Groningen - Zuidbroek - Veendam/Leer

*
Intercity
600 posts
Re: Groningen - Zuidbroek - Veendam/Leer
« Reply #30 on: Tuesday 20 August, 2013, 16:38:09 »
Je hebt de seinen van Coha zo te zien nog niet ontdekt, maar dat is je eigen keuze.

Ten eerste wijzen de pijlen de verkeerde kant op. De basis link (link 0 noem ik die altijd) plaats je nabij het sein.
De volgende links (1 en hoger) plaats je altijd na het laatstewissel van elk mogelijk te bereiken spoor (of daar waar een volgend sein staat mocht er in de wisselstraat nog een sein staan).

Als ik de afbeelding zo zie kan je meerdere sporen bereiken, dus heb je in basis al het verkeerde sein te pakken.

*
Hondekop
Bouwer Groningen - Zuidbroek - Veendam/Leer
122 posts
« Reply #31 on: Tuesday 20 August, 2013, 16:52:14 »
Je hebt de seinen van Coha zo te zien nog niet ontdekt, maar dat is je eigen keuze.

Ten eerste wijzen de pijlen de verkeerde kant op. De basis link (link 0 noem ik die altijd) plaats je nabij het sein.
De volgende links (1 en hoger) plaats je altijd na het laatstewissel van elk mogelijk te bereiken spoor (of daar waar een volgend sein staat mocht er in de wisselstraat nog een sein staan).

Als ik de afbeelding zo zie kan je meerdere sporen bereiken, dus heb je in basis al het verkeerde sein te pakken.

Ah oke, super van je snelle reactie. Heb de seinen van coha er ook al in staan maar kwam deze sneller tegen om even na te vragen;)

bedankt!

*
Hondekop
122 posts
« Reply #32 on: Tuesday 20 August, 2013, 17:20:08 »
Dus, om even zekerheid te hebben, het moet er zo uitzien?

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #33 on: Tuesday 20 August, 2013, 17:56:55 »
Begin dan eerst eens de Handleiding te lezen die bij de Coha seinen horen. (staan onderaan die pagina)
Daarin staat alles uitvoerig beschreven over het hoe en wat.

Groeten trainsxp

*
Hondekop
122 posts
« Reply #34 on: Tuesday 20 August, 2013, 18:45:09 »
Begin dan eerst eens de Handleiding te lezen die bij de Coha seinen horen. (staan onderaan die pagina)
Daarin staat alles uitvoerig beschreven over het hoe en wat.

Oh wist niet dat die er was, ga het gelijk doen! thx

*
Intercity
600 posts
« Reply #35 on: Tuesday 20 August, 2013, 19:03:45 »
Even kort ter aanvulling. De links 1 en verder liggen helemaal verkeerd.
Tenzij jij een manier weet om vanaf het sein direct naar die sporen te rijden (zonder van rijrichting te veranderen)  ;)
Zonder gekheid, die links 1 en verder zullen veel verderop moeten komen te liggen

Maar inderdaad, kijk of de handleiding je verder helpt.
Voor specieke vragen en andere ondersteuning over deze seinen etc ben je altijd welkom op het forum van Coha.nl

*
Hondekop
122 posts
« Reply #36 on: Tuesday 20 August, 2013, 20:20:01 »
Even kort ter aanvulling. De links 1 en verder liggen helemaal verkeerd.
Tenzij jij een manier weet om vanaf het sein direct naar die sporen te rijden (zonder van rijrichting te veranderen)  ;)
Zonder gekheid, die links 1 en verder zullen veel verderop moeten komen te liggen

Maar inderdaad, kijk of de handleiding je verder helpt.
Voor specieke vragen en andere ondersteuning over deze seinen etc ben je altijd welkom op het forum van Coha.nl

Haha klopt, begreep het eerst verkeerd, heb het nu wel goed;)

ga gelijk gebruik maken van dat forum, want mijn vertreksein blijft continu branden, ook als het sein op rood staat

*
Hondekop
122 posts
« Reply #37 on: Wednesday 21 August, 2013, 14:26:54 »
een shotje van wat ik vandaag een beetje heb gedaan, ik ben, zoals je misschien wel ziet opzoek naar een decal voor een parkeerplek voor bussen, heb alleen 1 voor auto's.

