12 October, 2014, 17:21:33
Ziet er gaaf uit !  :D
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: GertNNRoute on Sunday 12 October, 2014, 17:48:39
Ik zeg goed bezig!
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: PatrickM on Sunday 12 October, 2014, 19:16:46
Dank mannen,

Veel gebouwd vandaag, nog maar een plaatje dan..

Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: Petra1960 on Sunday 12 October, 2014, 20:44:12
word erg mooi PatrickM word vast mooi deze route  ;) ;) ;)
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: hielketrein on Sunday 12 October, 2014, 21:46:19
Ziet er prima uit!
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: Pingi on Monday 13 October, 2014, 00:14:25
Heel erg mooi gemaakt!
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: PatrickM on Monday 13 October, 2014, 19:14:35
Met dank aan @trainsxp nu ook zebrapaden en parkeervakken. :o

Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: GertNNRoute on Monday 13 October, 2014, 20:19:43
Ziet er strak uit Patrick!... keep on going! ;)
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: John Roterman on Tuesday 14 October, 2014, 09:59:40
Het lijkt wel echt!
Geweldig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :P
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: Koplopermau on Tuesday 14 October, 2014, 17:21:55
Gewoon lekker grond gaan verplaatsen. Als je klaar bent, met de LEVEL tool de grond onder het spoor weer netjes leggen. :) Werkt ook met wegen!
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: trainsxp on Tuesday 14 October, 2014, 23:38:50
De plaatjes die we te zien krijgen zijn tenminste vrijwel af en het waard om gezien te worden met oog voor detail enz. 8)
Zou zeggen ga op deze toer verder! :)
Dat zien we wel eens anders, je ziet soms een reeks plaatjes met alleen wat rails met een Eloc treinstel zonder bovenleiding portalen en zo hier en daar een verdwaalde boom/huisje.
Nou daar ben ik gauw op uitgekeken en verdient van mij niet de schoonheidsprijs. :-[
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: PatrickM on Friday 24 October, 2014, 23:49:33
Bedankt voor de reacties.

Inmiddels is de parkeerplaats etc rond Uitgeest verhoogd naar perronhoogte en staat station Uitgeest van Frison er prima bij. Mooi werk Frison! ;)
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: godgeneral on Saturday 25 October, 2014, 00:49:47
Ziet er prima uit :D

ga zo door
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: John Roterman on Saturday 25 October, 2014, 08:36:11
Al weer een een mooi plaatje :)
Ga zo door en we hebben er over een poosje weer een mooie Nederlandse route bij ;D
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: VBM441832 on Saturday 25 October, 2014, 10:22:25
Mooi werk!

Nick ;)
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: TreinStationNL on Thursday 30 October, 2014, 18:15:46
Net echt!
Goed Werk! :)
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: PatrickM on Saturday 15 November, 2014, 13:38:26
Verdwaald? ;)
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: LorenzoRouteBuilder on Saturday 15 November, 2014, 16:19:51
 ;D Leuke screen!

Heb een vraagje. Ik heb zelf al bijna alles geprobeerd om Tankje's Bovenleidingsdraden op Mark D's bovenleidingsportalen te hangen maar niks is gelukt. Nu zie ik bij jou op je screen dat er draden precies goed hangen. Dus mijn vraag: Hoe heb je dat gedaan of met welke rijdraden?

gr Lorenzo  8)
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: PatrickM on Saturday 15 November, 2014, 16:49:10
Bedankt.
Ik wacht nog op een goede en complete bovenleiding. Ik heb nu een tijdelijke bovenleiding gebruikt uit de route 't Gooi Centraal, daar zaten deze portalen met draden bij in. ;)
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: Petra1960 on Saturday 15 November, 2014, 17:25:33
erg mooi uit Uitgeest Beverwijk , wie weet maak tot Alkmaar of verder , van deze route , gr peter
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: PatrickM on Thursday 20 November, 2014, 16:45:50
Een paar tunnels. Nog eentje ter hoogte van Beverwijk te gaan.. ::)
Wie herkent ze? :)
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: John Roterman on Thursday 20 November, 2014, 16:50:47
Schitterend!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: Frison on Thursday 20 November, 2014, 17:03:36
Vooral dat station is mooi!  ::)
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: Bart81 on Thursday 20 November, 2014, 19:20:17
Jeetje, goed bezig!  ;)
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: kl0641 on Thursday 20 November, 2014, 23:46:15
Uitgeest!
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: John Roterman on Friday 21 November, 2014, 07:57:54
Vooral dat station is mooi!  ::)
heb jij zeker gemaakt? ;D ;D
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: TreinStationNL on Wednesday 26 November, 2014, 14:29:39
haha, het huis van mijn opa en oma is ook in de route verwerkt  :)
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: PatrickM on Thursday 04 December, 2014, 17:57:44
Bedankt iedereen. :)

Net even ATB met de SLT getest naar Uitgeest.
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: Maurice on Thursday 04 December, 2014, 19:26:02
WOW! Prachtig!
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: John Roterman on Friday 05 December, 2014, 09:04:00
Ect supermooi! :P
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: TreinStationNL on Friday 05 December, 2014, 13:56:53
Zo te zien is Uitgeest wel zo'n beetje af  :)
Komt de publicatiedatum al in zich?
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: PatrickM on Friday 05 December, 2014, 22:33:34
Elke seconde zijn we een seconde dichter bij release..  :P
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: PatrickM on Tuesday 27 January, 2015, 20:25:13
Even een korte update.
De route kwa scenery is bijna af. Er moet alleen nog wat aankleding gebeuren bij Beverwijk. Op een aantal punten loopt de route nog niet helemaal soepel, dus dat zal ik proberen op te lossen.

Een deel dat nog niet af is, is de bovenleiding. Ik wil graag gebruik maken van de nieuwe bovenleidingstool, maar helaas is er geen uitgebreide set beschikbaar. Dus dat is nog even afwachten.

Ik heb de route ook Quick Drive compatible gemaakt, en ben nu bezig met het maken van overige scenarios. Ondanks dat de route maar een klein stukje rijden is, ongeveer 6 minuten, probeer ik een aantal leuke scenarios te maken. ;)
Kortom, binnenkort meer nieuws (hopelijk). ;)
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: TreinStationNL on Tuesday 27 January, 2015, 21:25:39
Leuk!
Is een deel van het terrein van Tata Steel ook opgenomen in deze route?
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: PatrickM on Tuesday 27 January, 2015, 23:22:06
Nog niet, wellicht in de toekomst.
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: PatrickM on Wednesday 28 January, 2015, 11:42:16
Scenario testen.


Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: Loc1601 on Thursday 29 January, 2015, 20:18:26
Ik wil anders wel een paar scenario's maken :)
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: PatrickM on Tuesday 17 February, 2015, 22:31:07
Bovenleiding installatie, niet de beste bovenleiding die er is maar we moeten het er mee doen.
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: rubentreinfreak on Tuesday 17 February, 2015, 22:55:02
Bovenleiding installatie, niet de beste bovenleiding die er is maar we moeten het er mee doen.
Het is igg beter dan de normale standaard bovenleiding, zo kan je het ook bekijken!
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: Loc1601 on Wednesday 18 February, 2015, 07:37:59
Mooi!
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: treinfreak800 on Wednesday 18 February, 2015, 08:24:34
ziet er mooi uit  ;D
gr
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: treintje on Thursday 19 February, 2015, 19:23:03
Het ziet er allemaal goed uit, ik doe je dit echt niet na.
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: John Roterman on Friday 20 February, 2015, 14:47:22
Bizar mooi plaatje
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: PatrickM on Thursday 12 March, 2015, 22:31:12
De windmolen is niet door mij gemaakt, maar door Erik. Het ziet er geweldig uit.  :o

Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: T.T - Tim on Thursday 12 March, 2015, 22:38:30
Ziet er prachtig uit!  :D
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: TreinStationNL on Friday 13 March, 2015, 13:05:04
Niet ver van mijn huis vandaan :p
Prachtig!
Ik heb 1 tip: De windmolen is bovenin smaller en iets langer.
Misschien dat je er wat mee doet, maar zo is het ook prima!  :D
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: PatrickM on Friday 13 March, 2015, 14:21:58
De lengte van de windmolen klopt volgens de gegevens. De kop is misschien wel iets te groot. Misschien kan het nog veranderd worden. :)
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: Pingi on Friday 13 March, 2015, 14:42:52
Zo mooi gedaan hoor! 8)
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: PatrickM on Saturday 04 April, 2015, 17:21:42
Een paar screens: wederom scenario's testen. De AI deed niet wat ik wil dus er moet nog wat aan gesleuteld worden.
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: GertNNRoute on Saturday 04 April, 2015, 17:27:04
Die laatste ziet er masterlijk uit Patrick.. zeer netjes gemaakt.
Ga zo door man.. ;)
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: timotheus69 on Saturday 04 April, 2015, 20:00:46
De screens zien er goed uit  :P Dat belooft wat !
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: OV-NL on Saturday 04 April, 2015, 20:03:02
Leuke route. Vooral omdat Heemskerk er in zit. Kan ik een keer in Railworks naar mijn opa en oma
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: PatrickM on Monday 06 April, 2015, 16:32:10
Dank heren. :)
Even een vraag met betrekking tot de naam van de route.
Wat lijkt jullie het fijnst als naam:
- Uitgeest - Beverwijk 1.0 (En dan de naam continue veranderen als de route uitgebreid wordt) of mijn voorkeur:
- Iets in de de trend van 't Kennemer Centraal 1.0 (Net zoals 't Hart van Nederland en 't Gooi Centraal dus)
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: kl0641 on Monday 06 April, 2015, 16:39:53
Uitgeest - Beverwijk is het duidelijkste.
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: rubentreinfreak on Monday 06 April, 2015, 16:40:59
Dank heren. :)
Even een vraag met betrekking tot de naam van de route.
Wat lijkt jullie het fijnst als naam:
- Uitgeest - Beverwijk 1.0 (En dan de naam continue veranderen als de route uitgebreid wordt) of mijn voorkeur:
- Iets in de de trend van 't Kennemer Centraal 1.0 (Net zoals 't Hart van Nederland en 't Gooi Centraal dus)

Doe anders een poll, is iets overzichtelijker  ;)
Ik zelf kies voor de 2e optie.
Uitgeest - Beverwijk is het duidelijkste.
Ben ik ook wel met je eens.
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: treintje on Monday 06 April, 2015, 16:41:30
Dank heren. :)
Even een vraag met betrekking tot de naam van de route.
Wat lijkt jullie het fijnst als naam:
- Uitgeest - Beverwijk 1.0 (En dan de naam continue veranderen als de route uitgebreid wordt) of mijn voorkeur:
- Iets in de de trend van 't Kennemer Centraal 1.0 (Net zoals 't Hart van Nederland en 't Gooi Centraal dus)
Patrick, Denk vooruit Wat mij betreft gebruik Kennemer Centraal V.xx dan schep je ook geen verwarring.
Dat je je route een definitieve naam wilt geven; betekend dat  puntje puntje puntje?
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: jor[D]1 on Monday 06 April, 2015, 16:57:12
Als je verwacht dat de route nog een stuk groter wordt zou ik voor een algemene naam gaan als "Kennemerland route" oid. (Centraal vind ik zelf niet echt mooi klinken)
Als je al ongeveer weet hoe de route uiteindelijk moet worden in versie verweg kan je ook gaan voor die naam.
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: John Roterman on Monday 06 April, 2015, 17:32:14
Een paar screens: wederom scenario's testen. De AI deed niet wat ik wil dus er moet nog wat aan gesleuteld worden.
Dit is niet mooi,maar bizar :P
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: Loc1601 on Monday 06 April, 2015, 18:44:29
Ik zou voor Uitgeest-Beverwijk gaan. Anders zou de route Kennemerlandroute kunnen heten. Mij maakt het niet uit
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: TjoeTjoe on Monday 06 April, 2015, 21:43:14
Kennemerland

Zoek op die term, en de eerste treffer op Wikipedia geeft je aan dat dat de lading dekt van jouw route.
Ook, in de geschiedenis gezien, voor als je een zijsprong maakt richting de Zaanstreek.

Centraal past naar mijn smaak ook niet. En Route kan ook weggelaten worden, want dat snappen we allemaal hopelijk wel.
Mooie beelden Patrick, haast niet anders van je gewend  :)
Title: Re: Uitgeest - Beverwijk
Post by: PatrickM on Monday 06 April, 2015, 22:31:13
Iedereen bedankt voor het meedenken. ;D
't Kennemer Centraal is bij nader inzien inderdaad niet passend, net als Uitgeest - Beverwijk..
Zoals TjoeTjoe hierboven zegt, is Kennemerland het beste. Dus bij deze heet de route Kennemerland. We houden het simpel. ;)

Dat je je route een definitieve naam wilt geven; betekend dat  puntje puntje puntje?
Misschien.. :-X
Title: Re: Kennemerland
Post by: PatrickM on Monday 08 June, 2015, 19:13:41
Blivius92 heeft de route getest en er een video van op zijn kanaal gepubliceerd. Leuk gedaan Blivius! ;)
https://www.youtube.com/watch?v=z0QZq_KLzFo (https://www.youtube.com/watch?v=z0QZq_KLzFo)

Alleen naar de problemen met de ATB bij binnenrijden van Uitgeest moet nog gekeken worden. Ik weet niet precies wat daar mis gaat namelijk. Het heeft denk ik te maken met het feit dat je over een aantal sporen rijdt waar de max snelheid hoger ligt. Die snelheden staan goed denk ik, net als de sein linkjes. Als de link van het sein waar je Uitgeest mee binnenrijdt zover mogelijk naar voren ligt, tegen het volgende sein aan, dat moet de max snelheid toch continue de snelheid zijn die gekoppeld is aan de link?
Title: Re: Kennemerland
Post by: SUPERVIRM on Monday 08 June, 2015, 19:15:16
Blivius92 heeft de route getest en er een video van op zijn kanaal gepubliceerd. Leuk gedaan Blivius! ;)
https://www.youtube.com/watch?v=z0QZq_KLzFo (https://www.youtube.com/watch?v=z0QZq_KLzFo)

Alleen naar de problemen met de ATB bij binnenrijden van Uitgeest moet nog gekeken worden. Ik weet niet precies wat daar mis gaat namelijk. Het heeft denk ik te maken met het feit dat je over een aantal sporen rijdt waar de max snelheid hoger ligt. Die snelheden staan goed denk ik, net als de sein linkjes. Als de link van het sein waar je Uitgeest mee binnenrijdt zover mogelijk naar voren ligt, tegen het volgende sein aan, dat moet de max snelheid toch continue de snelheid zijn die gekoppeld is aan de link?

Had het gezien dat Blivius het testte. De route zelf ziet er erg gaaf uit 8)
Title: Re: Kennemerland
Post by: theicmm on Monday 08 June, 2015, 19:40:02
Het ziet er echt prachtig uit!
Title: Re: Kennemerland
Post by: PatrickM on Friday 12 June, 2015, 18:23:25
Werken aan de CTA's.
Title: Re: Kennemerland
Post by: John Roterman on Friday 12 June, 2015, 19:38:21
echt heel echt ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Title: Re: Kennemerland
Post by: PatrickM on Saturday 11 July, 2015, 12:45:25
Tijd voor een release. ;)
Je kunt hem via
deze link (http://forum.treinpunt.nl/index.php?action=downloads;sa=view;id=6341) op treinpunt.nl downloaden.

