Fictiva: Een nieuwe Nederlandse route

*
Intercity
879 posts
Re: Fictiva: Een nieuwe Nederlandse route
« Reply #30 on: Monday 04 May, 2015, 12:09:47 »
Hallo Koploper,

Ik heb zeer genoten van je topic opening. Een prachtig verhaal met bewijzende screens. Ik ga de route nu gelijk downloaden en installeren. Bedankt!

Gr Lorenzo

*
Intercity
Twitch Streamer
Let's drive some trains!
865 posts
« Reply #31 on: Monday 04 May, 2015, 14:49:42 »
Een zeer mooie route om te rijden.
Kost veel tijd om te maken, je ziet dat er veel aandacht is geweest.
Ook is de handleiding mooi in elkaar gezet, overzichtelijk en informatie over de route erbij.

Zelf heb ik een paar keer een stream bekeken (zowel ingelogd als niet) en zag dat je secuur bezig was (vooral met de bovenleiding portalen).

Verheug me op wat de uitbreiding allemaal gaat brengen, maar ik weet wel zeker dat iedereen het weer mooi zal vinden!

Heb wel 1 kleine opmerking over wanneer je zelf een scenario wilt maken.

Meestal kies ik ''Route origin'', maar deze gooit mij in een zeer leeg enorm grasveld (om maar zo te zeggen).
In de lijst van ''markers'', staan de 2 routes (Munich-Augsburg en Hagen-Siegen) bestemmingen en een flinke lijst van ''Platform end'', ''Signals''.
Deze zijn wel aanwezig bij 't Hart van Nederland, misschien TrainsXP vragen hoe?

Maar er ontbreken in de lijst jouw bestemmingen en eigenlijk verwacht je dat je bij ''Route origin'' je tenminste op de route wordt geplaatst.
Treinpunt Administrator
De downloads worden bekeken en behandeld door het team. Bij afkeuring altijd een PB.
Vragen over downloads? Stuur het team een PB!

Te vinden op Twitch (Za/Zo, 19:30u).
Meer informatie op http://www.robjansen.info

**
TreinPunt.NL Vriend
Hogesnelheidstrein
De trein!!
1.767 posts
« Reply #32 on: Monday 04 May, 2015, 15:31:38 »
Quote from: DjRob
...Route origin...
Dat klopt. Ik vermoed dat ik de eerste keer (zonder ervaring dus) een stuk ben weggevlogen van de route orgin en lukraak ben begonnen met bouwen. Dat is achteraf gezien natuurlijk niet zo slim. :-X

Een workaround die je kan gebruiken is de volgende, je kan een bestaand scenario laden (Freeroam of Standaard maakt niet uit) en vanaf daar een nieuwe scenario marker zetten, niet opslaan, en vervolgens gewoon beginnen. Je kan in de route origin overigens wel de route terugvinden, even op '9' drukken voor de overhead view en dan helemaal uitzoomen. Als je dan wat rondkijkt zal je de route snel terugvinden (ik geloof in noordelijke richting).

Quote from: DjRob
In de lijst van ''markers'', staan de 2 routes (Munich-Augsburg en Hagen-Siegen) bestemmingen en een flinke lijst van ''Platform end'', ''Signals''.
Dit wilde ik nog doen, totaal en helemaal vergeten omdat ik tegenwoordig altijd met CTRL + Klik over de kaart teleporteer. Die hele namenlijst gebruik ik niet meer. Mocht je niet weten wat ik bedoel, in het overhead view (9) kan je, als je met CTRL + linkermuisklik ergens op de kaart klikt, de coordinaten van die locatie instellen. Druk daarna op het witte pijltje om te teleporteren. Die hele lijst gebruik ik niet meer en ik kijk er eerlijk gezegd ook nooit meer naar... ::) :P Ik begrijp overigens wel wat je bedoeld, ik gebruikte die methode vroeger ook.

Quote from: Trainsxp
Oja, Zevenoord heeft geen stationsnaamborden.
Serieus niet? :o Gaat op de to-do lijst.

