Fictiva: Een nieuwe Nederlandse route

91 posts
Re: Fictiva: Een nieuwe Nederlandse route
« Reply #60 on: Tuesday 05 May, 2015, 20:27:45 »
Ik ben vandaag aan de Quick Drive knutsel gegaan. (Ik moest toch een QD hebben voor wat ik aan het testen was).
Hopelijk werkt het bij jullie ook goed. Zie de meegeleverde txt bestand voor uitleg.
Quick Drive van Harderveld-Smilde naar Zevenoord en van Zevenoord naar Harderveld-Smilde.
Mau, dit werkt met de truc zodat ChrisTrains materiaal niet aangepast hoeft te worden.

13 posts
« Reply #61 on: Wednesday 06 May, 2015, 10:45:51 »
Als iemand met een laptop die amper TS15 aankan word ik blij van de FPS op de kalkgroeve :D

Waarom ook niet
1.542 posts
« Reply #62 on: Wednesday 06 May, 2015, 11:15:34 »
Als iemand met een laptop die amper TS15 aankan word ik blij van de FPS op de kalkgroeve :D
Dan ben je niet de enige. Op harderveld-Smilde heb ik een framerate van 4 Frames. Misschien maar een andere betere pc kopen met meer dan 1,0 GHz processor.

5.857 posts
« Reply #63 on: Wednesday 06 May, 2015, 12:08:47 »
Hopelijk werkt het bij jullie ook goed.
Zie de meegeleverde txt bestand voor uitleg.

Hmm, weet niet precies hoe dat verloopt met 2 verschillende QD scenarios, maar ik had eerder ook al een simpele (zonder AI verkeer) QD Scenario gemaakt/bijgevoegd. ;)
En in het TXT bestand word niet vermeld dat je mogelijk The3oLand -> Fictiva in de scenario editor eerst moet selecteren zodat je AI verkeer daadwerkelijk te zien krijgt voor je gaat rijden.

Groeten trainsxp

91 posts
« Reply #64 on: Wednesday 06 May, 2015, 12:58:23 »
Hopelijk werkt het bij jullie ook goed.
Zie de meegeleverde txt bestand voor uitleg.

Hmm, weet niet precies hoe dat verloopt met 2 verschillende QD scenarios, maar ik had eerder ook al een simpele (zonder AI verkeer) QD Scenario gemaakt/bijgevoegd. ;)
En in het TXT bestand word niet vermeld dat je mogelijk The3oLand -> Fictiva in de scenario editor eerst moet selecteren zodat je AI verkeer daadwerkelijk te zien krijgt voor je gaat rijden.
Tja, meerdere QD scenarios kan tot problemen leiden, zeker als er static QD spawn points overlappen.
Zover ik weet zou het niet nodig hoeven zijn om The3oLand -> Fictiva te selecteren, maar misschien kan het geen kwaad om het in de QD scenarios expliciet aan te zetten.

5 posts
« Reply #65 on: Wednesday 06 May, 2015, 19:01:32 »
Ik heb twee seintjes gevonden die niet helemaal het juiste seinbeeld tonen. De dwergseinen op de opstelsporen in Harderveld-Smilde tonen groen-knipper, maar aangezien het dwergseinen zijn hoeven ze niet te knipperen (max. 40kmh). De inrijseinen voor de kalkgroeven tonen geel; ik denk dat het beter is, aangezien het een spooraansluiting betreft met waarschijnlijk ongeïsoleerd spoor, het beter is als deze geel-knipper tonen.

**
TreinPunt.NL Vriend
De trein!!
1.654 posts
« Reply #66 on: Wednesday 06 May, 2015, 19:12:33 »
De fout van de dwergseinen zit in de scripts van deze seintjes - die is bij een volgende update opgelost. Seinen zullen dan het juiste seinbeeld tonen. :)

Geel-knipper is niet nodig aangezien aan het begin van de spoorlijn een keperbaken staat. Snelheid verminderen tot 40 km/h om voor ieder sein dat rood toont te kunnen stoppen. Dit zijn in dat geval de afsluitlantaarns op het einde van het spoor die als stoptonend sein fungeren. Vandaar deze keuze. De gehele lijn is overigens rijden op zicht.