Vergeet natuurlijk niet even de handleiding te lezen.
Enjoy de nu nog kleine route. Feedback is welkom. :)
Title: Re: Kennemerland
Post by: trainsxp on Saturday 11 July, 2015, 12:53:55
Bedankt, we gaan het eens bekijken. :)
Title: Re: Kennemerland
Post by: Sebas1700 on Saturday 11 July, 2015, 14:06:30
Wow! Echt een hele mooi route! 8) Hopelijk kunnen we straks van Haarlem naar Hoorn. :D
Title: Re: Kennemerland
Post by: saurer580 on Saturday 11 July, 2015, 14:32:42
Ik heb de route nog niet geinstalleerd ben er mee bezig. Ik wil je grote complimenten maken hoe je de read-me hebt ingericht met duidelijke linken naar datgene wat je zoekt. Hulde daar voor ;)
mvh uit Zweden Ruud
Title: Re: Kennemerland
Post by: PatrickM on Saturday 11 July, 2015, 14:54:48
Dank heren. 8)

De openingspost van dit topic is nu overigens ook voorzien van wat algemene informatie. De openingspost zal ik dan ook up to date houden, wat betekent dat daar altijd de link naar de laatste release te vinden is.
Title: Re: Kennemerland
Post by: Petra1960 on Saturday 11 July, 2015, 15:00:19
nu maar hopen dat verder gaat bouwen ???  ;) ;) gr peter
Title: Re: Kennemerland
Post by: saurer580 on Saturday 11 July, 2015, 15:45:23
Ziet er heel goed uit. Fraai staaltje werk ook weer.
Leuk de treinberichten in de trein!
mvh
Ruud
Title: Re: Kennemerland
Post by: mprins62 on Saturday 11 July, 2015, 17:00:11
Prachtige route, een aanwinst voor alle Nederland rijders :) kijk nu al uit naar de uitbreidingen!
Gr. Maarten
Title: Re: Kennemerland
Post by: scheermer on Saturday 11 July, 2015, 17:31:32
Hallo,

Prachtige route !
Ben er al vele jaren niet meer geweest maar de herkenningswaarde is heel hoog en ik verheug me dan ook op het vervolg.

Trouwens, waar heb je die heldere stem vandaan of is dat een (bedrijfs)geheimpje ?

groet, Adriaan
Title: Re: Kennemerland
Post by: Bjorn Keith on Saturday 11 July, 2015, 17:41:06
Wauw! Heel mooi gemaakt Patrick!  :)
Title: Re: Kennemerland
Post by: MartijnWoud on Saturday 11 July, 2015, 18:50:25
Sluit ik me bij aan: een hele mooie route, met een ontzettend duidelijke readme waardoor het geen enkele moeite kostte om alles te vinden. Ik verheug me op eventuele toekomstige versies, echt heel mooi dit!! :D
Title: Re: Kennemerland
Post by: treintje on Saturday 11 July, 2015, 19:38:34
Ik heb zojuist het filmpje van Blivius gezien Het ziet er allemmal 'levensecht' uit. Bij verder lezen in jouw topic kwam ik, geheel verrast, al een link voor de download tegen. Die heb ik natuurlijk gelijk aangeklikt. Morgen gaan we dat eens rustig, zittend in de tuin, completeren. Geweldig bedankt PatrickM. Chapeaux!
Title: Re: Kennemerland
Post by: Niels97 on Saturday 11 July, 2015, 20:16:29
Vanaf nu ook hier (http://forum.treinpunt.nl/index.php?action=downloads;sa=view;down=6341) te downloaden! :)
Title: Re: Kennemerland
Post by: trainsxp on Sunday 12 July, 2015, 10:57:13
PatrickM,
Als 1e mijn complimenten voor de route, ziet er goed uit. 8)
Even het volgende, heb de route eens opgestart in de route editor en kwam in het niemands land terecht, althans.....
Had je daar alvast wat CTA's neergezet omdat er een traject aldaar is geplant of staan die daar voor nope?  ;) (zie plaatje verdwaalde cta's + coördinaten) ;D

En ik mis een terrein painting, nu weet ik dat je de GARL addon nodig hebt waar dit uitkomt maar weet jij toevallig welke dat is?
En ook al vanwege jou Assets\Patrick map met die terrein textures, zit er een aangepaste paint in of zo?.
Nu had ik in jou ....\Assets\Patrick\Alkmaar\Environment\Terrain\AMRTexturing bestand TotalizeMedia/GARL vervangen door DTG/Academy maar die missing paint blijft vandaar mijn vraag over de aangepaste paint.
Zie plaatje van de missing paint.
Title: Re: Kennemerland
Post by: PatrickM on Sunday 12 July, 2015, 11:23:27
Bedankt iedereen. :D
@trainsxp, die middle of nowhere is het originele startpunt Alkmaar. Als ik het free roam scenario verwijder kom ik altijd in niemands land terecht. Maargoed, daar staan inderdaad wat test CTA's. :-[

Over de terrain textures: Naast de sporen van GARL gebruik ik ook een terrain texture uit GARL, deze komen namelijk mooi overeen met het spoor. De missing texture die jij hebt is bij mij een terrain paint met de naam "Grass Lawn". Misschien kun je daar wat mee? :-\ Hebben er overigens meerdere mensen daar een missing texture? Ik wist overigens niet dat ik de tunnel hole decals van GARL gebruikt heb, ik zal kijken of ik dat net als jij kan wijzigen naar Academy decals.
Indien je dus de sporen wijzigt, decals wijzigt en het lukt om de textures goed te krijgen is de GARL in feite niet benodigd.
Title: Re: Kennemerland
Post by: TheLaRiche on Sunday 12 July, 2015, 12:51:07
Het is echt een prachtige route!

Maar het lukt mij maar niet om die repaint pack van de Academy BR 189 werkend te krijgen...
Kan het wel vinden maar na het mapje electric moet br189 komen en die heb ik niet? :-[
Title: Re: Kennemerland
Post by: Maurice on Sunday 12 July, 2015, 13:09:19
Echt werkelijk de beste route die sinds lange tijd is uitgekomen! Prachtig gebouwd met veel geduld en details!

Hoop dat je de route verder uitbreid! :D 8)
Title: Re: Kennemerland
Post by: MartijnWoud on Sunday 12 July, 2015, 13:16:02
Het is echt een prachtige route!

Maar het lukt mij maar niet om die repaint pack van de Academy BR 189 werkend te krijgen...
Kan het wel vinden maar na het mapje electric moet br189 komen en die heb ik niet? :-[
Je moet voor dat repaint-pack echt de readme lezen. Heel in het kort: pak (een deel van) het bestand AcademyAssets.ap uit, zet in de nieuw gemaakte map de bestanden uit het repaintpack en kopieer tot slot nog een texture-bestand een aantal keren. Het is geen simpele "hap-slik-weg" installatie. ;)
Title: Re: Kennemerland
Post by: trainsxp on Sunday 12 July, 2015, 13:18:47
@trainsxp,
die middle of nowhere is het originele startpunt Alkmaar. Als ik het free roam scenario verwijder kom ik altijd in niemands land terecht. Maargoed, daar staan inderdaad wat test CTA's. :-[

Juist, die kunnen dus weg voor een t.z.t. volgende update cq release. ;)

Over de terrain textures: Naast de sporen van GARL gebruik ik ook een terrain texture uit GARL, deze komen namelijk mooi overeen met het spoor. De missing texture die jij hebt is bij mij een terrain paint met de naam "Grass Lawn". Misschien kun je daar wat mee? :-\

Oke, dus die "Grass Lawn" is een aangepaste vanwege je eigen ...\Assets\Patrick\Alkmaar\Environment\Terrain\... map en het niet in de ...\GARL\... map zit maar in de Kuju\Railsimulator\.... map?

