Poll

Is er interesse in de volgende variaties op de route

Hoekse Lijn Anno 1980
104 (37.4%)
Hoekse Lijn Anno 1935
21 (7.6%)
Hoekse Lijn Anno 1965
43 (15.5%)
Hoekse Lijn Anno 2017 (Metro)
110 (39.6%)

Total Members Voted: 238

Hoekse Lijn

304 posts
Hoekse Lijn
« on: Thursday 03 November, 2016, 22:27:26 »
Sinds een paar maanden ben ik bezig om de Hoekse Lijn na te bouwen aangezien dit de spoorlijn is waar ik al mijn hele leven naast woon. Over een aantal maanden sluit de spoorlijn om omgebouwd te worden tot metro lijn. Inmiddels liggen alle sporen van Hoek van Holland Haven tot Rotterdam Centraal. Het emplacement van Rotterdam Centraal mist als enige nog. Doordat dit mijn eerste route is moet ik nog veel dingen uitvinden hoe het werkt. Tips zijn daarom erg welkom.

De route vanaf Rotterdam Centraal naar Hoek van Holland strand duurt ongeveer 33 minuten.

304 posts
Re: Hoekse Lijn
« Reply #1 on: Thursday 03 November, 2016, 22:29:42 »
Er moet nog veel scenery geplaatst worden maar dat krijg ik langzaam aan onder de knie.

304 posts
« Reply #2 on: Thursday 03 November, 2016, 22:31:16 »
Vandaag niet veel tijd dus maar wat kleine dingen gedaan. Er is een begin aan de metro gemaakt en een begin van het busstation van Schiedam Centrum

Leerling monteur bij NSR / NedTrain
24 posts
« Reply #3 on: Friday 04 November, 2016, 00:55:42 »
 ;) Zo ziet er goed en indrukwekkend uit, Lijkt net echt ;) :D
"Al zijn de Reizigers bij het spoor nog zo snel, De NS vertraagd hen wel, dus de enige manier om dan de trein te halen is de vorige te missen."

TreinPunt.NL Administrator
6.260 posts
« Reply #4 on: Friday 04 November, 2016, 09:25:39 »
Mooi, succes!
"De moeilijkheid is niet om geld te verdienen, maar om het te verdienen met iets wat de moeite waard is om je leven aan te wijden."

304 posts
« Reply #5 on: Friday 04 November, 2016, 11:53:31 »
Nog wat screenshots van het werk van vandaag. Op station Hoek van Holland Haven zijn het busstation en de parkeerplaats gekomen. Ook is er meer groen geplaatst en het trafogebouw van hvh.

304 posts
« Reply #6 on: Friday 04 November, 2016, 11:59:04 »
Er zijn van twee stations nog geen foto's hier, namelijk Schiedam Nieuwland, Vlaardingen West en Maassluis west. Schiedam Nieuwland is op dit moment nog niet veel meer als twee kale perrons, dus de foto's daarvan komen nog. Maassluis West is wel al enigzins aangekleed met oa de overkappingen en het busstation. Vlaardingen west heeft al de kenmerkende overkapping.

Foto 1&2: Maassluis West
Foto 3: Vlaardingen West

**
Route creator
1.224 posts
« Reply #7 on: Friday 04 November, 2016, 12:00:06 »
Dat ziet er uit als een goed begin, Sebas!  :) Het is ook een leuke route om te rijden. Ook in MSTS was het altijd een leuke route om over te rijden.
Kijk ook is op mijn website: http://www.ovdoornederland.nl

En mijn YouTube kanaal:  https://www.youtube.com/ovdoornederland

Ik speel ook piano, filmpjes daarvan staan op: https://www.youtube.com/channel/UCHcee27CDxH_GtP7N_MVfT

304 posts
« Reply #8 on: Friday 04 November, 2016, 12:09:19 »
bedankt voor de complimenten  :D ! Verschil met die van MSTS is dat ik doorga t/m Rotterdam CS ipv Schiedam C. Ik heb daarvoor gekozen omdat Rotterdam CS het enige echte eindpunt is van de hoekse lijn ipv Schiedam Centrum (Wat veel mensen denken). Het brengt wel extra uitdagingen met zich mee zoals de Scheve bruggen over de schie en de Willemsspoortunnel achter het centraal station.