En ik heb nog een vraagje over de bovenleiding, heb eerst alle rail er neergelegd zonder bovenleiding, hoe kan ik nu de bovenleiding er nog op plaatsen?

groetjes

*
Intercity
663 posts
« Reply #38 on: Wednesday 21 August, 2013, 14:44:12 »
Ik heb ff snel uitleg gemaakt om dat ik zo weg moet ;)

1. je klikt select tool aan
2. dan klik je de rails aan en kun je een stuk rails selecteren met een gele streep dat zie je dan wel.
3. dan krijg je rechts een schermpje in beeld en daar kun je bij bovenleiding met draad toevoegen en als je dat gedaan hebt een keer klik en klaar ben je ;)

*
Hondekop
122 posts
« Reply #39 on: Wednesday 21 August, 2013, 14:51:52 »
Ik heb ff snel uitleg gemaakt om dat ik zo weg moet ;)

1. je klikt select tool aan
2. dan klik je de rails aan en kun je een stuk rails selecteren met een gele streep dat zie je dan wel.
3. dan krijg je rechts een schermpje in beeld en daar kun je bij bovenleiding met draad toevoegen en als je dat gedaan hebt een keer klik en klaar ben je ;)

wow, super! bedankt;)

Heb het gedeelte naast spoor 1b toch nog aangepast nadat ik een filmpje keek hoe het echt was:

*
Hondekop
122 posts
« Reply #40 on: Wednesday 21 August, 2013, 14:57:40 »
heb dat gedaan wat jij zei, echter stonden ze al op overheadwire, ik denk dat dit komt omdat ik de trackrule heb gedownload (nl trackrules), en dan heb ik denk ik die bovenleiding er niet bij gedownload?? :-\

EDIT: Heb de trackrules van coha
« Last Edit: Wednesday 21 August, 2013, 15:06:33 by groeten »

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #41 on: Wednesday 21 August, 2013, 15:12:08 »
heb dat gedaan wat jij zei, echter stonden ze al op overheadwire, ik denk dat dit komt omdat ik de trackrule heb gedownload (nl trackrules), en dan heb ik denk ik die bovenleiding er niet bij gedownload?? :-\

Ja je hebt wel de goede trackrule met bovenleiding gekozen, maar geen rails waar dat bijzit vermoed ik.
Kijk even de rails die je hebt gebruikt of de bovenleiding erbij staat als je de rails kiest, zo niet dan heb je een probleem want dan gaat het niet lukken. :(

*
Hondekop
122 posts
« Reply #42 on: Wednesday 21 August, 2013, 15:33:23 »
Hmm oke, ik moet zo eerst weg, kijk er vanavond laat nog wel even naar. Als dat er niet bij zit moet ik het hele spoor opnieuw leggen begrijpbik hieruit?;p

*
Hogesnelheidstrein
Routebouwer Groningen-Delfzijl
1.110 posts
« Reply #43 on: Wednesday 21 August, 2013, 17:37:04 »
Leuk gedaan!

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #44 on: Wednesday 21 August, 2013, 18:16:43 »
Hmm oke, ik moet zo eerst weg, kijk er vanavond laat nog wel even naar. Als dat er niet bij zit moet ik het hele spoor opnieuw leggen begrijpbik hieruit?;p

Ja die kans zit erin dat het opnieuw moet als je dat niet voor elkaar krijgt op de manier die Koen beschrijft.
Tenzij je RW_Tools hebt, dan kun je het Tracks.bin bestand die in je route map staat de strings vervangen met rails die wel bovenleidingdraad heeft, maar dan moet je wel weten wat je doet, anders is de kans groot dat de hele route in de soep loopt.
Nog wat, ik zie op de plaatjes dat je onderbroken perrons hebt, wat mogelijk problemen geeft met passagiers in/uit laten stappen staat me iets van bij.
Als bv. 2 rijtuigen op het ene deel van het onderbroken perron staat, en 3 op dat andere deel, dan vraag ik me af of dan de deuren van alle 5 de rijtuigen wel open gaan.