Hebben er overigens meerdere mensen daar een missing texture?

Nee hoogstwaarschijnlijk niet, tenzij je het EU assets en loco pack niet hebt waar de "Grass Lawn" naar verwijst.

Ik wist overigens niet dat ik de tunnel hole decals van GARL gebruikt heb, ik zal kijken of ik dat net als jij kan wijzigen naar Academy decals.
Indien je dus de sporen wijzigt, decals wijzigt en het lukt om de textures goed te krijgen is de GARL in feite niet benodigd.


Jawel, er zitten nog een paar objecten in (wellicht onbewust gekozen) uit de Garl route waarvan de meeste (zo niet alle) ook in de DTG\Academy cq Kuju\Railsimulator map zitten.
En waarom onbewust, omdat als er meerdere aangevinkt zijn (de Kuju (waar ze ook inzitten) en GARL map) met dezelfde naam in de rechter flapuit er maar 1 in de linker lijst verschijnt wat nou juist niet de bedoeling was. :(
Bij DTG staat er dan wel TSA voor in de editor lijst, maar in de blueprint heeft het ook weer de gelijke naam als van de Kuju, kun je het nog volgen? :D
Zie plaatje gebruikte objecten (minus de tunnel hole decal) wat ik tegenkwam met RW_Tools als je GARL tijdelijk wijzigt naar GAR:

Title: Re: Kennemerland
Post by: TheLaRiche on Sunday 12 July, 2015, 13:30:18
Je moet voor dat repaint-pack echt de readme lezen. Heel in het kort: pak (een deel van) het bestand AcademyAssets.ap uit, zet in de nieuw gemaakte map de bestanden uit het repaintpack en kopieer tot slot nog een texture-bestand een aantal keren. Het is geen simpele "hap-slik-weg" installatie. ;)
Mijn Duits is niet echt best. Maar waar kan ik dat bestand AcademyAssets.ap nou weer vinden dan? Ik vind het een vrij onduidelijke readme.  :-X
Title: Re: Kennemerland
Post by: MartijnWoud on Sunday 12 July, 2015, 13:32:53
Dat staat in de map Program Files (x86)/Steam/steamapps/common/railworks/Assets/DTG/Academy als het goed is. Dat wil zeggen je moet TS2015 hebben (niet een van z'n voorgangers, met de gratis update krijg je de Academy er gratis bij).
Je kunt het AcademyAssets.ap bestand openen en uitpakken met bijvoorbeeld WinRar.
Title: Re: Kennemerland
Post by: trainsxp on Sunday 12 July, 2015, 14:21:20
De spoor snelheden moeten ook nog eens nagelopen worden en waar nodig met de select tool worden aangepast. (selecteer het rail icoon, klik ff op een leeg stuk en druk 3 x spatie)
Nu kan dat gedeeltelijk worden opgevangen met de seinlinken waar je de snelheid per link invult.
Maar neem nou het plaatje hieronder, daar staat een bord van 60 km/u waarvan je de link op een verborgen stuk spoor hebt geplaatst.
Je kon het niet op dat spoor kwijt omdat dit 130/100 km/u is wat dus 60 hoort te wezen anders had dat bord daar niet hoeven staan.
Eigenlijk hoeft dat bord er helemaal niet te staan als deze snlheid in de betreffende seinlink is opgenomen, snappie
Afijn, als je dat stuk spoor 60 - 60 maakt (net als aan de linker kant) kan de link van dat bord op het gewijzigde spoor en kan dat verborgen stuk weg.
Zo zit er daar ook een klein stukje spoor dat 140/100 km/u is, het lijkt mij onwaarschijnlijk dat er in werkelijkheid ca. 3 m 140 mag worden gereden. ;D :-X

Ps. zie dit aub niet als afkraken of zo, maar zie het genoemde als goed bedoeld voor de verdere ontwikkeling van je route want hij is het waard, anders had ik er niet zo'n drukte van gemaakt!
Title: Re: Kennemerland
Post by: John Roterman on Sunday 12 July, 2015, 14:53:28
Super mooi gemaakt in mijn ogen ;)
Title: Re: Kennemerland
Post by: VIRMMaus on Sunday 12 July, 2015, 15:00:57
Welke functie heeft dit ding eigenlijk? Ik bedoel natuurlijk dat 'ding' onder het bord wat je van de achterkant ziet waarop staat dat je daar met 4 bakken moet stoppen.
Title: Re: Kennemerland
Post by: TheLaRiche on Sunday 12 July, 2015, 15:08:58
Dat staat in de map Program Files (x86)/Steam/steamapps/common/railworks/Assets/DTG/Academy als het goed is. Dat wil zeggen je moet TS2015 hebben (niet een van z'n voorgangers, met de gratis update krijg je de Academy er gratis bij).
Je kunt het AcademyAssets.ap bestand openen en uitpakken met bijvoorbeeld WinRar.
Het is me inmiddels gelukt. Ik dacht dat hij bij het mapje Railvehicles stond, blijkbaar in het Academy mapje. Bedankt voor de hulp!  :D
Title: Re: Kennemerland
Post by: PatrickM on Sunday 12 July, 2015, 16:28:24
Juist, die kunnen dus weg voor een t.z.t. volgende update cq release. ;)
Inderdaad. ;D

Oke, dus die "Grass Lawn" is een aangepaste vanwege je eigen ...\Assets\Patrick\Alkmaar\Environment\Terrain\... map en het niet in de ...\GARL\... map zit maar in de Kuju\Railsimulator\.... map?
Ik heb de grond textures die bij GARL zitten bij het standaard texture bestand  gevoegd, vandaar dat bij de sommige paintings ook 2 keer in de lijst voorkomen.

Jawel, er zitten nog een paar objecten in (wellicht onbewust gekozen) uit de Garl route waarvan de meeste (zo niet alle) ook in de DTG\Academy cq Kuju\Railsimulator map zitten.
En waarom onbewust, omdat als er meerdere aangevinkt zijn (de Kuju (waar ze ook inzitten) en GARL map) met dezelfde naam in de rechter flapuit er maar 1 in de linker lijst verschijnt wat nou juist niet de bedoeling was. :(
Bij DTG staat er dan wel TSA voor in de editor lijst, maar in de blueprint heeft het ook weer de gelijke naam als van de Kuju, kun je het nog volgen? :D
Hmm.. Oke, nouja. Is het handig om het te veranderen? Nee denk ik, aangezien GARL sowieso nodig is voor het spoor. :-\

De spoor snelheden moeten ook nog eens nagelopen worden en waar nodig met de select tool worden aangepast. (selecteer het rail icoon, klik ff op een leeg stuk en druk 3 x spatie)
Nu kan dat gedeeltelijk worden opgevangen met de seinlinken waar je de snelheid per link invult.
Maar neem nou het plaatje hieronder, daar staat een bord van 60 km/u waarvan je de link op een verborgen stuk spoor hebt geplaatst.
Je kon het niet op dat spoor kwijt omdat dit 130/100 km/u is wat dus 60 hoort te wezen anders had dat bord daar niet hoeven staan.
Eigenlijk hoeft dat bord er helemaal niet te staan als deze snlheid in de betreffende seinlink is opgenomen, snappie
Afijn, als je dat stuk spoor 60 - 60 maakt (net als aan de linker kant) kan de link van dat bord op het gewijzigde spoor en kan dat verborgen stuk weg.
Maar het bordje wil ik juist niet weg hebben, omdat die daar in het echt ook staat. Of bedoel je dat niet? :P

Zo zit er daar ook een klein stukje spoor dat 140/100 km/u is, het lijkt mij onwaarschijnlijk dat er in werkelijkheid ca. 3 m 140 mag worden gereden. ;D :-X
Dat is wat slordig, dat zal ik verbeteren. :)

