Fictieve route 't IJdammerland (voorheen Den Hampen - Kolfmeer)

**
Asset developer
Objectenbouwer
1.790 posts
Re: Fictieve route, Den Hampen - Kolfmeer
« Reply #60 on: Saturday 19 December, 2015, 21:19:23 »
Ja is echt een mooie route geworden , en je kunt er mooie scenario's voor maken die niet snel vervelen.

**
Route creator
voorheen jes-r
182 posts
« Reply #61 on: Sunday 20 December, 2015, 16:18:45 »
Hey,

Thanks weer voor de reacties en screentjes  :D

@Jordi: Dit probleem heb ik ook gehad bij het maken van de scenario's. Ik kan alleen niet doorgronden waardoor dit nu veroorzaakt wordt. Het scenario even verwijderen en opnieuw beginnen heeft bij mij het probleem opgelost. Waarschijnlijk krijg je dan wel een vage rijweg via de wissels in het verlengde van spoor 3), maar die kun je dan fixen met een destination marker en een Go via opdracht zoals je al zei. Bij mij lukte dit ook niet in een keer, maar na een herstart wilde hij ineens wel meewerken. Ik heb het idee dat dit komt doordat TS gewoon retarded is. Mocht het zo zijn dat iemand wel weet waardoor dit komt, en ik dus retarded ben met het aanleggen van spoor dan hoor ik het graag  ;D. Laat maar even weten of het je nog gelukt is ;).

Op dit moment ben ik bezig met een Versie 1.1 waarin wat foutjes gefixt zijn, dit is er al gedaan:

- Spelfouten stationsnaamborden gefixt
- Bugsein bij Den Hampen - Zuid gefixt (scenario [7] Extra pendel voor de marinedagen)
- Enkele borden naar rechterkant van de baan gezet
- Enkele seinen naar rechts/ pijlbord toegevoegd
- Enkele fout geplaatste sceneryobjecten verwijderd
- Overweg tussen Kolfmeer en Kolfmeer - Noord: spoorbomen op huiste hoogte gebracht
- Op enkele plaatsen grondtexture vervangen i.v.m. hinderlijke grassprieten
- Vreemde rijwegen bij in/ uitrijden van Kolfmeer in enkele scenario's gefixt
- Missende 'Bord Afzetting ' bijgevoegd
- AKI tussen Kolfmeer - Noord en Koversveld uit PVR gehaald
- Wisselstellers op Kolfmeer goed gelegd

Mochten er nog meer dingen zijn, laat het dan vooral weten want dan kan ik dat nog meenemen. Ik wil het werk aan dit traject een dezer dagen gaan afronden en aan versie 2 gaan beginnen, met de lijn naar Hollandse Hoek en Vaalem.

Groetjes Jesr

**
TreinPunt.NL Vriend
De trein!!
1.721 posts
« Reply #62 on: Sunday 20 December, 2015, 16:54:55 »
Top dat je de foutjes fixt voordat je aan versie twee gaat werken. ;)
Volg me op mijn Twitch Kanaal en abonneer je op mijn YouTube kanaal!

**
Route creator
7.053 posts
« Reply #63 on: Sunday 20 December, 2015, 17:24:07 »
@Jordi: Dit probleem heb ik ook gehad bij het maken van de scenario's. ............ Mocht het zo zijn dat iemand wel weet waardoor dit komt, en ik dus retarded ben met het aanleggen van spoor dan hoor ik het graag.
<~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~>
Mochten er nog meer dingen zijn, laat het dan vooral weten want dan kan ik dat nog meenemen. Ik wil het werk aan dit traject een dezer dagen gaan afronden .........

Hoogstwaarschijnlijk ligt het hieraan (zie plaatjes) omdat een personentrein er moeite mee heeft om over een rangeerspoor te rijden en gaat in dit geval rechtdoor, en daarom zal het afbuigende spoor hoofdspoor (geel) moeten worden.
Nja, en dat is bij de meeste wissels zo dat er een ander type spoor is gebruikt, zeker omdat je anders een te wijde boog kreeg. ;D
Zo is geel hoofdspoor, rood = vracht, bruin zoals te zien rangeer enz.
M.a.w. om dat allemaal goed te krijgen heb je nog wat te fixen over de gehele route genomen. ;)

Oja ik neem aan dat je weet hoe dit (makkelijk) te verhelpen is?

