[REL] Durch’s Moseltal

TreinPunt.NL Administrator
6.260 posts
Durch’s Moseltal
« on: Friday 12 January, 2018, 12:09:41 »
Van de week is er een grote (gratis) update uitgekomen voor de Moezel Vallei add-on. Ik heb hem zelf nog niet kunnen testen, maar de eerste geluiden zijn erg positief. De update is gemaakt door Rail Designs a.k.a. Matthias J. Een greep uit de wijzigingen:

- Enorme reductie van het RAM geheugen als gevolg van aanpassingen in de textures;
- Toevoeging van de HQ-tracks uit de in 2018 verschenen add-on "Freiburg-Basel"
- Volledig nieuwe signalering bij Koblenz;
- Toevoeging van realistische ontspoorinrichtingen ("Gleissperren");
- Aanpassing van de bovenleiding naar realistisch voorbeeld met zogeheten "Schutzstrecke;
- Verbeterde en aangepaste signalering over de gehele route;
- Verbeterde signalering bij tussensignalen ("Zwischensignal") met "Kennlichtfunktion".
- echte signalisatie bij Zsig. en Asig. op een rij-manier (Kennlichtfunktion)
- Verschillende objecten zijn aangepast, o.a. de bewegwijzering en een aantal industriële objecten;
- Ra 12 signalering toegevoegd;
- Wintertextures toegevoegd voor de scenery langs het spoor;
- Toevoeging van Lorenz techniek;
- De haven van Trier is volledig gerenoveerd;
- Aanpassingen aan de vegetatie;
- Aanpassingen aan de verlichting;
- Originele bedrijfslogo's toegevoegd aan containers, vrachtwagens en winkels;
- Nog veel meer!

De update wordt niet gesupport door Aerosoft, dus mocht je de update downloaden en installeren en ergens tegen aanlopen, stel je vragen dan in dit (of een nieuw) topic.

Downloaden kan hier: https://www.treinpunt.nl/forum/downloads/?sa=details;lid=7521

Benieuwd naar de ervaring van anderen!
"De moeilijkheid is niet om geld te verdienen, maar om het te verdienen met iets wat de moeite waard is om je leven aan te wijden."

19 posts
Re: Durch’s Moseltal
« Reply #1 on: Saturday 13 January, 2018, 20:22:48 »
Ik heb zelf deze route ook en vind het een gave route. Nou heb ik een vraag. Als je deze route niet via treinpunt, maar via Train Simulator hebt gekocht, werkt hij dan ook?

Alvast bedank,    Tijs Trimbos

Trains are best!
88 posts
« Reply #2 on: Saturday 13 January, 2018, 20:24:30 »
Volgensmij werkt het voor alle versies, maar dit kan ik niet met 100% zekerheid zeggen omdat ik deze route niet heb :-X

**
Asset developer
Objectenbouwer
1.789 posts
« Reply #3 on: Saturday 13 January, 2018, 21:10:23 »
Ja dat maakt helemaal niets uit , het gaat erom dat je de route hebt ...
Als je die hebt en je installeert de ''update'' zoals het hoort , dan werkt hij gewoon.

83 posts
« Reply #4 on: Sunday 14 January, 2018, 16:08:28 »
bedankt voor de tip. De route is erg mooi geworden. het wachtwoord staat in de readme

912 posts
« Reply #5 on: Sunday 14 January, 2018, 16:20:35 »
2018 verschenen add-on "Freiburg-Basel waar kan ik die kopen of er iets over lezen?

640 posts
« Reply #6 on: Sunday 14 January, 2018, 16:36:32 »
Is nog niet verschenen.(WIP)
Zie het forum van onze Oosterburen( rail-sim.de)

vr.gr
Ruud

**
TreinPunt.NL Vriend
194 posts
« Reply #7 on: Saturday 17 March, 2018, 11:49:09 »
Er is weer een update verschenen.V 1.3 reloaded is nu te downloaden.Echt een aanrader, de route wordt er (nog) veel mooier op!
De link: https://www.railsimulator.net/wsif/index.php/Entry/926-Durch-s-Moseltal-Reloaded-v1-3-von-Rail-Designs/

TreinPunt.NL Administrator
1.471 posts
« Reply #8 on: Sunday 25 March, 2018, 15:16:07 »
Versie 1.4 is inmiddels ook beschikbaar. Te vinden op TreinPunt: klik hier. ;)
Heb je een vraag over een download? Stuur me een PM! :)
Kijk ook eens in mijn album op http://steamcommunity.com/profiles/76561198011562087/screenshots/. ;)

351 posts
« Reply #9 on: Monday 26 March, 2018, 11:46:33 »
Dit is inderdaad een mooie route (mede door de verkanting-vind ik) en ik zou graag de update installeren, heb ook de scenario's al elders opgeslagen, maar ik kom er nog niet helemaal uit, hoe je de update goed installeert. Ik heb nl. de route aangeschaft via steam en volgens de readme moet ik de route verwijderen en weer opnieuw installeren (en daarna de update). In het Duits: via steam den Haken unter DLC einmal raus und wieder rein machen. Nou kan ik de route wel verwijderen (dat kan iedereen), maar waar vind ik de route dan weer terug, om hem weer opnieuw te installeren?
Ik hoop, dat iemand een tip heeft, want waarschijnlijk zie ik gewoon iets over het hoofd. Alvast bedankt.

640 posts
« Reply #10 on: Monday 26 March, 2018, 12:04:13 »
haakje weer in het vakje zetten en dan weer ie vanzelf weer geinstalleerd.
Er van uitgaande dat je de route bij Steam ook hebt gekocht.
vr.gr
Ruud

351 posts
« Reply #11 on: Monday 26 March, 2018, 15:12:40 »
Dankjewel, Ruud. Inmiddels heb ik ontdekt, dat de geïnstalleerde route te vinden is in de steammap en als je dan het vinkje weghaalt verschijnt er "uninstalled" en zet je het vinkje na een paar seconden weer terug dan wordt de route vanzelf weer opnieuw geïnstalleerd. Tot zover gaat alles goed. Maar dan komt het installeren van de update. Dat is een 7z file. Om die te openen heb ik winzip geïnstalleerd, maar als ik de update wil openen, wordt er een wachtwoord gevraagd. Volgens Reind staat dat wachtwoord in de readme, maar - het zal wel aan mij liggen - die kan ik niet vinden. Kan je me daar nog even verder mee helpen?

TreinPunt.NL Moderator
Scenario bouwer, lua scripter en veel meer
682 posts
« Reply #12 on: Monday 26 March, 2018, 15:14:39 »
Die staat er zeker wel in.
Ergens onderaan in vrij kleine letters.

351 posts
« Reply #13 on: Monday 26 March, 2018, 15:17:05 »
Ja, sorry, net ontdekt. Kleine letters onderin. Vandaar over het hoofd gezien. Dank, Remko, je was me net te snel af. Ik ga het verder proberen.

351 posts
« Reply #14 on: Monday 26 March, 2018, 22:31:12 »
Alle installaties gelukt en inmiddels een deel van de route gereden, van Koblenz naar Cochem. Erg mooi, vooral de heldere verlichting van de nieuwe lichtsignalen. Een route met aanbeveling! Dank voor de hulp.