Fictieve TramRoute Maasdijk

*
Hogesnelheidstrein
(medeoprichter) MSTS/RW team
1.151 posts
Re: Fictieve TramRoute Maasdijk
« Reply #30 on: Tuesday 05 August, 2014, 11:38:03 »
Hoi bryan, dat ik je nu pas ontdek wat de tram route betreft. Je staat ook niet bij de routes vermeld. Maar goed.
Ik zie dat je al een heel eind op weg bent. En wat ik aan afbeeldingen gezien heb dat ziet er gelikt uit. Petje af.
Op deze site staan ook repants van de Engelse tram die jij gebruikt.
Er is wel een tram route, deze rijdt in Toulouse, Frankrijk rond. Hier zit misschien wel bruikbaar materiaal voor je bij. Ik geef je uiteraard alleen maar tips hoor. Zoek er dus niets achter.
Mocht je materiaal nodig hebben (huizen, bestrating, enz.) kijk dan eens hier
Huizen blokken enz. http://www.trensim.com/lib/rs/index.php?act=category&id=20 Zoek op provider Gor
http://www.railsim-fr.com/forum/index.php?app=downloads&showfile=416
De Franse tramroute: http://www.railsim-fr.com/forum/index.php?app=downloads&showfile=567

Maar misschien weet je dit allemaal al.
Ik hoop dat je niet stopt met dit project. Het zal hoogst waarschijnlijk de eerste Nederlandse tramroute worden. Ik blijf je topic vanaf nu in de gaten houden. S6 met bouwen.
« Last Edit: Tuesday 05 August, 2014, 11:45:51 by treintje »

Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het altijd windstil,
maar op onze website of facebook 'waait' het altijd!

*
Hondekop
Natuurlijk treinen en NS-fan!
123 posts
« Reply #31 on: Tuesday 05 August, 2014, 12:05:22 »
Hey treintje. Leuk dat bericht van je :D. Ook bedankt voor de links. Ik zal jullie en jou op de hoogte houden.

*
Hogesnelheidstrein
7.550 posts
« Reply #32 on: Tuesday 05 August, 2014, 12:36:15 »
Hoi bryan, dat ik je nu pas ontdek wat de tram route betreft. Je staat ook niet bij de routes vermeld.

Hoezo niet onder routes vermeld?, bovenaan dit topic staat toch echt,
TreinPunt.nl » Train/Rail/Bus Simulators » Railworks / Train Simulator 2012 t/m 2015 » Railworks/Train Simulator Routes » Fictieve TramRoute Maasdijk. ;)

Groeten trainsxp

*
Hogesnelheidstrein
1.151 posts
« Reply #33 on: Tuesday 05 August, 2014, 13:18:09 »
maar natuurlijk, foutje....bedankt

*
Hondekop
123 posts
« Reply #34 on: Tuesday 05 August, 2014, 18:38:35 »
http://dutchrail.eu/index.php/nl/downloads/viewdownload/19-objecten/678-nl-hekwerkanim
Ik heb dit hek een tijdje terug gedownload op Dutchrail, maar ik vroeg me af of iemand mij een betere uitleg kan geven hoe het precies werkt want ik wil het graag gebruiken in mijn route.

Alvast bedankt. Gr. Bryan

*
Hondekop
123 posts
« Reply #35 on: Wednesday 06 August, 2014, 14:14:13 »
Vandaag ben ik ook begonnen met de verlichting op sommige plekken te plaatsen zoals het grote station en de remise evenals de IKEA die er s'avonds mooi bij ligt!!! :D

En is er iemand die me kan helpen. Ik heb nog steeds deze vraag :( :( :(:
http://dutchrail.eu/index.php/nl/downloads/viewdownload/19-objecten/678-nl-hekwerkanim
Ik heb dit hek een tijdje terug gedownload op Dutchrail, maar ik vroeg me af of iemand mij een betere uitleg kan geven hoe het precies werkt want ik wil het graag gebruiken in mijn route.