Welke functie heeft dit ding eigenlijk? Ik bedoel natuurlijk dat 'ding' onder het bord wat je van de achterkant ziet waarop staat dat je daar met 4 bakken moet stoppen.
Dat is een "stopping point". Waarom dat eruit ziet als een lamp weet ik niet (ingame zie je ze niet), maar heb ze bij de bakborden neergezet zodat ik de AI op het goede punt op het perron kan laten stoppen. Zie bijvoorbeeld het scenario SPR 4820. De 4 baks AI VIRM op Heemskerk stopt nu netjes bij het bakbordje 4, en niet helemaal aan het eind van het perron. ;)
Title: Re: Kennemerland
Post by: trainsxp on Sunday 12 July, 2015, 17:10:17
De spoor snelheden moeten ook nog eens nagelopen worden en waar nodig met de select tool worden aangepast. (selecteer het rail icoon, klik ff op een leeg stuk en druk 3 x spatie)
Nu kan dat gedeeltelijk worden opgevangen met de seinlinken waar je de snelheid per link invult.
Maar neem nou het plaatje hieronder, daar staat een bord van 60 km/u waarvan je de link op een verborgen stuk spoor hebt geplaatst.
Je kon het niet op dat spoor kwijt omdat dit 130/100 km/u is wat dus 60 hoort te wezen anders had dat bord daar niet hoeven staan.
Eigenlijk hoeft dat bord er helemaal niet te staan als deze snlheid in de betreffende seinlink is opgenomen, snappie
Afijn, als je dat stuk spoor 60 - 60 maakt (net als aan de linker kant) kan de link van dat bord op het gewijzigde spoor en kan dat verborgen stuk weg.
Maar het bordje wil ik juist niet weg hebben, omdat die daar in het echt ook staat. Of bedoel je dat niet? :P

Zeker te weten laten staan, maar ik wilde ermee zeggen als er in werkelijkheid langs dat station perron max. 60 (nu is dat 130) mag worden gereden (mogelijk is die 60 al eerder van toepassing) dan kun je dat met de select tool ff wijzigen naar 60 en kan de link van dat bord daar op liggen waarbij het verborgen stukje rail weg mag, snappie? :)

Ps ja als je de rails wilt houden zou ik niets lopen te hannesen en alles laten zoals het is.
Title: Re: Kennemerland
Post by: PatrickM on Sunday 12 July, 2015, 17:18:21
Op die manier ja, dan laat ik het zo. ;)
Title: Re: Kennemerland
Post by: Sikkenbaas on Sunday 12 July, 2015, 18:22:40
Patrick,

Allereerst mijn complimenten voor je route!

Maar de ouwe Theo heeft nog een bouwtechnisch vraagje voor je en ik hoop dat jij je geheim met ons wilt delen:

Hoe, in hemelsnaam, heb je het voor elkaar gekregen om de rijdraad van Tankje aan de portaalmasten van MarkD en Dutch Classics te koppelen? Die portaalmasten hebben immers geen 'nodes' of koppelingen?
Ik ben erg benieuwd naar je antwoord! :)

Groet Theo (Sikkenbaas)
Title: Re: Kennemerland
Post by: PatrickM on Sunday 12 July, 2015, 18:59:15
De rijdraden zitten aan de hangers vast van Tankje, de hangers plaats ik met TAB ingedrukt (zodat de rijdraad op goede hoogte komt te hangen) boven het spoor. Vervolgens plaats je het gewenste portaal erbij, breng die op goede hoogte en moet het goed zijn.
Op sommige portalen zoals bij de zijsporen op Uitgeest heb ik de hangers van Tankje eerst geplaatst, daarna de draad eraan gezet en toen de hanger vervangen. Het bovenste draad loopt dan niet altijd precies correct, maar het is beter dan niets. De tweesporige portalen waar de hangers al aan zitten komen als het goed is uit 't Gooi Centraal.
Dit was overigens de enige mogelijkheid om toch tot een klein beetje realistische bovenleiding te komen. Ik ben nog in afwachting tot een betere set.
Ik hoop dat het zo duidelijk is. :)
Title: Re: Kennemerland
Post by: John Roterman on Sunday 12 July, 2015, 19:11:44
Nieuw Scenario: Stoptrein Uitgeest-Beverwijk
Benodigd          : Chris Trains
Title: Re: Kennemerland
Post by: TheLaRiche on Sunday 12 July, 2015, 20:11:07
Laat ik dan ook maar weer een duit in het zakje doen  :P

NIEUW SCENARIO:

Voor benodigd materieel, zie bijgevoegde readme. Commentaar is altijd welkom.  ;)
(Helaas nog geen downloadcategorie van deze route in de downloadsectie).
Title: Re: Kennemerland
Post by: Petra1960 on Sunday 12 July, 2015, 20:11:55
hij is goed hoor
Title: Re: Kennemerland
Post by: Frison on Sunday 12 July, 2015, 21:34:32
Mooi stukje werk; ga zo door ;)
Title: Re: Kennemerland
Post by: Sikkenbaas on Monday 13 July, 2015, 19:13:36
De rijdraden zitten aan de hangers vast van Tankje, de hangers plaats ik met TAB ingedrukt (zodat de rijdraad op goede hoogte komt te hangen) boven het spoor. Vervolgens plaats je het gewenste portaal erbij, breng die op goede hoogte en moet het goed zijn.
Op sommige portalen zoals bij de zijsporen op Uitgeest heb ik de hangers van Tankje eerst geplaatst, daarna de draad eraan gezet en toen de hanger vervangen. Het bovenste draad loopt dan niet altijd precies correct, maar het is beter dan niets. De tweesporige portalen waar de hangers al aan zitten komen als het goed is uit 't Gooi Centraal.
Dit was overigens de enige mogelijkheid om toch tot een klein beetje realistische bovenleiding te komen. Ik ben nog in afwachting tot een betere set.
Ik hoop dat het zo duidelijk is. :)

Dank je voor je uitleg Patrick!

De Tip met de Tab was er een uit de categorie "Hee, dat wist ik nog niet" en wordt erg gewaardeerd.

Het bouwen van een route is een tijdrovend klusje en zeker als je gedetailleerd werkt. Dus maak je niet druk over een draagkabel die niet precies over een isolator hangt, want dat valt niemand op als je met 130 km/h over een hoofdlijn dendert.
Modelbouwen is concessies doen en dat geldt ook voor de virtuele modelbouw.

Op onderstaande foto heb ik de bovenleidingsportalen van Tankje gebruikt. Die portalen zijn zeer mooi echter net iets buiten profiel naar mijn mening.
In werkelijkheid is de hartafstand tussen de beide sporen op een hoofdlijn 4 meter of 4.25 meter en vanaf het hart van het linker en rechter spoor is het 2.85 meter tot het hart van het bovenleidingsportaal.
Voor dit stukje test traject heb ik de COHA trackrule standaard gebruikt om de sporen netjes onder de draad te krijgen, maar ik vind dat ze net iets te ver van elkaar liggen.

Na testen en meten kwamen de trackrules van COHA met de DIN afstand en van Christrains het beste uit de bus voor gebruik voor de portalen van MarkD en Dutch Classics.

Groet van die ouwe!
Title: Re: Kennemerland
Post by: Pingi on Monday 13 July, 2015, 22:54:35
Net de route voor het eerst even bereden en het stukje spoor ziet er erg goed uit! :)
Ga zo door! ;D
Title: Re: Kennemerland
Post by: RudolfJan on Tuesday 14 July, 2015, 22:54:34
Mooie route en nog lekker kort. Ik heb net een scenario geupload. Binnenkort in de download sectie.
Title: Re: Kennemerland
Post by: rvtromp on Wednesday 15 July, 2015, 00:30:16
Ziet er anders netjes uit!
Title: Re: Kennemerland
Post by: Koplopermau on Wednesday 15 July, 2015, 00:38:06
Mooie route hoor, goed gedaan. :)
Title: Re: Kennemerland
Post by: Buffel55 on Saturday 18 July, 2015, 17:53:55
Lijkt me een leuke route om te rijden.