*
Hondekop
122 posts
« Reply #45 on: Wednesday 21 August, 2013, 19:33:18 »
Oke, ja heb rw_tools wel een keer gedownload als trail maar snap er net niks van dus daar ga ik maar niet aan beginnen haha, verder dacht ik met de passagiers dat dat via het spoor ging, maar je kunt best eens gelijk hebben, alleen zal ik dan niet weten hoe ik de stations dan in goede vorm aan moet brengen

*
Hondekop
122 posts
« Reply #46 on: Thursday 22 August, 2013, 00:15:58 »
Heb een stukje rail geprobeerd, volgens mij MA croncrete 01 ofzoiets, dezelfde als dat ik gebruikte voor dat andere spoor allemaal, staat standaard op overheadwires en krijg het hierbij wel... Echter niet bij de nl trackrules... Vaag.

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #47 on: Thursday 22 August, 2013, 08:21:48 »
Heb een stukje rail geprobeerd, volgens mij MA croncrete 01 ofzoiets, dezelfde als dat ik gebruikte voor dat andere spoor allemaal, staat standaard op overheadwires en krijg het hierbij wel... Echter niet bij de nl trackrules... Vaag.

Dat is duidelijk, maar dan heb je toch onbewust bij de route de verkeerde NL trackrule geselecteerd want daar heb je er 2 x 2 van, dus 2 met wire en 2 zonder ware. (en bij het voorbeeldje toevallig wel de goede)
Sorry, maar ik kan niet anders bedenken, het kan toch niet zo wezen dat alle bovenleiding van het ene op het andere moment  ineens verdwijnt bij je route.
Als je het Tracks.bin bestand even inpakt en je voegt dat tijdelijk bij een berichtje dan kan ik eens kijken met RW_tools of ik het omgezet krijg.
Zit alleen met een probleem dat ik de door jou gekozen of zoiets rails mogelijk niet heb.
Dan moet ik precies weten welke rails van MickeAr je gebruikt hebt, en mogelijk in welke route die rails zit, (misschien wel payware) of zijn ze als aparte download ergens te halen?

*
Intercity
600 posts
« Reply #48 on: Thursday 22 August, 2013, 08:30:16 »
Dit zijn de 4 Coha trackrules:
- NL track (din wire)
- NL track (din)
- NL track standaard
- NL track (std) wire

Ik heb de xml's van deze trackrules even bekeken, en er zijn er twee waarbij géén bovenleiding in de trackrule zit. Is denk ik ook bewust zo gemaakt door Leerlingstoker.

Als ik dan naar je screenshot kijk, dan heb je NL track standaard gebruikt, en tja, daar zit het draadje niet in de trackrule.

@trainsxp: MA Concrete etc zijn de tracks van de Munich-Augusburg route (de "standaard" TS2013 route dus als jij als oude rot in het vak deze niet gekocht hebt zal je die niet hebben)

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #49 on: Thursday 22 August, 2013, 09:10:36 »
@trainsxp: MA Concrete etc zijn de tracks van de Munich-Augusburg route (de "standaard" TS2013 route dus als jij als oude rot in het vak deze niet gekocht hebt zal je die niet hebben)

Ja bedankt voor de ondersteuning. ;)
Dat (MA) komt van provider MickeAr (Mikael Aneer) die ook de freeware Abula line heeft gemaakt, maar dat even terzijde.
@Groeten, dus mocht je de route ooit willen release dan moeten de gebruikers zo weer zo de standaard TS 2013 gekocht hebben waar de Munich-Augusburg route inzit om hem te kunnen rijden, want anders krijgen ze geen rails te zien.
Dus het is aan jou wat je wilt, ik kan het ook wijzigen naar bv. rails van SAD uit de freeware route Altenburg-Wildau 2.0 die je dan moet hebben.

Edit/ die zat toch in TS2013 deluxe versie, of hoe zat dat ook al weer?
Of was het zo als je hem alleen upgrade vanuit toen de TS2012 dat die daar niet bijzat?
« Last Edit: Thursday 22 August, 2013, 09:19:40 by trainsxp »

*
Hondekop
122 posts
« Reply #50 on: Thursday 22 August, 2013, 09:18:36 »
@trainsxp
Dat is inderdaad de rails van Munich -Ausburg, ik zal even kijken of ik vanmorgen nog tijd zie om dat bestand voor je op het forum kan krijgen.

