Hanzelijn in TS2020?

*
Stoomlocomotief
31 posts
Hanzelijn in TS2020?
« on: Saturday 21 September, 2019, 16:48:44 »
Zover ik weet is er geen Hanzelijn voor TS, maar ik heb wel een paar topics erover gezien, zoals deze: https://www.treinpunt.nl/forum/train-simulator-2017-routes/de-hanzelijn-(v1-0)/msg233603/#msg233603

Maar dat topic dateert uit 2014, en het is ook gesloten.

Als er iemand werkt aan de Hanzelijn, hoor ik er graag over!
« Last Edit: Saturday 21 September, 2019, 16:50:22 by Nightjet »

*
Sprinter
Bouwer van de route Noord-Oost Nederland
313 posts
Re: Hanzelijn in TS2020?
« Reply #1 on: Saturday 21 September, 2019, 17:08:23 »
Hoi,

Zover als ik weet werkt er op dit moment niemand (actief) aan de Hanzelijn. Maar misschien doet iemand dat wel maar staat het niet op het forum.

Effijn, dit is wel een goede om even over na te denken eventueel voor onze route (Noordoost Nederland), moet ik het maar eens over hebben met onze routebouwers, maar ik denk niet dat dit de eerste 1 a 2 versies van onze route meegenomen gaat worden. Wij werken namelijk nu aan een ander traject. Hanzelijn is natuurlijk gezien de combinatie van ERTMS L2 en ATB een zeer interessant om op te rijden, maar daarnaast lijkt mij het daarom ook lastig te bouwen en ben ik eigenlijk niet bekend in hoeverre de huidige treinen dan wel train simulator zelf om kan gaan met dual signalling.

Mvg Rommy

*
Blokkendoos
67 posts
« Reply #2 on: Saturday 21 September, 2019, 18:01:38 »
Het is ook 1 van de moeilijkste lijnen van Nederland om te maken, veel polder. Verhoogde spoor en de steden nog.

*
Hondekop
195 posts
« Reply #3 on: Saturday 21 September, 2019, 18:44:43 »
Het is ook 1 van de moeilijkste lijnen van Nederland om te maken, veel polder. Verhoogde spoor en de steden nog.

Het is vooral een eindeloos doodsaai landschap.

De terrein en spoorhoogtes kun je prima uit google earth en SRTM data halen... En de lijn gaat door 2 grote steden en 2 dorpen zo te zien :P En op Sporenplan.nl staat van in ieder geval Lelystad en Zwolle een mooi overzicht van alle sein en wisselnummers dus geef jezelf er eens aan Nightjet. ;D

*
Stoomlocomotief
31 posts
« Reply #4 on: Saturday 28 September, 2019, 18:25:47 »
Hoi,

Zover als ik weet werkt er op dit moment niemand (actief) aan de Hanzelijn. Maar misschien doet iemand dat wel maar staat het niet op het forum.

Effijn, dit is wel een goede om even over na te denken eventueel voor onze route (Noordoost Nederland), moet ik het maar eens over hebben met onze routebouwers, maar ik denk niet dat dit de eerste 1 a 2 versies van onze route meegenomen gaat worden. Wij werken namelijk nu aan een ander traject. Hanzelijn is natuurlijk gezien de combinatie van ERTMS L2 en ATB een zeer interessant om op te rijden, maar daarnaast lijkt mij het daarom ook lastig te bouwen en ben ik eigenlijk niet bekend in hoeverre de huidige treinen dan wel train simulator zelf om kan gaan met dual signalling.

Mvg Rommy

Klinkt allemaal interessant  :)

En over dual signalling: zoiets is nog nooiT eerder gedaan in TS zover ik weet, en ik neem aan dat dat wel ingewikkeld zal zijn.

*
Sprinter
Bouwer van de route Noord-Oost Nederland
313 posts
« Reply #5 on: Saturday 28 September, 2019, 18:49:36 »
Hoi,

Mvg Rommy

Klinkt allemaal interessant  :)

En over dual signalling: zoiets is nog nooiT eerder gedaan in TS zover ik weet, en ik neem aan dat dat wel ingewikkeld zal zijn.

Mhoah of het moeilijk gaat zijn weet ik niet. Het ligt er ook net aan hoe je het inschiet. Maar dat is stof voor latere materie. Het blijft in ieder geval een interessante route om na onze geplande routezaken (Zwolle Groningen) eens op te pakken. Maar beloftes doen ga ik niet aan beginnen, V3, welke t/m Assen loopt, zit ook nog wel wat werk in, dan komt V4 nog naar Groningen, wel wat kleiner stuk qua afstand misschien, maar wel met Onnen, een zeer groot rangeerterrein en Groningen zelf niet te vergeten. Nadat willen we misschien deze route oppakken. Ik zeg misschien omdat ik je nu niet blij wil maken met een dode mus en er in de tussentijd genoeg kan gebeuren.

Mvg Rommy