Toch goed opgemerkt, bedankt. :)
Volg me op mijn Twitch Kanaal en abonneer je op mijn YouTube kanaal!

TreinPunt.NL Administrator
6.088 posts
« Reply #67 on: Thursday 07 May, 2015, 09:43:56 »
Met excuus voor de vertraging, door privéomstandigheden ben ik even afwezig geweest, maar de route staat online!
"De moeilijkheid is niet om geld te verdienen, maar om het te verdienen met iets wat de moeite waard is om je leven aan te wijden."

**
TreinPunt.NL Vriend
De trein!!
1.654 posts
« Reply #68 on: Friday 08 May, 2015, 00:15:08 »
Dankjewel Etienne123, heb mijn openingspost aangepast en een link naar de downloadssectie gemaakt. Als straks versie v1.1 uitkomt stuur ik ook wel even een plaatje voor de route mee, want dit ziet er niet zo mooi uit voor de downloads sectie. Maar dat komt goed! :)

Rene uit de vroegere msts scene!
190 posts
« Reply #69 on: Friday 08 May, 2015, 09:35:31 »
Kalkgroeve binnenrijden met geel!
Net voor eerste wissel Sbord met "opdracht".

Geel knipper is overbodig geworden.

Als je iets doet, doe het dan goed!
50 posts
« Reply #70 on: Saturday 09 May, 2015, 21:31:04 »
Ziet er prachtig uit Koploper, ben toch wel benieuwd hoe je een rijdende trein laat starten in een scenario. Zal ik zelf wel naar opzoek gaan. Ik kreeg zo juist een game over melding. Weet niet of nog meer mensen dit probleem hebben bij het scenario van de 6400? Ik heb de instructies opgevolgd en zou niet weten wat ik fout heb gedaan eigenlijk.

**
TreinPunt.NL Vriend
De trein!!
1.654 posts
« Reply #71 on: Saturday 09 May, 2015, 23:07:25 »
Hier kan je niets aan doen, dat is een AI collision, dus twee computergestuurde treinen zijn tegen elkaar aan gereden. Ik zal daar naar kijken, al weet ik niet waar de fout zou moeten zitten zo 123. Ik heb het scenario meerdere malen getest, misschien staan de tijden tussen de treinen toch iets te scherp ingesteld.

Als je iets doet, doe het dan goed!
50 posts
« Reply #72 on: Saturday 09 May, 2015, 23:24:44 »
Hier kan je niets aan doen, dat is een AI collision, dus twee computergestuurde treinen zijn tegen elkaar aan gereden. Ik zal daar naar kijken, al weet ik niet waar de fout zou moeten zitten zo 123. Ik heb het scenario meerdere malen getest, misschien staan de tijden tussen de treinen toch iets te scherp ingesteld.

Ik denk dat dit dan inderdaad het probleem is. Ik ree namelijk aan het begin de verkeerde kant op omdat het nog niet bekkend was. Ik denk dat dat de boos doener is geweest dan. Inderdaad wat minder strak zetten zou een goede oplossing kunnen zijn. Succes met bouwen!

**
TreinPunt.NL Vriend
De trein!!
1.654 posts
« Reply #73 on: Sunday 10 May, 2015, 00:09:32 »
Oh, dat zou heel goed de boosdoender kunnen zijn. Daar kan de dispatcher namelijk helemaal niet tegen. Volgende keer even met F1 kijken naar je opdrachtenlijst en kijken waar je heen moet. 8)

5.857 posts
« Reply #74 on: Sunday 10 May, 2015, 07:35:08 »
Het gaat dan over een scenario met de Ns6400 maar welke is dat dan precies als het tenminste om een standaard gaat?
Daar is er toch maar een van bij de kalkgroeve, en die heeft volgens mij geen AI verkeer?

