[WIP] FictCity V0.1

*
Stoomlocomotief
2D Graphic Designer
35 posts
FictCity V0.1
« on: Wednesday 04 May, 2016, 18:40:22 »

Hi allemaal,
Ik zal me even snel voorstellen. Ik ben Martijn van de Laar. 16 jaar en naast het spelen van Train Simulator doe ik aan het designen van website's, advertentie's en banners + Logo's. Een Graphic Designer ;)! Nu even doorgaan naar waar dit topic echt voor bedoeld is.

Ik zal zeker niet de eerste zijn, maar ik ben bezig met het maken van een Fictieve Route. Omdat ik nog niet echt een originele naam heb voor de route heet het FictCity. Weet jij een leuke naam voor de route laat het achter in de comments :)! Het is op een Nederlands gebaseerde manier gebouwd! Ik ben al begonnen met het bouwen van de route en ik hoop dat ik vele tips van jullie kan ontvangen tijdens het maken!

Uitleg van de Stations
Station 1: Driessens Centrum.
Een station met 2 baans spoor. Hier begint/eindigt de route in V1.
Het station heeft een moderne overkapping met een parkeerplaats en een fietsenstalling. NS deelt mee aan een gezondere leefomgeving en een gezond leven en bied daarom ook de OV fiets aan.

Screenshots:
Station Driessens Centrum: Album op Imgur: imgur.com/a/wb2Sd

Tips die worden toegevoegd:
bryan2004: Bouw eerst even een flink stuk door en post dan pas updates. Anders wek je verkeerde indruk bij mensen...

Aan de omgeving moet nog worden gedaan, bedankt alvast en ik houd jullie up-to-date!
Martijn
« Last Edit: Tuesday 17 May, 2016, 15:23:55 by Martijnvdlaar »

*
Hogesnelheidstrein
Waarom ook niet
1.590 posts
Re: FictCity V0.1
« Reply #1 on: Wednesday 04 May, 2016, 19:22:39 »
Bouw eerst even een flink stuk door en post dan pas updates. Anders wek je verkeerde indruk bij mensen...

*
Stoomlocomotief
2D Graphic Designer
35 posts
Re: FictCity V0.1
« Reply #2 on: Wednesday 04 May, 2016, 19:44:07 »
Bedankt voor de tip :)!

*
Hondekop
101 posts
Re: FictCity V0.1
« Reply #3 on: Wednesday 04 May, 2016, 19:49:35 »
Sirieus?!?! Bij jou ook al
Maar goed veel succes met het bouwen van je route!
Beginnend route bouwer

*
Hogesnelheidstrein
Waarom ook niet
1.590 posts
Re: FictCity V0.1
« Reply #4 on: Wednesday 04 May, 2016, 20:23:55 »
Sirieus?!?! Bij jou ook al
Maar goed veel succes met het bouwen van je route!

Als je er niet tegen kunt moet je gewoon niks bouwen en of posten :-X

Bedankt voor de tip :)!

Maar wat er nu ligt ziet er zeer netjes uit  8)

*
Stoomlocomotief
2D Graphic Designer
35 posts
Re: FictCity V0.1
« Reply #5 on: Wednesday 04 May, 2016, 20:47:01 »
Bedankt voor de tip :)!

Maar wat er nu ligt ziet er zeer netjes uit  8)
[/quote]

Bedankt. Ik maak eerst de hele route en dan pas de bovenleidingen.
Best ingewikkeld die dingen ;p!

*
Sprinter
267 posts
Re: FictCity V0.1
« Reply #6 on: Wednesday 04 May, 2016, 20:53:12 »
en nu maar hopen dat rustig bouw , dat je later laat afweten of stopt dat mensen heer geen valse hoop geef
gr peter  ;)

*
Stoomlocomotief
2D Graphic Designer
35 posts
Re: FictCity V0.1
« Reply #7 on: Wednesday 04 May, 2016, 21:06:34 »
en nu maar hopen dat rustig bouw , dat je later laat afweten of stopt dat mensen heer geen valse hoop geef
gr peter  ;)

Misschien mag hij alleen gereden worden door een GTW of Wadloper ;)!

