Poll

Is er interesse in de volgende variaties op de route

Hoekse Lijn Anno 1980
104 (37.4%)
Hoekse Lijn Anno 1935
21 (7.6%)
Hoekse Lijn Anno 1965
43 (15.5%)
Hoekse Lijn Anno 2017 (Metro)
110 (39.6%)

Total Members Voted: 238

 Hoekse Lijn

304 posts
Re: Hoekse Lijn
« Reply #30 on: Thursday 24 November, 2016, 19:06:19 »
langzaam maar zeker krijgt alles een beetje vorm

199 posts
Re: Hoekse Lijn
« Reply #31 on: Thursday 24 November, 2016, 22:34:32 »
Mooi! Succes met bouwen  :)

304 posts
Re: Hoekse Lijn
« Reply #32 on: Saturday 26 November, 2016, 20:06:27 »

304 posts
Re: Hoekse Lijn
« Reply #33 on: Saturday 26 November, 2016, 20:12:18 »
vandaag nog een keer over de lijn heen gereden om te kijken hoe het eruit gaat zien.

304 posts
Re: Hoekse Lijn
« Reply #34 on: Sunday 04 December, 2016, 20:08:20 »
Vandaag weer eens het werk opgepakt. Van de week alle een paar kleine dingen gedaan maar vandaag weer eens wat langer aan de lijn gewerkt. De omgeving rond Rotterdam CS krijgt langzaam vorm, de tramrails is gelegd en de eerste gebouwen zijn er neergezet. Tussen Schiedam C en Rotterdam CS worden de straiten neergelegd en is oa beukelsbrug verschenen.

304 posts
Re: Hoekse Lijn
« Reply #35 on: Monday 05 December, 2016, 19:36:42 »
De sporen naar de vulcaanhaven

199 posts
Re: Hoekse Lijn
« Reply #36 on: Monday 05 December, 2016, 22:32:52 »
Super gaaf  :)

304 posts
Re: Hoekse Lijn
« Reply #37 on: Friday 09 December, 2016, 19:09:27 »
station Vlaardingen Oost krijgt ook steeds meer vorm

Route bouwer van ''Noordse Hoek''
164 posts
Re: Hoekse Lijn
« Reply #38 on: Friday 09 December, 2016, 19:27:26 »
Mooie plaatjes weer, top!
Ik wil een broodje frikandel!

304 posts
Re: Hoekse Lijn
« Reply #39 on: Saturday 10 December, 2016, 17:48:53 »
Vandaag zijn er vooral borden geplaatst. Alle borden bij station Maassluis staan er nu. Ook zijn er naast het station bomen neergezet. verder wat leuke screens om het werk te laten zien. Vandaag hebben we met de 4200 gereden (SPR Rtd - Msw). We zijn gestart is Maassluis met 1 treinstel. Op Rtd CS kwam er een tweede bij om de lengte van spoor 1B te testen. hieruit bleek dat er een stukje aan moet. Daarna weer terug gereden met 2 treinstellen naar Msw.

304 posts
Re: Hoekse Lijn
« Reply #40 on: Saturday 10 December, 2016, 20:20:22 »
bouw van het busstation naast het Centraal Station. Nu alleen nog RET bussen om het  compleet te maken

Route bouwer van ''Noordse Hoek''
164 posts
Re: Hoekse Lijn
« Reply #41 on: Saturday 10 December, 2016, 23:23:17 »
Ziet er goed uit  8)

304 posts
Re: Hoekse Lijn
« Reply #42 on: Sunday 11 December, 2016, 12:51:37 »
De laatste sporen van Rtd CS zijn gelegd  ;D

Nu moet er nog ongeveer 500m goederenspoor gelegd worden in Vlaardingen en dan zijn alle sporen gelegd.

304 posts
Re: Hoekse Lijn
« Reply #43 on: Sunday 11 December, 2016, 13:30:36 »
in het vorige bericht was 1 foto dubbel, de foto moet vervangen worden door deze

199 posts
Re: Hoekse Lijn
« Reply #44 on: Sunday 11 December, 2016, 13:33:48 »
Heel mooi!
Succes met bouwen  8)

870 posts
Re: Hoekse Lijn
« Reply #45 on: Sunday 11 December, 2016, 14:07:24 »
Sporen leggen is één. De scenery is het zwaarste. Veel succes met bouwen!  ;)

Scenario maker
127 posts
Re: Hoekse Lijn
« Reply #46 on: Sunday 11 December, 2016, 14:32:06 »
Ziet er goed uit  8)

304 posts
Re: Hoekse Lijn
« Reply #47 on: Sunday 11 December, 2016, 19:54:49 »
vanavond alvast begonnen met wat scenery rond rtd cs en sdm nieuwland. Het busstation is bijna voltooid en de omgeving rond station nieuwland krijgt steeds meer vorm.