Groeten trainsxp

Scenario maker
127 posts
« Reply #64 on: Sunday 20 December, 2015, 17:24:39 »
Top dat je de foutjes fixt voordat je aan versie twee gaat werken. ;)

Oke bedankt Jesr dat je er nog even hebt naar gekeken en dat het dus klopt dat de wissel niet mee wilde werken naar links  ;D
Ik zal dan het scenario opnieuw gaan maken en kijken of dit inderdaad hierdoor wordt opgelost.

Veel succes gewenst met het bouwen van de fantastische route!  ;)

**
Route creator
voorheen jes-r
182 posts
« Reply #65 on: Sunday 20 December, 2015, 22:41:19 »
Hey,

@trainsxp: Thanks! Ik denk dat dat inderdaad het probleem was. Die verschillende soorten had ik inderdaad gebruikt om krappere wissels te kunnen leggen. Heb net Kolfmeer onder handen genomen:

En bij een snelle test kreeg ik inderdaad direct het gewenste resultaat :P Hopen dat het hiermee uit de wereld is. Mocht je er dus niet uitkomen @Jordi, wacht dan even tot V1.1 er is ;).

Het minder hardnekkige probleem met vertrekken van spoor 2 in noorderlijke richting, of van spoor 3 in zuidelijke richting waarbij een omweg uitgestippeld wordt over de wissels bestaat nog wel, maar die is simpel te verhelpen met een marker.

Verder is in Kolfmeer - Noord spoor 2 het perron gefixt, want die was in tweeën gebroken en daardoor stapten slechts op een helft van het perron mensen in. Dus ook langere treinen kunnen daar weer probleemloos terecht.

Verder zijn ten zuiden van de splitsing bij Kolfmeer, in de aftakking naar Hollandse Hoek - Vaalem snelheidsborden geplaatst.

Groetjes Jesr

**
Route creator
7.053 posts
« Reply #66 on: Sunday 20 December, 2015, 23:42:49 »
Juist ja, zo hoort het te wezen. :)
En zo moet de rest ook wezen t/m Hampen, mja dat gaat goed komen.
Succes verder, en mocht er onverhoopt nog wat gevonden worden dan meld ik me weer. ;)

**
Route creator
voorheen jes-r
182 posts
« Reply #67 on: Saturday 26 December, 2015, 21:24:33 »
Hey,

Ik heb alle feedback en mijn eigen punten verwerkt, en ben klaar met versie 1.1. Deze heb ik net geüpload. Ik zal het in eerste instantie wel fout gedaan hebben, maar is het nog mogelijk om in de downloadsectie een 'category' voor de route aan te maken waar de files bij elkaar staan? Totdat de download approved is staat de download ook onderaan dit bericht. Veel plezier met de route!  :D

Ik ga nu verder met versie 2.0. Mochten er nog dingen zijn die moeten worden aangepast dan zal ik dit in deze versie meenemen. Veel plezier met de route tot nu toe ;).

Groeten Jes-r

Scenario maker
127 posts
« Reply #68 on: Saturday 26 December, 2015, 23:26:54 »
Hey,

Ik heb alle feedback en mijn eigen punten verwerkt, en ben klaar met versie 1.1. Deze heb ik net geüpload. Ik zal het in eerste instantie wel fout gedaan hebben, maar is het nog mogelijk om in de downloadsectie een 'category' voor de route aan te maken waar de files bij elkaar staan? Totdat de download approved is staat de download ook onderaan dit bericht. Veel plezier met de route!  :D

Ik ga nu verder met versie 2.0. Mochten er nog dingen zijn die moeten worden aangepast dan zal ik dit in deze versie meenemen. Veel plezier met de route tot nu toe ;).

Groeten Jes-r

Bedankt voor de verbeterde versie!  :)

Ik heb net even een scenario gemaakt van Kolfmeer naar Den Hampen, en nu wilt de wissel gelukkig wel zonder problemen werken  :D

40 posts
« Reply #69 on: Sunday 27 December, 2015, 06:24:49 »
mooi meteen weer effe downloaden en installeren :)

**
Asset developer
Objectenbouwer
1.790 posts
« Reply #70 on: Sunday 27 December, 2015, 08:34:57 »
Heb de scenario : GTW Wasstraat gereden , tenminste dat was de bedoeling...
Maar ik blijf stil staan bij de eerste rode sein , TAB werkt niet ... hoelang is de bedoeling dat je stil staat want met 5 min heb je al aardig vertraging en dat is normaal bij de spoorwegen maar toch vraag ik het even  ;)

Ook bij de Extra dienst marinedagen blijf ik stil staan bij een rood sein voor Den Hampen Zuid , ook al is de 2x Pan V?
allang bij Den Hampen.Ook hier werkt de TAB niet.