*
Sprinter
267 posts
Re: FictCity V0.1
« Reply #8 on: Wednesday 04 May, 2016, 21:18:24 »
dat maak niet als leuke route is en mooi liefs lang stukje gr peter  :D

*
Sprinter
Bouwer van de route Noord-Oost Nederland
317 posts
Re: FictCity V0.1
« Reply #9 on: Wednesday 04 May, 2016, 21:19:19 »
Bedankt voor de tip :)!

Maar wat er nu ligt ziet er zeer netjes uit  8)

Bedankt. Ik maak eerst de hele route en dan pas de bovenleidingen.
Best ingewikkeld die dingen ;p!
[/quote]

Haha seinen zijn anders ook een vak apart :p

*
Stoomlocomotief
2D Graphic Designer
35 posts
Re: FictCity V0.1
« Reply #10 on: Wednesday 04 May, 2016, 23:26:25 »
Bedankt voor de tip :)!

Maar wat er nu ligt ziet er zeer netjes uit  8)

Bedankt. Ik maak eerst de hele route en dan pas de bovenleidingen.
Best ingewikkeld die dingen ;p!

Haha seinen zijn anders ook een vak apart :p
[/quote]

Zeker gelijk in ;)!

**
TreinPunt.NL Vriend
Hogesnelheidstrein
De trein!!
1.767 posts
Re: FictCity V0.1
« Reply #11 on: Thursday 05 May, 2016, 01:24:39 »
Je idee is leuk, maar een route bouwen is veel meer werk dan alleen een station plaatsen en hier en daar wat scenery. Feitelijk heb je nog niets. ;)

Je FictCity plaatje is wel heel mooi, maar daar is alles mee gezegd. Probeer zoals hierboven gezegd eerst een paar kilometer te bouwen aan sporen en scenery voordat je gaat posten. Dat klinkt veel, maar voor een beetje route heb je toch al snel enkele kilometers nodig aan spoor en scenery voordat je een behoorlijk stukje kan rijden.

Beschouw mijn bericht ook niet als een poging je route de grond in te boren. Het bouwen van een route vergt alleen veel meer werk dan veel mensen denken. Het is een ongelooflijk werk om alles netjes neer te zetten en te maken, en Fictiva is daar een goed voorbeeld van. Vaak neemt een bepaald stuk of traject veel meer tijd in beslag dan ik denk. Ga eerst rustig bouwen voordat je een topic opent. ;)
Volg me op mijn Twitch Kanaal en abonneer je op mijn YouTube kanaal!

*
Stoomlocomotief
2D Graphic Designer
35 posts
Re: FictCity V0.1
« Reply #12 on: Thursday 05 May, 2016, 01:27:52 »
Kvind het jammer dat ik meerdere fictieve routes hier op het forum,
heb gezien, maar door bepaalde reactie's van mensen ermee gestopt zijn.

Kijk het is leuk om eerst een 10 kilometer spoor aan te leggen, maar dan ben je al bezig.
Je kan het ook positief zien en is kijken hoe iemand het vanaf het begin doet... En @Koplopermau
ik zie je reactie totaal niet als negatief hoor of van de rest. Alleen iedereen bouwt op een eigen manier,
en dit is de manier hoe ik bouw. Snap je?