Hou er wel rekening mee mocht Koplopermau wat wijzigen aan bv. perron marker namen dat het niet meer werkt na een volgende release. Want ik zag in een filmpje dat er zo maar portalen werden verwijderd wat later gevolgen kan hebben voor scenarios die gebruik hebben gemaakt van een verwijderd portaal, oftewel "missing marker".
Is geheel bewust gedaan omdat ze toch verplaatst moeten worden. Ik werk overigens nu in een clone van de route, dus het origineel is bewaard gebleven (zowel in de TS map als lokaal). Scenario's in V2 zullen namelijk niet compatibel zijn met V1 vanwege een aantal wijzigingen aan het emplacement die ik nog wil doorvoeren bij Harderveld-Smilde (vooral een aantal wissels en rijwegen die niet werken even opnieuw leggen). Daarnaast moet een aantal zaken hernoemd worden vanwege spelfouten en dan zal alles ook niet goed meer werken.

...bijgevoegd een simpel QD scenario genaamd QD Fictiva...
Bedankt, deze had ik zelf ook gemaakt, alleen die heb ik gescrapt omdat ik het niet voor elkaar kreeg AI traffic te laten verschijnen. De treinen van Chris moeten daarvoor worden aangepast, helaas. Nu weet ik dat het mogelijk is door zelf met de blueprint editor aan de gang te gaan, maar dat ging mij ondanks een duidelijke tutorial ( zie hier ) boven de pet. In V2 ga ik het wel proberen.

Ik heb zeer genoten van je topic opening. Een prachtig verhaal met bewijzende screens. Ik ga de route nu gelijk downloaden en installeren. Bedankt!
Graag gedaan en bedankt voor het compliment. :)

Als het goed is had ik nu iedereen gehad, als ik je vraag heb overgeslagen, stel hem dan even opnieuw. :)

Groet,
Koplopermau
« Last Edit: Monday 04 May, 2015, 15:37:01 by Koplopermau »
Volg me op mijn Twitch Kanaal en abonneer je op mijn YouTube kanaal!

*
Intercity
Twitch Streamer
Let's drive some trains!
865 posts
« Reply #33 on: Monday 04 May, 2015, 17:02:16 »
Heb ooit inderdaad gelezen hoe je snel kon verplaatsen, maar was vergeten hoe ook al weer precies, bedankt daarvoor.

Verder succes met verder bouwen :)

*
Intercity
600 posts
« Reply #34 on: Monday 04 May, 2015, 18:00:00 »
Koplopermau,

allereerst gefeliciteerd met de release van je route.
Het straalt er vanaf dat hier veel tijd en energie is gestoken in detail.
Vind het een mooi geheel worden.

De meegeleverde handleiding vind ik een dikke pluim waard.
Is duidelijk aandacht aan geschonken om het de eindgebruiker zo makkelijk mogelijk te maken top.

Ik kijk zelf natuurlijk altijd als eerste naar de seinen  :P
Het is een genot om te zien dat alle seinen voorzien zijn van een nummer, alhoewel voorloopnullen eigenlijk niet toegepast worden. Ook de reflectorpalen/-bakens en dergelijke zijn netjes aanwezig.

Met het configureren van de seinlinks ben je iets te scheutig geweest, waardoor op een hoop plaatsen groen-knipper(-cijfer) gegeven wordt, terwijl dat vanwege de plaatselijk geldende baanvaksnelheid niet nodig is.
Één voorbeeldje: de inrijder van Harderveld - gezien in de richting van Zevenoord - toont groen-knipper-8 terwijl vlak voor dit sein een wit snelheidsbord 8 staat. Het seinbeeld groen-knipper-8 is hier dan ook niet nodig.
En zo zijn er nog heel wat gelijksoortige voorbeelden te noemen. Je mag indien gewenst contact met me opnemen voor advies/hulp. Maar allez, dit alles in het kader van positieve feedback.

Heb een aantal scenario's doorgespeeld. Ook hier groot applaus voor het aantal meegeleverde scenario's.
Alleen met het scenario Sprinter Harderveld Smilde (met een vliegende start) had ik een probleem. Te Harderveld Smilde kwam bij mij het spoor (4) niet vrij. De voorliggende trein had geen zin om weg te gaan, ook niet na 10 minuten.