304 posts
« Reply #9 on: Friday 04 November, 2016, 16:58:20 »
Hoek van Holland strand vordert ook langzaam aan steeds meer. Gelukkig heb ik een groot aantal foto's van de stations wat het werk wel makkelijker maakt

304 posts
« Reply #10 on: Saturday 05 November, 2016, 20:11:54 »
Vorderingen Vlaardingen Centrum.
Waar is allemaal aan gewerkt?

1. Perron is dicht gemaakt
2. Parallelweg aangelegd
3. Gedeeltelijk het Parkeerterrein gemaakt
4. Stoep gedeeltelijk gemaakt
5. Bomen neer gezet
6. Havenbrug voor het wegverkeer op de goede plaats gelegd

197 posts
« Reply #11 on: Saturday 05 November, 2016, 22:38:17 »
Mooi  :)
Succes met bouwen!

304 posts
« Reply #12 on: Sunday 06 November, 2016, 13:44:06 »
Vlaardingen Centrum gaat steeds meer richting de voltooiing. Vandaag is oa de havenbrug afgemaakt (met geluid als de trein de brug overgaat) en de huizen van de parallelweg geplaatst. Daarna nog even proef gereden tussen Maassluis West en Vlaardingen Oost en maar gelijk wat screenshots gemaakt van station Maassluis en Maassluis West.

304 posts
« Reply #13 on: Sunday 06 November, 2016, 23:04:22 »
Het goederen vervoer in Vlaardingen kent twee stukken die een beetje speciaal zijn. Tussen Vlaardingen West-Centrum en Centrum-Oost steekt het goederen spoor de delflandsche dijk over. Het spoorloopt voor de dijk omhoog, steekt de dijk over en daalt weer waarna de trein de industrie kan bereiken.

304 posts
« Reply #14 on: Monday 07 November, 2016, 20:13:20 »
Vandaag vooral aan Rotterdam Centraal gewerkt. Een gedeelte van het opstelterrein is al af. Spoor 1 t/m 8 kunnen gebruikt worden. Het is uiteindelijk de bedoeling om uit te breiden naar gouda en Dordrecht zodat het mogelijk wordt om van alle kanten het station in te rijden. Als het opstel terrein af is kan de route verder aangekleed worden.

Waarom ook niet
1.567 posts
« Reply #15 on: Monday 07 November, 2016, 20:24:42 »
Foutje gevonden

304 posts
« Reply #16 on: Tuesday 08 November, 2016, 18:32:26 »
ik ga er naar kijken  :)

304 posts
« Reply #17 on: Wednesday 09 November, 2016, 20:01:32 »
Vandaag vooral aan rtd cs gewerkt. Een groot deel van het emplacement is af. Na voltooing van het emplacement kan er begonnen worden met de bouw van Rotterdam.

Foto 1: Schiedam C
Overige: Rotterdam Centraal

**
TreinPunt.NL Vriend
De trein!!
1.719 posts
« Reply #18 on: Wednesday 09 November, 2016, 20:04:09 »
Je bouwt heel snel! Ziet er mooi uit. :)
Volg me op mijn Twitch Kanaal en abonneer je op mijn YouTube kanaal!

2.267 posts
« Reply #19 on: Wednesday 09 November, 2016, 20:12:39 »
Vandaag vooral aan rtd cs gewerkt. Een groot deel van het emplacement is af. Na voltooing van het emplacement kan er begonnen worden met de bouw van Rotterdam.

Je gebruikt een experimenteel station van Rotterdam CS wat nog met regelmaat aangepast zal gaan worden, omdat er ook andere routebouwers met dit station aan het bouwen zijn, maar dan richting Dordrecht.
De hier afgebeelde versie heeft in ieder geval inmiddels een andere buitenzijde aan de kant van de doodlopende sporen een flinke aanpassing gehad! ;)

« Last Edit: Wednesday 09 November, 2016, 20:14:37 by Frison »

304 posts
« Reply #20 on: Wednesday 09 November, 2016, 20:39:40 »
Je bouwt heel snel! Ziet er mooi uit. :)

Er wordt gemiddeld een uurtje per dag gebouwd. Dat is tot nu toe het beste om het leuk te houden. Heb ik even geen zin ga ik een stukje rijden en dan weer verder. dat vind ik het voordeel van een korte route.