Alvast bedankt. Gr. Bryan

*
Sprinter
Machinist bij NMBS
398 posts
« Reply #36 on: Wednesday 06 August, 2014, 14:19:11 »
Chapeau! Echt waar, ziet er mooi en verzorgd uit. Wat zal het geheel dan niet worden?
Als ik dit zo zie, krijg ik spontaan zin om ook een tramroute te bouwen :p

*
Hondekop
123 posts
« Reply #37 on: Wednesday 06 August, 2014, 15:45:34 »
Dankjewel!!!  :D
Ik hoop zelf dat het geheel ook heel mooi wordt. ;)

*
Hogesnelheidstrein
1.151 posts
« Reply #38 on: Wednesday 06 August, 2014, 15:48:26 »
Chapeau! Echt waar, ziet er mooi en verzorgd uit. Wat zal het geheel dan niet worden?
Als ik dit zo zie, krijg ik spontaan zin om ook een tramroute te bouwen :p
Moet je doen. Hoe meer tram routes, hoe beter.

@Bryan,
Hardstikke mooi zeg! Vertrekken de bussen ook nog? Dat zou nog mooier zijn. maar zal wel niet te verwezenlijken zijn. Dat niemand je met je vraag kan helpen, zal wel aan de vakantietijd liggen. Gewoon ff wachten en je vraag weer herhalen.

*
Hondekop
123 posts
« Reply #39 on: Wednesday 06 August, 2014, 16:02:32 »
@Bryan,
Hardstikke mooi zeg! Vertrekken de bussen ook nog? Dat zou nog mooier zijn. maar zal wel niet te verwezenlijken zijn.
Nee, ik denk de bussen helaas niet. Ik ben wel aan het testen met dingen van SAD. Bijvoorbeeld dat ik verkeer kan laten rijden op de weg maar het is lastig, want als de tram bij een halte stopt dan rijden de auto's er doorheen en ze houden zich ook niet echt aan verkeersregels ;).

Dat niemand je met je vraag kan helpen, zal wel aan de vakantietijd liggen. Gewoon ff wachten en je vraag weer herhalen.
Ja dat zal het ook wel zijn. Ik heb me vraag ook op Dutchrail gesteld omdat ik het daar gedownload had. :D

*
Sprinter
Machinist bij NMBS
398 posts
« Reply #40 on: Wednesday 06 August, 2014, 17:07:41 »
Misschien nog een leuk trammetje om de oude sfeer naar boven te halen:

http://golden-age-rails.com/packsrw/tatrat3.html

*
Hogesnelheidstrein
7.550 posts
« Reply #41 on: Wednesday 06 August, 2014, 17:35:10 »
Dat hek plaats je zoals de afbeelding laat zien, ik hoop dat je er zo uitkomt, zo niet dan horen we dat wel. ;)

Edit/
Met de wissel een geheel blijft bedoel dat je de spoordelen tegelijk moet selecteren (met ingedrukte Ctrl toets) en dan laten zakken.
Als de wissel uit elkaar valt zeg maar dan ben je het hek kwijt. :(
Als het klaar is en je drukt net als bij een wissel op/bij het hek en gaat dit open en dicht. :P
« Last Edit: Wednesday 06 August, 2014, 17:47:45 by trainsxp »

*
Hondekop
123 posts
« Reply #42 on: Wednesday 06 August, 2014, 18:20:30 »
Misschien nog een leuk trammetje om de oude sfeer naar boven te halen:

http://golden-age-rails.com/packsrw/tatrat3.html
Bedankt voor de link :D Daar kan ik met de scenario's vast wel wat mee :)

Dat hek plaats je zoals de afbeelding laat zien, ik hoop dat je er zo uitkomt, zo niet dan horen we dat wel. ;)

Edit/
Met de wissel een geheel blijft bedoel dat je de spoordelen tegelijk moet selecteren (met ingedrukte Ctrl toets) en dan laten zakken.
Als de wissel uit elkaar valt zeg maar dan ben je het hek kwijt. :(
Als het klaar is en je drukt net als bij een wissel op/bij het hek en gaat dit open en dicht. :P
Dankjewel voor de goede uitleg :D ik snapte niet dat het een handwissel moest zijn dus daardoor lukte het niet :) Nogmaals bedankt!!!