Train Simulator streamer/youtuber.
114 posts
« Reply #71 on: Sunday 27 December, 2015, 08:59:59 »
Maar ik blijf stil staan bij de eerste rode sein , TAB werkt niet

Ook ctrl + tab geprobeerd?
Volg mij op:
Twitch: http://bit.ly/BastreinfanTwitch (ieder weekend probeer ik live te zijn!)
YouTube: http://bit.ly/BastreinfanYT
Twitter: http://bit.ly/BastreinfanTwitter

**
Asset developer
Objectenbouwer
1.790 posts
« Reply #72 on: Sunday 27 December, 2015, 09:10:48 »
Okay probleem gevonden denk ik , de Euroscout die bij Portal Km ri Tnz stond ( Rechts op de screen )had groen terwijl die pas veel later vertrok.
Vandaar dat ik geen groen kreeg , de Euroscout verwijdert en ik heb groen .... dus iets klopt daar niet mee.
« Last Edit: Sunday 27 December, 2015, 09:32:14 by GertNNRoute »

**
Route creator
voorheen jes-r
182 posts
« Reply #73 on: Sunday 27 December, 2015, 11:59:50 »
Hey,

@Jordi: Mooi dat het nu wel lukt! Dan is het werk niet voor niets geweest. Ben benieuwd naar je scenario  :P

@ Gert: Haha nou breek me de bek niet open over die vertragingen.. :D Ik heb net beide scenario's getest, maar ik kom deze problemen helaas niet tegen  >:(. Het probleem met het sein van de GTW op die plek is nieuw voor mij. De enige oorzaak die ik mij voor kan stellen is dat beide treinen waarschijnlijk dezelfde priority hebben, en daarom random een trein voorang krijgt? Maar ik kan dat helaas niet testen.. Je zou namelijk gewoon door moeten mogen rijden.

Veilig sein voor de GTW

Het sein wat op rood blijft staan bij Den Hampen - Zuid bij het scenario met de DDAR zou met de update naar V1.1 juist verholpen moeten zijn. Ik heb hier simpelweg het sein even opnieuw geplaatst, en daarna werkte hij bij mij goed.

Bij aankomst even wachten

En dan geel sein

Als er meer mensen zijn die bij deze scenario's in V1.1 (dus van 26-12) problemen ervaren, of wellicht een oplossing hebben laat het dan s.v.p. even weten!!

Groetjes Jes-r

**
Asset developer
Objectenbouwer
1.790 posts
« Reply #74 on: Sunday 27 December, 2015, 12:44:27 »
Heel apart dan Jes-r , ik blijf gewoon lang op rood wachten  bij die 2 scenario's .En tab/ctrl-tab werkt niet.
Blijkbaar heb ik daar dus alleen maar last van.

Blijft een mooie route , su6 met je uitbreiding/update..

**
Route creator
7.053 posts
« Reply #75 on: Wednesday 30 December, 2015, 22:02:06 »
Jes-r,
Als ik vragen mag; je heb in je route een paar scenarios zitten met een "riding start" waaronder het scenario [6] met die wasstraat.
Nou heb ik dat eens bekeken in de editor en ben in mijn route eens met een standaard scenario aan het prutsen geweest om dat te realiseren.
Maar wat ik ook doe het treinstel krijgt geen "riding start" al heb ik het zo aangevinkt zoals het in jou betreffende scenario is gedaan.
Kortom vergeet ik een bepaalde handeling of zo, oftewel is het aanvinken van de optie "riding start" alleen niet voldoende? :-\

**
TreinPunt.NL Vriend
De trein!!
1.721 posts
« Reply #76 on: Wednesday 30 December, 2015, 22:46:29 »
Rolling Start bedoel je, Trainsxp? Het is een stuk rotzooi van de bovenste plank als je het niet kent. :p

Anyway, je moet de status van je trein eerst opslaan. Als je scenario klaar is (en alleen dan!), breng je trein in de juiste staat. Snelheid, headlights, dat soort zaken. Wil je dat de trein start met 100 km/h, ga dan 100 km/h. De rolling start slaat alle statussen van hendels etc. op. Dus sla je op met throttle op 100 dan start je op 100%. Zet je de rem op emergency, dan maak je meteen een noodrem.