De snelheden zijn prachtig gekozen. Heb nog geen wissel gezien waar de trein alle kanten op schudt, dus dat zegt iets over de netheid waarmee de wissels en bijhorende snelheden gekozen zijn.

Nogmaals alle complimenten.

*
Hondekop
Rene uit de vroegere msts scene!
193 posts
« Reply #35 on: Monday 04 May, 2015, 18:43:41 »
Tip voor beheer pin deze prachtige route vast op het forum startscherm en verwijder 'iets'  :-X anders wat het totaal niet waard was"

*
Intercity
aan het bouwen aan de Betuweroute beta 1
553 posts
« Reply #36 on: Monday 04 May, 2015, 18:46:48 »
Ik heb een van je scenario's gespeeld.
ik vind het hele mooi route geworden ;D en ga zo door met het dieselijntje :D
gr

**
TreinPunt.NL Vriend
Hogesnelheidstrein
De trein!!
1.767 posts
« Reply #37 on: Monday 04 May, 2015, 20:11:32 »
Hoi TjoeTjoe,

Bedankt voor je complimenten!

Wat betreft de seinnummers, hier zit een gedachte achter. Ik heb ervoor gekozen het volgnummer te laten staan (001, 002 etc.) omdat ik de seinen nummer naar de lijn waarop ze staan. Sein 000 is dus sein 0 op lijn 0. Het voornummer is hier dus weggelaten. ;) Sein 1001 is sein 1 op lijn 1, en dat is dan in mijn geval de kalkgroeve. Ik geloof dat ik echter volgnummer 1 tweemaal gebruik, namelijk op de kalkgroeve en de diesellijn. Hier zal ik nog eens naar moeten kijken, maar het levert geen directe problemen op. :) Een sein op de diesellijn straks zal dus beginnen met 1*** of 2*** afhankelijk van welke ik gebruikt heb. De elektrische lijn die ongetwijfeld later nog zal volgen zal gewoon doorgenummerd worden met de 0 serie en eventuele aftakkingen met 3***, 4*** etc. Dat is mijn logica daarachter.

Wat betreft het sein bij Harderveld. Ik neem aan dat je bedoeld het sein uit de richting Harderveld-Smilde, want de seinen uit de andere richting (de richting Zevenoord) hebben namelijk (expres!) geen cijferbak! Die had ik daar eerst wel neergezet toen ik me besefte dat dat daar niet nodig was omdat een seinbeeld groen daar 80 km/h betekend.

In de volgende voorbeelden ga ik er altijd vanuit dat er geen andere treinen in de weg staan en dat het spoor dus vrij is.

Voor de beeldvorming, dit sein kom je tegen uit de richting Zevenoord. Deze toont groen knipper, het wissel staat in afbuigende stand, dus maximale snelheid 40 km/h, geen geel maar groen, want geen rood sein. Indien dit sein op rechte stand staat, gewoon groen (maximale baanvaksnelheid 80 km/h).

Verderop de uitrijder van Harderveld richting Harderveld Smilde. Hoog groen, geen cijfer, geen knipper. Maximale snelheid is hier 80 km/h. Geen cijfer te zien, wat (in mijn ogen) correct is.

Verder richting Harderveld-Smilde. Hier gaan we de hogesnelheidswissel richting spoor 1 berijden. We gaan echter niet naar spoor 1 maar naar het middenspoor. Groen knipper met cijfer 8: Afbuigende wissel met 80 km/h. Correct seinbeeld.

Op het middenspoor gekeerd, en terug van Harderveld-Smilde. We komen dit sein tegen, een cijferbak met hoog groen. Het wissel verderop staat op rechtuit. Correct seinbeeld.

Dit sein toont deze een vooraankondiging van groen-knipper-8 verderop (geel-8). Het wissel staat op afbuigend. Volgens mij ook correct seinbeeld.

We komen aan bij Harderveld. Hier de snelheidslimiet van 80 km/h en het seinbeeld groen-knipper-8. Afbuigend wissel.

En het seinbeeld voor rechtuit. Geel-4, want het volgende sein legt (overigens altijd) een snelheidsbeperking op van 40 km/h.