Offline Jur
Intercity
915 posts
Re: FictCity V0.1
« Reply #13 on: Thursday 05 May, 2016, 14:30:00 »
Ik snap de reactie van koplopermau en zo denk ik er ook over. De laatste tijd komen er zo veel fictieve route's met misschien nog maar 3 sporen aangelegd op het forum en dat begint irritant te worden. Ook komen er steeds meer route's bij wie er gewoon weg niet uit zien en mensen zoals koplopermau geven daar tips op zoals bouw eerst een flink stuk, gebruik andere scenery of spoor en laat dan pas wat zien voordat er weer een onzinnig topic komt waar dus negatief op gereageerd wordt, want naar mijn mening vraag je daar dan ook om. Of het moet er al zo mooi uit zien ;)

En vaak worden die tips niet eens opgepakt, beetje jammer ;) Ook in de route's wie wel succes hebben zitten fouten, zo ook in mijn route (oost NL). Maar daar leer je alleen maar van en die tips kun je weer delen met anderen..... Ik heb ook zat kritiek gekregen en heb geprobeerd om er wat mee te doen ;)

NSVirm

*
Stoomlocomotief
2D Graphic Designer
35 posts
Re: FictCity V0.1
« Reply #14 on: Thursday 05 May, 2016, 19:57:13 »
[TE LANG VOOR QUOUTE]

NSVirm

Ik vind de reactie van Koplopermau zeker niet negatief. En ik snap het wat jullie bedoelen ;)! Daarom ben ik nu ook eerst alles zo veel mogelijk aan het aanleggen. Alleen lukt het nog niet helemaal...

Vraagje dus:
Op een een of andere manier ben ik het maken van een wissel verleerd. Heeft iemand hier ooit een topic over gemaakt of is er een video van?

*
Hogesnelheidstrein
Waarom ook niet
1.590 posts
Re: FictCity V0.1
« Reply #15 on: Thursday 05 May, 2016, 20:48:58 »
Ik maak er nu wel ff video van. Binnen 15 minuten staat hier een link ;D

*
Sprinter
Bouwer van de route Noord-Oost Nederland
317 posts
Re: FictCity V0.1
« Reply #16 on: Thursday 05 May, 2016, 20:50:39 »
Beste,

Op youtube is ook veel te vinden, bijvoorbeeld:
https://www.youtube.com/watch?v=LF6DDeagk7Q&list=PLc0tSG1qrcPAkOLwWMeaYiyR7P2F9B38U

Mvg Rommy

Offline Jur
Intercity
915 posts
Re: FictCity V0.1
« Reply #17 on: Thursday 05 May, 2016, 21:17:46 »
Hoe die kerel het in het filmpje aan het einde uitlegt is hilarisch.

"Are you fucking impressed, woohoo"

NSVirm

*
Hogesnelheidstrein
Waarom ook niet
1.590 posts
Re: FictCity V0.1
« Reply #18 on: Thursday 05 May, 2016, 21:27:58 »

*
Stoomlocomotief
2D Graphic Designer
35 posts
Re: FictCity V0.1
« Reply #19 on: Thursday 05 May, 2016, 22:02:57 »

*
Hogesnelheidstrein
Waarom ook niet
1.590 posts
Re: FictCity V0.1
« Reply #20 on: Friday 06 May, 2016, 09:45:48 »
Graag gedaan ;)

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
Re: FictCity V0.1
« Reply #21 on: Friday 06 May, 2016, 16:35:01 »
bryan2004,
Je vergeet in het filmpje bij het maken van de 1e overloopwissel om het spoor even door te knippen op de las en te hechten vanwege die wisseltong waar de rails doorloopt en in principe ook bij de uitleg hoort. ;D
Dat word zelfs bij payware routes waar mogelijk nog wel eens bij enkele wissels over het hoofd gezien, wat bv. bij je 2e uitleg met die kruising nu eenmaal niet kan.
« Last Edit: Friday 06 May, 2016, 16:48:55 by trainsxp »
   
Groeten trainsxp

*
Hogesnelheidstrein
Waarom ook niet
1.590 posts
Re: FictCity V0.1
« Reply #22 on: Friday 06 May, 2016, 20:51:39 »
bryan2004,
Je vergeet in het filmpje bij het maken van de 1e overloopwissel om het spoor even door te knippen op de las en te hechten vanwege die wisseltong waar de rails doorloopt en in principe ook bij de uitleg hoort. ;D
Dat word zelfs bij payware routes waar mogelijk nog wel eens bij enkele wissels over het hoofd gezien, wat bv. bij je 2e uitleg met die kruising nu eenmaal niet kan.