Edit/ Ik heb even snel een paar screenshots gemaakt en nog een vraag: is het mogelijk om net als bij de overwegen links te plaatsen en in dit geval de links van de weg op het spoor te doen. Dus zodat als de tram aan komt rijden op een bepaalde afstand dat dan de poort open gaat en zodra de tram voor bij is, de poort weer dichtgaat. Net zoals de trein de overweg nadert en de bomen op een bepaalde afstand dichtgaan en na het passeren weer open gaan.
« Last Edit: Wednesday 06 August, 2014, 18:54:39 by bryanbs2212 »

*
Hogesnelheidstrein
7.550 posts
« Reply #43 on: Wednesday 06 August, 2014, 19:07:53 »
Aha, je het het al zover voor elkaar zie ik. 8)
Wat je edit betreft moet ik je teleurstellen, dat gaat niet lukken omdat er geen linken aanzitten en omdat het in feite om een handwissel gaat die je dus met de hand moet bedienen.
Zet je dat vinkje uit dan zou het autom. moeten gaan, mja dan zie je geen hek zoals je ondervonden hebt.
Voor een handig iemand is het wellicht te maken dat het kan, dat zou je in de topic bij Dutchrail moeten voorleggen of tankje daar mogelijk wat op weet. ;)
Ps, laat in je topic aldaar ff weten dat het opgelost is met eventueel een link erbij.

Edit/
Netjes, dat had je al gedaan.
Tip, als je op Re: Fictieve TramRoute Maasdijk van het desbetreffende bericht klikt, en een copy/paste doet, dan ga je er rechtstreeks naartoe en hoeven ze niet #41 op te zoeken, sommige gebruikers zijn nogal gemakzuchtig. :)
« Last Edit: Wednesday 06 August, 2014, 19:16:43 by trainsxp »

*
Hondekop
123 posts
« Reply #44 on: Wednesday 06 August, 2014, 19:32:08 »
Bedankt voor de tip. wist ik niet :D

*
Hondekop
123 posts
« Reply #45 on: Friday 08 August, 2014, 09:16:19 »
#Trainsxp: Tankje gaf aan dat hij niet wist hoe het met LUA script moest, jammer genoeg.  :(

#Jesitim: Sorry maar de tram van de link gaat het niet worden. Het heeft jammer genoeg geen mooie cabview.  :(

Alle links met klassieke/moderne trams/metro's zijn welkom. ;)

Edit/
Het grote station is zo goed als af. Compleet met looppaden met hekjes en slagbomen. Helaas kwam ik er bij één stuk spoor niet helemaal uit, maar daar heb ik een mooi oplossing voor gevonden al zeg ik het zelf. ;) ;) :D
« Last Edit: Friday 08 August, 2014, 13:02:34 by bryanbs2212 »

*
Hogesnelheidstrein
3.283 posts
« Reply #46 on: Saturday 09 August, 2014, 08:23:28 »
Laat de trams maar komen ;)

*
Hondekop
123 posts
« Reply #47 on: Saturday 09 August, 2014, 09:27:06 »
Als je nog iets leuks vindt kwa tram, kom maar op ;) ;) :D

*
Hogesnelheidstrein
1.151 posts
« Reply #48 on: Saturday 09 August, 2014, 10:09:06 »
Zo, je gaat als een speer! Je afbeeldingen spreken voor zichzelf. Het ziet er allemaal geweldig uit. Wat de tram links betreft, daar zal ik eens naar kijken. Maar je moet wel even geduld hebben. 