Deze voorlaatste is volgens mij het sein wat jij bedoeld. Dit sein kan twee dingen weergeven: geel-4 of groen-knipper-8. Dit omdat bij rechtdoorstand het sein na het perron of rood, of geel, of groen-knipper kan weergeven. Rood is uiteraard een geel seinbeeld, een geel seinbeeld geeft geel-4 (volgende sein snelheidsbeperking 40 km/h) en groen-knipper geeft hetzelfde maar dan weet je dat je de hoofdlijn weer opgestuurd wordt (anders krijg je geel en ga je waarschijnlijk het opstelterrein op).

Nu het aftakkende sein en waarom groen-knipper-8. Een geel-8 sein zou hier niet juist zijn: Het volgende sein toont namelijk geen snelheidsbeperking. Een groen sein zou kunnen, maar dan zou de machinist kunnen schrikken omdat hij ineens naar rechts gaat. Groen-knipper is niet mogelijk, aangezien de trein 80 km/h mag en groen-knipper een maximale snelheid heeft van 40 km/h. Het enige juiste seinbeeld is dus volgens mij, ondanks de geldende snelheidslimiet van 80 km/h, groen-knipper-8. Groen-knipper vanwege afbuigende richting, de 8 vanwege de geldende maximumsnelheid.

Als dit niet correct is hoor ik graag welk seinbeeld het wel zou moeten zijn. Ik heb hier met mijn Twitch chat ook lang over lopen bakkeleien omdat we het niet eens waren of het geel of groen moest zijn, maar volgens mij is dit het enige juiste seinbeeld. :)

Tevens klopt je opmerking over de wissels: Deze zijn met veel verschillende snelheden bereden en bekeken met verschillende materieelsoorten voordat ik de juiste snelheidslimiet erop zette. Persoonlijk vindt ik het namelijk zeer storend als je half-ontsporend en door-elkaar-schuddend over een wissel heen jakkert die eigenlijk helemaal niet geschikt is voor de snelheid die het sein je opgeeft. :D

Quote from: TjoeTjoe
...alleen met het scenario Sprinter Harderveld Smilde (met een vliegende start) had ik een probleem...
Heb ik gecontroleerd en blijkt helaas te kloppen. Toch niet goed genoeg getest... Hij heeft wel gewerkt. Ik ben nog niet precies achter de rede van het falen. Je treintype naar 'International' zetten zou kunnen helpen, maar deze zal ik moeten fixen, helaas. Bedankt voor de melding.

Met vriendelijke groet,
Koplopermau
« Last Edit: Monday 04 May, 2015, 20:48:04 by Koplopermau »

*
Hondekop
193 posts
« Reply #38 on: Monday 04 May, 2015, 20:29:42 »
Mooi Hoor netjes gedaan en nederlandse indruk aanwezig.

Voor de rest eigenlijk een vraagje "reizigers kijken constant op perron de andere kant op dus niet waar vandaan de trein komt, is dat een foutje van het spel omdat het eigenlijk een Engels spel is.
Of is dat ergens in te stellen handig om dan te weten?"

grt. rené.

**
TreinPunt.NL Vriend
Hogesnelheidstrein
De trein!!
1.767 posts
« Reply #39 on: Monday 04 May, 2015, 20:34:37 »
Reizigers op perrons worden willekeurig gegenereerd en kijken ook een willekeurige kant op... Daar valt dus weinig aan te doen. Ik kan wel een exit / spawnpoint zetten, dan zullen ze van een bepaalde kant het perron op lopen en ook vanuit de trein de juiste richting op lopen. Maar verder, wachtende reizigers... Daar is weinig aan te doen. ;)

EDIT: Yay, een sticky. :P

*
Hondekop
193 posts
« Reply #40 on: Monday 04 May, 2015, 21:05:59 »
Ah!
Daar zijn dus de exit objecten in de editor voor.
thanks.

*
Blokkendoos
91 posts
« Reply #41 on: Monday 04 May, 2015, 21:11:13 »
...bijgevoegd een simpel QD scenario genaamd QD Fictiva...
Bedankt, deze had ik zelf ook gemaakt, alleen die heb ik gescrapt omdat ik het niet voor elkaar kreeg AI traffic te laten verschijnen. De treinen van Chris moeten daarvoor worden aangepast, helaas. Nu weet ik dat het mogelijk is door zelf met de blueprint editor aan de gang te gaan, maar dat ging mij ondanks een duidelijke tutorial ( zie hier ) boven de pet. In V2 ga ik het wel proberen.