Had ik bewust gedaan. Ik had er weinig tijd :P

*
Stoomlocomotief
2D Graphic Designer
35 posts
Re: FictCity V0.1
« Reply #23 on: Saturday 07 May, 2016, 15:54:53 »
In de stream van @Rubku_NL gisteren zijn screens vrijgegeven ;)!
Ik post hier pas nieuwe screens als ik het 2e station met scenery etc. ook af heb!

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
Re: FictCity V0.1
« Reply #24 on: Saturday 07 May, 2016, 18:33:48 »
Het verband tussen de stream van @Rubku_NL en deze route waarbij screens zijn vrijgegeven snap ik niet helemaal.
Maar wat is er mis met screens plaatsen als ze dan toch al vrijgegeven zijn?

*
Hondekop
Rene uit de vroegere msts scene!
193 posts
Re: FictCity V0.1
« Reply #25 on: Sunday 08 May, 2016, 01:34:16 »
@trainsxp : "hij zal wel te weinig tijd hebben gehad voor het maken van nieuwe screens!"  :P

*
Stoomlocomotief
2D Graphic Designer
35 posts
Re: FictCity V0.1
« Reply #26 on: Wednesday 11 May, 2016, 17:03:19 »
Het verband tussen de stream van @Rubku_NL en deze route waarbij screens zijn vrijgegeven snap ik niet helemaal.
Maar wat is er mis met screens plaatsen als ze dan toch al vrijgegeven zijn?

Omdat dat maar een kleine vordering was ;)! Ik ben op dit moment nog druk,
met school bezig. Ik zal zo snel mogelijk nieuwe screens plaatsen wanneer dat is gebeurd!

*
Stoomlocomotief
2D Graphic Designer
35 posts
Re: FictCity V0.1
« Reply #27 on: Saturday 14 May, 2016, 19:16:04 »
UPDATE 14-5-16
Ik ben dit weekend weer gaan beginnen met het bouwen.
Aan het eind van de Maandag komen er nieuwe screens.
Ik beloof dan niet dat het al zo gevorderd is dat er een 2e station al klaar is.
Wel verzeker ik dat er dan al een deel van de route ligt.

*
Hogesnelheidstrein
(lid) MSTS/RW team
1.032 posts
Re: FictCity V0.1
« Reply #28 on: Saturday 14 May, 2016, 19:25:48 »
Wat jij aan het doen bent weet ik niet maar zoals het aan gegeven wordt wil men  toch eerst wat screens zien
en dit heb je tot op heden hier nog niet gedaan.
ben bang dat dit weer een route wordt die nooit uitkomt, dus voor dat je hier wat meld laat eens wat screens zien.
Of anders wacht tot dat je wat verder bent gevorderd met je route voor dat je hiet melding van maakt.

Ik vindt het leuk om scenario's te spelen.
Kijk ook eens hier
Facebook

*
Stoomlocomotief
2D Graphic Designer
35 posts
Re: FictCity V0.1
« Reply #29 on: Saturday 14 May, 2016, 19:43:25 »
Wat jij aan het doen bent weet ik niet maar zoals het aan gegeven wordt wil men  toch eerst wat screens zien
en dit heb je tot op heden hier nog niet gedaan.
ben bang dat dit weer een route wordt die nooit uitkomt, dus voor dat je hier wat meld laat eens wat screens zien.
Of anders wacht tot dat je wat verder bent gevorderd met je route voor dat je hiet melding van maakt.

Als je even een paar berichten terug leest dan was deze reactie niet nodig ;)
Ik geef alleen ff een update dat er weer gebouwd gaat worden.