Maar ik kom gelijk met een probleem. Heb de route op de wijze geïnstalleerd zoals dat beschreven staat in de handleiding, maar zodra t spel gestart is dan is het volkomen zwart en zie ik de bovenleiding in een witte kleur.

Als iemand de oplossing weet alvast bedankt!

Cheers Ruben
Title: Re: Kennemerland
Post by: trainsxp on Saturday 18 July, 2015, 19:08:34
Ja je hebt hem dan wel geïnstalleerd zoals in het Kennemerland1.0 Manual.pdf bestand beschreven staat, maar heb je ook verder gekeken wat er allemaal nodig is om zonder fouten de route te starten?
Tsja als je de route start en denkt hij doet het wel zonder dan heb je het mis.
Afijn, de oplossing moet in de benodigde addons gezocht worden die in dat pdf bestand staan, en niet anders. ;)
Title: Re: Kennemerland
Post by: timotheus69 on Monday 20 July, 2015, 09:16:21
Een schitterende route, die ik gisteren gedownload heb ! ;) Geen problemen gevonden na installeren en kon gelijk wegrijden.De route is niet lang ( maakt niet uit natuurlijk), maar er is wel veel energie ingestoken en het ziet er allemaal heel realistisch uit !
Bedankt voor het delen ! :)
Title: Re: Kennemerland
Post by: John Roterman on Monday 20 July, 2015, 16:49:02
Nieuw Scenario: Stoptrein Beverwijk-Uitgeest  Benodigd Chris Trains ;)
Title: Re: Kennemerland
Post by: mprins62 on Monday 20 July, 2015, 18:11:01
Leuk scenario. dank je wel.
Title: Re: Kennemerland
Post by: John Roterman on Monday 20 July, 2015, 19:40:52
Bedankt voor je reactie! ;)
Title: Re: Kennemerland
Post by: GamingSebas on Friday 31 July, 2015, 19:18:00
Een scenario van deze route gefilmd voor mijn kanaal!

https://www.youtube.com/watch?v=3DF-QpQB68I (https://www.youtube.com/watch?v=3DF-QpQB68I)
Title: Re: Kennemerland
Post by: Erikmsts on Friday 31 July, 2015, 21:56:19
Misschien is dit al eerder gezegd, maar is dit dezelfde rails als in `t Gooi Centraal? Dus uit die Payware add-on van DTG?
Title: Re: Kennemerland
Post by: PatrickM on Friday 31 July, 2015, 22:34:21
Misschien is dit al eerder gezegd, maar is dit dezelfde rails als in `t Gooi Centraal? Dus uit die Payware add-on van DTG?

Hetzelfde rails als in 't Gooi Centraal inderdaad, uit de Glasgow Airport Rail Link route.
Title: Re: Kennemerland
Post by: Tycho28 on Saturday 01 August, 2015, 11:13:45
Heb gister voor het eerst over de route gereden: wauw.
Wat een oog voor detail! Complimenten!
Title: Re: Kennemerland
Post by: GertNNRoute on Saturday 01 August, 2015, 23:50:57
Zo ik ben ook weer terug van een weekendje foto's maken voor de route / nieuwe traject...
Ik kan weer aan de slag !
Title: Re: Kennemerland
Post by: GertNNRoute on Wednesday 12 August, 2015, 09:54:26
Hier de eerste WIP :
Title: Re: Kennemerland
Post by: Bart81 on Wednesday 12 August, 2015, 12:27:47
Post IV Alkmaar, ziet er goed uit!

Ik heb ook foto's van dit gebouw gemaakt, maar die hoef je zo te zien niet meer te hebben.  ;)
Title: Re: Kennemerland
Post by: GertNNRoute on Wednesday 12 August, 2015, 12:30:11
Nee klopt Bart ,
Heb er een halve dagje rond gelopen om foto's te maken.Maar mocht je foto's hebben mag je ze altijd sturen...
Misschien heb ik iets over het hoofd gezien of heb ik net niet die foto's die jij mss wel hebt.

Hier een oude WIP van Prorail:


Title: Re: Kennemerland
Post by: Cruzu on Thursday 13 August, 2015, 11:10:05
Ziet er gedetailleerd uit! Ben benieuwd naar de uitbreiding.  8)
Title: Re: Kennemerland
Post by: John Roterman on Friday 21 August, 2015, 17:07:56
Vandaag nog even gereden!
Knap stukje werk
Title: Re: Kennemerland
Post by: intveld on Saturday 26 September, 2015, 06:54:36
Jammer dat je weer eens payware moet gebruiken voor een route voor de tracks, en ook nog eens een payware (Glasgow Airport Rail Link) die veel in het negatief staat op steam en wat zijn 17 euro niet waard is. Waarom niet de gratis rails gebruiken?
Title: Re: Kennemerland
Post by: TjoeTjoe on Saturday 26 September, 2015, 08:46:29
Jammer dat je weer eens payware moet gebruiken voor een route voor de tracks, en ook nog eens een payware (Glasgow Airport Rail Link) die veel in het negatief staat op steam en wat zijn 17 euro niet waard is. Waarom niet de gratis rails gebruiken?
t

Jammer dat dit (gebruik van payware) voor de zoveelste keer voor de zoveelste route wordt aangehaald als punt van kritiek.

Het is heel simpel: Een routebouwer maakt een route met spullen die HIJ mooi vindt. En ja, er is altijd wel een vorm van payware nodig. Dat hoeft niet altijd een bewuste keuze van de bouwer. De uitgever van Train Simulator hanteert namelijk een verdienmodel, waarbij jaarlijks andere standaard-routes bij het spel meegeleverd worden.

Dat je je in je mening laat leiden door statistieken en recensies is natuurlijk prima. Besef alleen wel dat de GARL route destijds één van de eerste add-ons was die niet door DOvetail Games (DTG) werd uitgebracht en juist toen heel veel nieuwigheden met zich meebracht. Onder andere de signalering van de GARL was en is veel beter uitgevoerd.
Maar ja, met de loop der tijd zullen ongetwijfeld de negatieve meningen overheersen, maar dat is altijd zo. Mensen zoals ik die de GARL route wel mooi vinden hebben geen zin in welles-nietes wedstrijdjes. Ik besteed mijn tijd liever aan genieten van zo'n route.

Afsluitend dan het allerbelangrijkste:
Geen enkele routebouwer of objectenbouwer is voor JOU of MIJ aan het werk.
Dat doet HIJ of ZIJ primair voor zichzelf.
En er zijn routes - ook hele mooie - die juist door dit soort zich telkens herhalende zinloze discussies over payware-gebruik, niet gepubliceerd worden.

Kortom laten we met zijn allen primair blij zijn dat er routes gepubliceerd worden, en gewoon accepteren dat daar soms een stukje payware voor nodig.
En ja soms kan het even zuur zijn als net dat ene stuk payware niet hebt, maar daar hebben we onder andere de Summersale en kerst uitverkoop voor :)
Heb je het geld niet of er niet voor over, prima, maar gebruik dit dan niet als krtiekpunt op een route.
Title: Re: Kennemerland
Post by: John Roterman on Saturday 26 September, 2015, 09:03:29
Daar ben ik het helemaal mee eens!
Ik heb dit al meerdere keren aangegeven: Elke hobby kost geld heb je dat er niet voor over STOP er dan mee!
Niets is gratis meer!
Title: Re: Kennemerland
Post by: ANdeJong on Saturday 26 September, 2015, 10:29:05
 :)

@TjoeTjoe & John Roterman,

In de Train Simulator zijn wereld wijd, van het begin afspraken gemaakt tussen free ware en pay ware routes, treinmaterieel, e.d.
Of een route, treinmaterieel, e.d. is volledig free ware of volledig pay ware.
Nooit een combinatie van beide.