Groet,
Koplopermau
Ik ben aan het experimenteren geweest. Het goede nieuws is dat je niet aan Chris hoeft te vragen of hij zijn consists aanpast. Het vergt wel wat moeite en een tool als RW_Tools is nu zeker handig. Ook moet je er aan denken dat je de al die QD spawn points goed zet. Verder, maar dat had je van Matt Peddlesden misschien al begrepen. Maak de QD AI altijd tegengesteld aan de player QD. Ik moet zeggen. Dit is allemaal wel heel vaag wat documentatie betreft. Gelukkig had Chris ook wat info op zijn website staan.

*
Sprinter
225 posts
« Reply #42 on: Monday 04 May, 2015, 21:16:13 »
@koplopermau: Je kan ook Chris even mailen, dan zorgt hij dat je route meegenomen wordt in de consistfiles van de volgende update route, dat is was ik heb gedaan om het hele zooitje werkend te krijgen bij 't Gooi, en zijn consists zijn ook voorbereid op Midden-Nederland ;)

**
TreinPunt.NL Vriend
Hogesnelheidstrein
De trein!!
1.767 posts
« Reply #43 on: Monday 04 May, 2015, 21:22:53 »
Maar dat betekend toch dat alle treinen geüpdatet moeten worden en iedereen de treinen opnieuw moet downloaden? Of zie ik dat verkeerd?

*
Blokkendoos
91 posts
« Reply #44 on: Monday 04 May, 2015, 21:26:43 »
Ja, mijn methode is ook niet 100% de oplossing omdat je nu bij elke nieuwe trein van Chris zaken moet wijzigen. Mits de route GUID niet wijzigt kan Chris de route toevoegen.

*
Blokkendoos
91 posts
« Reply #45 on: Monday 04 May, 2015, 21:30:26 »

Maar dat betekend toch dat alle treinen geüpdatet moeten worden en iedereen de treinen opnieuw moet downloaden? Of zie ik dat verkeerd?
Klopt, de routes zitten vastgelegd in een bestandje dat per consist onderdeel is van de trein installatie.

**
TreinPunt.NL Vriend
Hogesnelheidstrein
De trein!!
1.767 posts
« Reply #46 on: Monday 04 May, 2015, 21:36:43 »
Als ik een kloon maak van een route (via TS2015) veranderd dan de GUID? Zo ja, wacht dan nog maar even met die aanvraag...  :)

Groet,
Koplopermau

*
Blokkendoos
91 posts
« Reply #47 on: Monday 04 May, 2015, 21:45:59 »
Ja, als je een kloon maakt wordt er een nieuwe GUID gemaakt. Kijk maar onder de Railworks\Content\Routes folder. Je kloon en de vorige versie hebben twee verschillende GUIDs.
« Last Edit: Tuesday 05 May, 2015, 13:39:06 by TheOS »

*
Intercity
600 posts
« Reply #48 on: Monday 04 May, 2015, 21:50:44 »
....
Nu het aftakkende sein en waarom groen-knipper-8. Een geel-8 sein zou hier niet juist zijn: Het volgende sein toont namelijk geen snelheidsbeperking. Een groen sein zou kunnen, maar dan zou de machinist kunnen schrikken omdat hij ineens naar rechts gaat. Groen-knipper is niet mogelijk, aangezien de trein 80 km/h mag en groen-knipper een maximale snelheid heeft van 40 km/h. Het enige juiste seinbeeld is dus volgens mij, ondanks de geldende snelheidslimiet van 80 km/h, groen-knipper-8. Groen-knipper vanwege afbuigende richting, de 8 vanwege de geldende maximumsnelheid.

