[CLD] Fictive Museumlijn: t' Konijnenlijntje

*
Blokkendoos
Werkt aan 't Zuiderlijntje
77 posts
Fictive Museumlijn: t' Konijnenlijntje
« on: Saturday 05 December, 2015, 16:06:24 »
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een fictieve museumlijn genaamd t' Konijnenlijntje. Dit wordt een route met als hoofdstation Zuiderveldt. Ik ben er al ver mee maar dat wil de pret nog niet bederven. De lijn loopt nog maar tot en met Elbe. De bedoeling is dat er nog een uitbreiding gaat komen in de vorm van een renovatie. Dus hier zijn wat screenshots:

Zuiderveldt:


Zandvlakte:


Noorderdam:


Meer volgt...
« Last Edit: Saturday 15 October, 2016, 17:18:06 by Santrain »
Topic over 't Zuiderlijntje: http://bit.ly/2j4VKgM
Kijk gerust eens op mijn YouTube kanaal: http://bit.ly/1PXLR3o
Of op mijn Twitch kanaal: http://bit.ly/2htVpYp

*
Blokkendoos
Werkt aan 't Zuiderlijntje
77 posts
Re: Fictive Museumlijn: t' Konijnenlijntje
« Reply #1 on: Saturday 05 December, 2015, 16:12:05 »
Oeps vergeten :-[

In het lijntje zit ook een smalspoor traject. Dat loopt van af Norbe naar de Steenfabriek.





Meer screenshot komen nog (die moeten nog gemaakt worden :) ).

*
Hogesnelheidstrein
5.151 posts
Re: <span style=
« Reply #2 on: Saturday 05 December, 2015, 16:40:30 »
Die zandverstuiving is wel heel gaaf.

Misschien een idee om de ballast onder het zand te verbergen, zoals in de budelse woestijn ooit het geval was.
https://www.flickr.com/photos/harold_cargo-onder-de-40kmh/4402394030
https://www.flickr.com/photos/mars1940/18471206543
https://www.flickr.com/photos/lok1501/17728548262

*
Blokkendoos
Werkt aan 't Zuiderlijntje
77 posts
Re: Fictive Museumlijn: t' Konijnenlijntje
« Reply #3 on: Saturday 05 December, 2015, 17:31:36 »
Bedankt voor de feedback.
Het resultaat:


Hier nog wat verdere screenshots.

Een leuke overweg:


Oostermeren:


Elbe station:


Elbe industiegebied (alleen voor het omlopen van de locomotief):


P.S.
De station scenery is nog niet af.

*
Hogesnelheidstrein
7.970 posts
Re: Fictive Museumlijn: t' Konijnenlijntje
« Reply #4 on: Saturday 05 December, 2015, 17:38:21 »
Die zandverstuiving is wel heel gaaf.

Misschien een idee om de ballast onder het zand te verbergen, zoals in de budelse woestijn ooit het geval was.