**
TreinPunt.NL Vriend
De trein!!
1.654 posts
« Reply #75 on: Sunday 10 May, 2015, 15:26:11 »
Dat klopt. Maar het verkeer wat je in Harderveld ziet is wel redelijk dicht op elkaar geprogrammeerd. Misschien dat daar wat fout gegaan is. Ik ga er naar kijken, mogelijk heeft het te maken met het verkeerd rijden van de speler. Daar kan de dispatcher namelijk helemaal niet tegen, zo heb ik op de livestream van Mattpeddlesden geleerd. Dat veroorzaakt mogelijk de fouten. Ik ga er in ieder geval even naar kijken. Jullie kunnen in de changelog in de handleiding van v1.1 zien wat er precies gefixt is. ;)

5.857 posts
« Reply #76 on: Sunday 10 May, 2015, 17:27:40 »
Nou dan ben ik het spoor even helemaal bijster, het gaat dus om het kalkgroeve scenario zonder AI verkeer.
Maar het verkeer wat je in Harderveld ziet is wel redelijk dicht op elkaar geprogrammeerd, schrijf je, wat dan losse consisten zouden zijn, maar bij Hardeveld staat bij mij niets in het bewuste scenario.
Hoe kun je dan een AI botsing krijgen waar vabeekman het over heeft en jij gaat fiksen? ::)
Kortom is het mogelijk geen ander scenario waar dat gebeurd?

**
TreinPunt.NL Vriend
De trein!!
1.654 posts
« Reply #77 on: Monday 11 May, 2015, 02:22:55 »
Ik vergis me even, je hebt gelijk. Ik dacht dat er AI traffic in zat, maar dat zit er dus niet. Ik heb het punt in de route editor opgezocht. Het blijkt het puntje van "Kalkgroeve uithaalspoor" te zijn (echt letterlijk het puntje). Waarschijnlijk heb je de wagens net iets te ver op het spoortje gezet, waardoor ze van het spoor zijn geraakt. Dat is de meest logische verklaring... Ik zou het anders niet weten. TS2015 is een vreemd spel, als je te ver van wagens vandaan gaat ontsporen ze ook weleens omdat er dan vereenvoudigde psychics worden geladen. Gewoon even opnieuw proberen dus.

5.857 posts
« Reply #78 on: Monday 11 May, 2015, 13:03:41 »
Ik vergis me even, je hebt gelijk. Ik dacht dat er AI traffic in zat, maar dat zit er dus niet.

Kijk, ik was het spoor niet bijster maar jij even. :D
Mja we hebben alles weer op de rails, het kan haast niet missen dat vabeekman niet meer op tijd kon stoppen en tegen dat stootblok is geknald.
Want zoals je zegt dat is precies het punt van de coördinaten wat op zijn plaatje staat, dus hier:

**
TreinPunt.NL Vriend
De trein!!
1.654 posts
« Reply #79 on: Monday 11 May, 2015, 15:30:55 »
Quote from: TrainsXP
...tegen dat stootblok is geknald...
Mja, ware het niet dat dit rode stootblok een object is en dus niet 'echt' aan de rails vast zit. Je gaat er gewoon doorheen. :P Vandaar ook dat ik denk dat hij z'n wagens perfect heeft neergezet, en dan bedoel ik precies op het puntje.

2.936 posts
« Reply #80 on: Monday 11 May, 2015, 19:25:22 »
Gtw testdag ;)
Nieuw Scenario
Benodigd: Chris trains
« Last Edit: Monday 11 May, 2015, 19:27:06 by John Roterman »

8 posts
« Reply #81 on: Wednesday 13 May, 2015, 01:37:44 »
Mooie route ;D,

Hier een foto van een scenario die ik aan het maken ben. Hier kruist mijn favoriete materieel elkaar. Mis aleen die ICMm ::) Die ga ik binnenkort nog kopen.