Als dit niet correct is hoor ik graag welk seinbeeld het wel zou moeten zijn. Ik heb hier met mijn Twitch chat ook lang over lopen bakkeleien omdat we het niet eens waren of het geel of groen moest zijn, maar volgens mij is dit het enige juiste seinbeeld. :)

Ok. Denk dat we in detail even buiten het forum over groen-knipper(+cijfer) moeten praten.
Maar toch heel even kort:

De laatste twee beelden zijn precies waar ik op doel:
De plaatselijke baanvaksnelheid wordt al reeds aangegeven op 80 kmh door het witte bord.
Dat is een vast seinbeeld wat een machinist ten alle tijde moet opvolgen.
Daarom kan een seinbeeld groen-knipper-8 in deze situatie in principe nooit voorkomen (er zijn uitzonderingen op deze regel, maar dan hebben we het echt over een hele gecompliceerde situatie).

Waar het in basis omgaat, is dat groen-knipper(-cijfer) alleen getoond wordt als vanaf het sein langzamer gereden moet worden dan de met de vaste borden (wit of groen) aangegeven baanvaksnelheid.
De gedachte dat groen-knipper(-cijfer) gebruikt wordt om aan te geven dat de rijweg afbuigend is, is in ieder geval niet juist. Ook al is dit in 99 van 100 gevallen wel het ogenschijnlijk het geval. Mooie uitzondering als voorbeeld (bij jou in de buurt) is inrijden vanuit Heiloo op Alkmaar Centraal: dat gaat met groen knipper rechtdoor naar Sp3.

De rest van de cursus Seinwezen doen we wel buiten het forum om hoor ;)

Ik blijf erbij dat je fantastisch werk hebt geleverd :)

**
TreinPunt.NL Vriend
Hogesnelheidstrein
De trein!!
1.767 posts
« Reply #49 on: Monday 04 May, 2015, 22:53:00 »
Dan nog één vraag. Wat is dan wel het juiste seinbeeld? Groen met koeienkop? ;)

*
Hondekop
193 posts
« Reply #50 on: Monday 04 May, 2015, 23:08:42 »
Gewoon vast groen  ;)
zonder koeienkop.
want je gaat niet een specifieke richting op gestuurt worden.
« Last Edit: Monday 04 May, 2015, 23:10:38 by renew40 »

**
TreinPunt.NL Vriend
Sprinter
matje 46
347 posts
« Reply #51 on: Monday 04 May, 2015, 23:25:58 »
Koplopermau, ik was eerst een beetje sceptisch :-\ om een fictieve route te downloaden want ja, tis niet echt... ???
maar ik vindt dat je topwerk hebt geleverd! ;) Echt leuk om te rijden..... :D. Heel mooi gedetailleerd en toch had ik geen problemen met frames..Scenery erg mooi, en echt Nederlandse landschappen...
De handleiding is duidelijk en overzichtelijk welke assets en etc.je  moet hebben..... ::)Ik heb al 3 scenario,s gereden en
het smaakt naar meer.........Het scenario met een rijdende start met de DD-AR   sprinter naar Harderveld smilde had ik ook dat probleem dat net voor het station  het sein op rood blijft, omdat er een SLT niet van zijn plek wil.. >:(.spoor 4 dacht ik.  Dus dat scenario kon ik dan niet uitrijden, maar dat wist je al van TjoeTJOE....
Nou iig nog bedankt voor deze top route !! ;D ;) Ben benieuwd naar het vervolg.... ;)
groet,Tim :)

*
Intercity
600 posts
« Reply #52 on: Monday 04 May, 2015, 23:38:09 »
Gewoon vast groen  ;)
zonder koeienkop.
want je gaat niet een specifieke richting op gestuurt worden.

Exact.

*
Stoomlocomotief
5 posts
« Reply #53 on: Tuesday 05 May, 2015, 00:09:01 »
Ik ben zeer onder de indruk van deze route! Hij is nog niet heel lang, maar ik heb al erg genoten van de korte sprinterdiensten en de kalktrein! En alles is supermooi!

TreinPunt.NL Tech Team
Hogesnelheidstrein
1.046 posts
« Reply #54 on: Tuesday 05 May, 2015, 18:03:54 »
Ook maar eens de tijd genomen om deze route te installeren, gelijk ook wat ontbrekende downloads in de handleiding gevonden, paar dingetjes van GertMeering, wat ontbrekende portalen en een brandweerauto van MyRailDreams en de kiosk van Frison. En ja ik heb alles uit de handleiding geïnstalleerd.