*
Hondekop
123 posts
« Reply #49 on: Saturday 09 August, 2014, 16:38:43 »
HHHEEELLLPPP!!! :( :( :( :o :o

Ik kan me route niet meer opstarten in de route editor. Andere routes lukken wel.
ik heb al clear cache gedaan en via steam alles laten nakijken. :(

Iemand enig idee??? Pleassee :( :(

*
Sprinter
Machinist bij NMBS
398 posts
« Reply #50 on: Saturday 09 August, 2014, 16:43:42 »
HHHEEELLLPPP!!! :( :( :( :o :o

Ik kan me route niet meer opstarten in de route editor. Andere routes lukken wel.
ik heb al clear cache gedaan en via steam alles laten nakijken. :(

Iemand enig idee??? Pleassee :( :(

Jeetje, komt er een foutmelding?

*
Hondekop
123 posts
« Reply #51 on: Saturday 09 August, 2014, 16:46:36 »
Als ik de route laad dan stopt dat balkje op een gegeven moment en dan sluit railworks af en staat er "Railworks.exe werkt niet meer. Er wordt naar een oplossing gezocht."

*
Sprinter
Machinist bij NMBS
398 posts
« Reply #52 on: Saturday 09 August, 2014, 16:48:09 »
Als ik de route laad dan stopt dat balkje op een gegeven moment en dan sluit railworks af en staat er "Railworks.exe werkt niet meer. Er wordt naar een oplossing gezocht."

Ai, dat is niet goed...
Heb het ook al gehad bij een freeware route, had geen idee waar het aan lag.
Gebruik de log anders eens, vind je in je railworks map

*
Hondekop
123 posts
« Reply #53 on: Saturday 09 August, 2014, 16:55:55 »
Ik ben daar niet zo in thuis dus mag ik vragen wat de log is en wat je precies moet doen??? :-[ :-[ :-[

*
Sprinter
Machinist bij NMBS
398 posts
« Reply #54 on: Saturday 09 August, 2014, 17:02:13 »
Ik ben daar niet zo in thuis dus mag ik vragen wat de log is en wat je precies moet doen??? :-[ :-[ :-[

In je Railworks map (C:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\RailWorks in mijn geval) is er een bestand genaamd logmate. Open dat. Daarna je spel opstarten en je route laden, logmate runt vanzelf in de achtergrond. wanneer het spel crasht zal logmate je uitleg kunnen geven, desnoods plaats je het hier in bijlage. Je kan de log opslaan via file.

*
Hondekop
123 posts
« Reply #55 on: Saturday 09 August, 2014, 17:07:37 »
Zal het proberen, Bedankt

EDIT/
Heb het gedaan en dit kwam eruit en heb ik opgeslagen:
« Last Edit: Saturday 09 August, 2014, 17:12:59 by bryanbs2212 »

*
Sprinter
Machinist bij NMBS
398 posts
« Reply #56 on: Saturday 09 August, 2014, 17:11:05 »
Zal het proberen, Bedankt

Indien er tegen deze avond nog geen oplossing is, kan je me contacteren op skype indien je dat hebt. Anders voeg je me maar toe op steam, dan proberen we samen een oplossing te vinden voor het probleem.
(Indien je dit wens, mag je een pm sturen of hier reageren. Dan stuur ik je de details.)

*
Hondekop
123 posts
« Reply #57 on: Saturday 09 August, 2014, 17:13:37 »

*
Sprinter
Machinist bij NMBS
398 posts
« Reply #58 on: Saturday 09 August, 2014, 17:18:24 »

Hmmm, ik zie wat content problemen. Ik weet niet of het daar aan zou kunnen liggen...
Al de rest zijn RunTimeErrors, daar wordt ik in iedere geval niet veel wijzer van...

Hij zegt missing blueprint in scenery\buildings\tram poles\pole1.xml en Rail vehicle "RScott\Addon\RailVehicles\Electric\Croydon Tram\Default\Engine\TramlinkTfLTrailer.xml" missing node "Wh03" en node Wh04

*
Hondekop
123 posts
« Reply #59 on: Saturday 09 August, 2014, 18:17:44 »
Jesitim is naar de route aan het kijken :(

EDIT/
De oplossing is gevonden. Het lag waarschijnlijk aan de treinen van een scenario. De werkzaamheden gaan weer door.
« Last Edit: Saturday 09 August, 2014, 18:49:19 by bryanbs2212 »