Deze stilzwijgende afspraak geld al vanaf MSTS verscheen.

Veel jongeren zijn steeds meer onbekend met deze stilzwijgende afspraken.
Daarom krijg je regelmatig opmerkingen hierover.

Een bouwer van routes, treinmaterieel, e.d. kan nog steeds volledig over free ware onderdelen beschikken om een volledige free ware route, treinmaterieel, e.d. aan te bieden.
Dat een andere keuze wordt gemaakt omdat men een bepaald pay ware onderdeel mooier vind, is te betreuren.
Er zijn genoeg free ware alternatieven voorhanden.

Met jullie opmerkingen schoffeer je een heel wat mensen in de Train Simulator Wereld die hier heel lang bij betrokken zijn.
Voor je dergelijke opmerkingen maakt, zou het nuttig zijn hierin te verdiepen voor jullie iets schrijven.
Ook  schoffeer je mensen die door omstandigheden waar zij niets aan kunnen doen, over minder financiën beschikken.
Door de opmerking dat zij dan er mee moeten stoppen raak je hen diep in het hart.

Denk eerst na voordat je iets schrijft,
Helaas ontbreek bij velen tegenwoordig de tijd hiervoor, alles moet maar in een "Turbo" tempo.
Eerst iets roepen of schrijven, dan pas nadenken.


m.v.g.

A.N. de Jong
Title: Re: Kennemerland
Post by: Joopiejj on Saturday 26 September, 2015, 11:49:15
Ik heb altijd gebruik gemaakt van een simpel principe. De hoofdlijnen voor de route is altijd freeware. Het kan zijn dat voor sommige gebouwen etc payware gebruikt is (of inmiddels payware is). Sommige objecten zijn simpelweg gewoon niet freeware te verkrijgen.
Title: Re: Kennemerland
Post by: Jur on Saturday 26 September, 2015, 12:01:35
Ik heb altijd gebruik gemaakt van een simpel principe. De hoofdlijnen voor de route is altijd freeware. Het kan zijn dat voor sommige gebouwen etc payware gebruikt is (of inmiddels payware is). Sommige objecten zijn simpelweg gewoon niet freeware te verkrijgen.

Inderdaad, sommige dingen moet je gewoon uit payware halen, het is nou eenmaal zo. En ben je daar op tegen, dan download je de route toch maar niet? Ik snap dat over die afspraken ook niet dat het volledig freeware is of volledig payware... ik heb het nog nooit gelezen en ik ben niet overeengekomen met die afspraak terwijl ik ook een route bouw ("oost nederland"). Ik wil graag een wat uitgebreider beeld geven in mijn route, en daarom heb ik ook payware objecten gebruikt voor meer variatie.

Ik vind dat men niet mag klagen dat je een of misschien twee payware routes moet hebben, als ik geld voor mijn route zou vragen dan vind ik het wat anders maar komop, wij steken tijd en moeite erin en doen het ook nog eens voor niets ;)

NSVirm
Title: Re: Kennemerland
Post by: John Roterman on Saturday 26 September, 2015, 16:33:21
:)

@TjoeTjoe & John Roterman,

In de Train Simulator zijn wereld wijd, van het begin afspraken gemaakt tussen free ware en pay ware routes, treinmaterieel, e.d.
Of een route, treinmaterieel, e.d. is volledig free ware of volledig pay ware.
Nooit een combinatie van beide.

Deze stilzwijgende afspraak geld al vanaf MSTS verscheen.

Veel jongeren zijn steeds meer onbekend met deze stilzwijgende afspraken.
Daarom krijg je regelmatig opmerkingen hierover.

Een bouwer van routes, treinmaterieel, e.d. kan nog steeds volledig over free ware onderdelen beschikken om een volledige free ware route, treinmaterieel, e.d. aan te bieden.
Dat een andere keuze wordt gemaakt omdat men een bepaald pay ware onderdeel mooier vind, is te betreuren.
Er zijn genoeg free ware alternatieven voorhanden.

Met jullie opmerkingen schoffeer je een heel wat mensen in de Train Simulator Wereld die hier heel lang bij betrokken zijn.
Voor je dergelijke opmerkingen maakt, zou het nuttig zijn hierin te verdiepen voor jullie iets schrijven.
Ook  schoffeer je mensen die door omstandigheden waar zij niets aan kunnen doen, over minder financiën beschikken.
Door de opmerking dat zij dan er mee moeten stoppen raak je hen diep in het hart.

Denk eerst na voordat je iets schrijft,
Helaas ontbreek bij velen tegenwoordig de tijd hiervoor, alles moet maar in een "Turbo" tempo.
Eerst iets roepen of schrijven, dan pas nadenken.


m.v.g.

A.N. de Jong
Laat ik maar niet Reageren!
Title: Re: Kennemerland
Post by: X_shooter1 on Saturday 26 September, 2015, 17:01:24
Dat is dan wel een heel stilzwijgende afspraak want ik heb er nog nooit van gehoord. Maar niet om het een of ander, wat is het nut om iemand aan te spreken op het niet navolgen van een stilzwijgende afspraak die ook nog eens niet gemaakt is ten tijde van deze game....

Ik denk eerder dat het neerkomt op: je brengt freeware van een ander niet uit als payware en payware van een ander niet uit als freeware.
Title: Re:  Kennemerland
Post by: Johnny on Saturday 26 September, 2015, 17:45:35
Ik wil jullie vriendelijk verzoeken om weer ontopic te gaan oftewel terug naar het onderwerp.
Title: Re: Kennemerland
Post by: John Roterman on Saturday 26 September, 2015, 19:16:53
Terug naar de Route ;)
Title: Re: Kennemerland
Post by: PatrickM on Sunday 18 October, 2015, 11:49:57
 ::)
Title: Re: Kennemerland
Post by: John Roterman on Sunday 18 October, 2015, 15:06:04
Lekker bezig ;D
Title: Re: Kennemerland
Post by: TheLaRiche on Sunday 18 October, 2015, 21:21:21
Waar is dat precies? Ziet er mooi uit in ieder geval !  8)
Title: Re: Kennemerland
Post by: saurer580 on Monday 19 October, 2015, 22:05:10
Goed te zien dat je aan het door bouwen bent ;)
Title: Re: Kennemerland
Post by: jvw1 on Monday 19 October, 2015, 22:42:35
Lijkt de overweg voor het station Castricum wel ;D .(uit de richting Uitgeest).  Goed bezig! Suc6 met de verdere bouw.
Title: Re: Kennemerland
Post by: TheLaRiche on Monday 19 October, 2015, 23:53:03
Aah in de richting van Alkmaar dus, komt er ook nog een stuk in de richting van Haarlem?  ::)
Title: Re: Kennemerland
Post by: PatrickM on Tuesday 20 October, 2015, 10:24:22
Lijkt de overweg voor het station Castricum wel ;D .(uit de richting Uitgeest).  Goed bezig! Suc6 met de verdere bouw.
Bijna goed. ;D

Aah in de richting van Alkmaar dus, komt er ook nog een stuk in de richting van Haarlem?  ::)
Weet ik (nog) niet. ;)
Title: Re: Kennemerland
Post by: treinenfanaat on Wednesday 02 December, 2015, 10:38:21
Kort maar prachtig  8)
Title: Re: Kennemerland
Post by: PatrickM on Wednesday 02 December, 2015, 22:45:31
 8)
Title: Re: Kennemerland
Post by: jvw1 on Thursday 03 December, 2015, 16:14:22
Ziet er goed uit, ga zo door!
Title: Re: Kennemerland
Post by: Cruzu on Thursday 03 December, 2015, 17:09:21
De gedetailleerde bovenleiding wordt nog gefixed neem ik aan?  ;D
Title: Re: Kennemerland
Post by: PatrickM on Thursday 03 December, 2015, 19:50:03
Ja natuurlijk, al wacht ik daar nog wel mee want ik gebruik liever een goede gedetailleerde set. :)
Title: Re: Kennemerland
Post by: Joopiejj on Thursday 03 December, 2015, 19:52:45
Prachtig werk patrick!
Title: Re: Kennemerland
Post by: John Roterman on Friday 04 December, 2015, 08:05:08
Echt schitterend weer 8)
Title: Re: Kennemerland
Post by: PatrickM on Sunday 06 December, 2015, 21:50:45
Dank allen. 8)