Druk als je op de juiste snelheid en status bent op CTRL + F2. Dan vraagt het spel of je de rolling start wilt opslaan, druk op ja. Als je nu terug gaat naar het scenario, heb je een rolling start.

Let wel op: Rolling start slaat de huidige status van het scenario op. Maak je daarna wijzigingen dan moet je je rolling start opnieuw doen. Wil je wijzigingen doen nadat je een rolling start hebt gemaakt, zet rolling start dan uit, speel het scenario door op de play knop te drukken, verlaat de route, druk op replay, en ga dan weer naar de editor. Maak je wijzigingen en doe je verder niks aan je rolling start, dan blijft het scenario in de status zoals het was... Erg onhandig. ::)
« Last Edit: Thursday 31 December, 2015, 01:38:49 by Koplopermau »

**
Asset developer
Objectenbouwer
1.790 posts
« Reply #77 on: Wednesday 30 December, 2015, 22:55:38 »
Euh , wat je zegt ... rotzooi van de bovenste/eerste plank !
Zou toch allemaal ''zoals vele zaken'' veel makkelijker gemaakt kunnen worden.

Ik dacht dus ook aanvinken en rolling start , simpel en ... nee dus.
Bedankt voor je uitleg  ;)

**
Route creator
7.053 posts
« Reply #78 on: Wednesday 30 December, 2015, 23:20:24 »
Koploper,
Tsja ik zocht schijnbaar verkeerd met de opgave "scenario riding start" in google want dan gaf geen oplossing vandaar mijn vraag.
Maar had nu eens gezocht op scenario rolling start en ja hoor dat verliep beter kwa resultaten. ;)
En dat resulteerde ook in de oplossing van de Ctrl + F2 als je de behaalde snelheid enz. hebt bereikt. ;)
Afijn bedankt voor de uitgebreide uitleg! :P
~~~~~~~~~~~~~
Gert,
Ja dat dacht ik in 1e instantie ook, het aanvinken moet voldoende zijn, dat blijkt dus van niet ..... ;)

Edit/
Nu weet ik ook meteen waarom er eens scenarios meegeleverd  zijn die een error gaven met een "rolling start", dat was dus vanwege het nadien wijzigen van zo'n bewust scenario. :-X
Als je dan het zg. StartingSave.bin bestand verwijderde was de error over, nja je moet het achteraf maar weten dat het daar aan lag.
« Last Edit: Thursday 31 December, 2015, 00:02:43 by trainsxp »

**
TreinPunt.NL Vriend
De trein!!
1.721 posts
« Reply #79 on: Thursday 31 December, 2015, 01:49:11 »
Ik dacht het eerst ook. Had vol trots een rollings start geproduceerd, alleen kwamen de frustraties toen ik het scenario wilde editen. Er gebeurde helemaal NADA. Al mijn wijzigingen gingen telkens verloren. Dat wil zeggen, als ik op play drukte, was mijn scenario nog in oude staat, maar in de editor was het normaal zoals het hoorde. Het was zeer frustrerend. Heb er uiteindelijk een ticket naar DTG aan gewaagd en die hebben mij de omslachtige werkwijze uitgelegd.

Quote from: DoveTail Games
To resave a rolling start, you must disable the feature to clear the old save, then re-enable and save the new start.
Dit klinkt heel gemakkelijk, maar wat ze daarbij niet uitleggen is dus dat je een rolling start überhaupt niet kan aanpassen. Ook een nieuwe rolling start maken binnen de oude doet niks. ;)

Dus, alles bij elkaar, weer een ervaring rijker. En dit was tevens het probleem in het mDDM scenario in Fictiva v1.0: Ik had het scenario aangepast maar niet de rolling start. Dit gaf dus problemen. ::)

**
Route creator
7.053 posts
« Reply #80 on: Thursday 31 December, 2015, 10:29:59 »
Ja, achteraf bekeken is dit 1 jaar terug HIER ook al eens ter sprake geweest. :-X
Maar het komt er iig op neer mocht je zo'n scenario gemaakt hebben en later een verandering wilt maken je beter het StartingSave.bin en StartingSave.bin.MD5 bestand kunt verwijderen uit de scenario map.
En dan na de wijziging ff een nieuwe rolling start maken. :)

**
TreinPunt.NL Vriend