304 posts
« Reply #21 on: Wednesday 09 November, 2016, 20:40:20 »
Je gebruikt een experimenteel station van Rotterdam CS wat nog met regelmaat aangepast zal gaan worden, omdat er ook andere routebouwers met dit station aan het bouwen zijn, maar dan richting Dordrecht.
De hier afgebeelde versie heeft in ieder geval inmiddels een andere buitenzijde aan de kant van de doodlopende sporen een flinke aanpassing gehad! ;)
[/quote]

Is deze al te downloaden?

2.267 posts
« Reply #22 on: Wednesday 09 November, 2016, 21:18:23 »
Is deze al te downloaden?

Ja, Nee, Misschien  :o

Waarom?
Ten eerste wil ik vrij zijn in het aanpassen van mogelijke fouten en of afwijkingen, zonder gelegde trajecten in de weg te zitten.
Ten tweede heb ik wel de bouwtekeningen, maar geen enkele bruikbare textures (lees foto's) die meer duidelijkheid scheppen in de realiteit en dus ook echt bruikbaar zijn als texture. (zie voor uitleg hierover: http://forum.treinpunt.nl/index.php/topic,73192.0.html )
Ten derde is Rtd CS een heel complex geheel, waar veel uren in zitten en het is nog maar de vraag, of er ooit een route zal verschijnen waar deze gebruikt zal worden.

Als alles wat mij is toegezegd qua objecten gebruik in routes zou worden gehonoreerd, was het nog veel leuker om objecten te bouwen en was de keuze uit het aanbod van routes vele malen groter dan die nu is.  :)
Daarnaast zou het ook zo zijn, dat als ik alle toegezegde foto's zou krijgen, er een extra harde schijf geplaatst moet worden.

M.a.w. men is altijd zeer welwillend als het een specifieke aanvraag voor een object is, maar de medewerking en het gebruik van wel gereed gekomen objecten laat duidelijk te wensen over en daarom wordt dus ook lang niet elke aanvraag in behandeling genomen. Dat is dus ook de reden dat ik (nog) niet wil reageren op je aanvraag voor gebouwen in Rotterdam. ;)

Kortom, waar heb je deze versie Rtd CS vandaan? Ik vermoed dat je in een bericht op mijn FB pagina een link hebt zien staan die voor een ander bedoeld was, want ik heb nog steeds niets in de officiƫle download gezet.

Maar goed, kom met foto's die echt bruikbaar zijn zoals omschreven, dan zal ik zien wat er aan te doen is, OK?

2.267 posts
« Reply #23 on: Thursday 10 November, 2016, 11:59:46 »
Hier nog even een paar plaatjes, van de laatste aanpassing aan de "blinde" kant.

304 posts
« Reply #24 on: Thursday 10 November, 2016, 19:04:08 »
Ziet er goed uit! Waar moeten die foto's zoal aan voldoen. Ik kom regelmatig op Rtd CS dus kan wel een keer wat foto's maken

2.267 posts
« Reply #25 on: Thursday 10 November, 2016, 19:06:19 »
Ziet er goed uit! Waar moeten die foto's zoal aan voldoen. Ik kom regelmatig op Rtd CS dus kan wel een keer wat foto's maken

Lees eens een klein stukje terug ;)

304 posts
« Reply #26 on: Thursday 10 November, 2016, 19:06:53 »

ik zie het al staan waar ze aan moeten voldoen.

3.130 posts
« Reply #27 on: Thursday 10 November, 2016, 19:54:33 »
leuk dat je hier weer wat vaker bent Frison :)

304 posts
« Reply #28 on: Sunday 20 November, 2016, 14:35:06 »
Vandaag maar weer is het werk aan de hoekse lijn opgepakt. Er is oa een begin gemaakt aan de spoordriehoek bij Rotterdam CS. Daarnaast is er ook gewerkt aan de sporen tussen Schiedam en Rotterdam. De wissels en de brug (tijdelijk) zijn gelegd. De brug moet nog worden aangepast naar 1 die wat meer lijkt op de scheve bruggen (Als iemand een idee heeft hoor ik het graag) want de gouwe spoorbrug lijkt niet zo op het model dat ik zoek.

304 posts
« Reply #29 on: Wednesday 23 November, 2016, 20:20:16 »
Inmiddels vordert de scenery langzaam tussen Vlaardingen West en Centrum net als het fietspad langs de waterweg.