@tjoetjoe
Heb inderdaad de standaard gedaan.. Als trainsxp het niet lukt dan ben ik bang dat ik tot de splitsing van veendam/leer en haren het rail opnieuw moet gaan leggen,

Beide iniedergeval heel erg bedankt voor het mee denken naar een oplossing!!

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #51 on: Thursday 22 August, 2013, 09:28:00 »
Okay, ik wacht het af.
En ik heb de Munich -Ausburg route, dus is het goed dat ik het vanuit die route omzet?
Let wel, zolang je het bewerkte bestand niet terug hebt kun je even niets doen aan je route, maar dat snap je zelf ook wel.
En maak even een backup van het Tracks.bin bestand, mja die heb je als je hem inpakt. ;)

Edit/ het tracks.bin bestand van je route is hier te vinden: ......\railworks\Content\Routes\Jou route\Networks\hier dus mocht je dat niet weten.
« Last Edit: Thursday 22 August, 2013, 09:43:35 by trainsxp »

*
Hondekop
122 posts
« Reply #52 on: Thursday 22 August, 2013, 11:14:11 »
@trainsxp hierbij het tracks.bin bestand, hoop dat het je lukt:)

super bedankt alvast, scheelt een hoop werk als het je lukt.

grtz
« Last Edit: Thursday 22 August, 2013, 12:16:24 by etienne123 »

*
Hondekop
122 posts
« Reply #53 on: Thursday 22 August, 2013, 11:19:26 »

Ja bedankt voor de ondersteuning. ;)
Dat (MA) komt van provider MickeAr (Mikael Aneer) die ook de freeware Abula line heeft gemaakt, maar dat even terzijde.
@Groeten, dus mocht je de route ooit willen release dan moeten de gebruikers zo weer zo de standaard TS 2013 gekocht hebben waar de Munich-Augusburg route inzit om hem te kunnen rijden, want anders krijgen ze geen rails te zien.
Dus het is aan jou wat je wilt, ik kan het ook wijzigen naar bv. rails van SAD uit de freeware route Altenburg-Wildau 2.0 die je dan moet hebben.

Edit/ die zat toch in TS2013 deluxe versie, of hoe zat dat ook al weer?
Of was het zo als je hem alleen upgrade vanuit toen de TS2012 dat die daar niet bijzat?

Ik had deze niet gezien, wat betreft het rail:

Bij de route van Koen (vechtdallijnen) had hij als ik het me goed herinner rail van jou gekregen, die leek ook aardig op het nederlandse spoor, mocht dat freeware zijn, dan mag je die er ook wel in zetten.

wel zou ik dan graag willen weten waar ik die kan downloaden anders zie ik zelf geen rails meer straks haha;)

Mijn bedoeling is om deze route te releasen, en dan ook helemaal freeware, en dan met een scenario voor de mensen die christrains hebben,
« Last Edit: Thursday 22 August, 2013, 11:21:21 by groeten »

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #54 on: Thursday 22 August, 2013, 11:57:05 »
Okay, het bestand is binnen en mag er dus weer af, een ander heeft daar immers niets aan.
Zal wel eens kijken of het met de zgn WOP rails lukt, en die is Freeware.
Dit spoor is iig Hier te halen.

TreinPunt.NL Administrator
Hogesnelheidstrein
6.329 posts
« Reply #55 on: Thursday 22 August, 2013, 12:16:39 »
Bestand heb ik uit de bijlage gehaald.
"De moeilijkheid is niet om geld te verdienen, maar om het te verdienen met iets wat de moeite waard is om je leven aan te wijden."