Ja, dat had gekund door alleen rail + bielzen te leggen dus zonder bedding. ;)
~~~~~~~~~~~~~~
Plaatjes zien er trouwens leuk uit. 8)

Edit/
Juist ja wat "Het resultaat" laat zien
   
Groeten trainsxp

*
Hondekop
190 posts
Re: Fictive Museumlijn: t' Konijnenlijntje
« Reply #5 on: Tuesday 08 December, 2015, 00:55:26 »
Zo'n smalspoor locje doet mij meteen denken aan de Efteling Stoomtrein :)
Virtual train engineer in Train Simulator 2015, and pilot in Flight Simulator X.

*
Blokkendoos
Werkt aan 't Zuiderlijntje
77 posts
Re: Fictive Museumlijn: t' Konijnenlijntje
« Reply #6 on: Tuesday 08 December, 2015, 17:39:15 »
Ik heb weer wat screenshotjes gemaakt :D . De screens zijn gemaakt vanaf de andere kant van Zuiderveldt.
Norbe:

Bedeveldt:

En het NS station Hardedam:


Een overzicht:


De stationscenery en Hardedam is nog niet af (dus houdt daar rekening mee :) ).
« Last Edit: Sunday 13 December, 2015, 17:11:01 by Santrain »

*
Hogesnelheidstrein
Waarom ook niet
1.590 posts
Re: Fictive Museumlijn: t' Konijnenlijntje
« Reply #7 on: Tuesday 08 December, 2015, 18:15:06 »
tip gebruik de christrains perron scenery ;) zitten ook mooie perrons bij :D

*
Stoomlocomotief
de treinenliefhebber met een zachte G
34 posts
Re: Fictive Museumlijn: t' Konijnenlijntje
« Reply #8 on: Tuesday 08 December, 2015, 22:57:24 »
Leuk dat met dat smalspoorlijntje
alleen bij de shot "een leuke overweg" heb je een verkeersbord met een hekje wat staat voor een overweg met slagbomen en op zo'n landweg zullen de verkeersborden wel wat roestiger zijn mits dat natuurlijk mogelijk is, ik ben namelijk geen bouwmeester. Ook zal er bij de shot Elbe industriegebied wel andreaskruizen moeten staan omdat dit een must is bij een openbare weg. Dit is niet om kritiek te geven alleen wat over het hoofd geziende fouten aanmerken. Maar voor de rest leuk een fictief museumlijntje (met smalspoor) was volgens mij nog niet in de aanbouw. Succes met bouwen

*
Blokkendoos
Werkt aan 't Zuiderlijntje
77 posts
Re: Fictive Museumlijn: t' Konijnenlijntje
« Reply #9 on: Sunday 13 December, 2015, 17:38:17 »
Ik heb wat veranderingen gedaan aan het depot van Zuiderveldt:




Ik heb ook de "leuke overweg" veranderd. Daar moest natuurlijk wel mijn favoriete trein bij:


Bij een paar bochten schuin gemaakt (Superelevation):


En aan de andere kant van station Hardeveldt scenery geplaatst:


Maar heb helaas komende week proefwerkweek. Dus heb dan geen tijd om dan te werken aan de route :'(. Maar daarna is het kerstvakantie en dan heb ik natuurlijk volop de tijd ;).

*
Stoomlocomotief
de treinenliefhebber met een zachte G
34 posts
Re: Fictive Museumlijn: t' Konijnenlijntje
« Reply #10 on: Monday 14 December, 2015, 23:42:14 »
Ziet er erg goed uit

Succes in de pww   ;)

*
Blokkendoos
Werkt aan 't Zuiderlijntje
77 posts
Re: Fictive Museumlijn: t' Konijnenlijntje
« Reply #11 on: Friday 25 December, 2015, 17:54:59 »
Dames en heren,

Met plezier kan ik mededelen dat de route af is (voor nu dan ;)).
Maar er zit geen assetslist bij want, ik heb assets gebruikt die iedereen gebruikt en de assets die speciaal zijn heb ik in de readme gezet. Mochten er dan toch nog assets missen dan gelieve dit te melden op dit topic. Ook voor foutjes in de route dit ook te melden. Het is tenslotte een Beta 0.7.
Veel rij plezier!

En...
Ik wens iedereen Fijne Feestdagen.

**
TreinPunt.NL Vriend
Sprinter
252 posts
Re: Fictive Museumlijn: t' Konijnenlijntje
« Reply #12 on: Saturday 26 December, 2015, 09:05:15 »
Dames en heren,

Met plezier kan ik mededelen dat de route af is (voor nu dan ;)).
Maar er zit geen assetslist bij want, ik heb assets gebruikt die iedereen gebruikt en de assets die speciaal zijn heb ik in de readme gezet. Mochten er dan toch nog assets missen dan gelieve dit te melden op dit topic. Ook voor foutjes in de route dit ook te melden. Het is tenslotte een Beta 0.7.
Veel rij plezier!

En...
Ik wens iedereen Fijne Feestdagen.
Fijn, dank je wel. Waar kan ik hem downloaden? Ik zie hem nog niet op de downloadpagina van treinpunt staan.

*
Stoomlocomotief
40 posts
Re: Fictive Museumlijn: t' Konijnenlijntje
« Reply #13 on: Saturday 26 December, 2015, 10:56:32 »
onder fictieve downloads scroll naar beneden

*
Sprinter
267 posts
Re: Fictive Museumlijn: t' Konijnenlijntje
« Reply #14 on: Saturday 26 December, 2015, 11:45:32 »
ik heb wat foutjes gezien bij een wissel kijk daar even  na , hij wil niet veranderen naar ander spoor , ik krijg even foto niet op dan kan de foutje zien , de rest zie leuk uit  ;) gr peter

*
Hogesnelheidstrein
7.970 posts
Re: Fictive Museumlijn: t' Konijnenlijntje
« Reply #15 on: Saturday 26 December, 2015, 12:22:54 »
Zover was ik nog niet gekomen, er is een iets groter euvel wat dan wel niet indirect met het netwerk te maken heeft.