Wel iets waar ik tegen aanloop is dat de deuren eerder dichtgaan dan ik wil heeft iemand een oplossing voor dit probleem?
« Last Edit: Wednesday 13 May, 2015, 02:14:25 by victorvanhoek »

TreinPunt.NL Administrator
6.088 posts
« Reply #82 on: Wednesday 13 May, 2015, 07:55:00 »
Victor, maak voor je probleem even een apart topic aan. Dan houden we dit topic voor de route en voor screens ;)

Routebouwer ZwEnZwoKa
984 posts
« Reply #83 on: Wednesday 13 May, 2015, 09:14:46 »
Quote from: TrainsXP
...tegen dat stootblok is geknald...
Mja, ware het niet dat dit rode stootblok een object is en dus niet 'echt' aan de rails vast zit. Je gaat er gewoon doorheen. :P Vandaar ook dat ik denk dat hij z'n wagens perfect heeft neergezet, en dan bedoel ik precies op het puntje.

Je zou om dit te verhelpen het spoor vlak voor het stootjuk door kunnen knippen... Dan gaat het AI verkeer en jij zelf ook niet meer doorheen.

Edit/ Bij een volgende update van de route...
« Last Edit: Wednesday 13 May, 2015, 09:16:44 by Daniël Schreurs »
Machinist bij Syntus (ZHO/ZwEnZwoKa)

Momenteel bezig met de route "ZwEnZwoKa Bèta 1" (Binnenkort voortgang op treinpunt.nl)

Bouwer van de Route Oost Nederland

**
TreinPunt.NL Vriend
De trein!!
1.654 posts
« Reply #84 on: Wednesday 13 May, 2015, 15:35:16 »
Juist niet, als we dan iemand hebben die het spul perfect tegen het stootblok wil hebben kan dat niet omdat hij ontspoord. ;)

Rene uit de vroegere msts scene!
190 posts
« Reply #85 on: Wednesday 13 May, 2015, 18:42:35 »
Hoe krijg je stootjukken eigenlijk zover dat ze treinen daadwerkelijk tegenhouden.
ik gebruik de rode van Chris en de ouderwetse van Frision maar treinen rijden er vrolijk doorheen?

TreinPunt.NL Downloadmanager
1.025 posts
« Reply #86 on: Wednesday 13 May, 2015, 18:46:01 »
Dat is alleen te doen als je ze daadwerkelijk aan de rails plakt in de blueprint en ze dan een collision box geeft, ik heb het al voor mijn eigen stootblok geprobeerd als los object, maar dat wil niet.

5.857 posts
« Reply #87 on: Wednesday 13 May, 2015, 18:55:09 »
Juist niet, als we dan iemand hebben die het spul perfect tegen het stootblok wil hebben kan dat niet omdat hij ontspoord. ;)

Had al eens gekeken maar idd gaat het spul in de originele route door de (losse) buffer heen.
Mja wat je nu in de quote zegt doet het in de bestaande situatie nu ook, dat is dan lood om oud ijzer.
Je zou kunnen overwegen om er een zo kort mogelijk stukje (1 meter) Chris L spoor er bij aan te plakken met een standaard vaste buffer, de losse kun je dan natuurlijk weghalen.
Ga je dan bv. iets te hard tegen de buffer aan dan knal je eruit wat dan eigen schuld is maar wel origineel.
Het is een iets andere kleur, maar als je in de Cab... zit zie je daar niets van. ;)
Zie plaatje met een stukje eraan gezet:

Edit/
Oja, je had de buffer ook (veel) te laag staan.
De trein ging er niet doorheen maar eroverheen. ;D

Edit2/
Nee met de buffers van Chris werkt dat iig niet zoals ik mee had voorgesteld en gaat het er nog doorheen.
Meende me toch te herinneren dat het bij de een of ander spoor wel het hele spul door de lucht vloog als je tegen een buffer knalde, of tenminste een schok gevoel in de Cab als je iets te hard ging.

« Last Edit: Wednesday 13 May, 2015, 19:23:57 by trainsxp »

50 posts
« Reply #88 on: Wednesday 13 May, 2015, 19:55:35 »
Mooie route. Petje af.

Is wat anders he KoploperMAU dan journaal leaders in elkaar zetten :)  :)

**
TreinPunt.NL Vriend
De trein!!
1.654 posts
« Reply #89 on: Wednesday 13 May, 2015, 23:48:19 »