Het volgende mist van GertMeering:
GM Wachthok DH Zuid 3
1_1000_NL Geen Toegang
NL Reklamebord 2
NL Wachthok Smal 2
NL Wachthok

De volgende portalen mis ik:
NL_portaal_afspancontra
NL_portaal_afspanplusgpaalb
NL_portaal_staal15m_koklo
NL_portaal_staal16m_koklo
NL_portaal_staal32m_koklo1p
NL_portaal_uithouder_koklo
NL_portaal_uithouder_kokyproflo

Verder heb ik bij het vrachtscenario valk voor het einde nog een detailfoutje gezien, het witte bord met snelheid 40 heeft geen pijl nodig aangezien een bord rechts van het spoor altijd op het spoor links van toepassing is, de pijl zou alleen nodig zijn als het tussen sporen staat.

Voor de rest een goed verzorgde route, kan ik qua bouw nog wat van leren  ;)

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.986 posts
« Reply #55 on: Tuesday 05 May, 2015, 18:08:22 »
Ik zal je mijn objecten even sturen

**
TreinPunt.NL Vriend
Hogesnelheidstrein
De trein!!
1.767 posts
« Reply #56 on: Tuesday 05 May, 2015, 18:16:06 »
Het volgende mist van GertMeering:
GM Wachthok DH Zuid 3
1_1000_NL Geen Toegang
NL Reklamebord 2
NL Wachthok Smal 2
NL Wachthok
Ik was in de veronderstelling dat deze in het pakket zitten verwerkt wat op COHA.nl staat. Heb je de laatste versie?

De volgende portalen mis ik:
NL_portaal_afspancontra
NL_portaal_afspanplusgpaalb
NL_portaal_staal15m_koklo
NL_portaal_staal16m_koklo
NL_portaal_staal32m_koklo1p
NL_portaal_uithouder_koklo
NL_portaal_uithouder_kokyproflo
Zouden onderdeel moeten zijn van het bovenleidingspakket van Marc... Of misschien heb ik V1.5 gebruikt. Ga ik voor je controleren. Installeer versie 1.5 even opnieuw en kijk of je nog wat mist.

Verder heb ik bij het vrachtscenario vlak voor het einde nog een detailfoutje gezien, het witte bord met snelheid 40 heeft geen pijl nodig aangezien een bord rechts van het spoor altijd op het spoor links van toepassing is, de pijl zou alleen nodig zijn als het tussen sporen staat.
Uhm, inderdaad, dat klopt. :o Ik denk dat ik deze had neergezet ter verduidelijking, maar dat is niet nodig als hij rechts van het spoor staat. Gaat ook op de to-do list. :)

Ik heb inmiddels besloten dat er een update van de route gaat verschijnen (v1.1) om de schoonheidsfoutjes weg te werken. Daarover binnenkort meer! :)

Groet,
Koplopermau
« Last Edit: Tuesday 05 May, 2015, 18:18:28 by Koplopermau »

TreinPunt.NL Tech Team
Hogesnelheidstrein
1.046 posts
« Reply #57 on: Tuesday 05 May, 2015, 18:23:16 »
Ik heb van alles een verse download gedaan voordat ik postte, maar ik ga nog wel verder zoeken, van gert heb ik inmiddels zijn spullen gehad.

*
Hondekop
145 posts
« Reply #58 on: Tuesday 05 May, 2015, 19:03:46 »
Vind het een erg mooie route. Waar heb je die groene heggen langs  de perrons vandaan? Ik wil ze ook in mijn route gebruiken, maar kan er maar niet achter komen hoe ik ze toe kan voegen. Waar staan ze precies in welk menu bij de world editor?

**
TreinPunt.NL Vriend
Hogesnelheidstrein
De trein!!
1.767 posts
« Reply #59 on: Tuesday 05 May, 2015, 20:17:35 »
Hoi, die zitten in het European Assets Pack. "Hedge Trim Low" is de naam.

Voor alle andere mensen: Wil je kijken hoe ik aan de route werk, ik ga zo live op www.twitch.tv/koplopermau! Kijk en chat live mee. :)

Groet,
Koplopermau