Er is een download link gegeven uit de readme en wel DEZE die naar de objecten van pgr verwijst wat prima is.
Maar hoe Santrain, ondanks dat het een RWP bestand is, aan deze map X:\Steam\SteamApps\common\railworks\Assets\pgr_scenery\pgr\scenery\objecten mappen komt is mij een raadsel want die hoort daar helemaal niet te wezen.
Zie onder hoe deze bestand indeling hoort te zijn, dus zonder pgr_scenery !!
Kortom deze objecten gaat iedereen missen die het al heeft cq vanaf nu installeert.
En nog wat; je schrijft in de readme dit: "De assets die worden gebruikt in deze route heeft iedereen denk ik." maar dat denk ik niet vanwege de payware Aerosoft Koeln-Duesseldorf addon.(gezien met RW_Tools)
« Last Edit: Saturday 26 December, 2015, 13:17:34 by trainsxp »

*
Stoomlocomotief
40 posts
Re: Fictive Museumlijn: t' Konijnenlijntje
« Reply #16 on: Saturday 26 December, 2015, 13:10:20 »
ik heb alleen gedownload nog niet getest hoor

*
Hogesnelheidstrein
7.970 posts
Re: Fictive Museumlijn: t' Konijnenlijntje
« Reply #17 on: Saturday 26 December, 2015, 13:20:00 »
ik heb alleen gedownload nog niet getest hoor

Oeps, sorry had jou naam gebruikt als zijnde routemaker, maar dat moet Santrain zijn. :o ;)

Edit/
Onder bijgevoegd de herstelde scenery map zoals het hoort te zijn.
Pak het bestand uit naar: ******\railworks\Content\Routes\62be3132-7c2b-4358-921f-a3209c876274\

Ps Santrain,
Neem jij hem ook mee en zorg dat jij de pgr mappen structuur op orde heb voor je verder gaat naar een mogelijk volgende beta, dus de pgr_scenery map eruit!!
« Last Edit: Saturday 26 December, 2015, 13:29:33 by trainsxp »

*
Stoomlocomotief
40 posts
Re: Fictive Museumlijn: t' Konijnenlijntje
« Reply #18 on: Saturday 26 December, 2015, 13:39:48 »
mooi bedankt voor die scenery fix scheelt weer wat errors :)

*
Blokkendoos
Born to game!
63 posts
Re: Fictive Museumlijn: t' Konijnenlijntje
« Reply #19 on: Saturday 26 December, 2015, 15:17:52 »
Hallo,

Ik heb een vraag. Waar kan ik het smalle spoor downloaden en de benodigde trein?
-------------------------------------------------------------
 - Zo af en toe in 't echt rijdend op een 'echte' trein. -
     Maszulgist In Opleiding

*
Hogesnelheidstrein
7.970 posts
Re: Fictive Museumlijn: t' Konijnenlijntje
« Reply #20 on: Saturday 26 December, 2015, 16:10:23 »
Waar heb je dat smalle spoor voor nodig dan?, wist helemaal niet dat dit gebruikt is.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Dit vind ik wel vreemd, 3 dezelfde moderne gebouwen door elkaar heen in aanbouw bovenop een plaats + station zonder dat eerst te slopen voor je ging bouwen. ::)
Oftewel had je daar mee voor ogen, want als je ze verwijderd komt er "een verborgen (museum)stad" tevoorschijn. :P

*
Stoomlocomotief
40 posts

*
Hogesnelheidstrein
7.970 posts
Re: Fictive Museumlijn: t' Konijnenlijntje
« Reply #22 on: Saturday 26 December, 2015, 17:39:01 »

*
Blokkendoos
Werkt aan 't Zuiderlijntje
77 posts
Re: Fictive Museumlijn: t' Konijnenlijntje
« Reply #23 on: Saturday 26 December, 2015, 17:51:22 »
Je hebt deze smalspoor lok ook nodig:
http://rail-sim.de/forum/wsif/index.php/Entry/1388-Schmalspur-Dampfloks-Stainz-und-99-4605-V1-5/#description
Ik weet ook niet of ik de assets hier zomaar mag neerzetten omdat het een payware dlc was.
En sorry voor het ongemak :-[
« Last Edit: Saturday 26 December, 2015, 18:06:33 by Santrain »

*
Blokkendoos
Werkt aan 't Zuiderlijntje
77 posts
Re: Fictive Museumlijn: t' Konijnenlijntje
« Reply #24 on: Saturday 26 December, 2015, 18:18:12 »
Sorry trainxp de rare gebouwen niet weg krijgen want ik zie ze niet.

*
Stoomlocomotief
40 posts
Re: Fictive Museumlijn: t' Konijnenlijntje
« Reply #25 on: Saturday 26 December, 2015, 18:45:23 »
ah een v100 reskin pack ik dacht al ik mis iets maar kon er geen wijs uit :)

*
Sprinter
267 posts
Re: Fictive Museumlijn: t' Konijnenlijntje
« Reply #26 on: Saturday 26 December, 2015, 18:57:51 »
kijk goed na de wissel ?

*
Stoomlocomotief
40 posts
Re: Fictive Museumlijn: t' Konijnenlijntje
« Reply #27 on: Saturday 26 December, 2015, 19:11:49 »
iemand weet waar de rebel 54.22 en 54.47 clutter in zitten?

*
Hogesnelheidstrein
7.970 posts
Re: Fictive Museumlijn: t' Konijnenlijntje
« Reply #28 on: Saturday 26 December, 2015, 19:16:24 »
Sorry trainxp de rare gebouwen niet weg krijgen want ik zie ze niet.

Hmm, dan heb je dit object ooit geplaatst maar is het bestand niet meer aanwezig in je Assets map.
Dat betekend dat je ze nu dus niet ziet staan.

Ps. wie ziet die gebouwen nog meer niet of juist wel staan?
~~~~~~~~~~~~~~~~~
Stexred,
Is het geen robel in plaats van rebel, dat scheelt mogelijk ontzettend veel zoewerk

*
Blokkendoos
Born to game!
63 posts
Re: Fictive Museumlijn: t' Konijnenlijntje
« Reply #29 on: Saturday 26 December, 2015, 20:44:46 »
Tyy! :-)