304 posts
Re: Hoekse Lijn
« Reply #48 on: Sunday 11 December, 2016, 19:55:22 »
Sporen leggen is één. De scenery is het zwaarste. Veel succes met bouwen!  ;)

komt zeker goed

870 posts
Re: Hoekse Lijn
« Reply #49 on: Sunday 11 December, 2016, 23:16:50 »
Wauw dat ziet er al goed uit bij Rotterdam. Niet heel bekend daar, maar ziet er aardig gelijkend uit.  ;)

2.267 posts
Re: Hoekse Lijn
« Reply #50 on: Monday 12 December, 2016, 10:42:21 »
Vandaag vooral aan rtd cs gewerkt. Een groot deel van het emplacement is af. Na voltooing van het emplacement kan er begonnen worden met de bouw van Rotterdam.

Je gebruikt een experimenteel station van Rotterdam CS wat nog met regelmaat aangepast zal gaan worden, omdat er ook andere routebouwers met dit station aan het bouwen zijn, maar dan richting Dordrecht.
De hier afgebeelde versie heeft in ieder geval inmiddels een andere buitenzijde aan de kant van de doodlopende sporen een flinke aanpassing gehad! ;)

Ik wil je er nogmaals op wijzen, dat Rtd CS niet gepubliceerd is en zal worden, en ook niet meegegeven mag worden met je route, als er geen betere textures en informatie van komen. Dit station is nog lang niet gereed.
Hou daar dus wel rekening mee met je route ;)

198 posts
Re: Hoekse Lijn
« Reply #51 on: Monday 12 December, 2016, 15:05:30 »
Hallo Sebas,
ik zie dat je ook tramrail legt, hou er erg in dat je de trackrule: NLtramtracks4,5m gebruik. Als je die van 3 m gebruik kom de paal die tussen de rail staat in de bochten door de tram heen, of je moet een hele ruime bocht maken, wat weer niet realistisch is. Dan heb je gelijk het volgende probleem, de ophangpunten van de beschikbare masten zitten op de afstand van 3m, het mooiste zou zijn als je de masten naar Rotterdams model en maten ga maken. Dit wilde ik even kwijt omdat ik nu nog geen geplaatste palen zie en om te voorkomen dat je later veel aan moet passen in de straat. Ik hoop dat de route een keer in de download sectie sta. gr. Jan

304 posts
Re: Hoekse Lijn
« Reply #52 on: Wednesday 14 December, 2016, 16:23:57 »
de flats bij station sdm nieuwland zijn vervangen door beter passende waardoor het nu realistischer is. Ook is er rondom HvH Haven aardig wat gras neer gezet om de trietse aanblik van de dit station te kunnen krijgen

304 posts
Re: Hoekse Lijn
« Reply #53 on: Wednesday 14 December, 2016, 16:34:57 »
Hallo Sebas,
ik zie dat je ook tramrail legt, hou er erg in dat je de trackrule: NLtramtracks4,5m gebruik. Als je die van 3 m gebruik kom de paal die tussen de rail staat in de bochten door de tram heen, of je moet een hele ruime bocht maken, wat weer niet realistisch is. Dan heb je gelijk het volgende probleem, de ophangpunten van de beschikbare masten zitten op de afstand van 3m, het mooiste zou zijn als je de masten naar Rotterdams model en maten ga maken. Dit wilde ik even kwijt omdat ik nu nog geen geplaatste palen zie en om te voorkomen dat je later veel aan moet passen in de straat. Ik hoop dat de route een keer in de download sectie sta. gr. Jan

bedankt voor de tip!
Naar verwachting zal de route heir over een paar weekjes te downloaden zijn als alles gaat zoals het nu gaat. Niet helemaal af maar wel zodat je niet in een kaal landschap rijdt.

Waarom ook niet
1.567 posts
Re: Hoekse Lijn
« Reply #54 on: Wednesday 14 December, 2016, 16:53:51 »
Kun je beter wachten tot het helemaal goed gevuld is  ::)

Route bouwer van ''Noordse Hoek''
164 posts
Re: Hoekse Lijn
« Reply #55 on: Wednesday 14 December, 2016, 17:31:40 »
hey,
Ik zal nooit te vroeg zeggen wanneer het af is en te downloaden is. Stel dat er iets mis gaat of dergelijke. moet je dus mensen teleurstellen en dat geeft meer gedoe dan dat je zelf wil. Ps gewoon een tip, je mag natuurlijk zelf weten wat je zegt :)

Ziet er steeds beter uit trouwens, ben zeer benieuwd.

304 posts
Re: Hoekse Lijn
« Reply #56 on: Thursday 15 December, 2016, 17:31:09 »
thnx voor de tips! ;)

304 posts
Re: Hoekse Lijn
« Reply #57 on: Thursday 15 December, 2016, 19:59:41 »
Met de naderende kerst maar eens het klimaat op winter gezet om wat screens te maken. Ipv van met een SGM maar een keer een koploper gepakt en daarmee door de sneeuw gereden.

304 posts
Re: Hoekse Lijn
« Reply #58 on: Friday 16 December, 2016, 17:52:22 »
Net even een stukje geprobeerd op een mogelijke uitbreiding. De situatie van de lijn rond 1980 was heel anders als die van nu. Dat was vooral te merken in Hoek van Holland. Alle perron sporen werden gebruikt en het emplacement was uitgebreider. 1 ding is de laatste jaar niet veranderd en dat zijn de sprinters

3.139 posts
Re: Hoekse Lijn
« Reply #59 on: Saturday 17 December, 2016, 09:04:49 »
Ik ruik de zee al 8)