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #56 on: Thursday 22 August, 2013, 14:08:13 »
Hier zijn 2 tracks.bin bestanden bestanden, 1 met de NL track (std) wire trackrule voor de Munich-Augusburg route, en 1 NL track (std) wire trackrule voor de WOP rails.
Je moet maar even afzonderlijk kijken of het goed is, nu hoop ik dat je bij het origineel nergens van die hoge rode rechthoeken had in de route editor, anders krijg je die nu ook wat niet goed is mocht je dat nu wel hebben met deze verandering.
Met deze trackrule zit je overigens wel met het spoor 4.50m hart op hart wat opzich geen punt is, maar er zijn voor deze maat geen 2 sporen portalen beschikbaar zodat dit mooi past met de draad.
En of dat te veranderen is met RW_Tools dat betwijfel ik door die andere NL trackrule die 4.20m h op h is in verband met wissels.
Goed, verwijder ff je tracks.bin bestand en zet een van deze 2 er neer. (pak ze wel afzonderlijk uit, ze hebben dezelfde naam)
Oja, kwam ook nog 1 tunnel_track tegen, en wel deze:
RSC=Provider
MunichAugsburg=Product
track=ma_track_tunnel

Maar die moet je zelf maar even wijzigen met een WOP_tunnel track.
Ik heb deze rails gebruikt wat je in de route editor ff moet selecteren:
WOP=Provider
wischen Elster und Saale=Product
Gebruikte track=WOP Concrete2a, brown, used2, NB (NB staat voor no buffer, zo kun je de buffers van Christrains gebruiken)

Succes.
« Last Edit: Thursday 22 August, 2013, 19:32:16 by trainsxp »

*
Hondekop
122 posts
« Reply #57 on: Thursday 22 August, 2013, 18:18:14 »
Hier zijn 2 tracks.bin bestanden bestanden, 1 met de NL track (std) wire trackrule voor de Munich-Augusburg route, en 1 NL track (std) wire trackrule voor de WOP rails.
Je moet maar even afzonderlijk kijken of het goed is, nu hoop ik dat je bij het origineel nergens van die hoge rode rechthoeken had in de route editor, anders krijg je die nu ook wat niet goed is mocht je dat nu wel hebben met deze verandering.
Met deze trackrule zit je overigens wel met het spoor 4.50m hart op hart wat opzich geen punt is, maar er zijn voor deze maat geen 2 sporen portalen beschikbaar zodat dit mooi past met de draad.
En of dat te veranderen is met RW_Tools dat betwijfel ik door die andere NL trackrule die 4.20m h op h is in verband met wissels.
Goed, verwijder ff je tracks.bin bestand en zet een van deze 2 er neer. (pak ze wel afzonderlijk uit, ze hebben dezelfde naam)
Oja, kwam ook nog 1 tunnel_track tegen, en wel deze:
RSC=Provider
MunichAugsburg=Product
track=ma_track_tunnel

Maar die moet je zelf maar even wijzigen met een WOP_tunnel track.
Ik heb deze rails gebruikt wat je in de route editor ff moet selecteren:
WOP=Provider
wischen Elster und Saale=Product
Gebruikte track=WOP Concrete2a, brown, used2, NB (NB staat voor no buffer, zo kun je de buffers van Christrains gebruiken)

Succes.

Ps, meldt even als je het bestand binnen hebt, dan kan ik hem verwijderen!

Helemaal top! Super! Ik zit nu op ipad, ga na het eten gelijk even kijken ben benieuwd, super bedankt!

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #58 on: Thursday 22 August, 2013, 18:50:43 »
Okay, neem aan dat je hem binnen hebt na je bericht, het bestand is iig verwijderd. (al heb ik hem nog wel)
Hij was overigens 3 x gedownload, maar wat die andere twee er mee moeten vraag ik me af, want zonder de Track Tiles map kun je er geen bal mee. ;D

*
Hondekop
122 posts
« Reply #59 on: Thursday 22 August, 2013, 19:02:35 »
Okay, neem aan dat je hem binnen hebt na je bericht, het bestand is iig verwijderd. (al heb ik hem nog wel)
Hij was overigens 3 x gedownload, maar wat die andere twee er mee moeten vraag ik me af, want zonder de Track Tiles map kun je er geen bal mee. ;D

ik had hem nog niet gedownload haha dus wat die drie er mee moeten weet ik niet,

aangezien ik op de ipad was had ik er niks aan daarop haha