Title: Re: Kennemerland
Post by: Davio on Sunday 06 December, 2015, 22:25:24
(Ex-) station Onze lieve vrouwe ter nood? Ziet er overigens goed uit!
Title: Re: Kennemerland
Post by: PatrickM on Sunday 06 December, 2015, 23:34:45
Correct! ;)
Title: Re: Kennemerland
Post by: Zeekwamkwammer on Tuesday 08 December, 2015, 23:01:11
(https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Station_Onze_Lieve_Vrouwe_ter_Nood_1.JPG) ik hoop dat ik dit ook zou terug zien in de route als ik een scenario speel al weet ik bijna 100% zeker van wel ziet er goed uit
Title: Re: Kennemerland
Post by: TheLaRiche on Wednesday 09 December, 2015, 00:06:26
Was dit ook echt een perron, of alleen een stuk verhoogd perron?
Tot welk station loopt Kennemerland eigenlijk? ???
Title: Re: Kennemerland
Post by: jvw1 on Wednesday 09 December, 2015, 00:21:11
Was dit ook echt een perron, of alleen een stuk verhoogd perron?
Tot welk station loopt Kennemerland eigenlijk? ???
  Vroeger was er aan beide kanten een perron, nu alleen nog aan de Alkmaar kant. De route loopt nu van Beverwijk naar Uitgeest. https://nl.wikipedia.org/wiki/Halte_Onze_Lieve_Vrouwe_ter_Nood
Title: Re: Kennemerland
Post by: TheLaRiche on Wednesday 09 December, 2015, 11:05:09
Nee ik bedoelde Kennemerland in het echt. Nu idd van Utg naar Beverwijk. ;)
Title: Re: Kennemerland
Post by: jvw1 on Wednesday 09 December, 2015, 15:57:37
Nee ik bedoelde Kennemerland in het echt. Nu idd van Utg naar Beverwijk. ;)

Je bedoelt de regio? https://nl.wikipedia.org/wiki/Kennemerland
Title: Re: Kennemerland
Post by: TheLaRiche on Wednesday 09 December, 2015, 20:42:02
inderdaad, dank!  ;)
Title: Re: Kennemerland
Post by: RudolfJan on Saturday 12 December, 2015, 13:50:59
Jammer dat je weer eens payware moet gebruiken voor een route voor de tracks, en ook nog eens een payware (Glasgow Airport Rail Link) die veel in het negatief staat op steam en wat zijn 17 euro niet waard is. Waarom niet de gratis rails gebruiken?
Gewoon even wachten op een sale. Je hebt dan voor minder dan een tientje en wat korte, maar aardige route, inclusief de Class 170 (als ik het goed heb onthouden), die je ook goed kunt gebruiken op bv WCML-N.
Title: Re: Kennemerland
Post by: Cruzu on Sunday 13 December, 2015, 20:47:04
Jammer dat je weer eens payware moet gebruiken voor een route voor de tracks, en ook nog eens een payware (Glasgow Airport Rail Link) die veel in het negatief staat op steam en wat zijn 17 euro niet waard is. Waarom niet de gratis rails gebruiken?
Gewoon even wachten op een sale. Je hebt dan voor minder dan een tientje en wat korte, maar aardige route, inclusief de Class 170 (als ik het goed heb onthouden), die je ook goed kunt gebruiken op bv WCML-N.

Class 380  ;D
En het is een fijn treinstel en route vind ik persoonlijk
Title: Re: Kennemerland
Post by: PatrickM on Sunday 31 January, 2016, 11:12:30
WIP. :)
Title: Re: Kennemerland
Post by: thored on Sunday 31 January, 2016, 11:17:28
Ziet er mooi uit
Title: Re: Kennemerland
Post by: Jordi on Sunday 31 January, 2016, 13:09:58
Station Heiloo zeker?


Heel herkenbaar, ziet er fantastisch uit!  :)
Title: Re: Kennemerland
Post by: TheLaRiche on Sunday 31 January, 2016, 20:38:56
Dat gaat lekker. Ziet er mooi uit!  ;)
Title: Re: Kennemerland
Post by: Pingi on Monday 01 February, 2016, 12:52:31
Heel mooi gemaakt!  8)
Title: Re: Kennemerland
Post by: PatrickM on Sunday 07 February, 2016, 00:47:51
Station Heiloo inderdaad. Dank voor de reacties. :)

Nachtelijk plaatje op Uitgeest.. ;)

Title: Re: Kennemerland
Post by: Petra1960 on Sunday 07 February, 2016, 12:00:54
ik dacht je gaat wel na Haarlem bouwen , dan ga na hoorn zeker he gr peter  ;)
Title: Re: Kennemerland
Post by: ns2001games on Sunday 07 February, 2016, 12:03:54
dacht ik ook maar ja jammer
Title: Re: Kennemerland
Post by: Jordi on Sunday 07 February, 2016, 13:06:57
dacht ik ook maar ja jammer

Misschien doet hij dat ook wel  ;)
Title: Re: Kennemerland
Post by: John Roterman on Monday 08 February, 2016, 21:37:22
Nostalgie :'(
Title: Re: Kennemerland
Post by: PatrickM on Tuesday 02 August, 2016, 22:27:22
 ???
Title: Re: Kennemerland
Post by: Rubku_NL on Tuesday 02 August, 2016, 22:45:23
Ik doe een gok!

Alkmaar ?  :)
Title: Re: Kennemerland
Post by: MartijnWoud on Tuesday 02 August, 2016, 23:35:08
Ik weet wel zeker dat het Alkmaar is. ;) Ziet er mooi uit zeg!
Title: Re: Kennemerland
Post by: Jordi on Tuesday 02 August, 2016, 23:35:51
Ik doe een gok!

Alkmaar ?  :)

Dat ziet er fantastisch uit!  8)

Inderdaad Alkmaar
Title: Re: Kennemerland
Post by: John Roterman on Wednesday 03 August, 2016, 18:10:27
Nice :P
Title: Re: Kennemerland
Post by: PatrickM on Thursday 06 October, 2016, 19:57:57
Enkele plaatjes gemaakt bij het testen van de bovenleiding. Alle credits naar michael1234 voor de bovenleiding!
Title: Re: Kennemerland
Post by: TheLaRiche on Thursday 06 October, 2016, 23:14:43
Oh wauw, dat ziet er mooi uit Patrick!  ;)
Title: Re: Kennemerland
Post by: John Roterman on Friday 07 October, 2016, 15:38:43
Echt bizar mooi!!!
Title: Re: Kennemerland
Post by: michael1234 on Friday 07 October, 2016, 16:06:28
Dat ziet er goed uit! Leuk te zien dat je de set en beetje onder de knie hebt  :)
Title: Re: Kennemerland
Post by: LorenzoRouteBuilder on Friday 07 October, 2016, 19:05:08
Ziet er heel netjes uit!  8)
Title: Re: Kennemerland
Post by: Jordi on Friday 07 October, 2016, 23:51:07
Mooi werk, ga zo door  8)
Title: Re: Kennemerland
Post by: gertforlive on Monday 10 October, 2016, 21:56:05
Het ziet er strak uit  8)