De trein!!
1.721 posts
« Reply #81 on: Thursday 31 December, 2015, 13:22:38 »
Dat geklooi met bestanden ben ik nooit zo dol op. Gewoon Rolling Start uitzetten, opnieuw laden, en klaar. Makkelijk zat. :)

3.139 posts
« Reply #82 on: Monday 04 January, 2016, 21:20:16 »
Hier is het voorjaar al begonnen 8)

**
Route creator
voorheen jes-r
182 posts
« Reply #83 on: Tuesday 05 January, 2016, 19:49:23 »
Hey,

Sorry voor de late reactie, maar mooi dat het nu gelukt is met die rolling start! Ik heb dat scenario ook drie keer overnieuw gemaakt voordat ik de truc doorhad ..  :-X

Mooie lenteshots John! De mensen in Den Hampen zullen zich rotgeschrokken zijn met al die drukte daar op het station :P

Ik ben ondertussen weer lekker aan het bouwen. Na de lente, hier wat zomerse shots:

Vanuit Kolfmeer gaan we naar het zuidwesten en komen we via een bos (nog niet tevreden) in de duinen terecht

En na een paar kilometer door de duinen, komen we terecht in  het nog in aanbouw zijnde IJduinen. Een klein rustig dorpje wat zomers opleeft door toeristen..

Verder was ik hier lekker aan het bouwen, en kreeg ik nog een cadeautje van TS. Hij heeft op een 'baseboard' te Kolfmeer alle bovenleidingsobjecten verwijderd. Komt iemand dit bekend voor, heb ik iets fout gedaan?

Zwevende BVL  >:(

Groetjes Jes-r

Train Simulator streamer/youtuber.
114 posts
« Reply #84 on: Tuesday 05 January, 2016, 19:55:38 »
 :o Ik kan mijn ogen niet geloven! Ga zo door met de route!

mat54 en mat64 fan in hart en nieren!
131 posts
« Reply #85 on: Thursday 07 January, 2016, 00:10:04 »
Echt een ge-wel-di-ge route!
Ik kijk ook zeer zeker uit naar meer :)
Ga vooral zo door!

Net even over de route gereden, en dit is echt klassewerk!

**
Route creator
voorheen jes-r
182 posts
« Reply #86 on: Sunday 24 January, 2016, 22:26:57 »
Hey

Bedankt! Intussen weer wat verder gebouwd aan de route. Na IJduinen komt station Nijverwijk. Het station is nu aardig af, nu komt de scenery tussen IJduinen en Nijverwijk aan de beurt. Hier weer wat plaatjes:

Hier zie je rechts de spoorlijn uit Kolfmeer/ IJduinen. Links loopt de stamlijn naar het industriegebied. Ik ben op zoek naar een soort hoogovens, of iets wat er op lijkt. Heeft iemand tips welke Assets ik hiervoor kan gebruiken?

Start emplacement(je) Nijverwijk

Westkant station Nijverwijk

Oostkant

En een ongelijkvloerse kruizing met de Rijksweg

Hierna duikt de lijn straks zelf ook een tunnel in (IJdams Zeekanaal) om in Hollandse Hoek weer boven de grond te komen. Daar komt een aardig groot station en een veerhaven voor ferries naar Engeland. Maargoed, eerst de scenery afmaken  :-X.

Groetjes Jes-r

**
Asset developer
Objectenbouwer
1.790 posts
« Reply #87 on: Sunday 24 January, 2016, 23:43:49 »
Ben blij om te zien dat je nog bezig bent met de route..... ben benieuwd.
Su6 and have fun.

28 posts
« Reply #88 on: Monday 25 January, 2016, 15:22:36 »
ik heb en ide en soort van bad bentheim makken met de om wissel spooren
ik bouw aan route haarlem en ijmuiden

(lid) MSTS/RW team
1.048 posts
« Reply #89 on: Saturday 30 January, 2016, 16:13:22 »
Ja, achteraf bekeken is dit 1 jaar terug HIER ook al eens ter sprake geweest. :-X
Ja dat klopt! Ik had ooit eens voor Utrecht - Tiel een scenario met rijdende start gemaakt. Op een andere PC bleek dit niet te werken! Na verwijdering van de StartingSave.bin bestanden was het scenario weer te gebruiken. Is volgens mij: Niet uitwisselbaar Ook in 2016 versie werkt het niet correct!
« Last Edit: Saturday 30 January, 2016, 16:16:15 by treintje »

Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het altijd windstil,
maar op onze website of facebook 'waait' het altijd!