Des Hollands v1.0

TreinPunt.NL Moderator
Routenbouwer
166 posts
Des Hollands v1.0
« on: Thursday 22 June, 2017, 21:56:55 »
Toen ik op de verjaardag van mijn opa was, zag ik in de kast een plakboek liggen. Omdat mijn ouders druk in gesprek waren met mijn ooms en tantes en opa en oma, had ik zelf niet zo veel te doen. Nieuwsgierig trok ik het fotoboek uit de kast en liep er mee naar de bank in de woonkamer. Ik legde het boek neer en ging er eens goed voor zitten. Ik sloeg het boek open en begon langzaam te bladeren door de foto’s van mijn opa. Opa had vroeger als een van de eerste een kleuren camera, maar wat is er een groot verschil met nu.
Rustig blader ik verder en zie ik foto’s van Domerdingen voorbij komen. Ik zie plaatsen waar ik nog vaak kom en er is bijna niks veranderd. Ik zie dat er foto’s van De Romer bij zitten, langs die molen fiets ik regelmatig. Helaas werd ik geroepen om taart te komen eten. Ik kon niet wachten om verder te bladeren tussen deze leuke foto’s.

Gelukkig had ik niet een heel groot stuk en kon ik snel weer terug naar het mooie fotoboek. Dor de wind, waren er een aantal bladzijdes omgewaaid en viel mijn oog op een foto van de spoorbrug bij De Romer. Wat een mooie plek is dat toch om naar treinen te kijken. Vroeger toen ik klein was heb ik dat ook vaak met opa gedaan. Dan gingen we op de fiets als het mooi weer was. Rustig  en terug denkend aan al die herinneringen staar ik naar de foto.

Ik hoor opeens mij ouders opstaan in de keuken. Ik maak het fotoboek voorzichtig dicht en leg het terug in de kast. Ik zeg opa en oma gedag en loop naar de auto. We gaan morgen met de rondvaartboot varen over de Ginkel. We zullen in de boot stappen bij De Romer. Met andere woorden, ik ga morgen onder deze brug door varen.
Thuis ga ik gelijk de accu van mijn camera opladen. Ik wil de kans niet missen om morgen ook een paar foto’s van treinen te maken, zodat ik die aan opa kan laten zien. Ik denk dat hij dat ook heel erg leuk vind.

De volgende ochtend ben ik niet te houden. Ik heb ontzettend veel zin om terug te gaan naar de zelfde plaats als waar opa de foto’s gemaakt heeft. Ik leg snel mijn tweede accu nog in de oplader zodat deze na het ontbijt ook vol is.
Eindelijk we gaan. Ik pak mijn camera en reserve accu en neem deze mee de auto in. Het zonnetje schijnt dus dat ziet er allemaal er mooi uit.  Het rijden naar Domberdingen duurde naar mijn gevoel veel te lang. Op het moment dat ik uitstapte hoorde ik de bellen van de spoorbomen. Ik rende langs de molen om te kijken of ik nog een mooi plaatje kon maken. Niet de ideale plaats, maar ach. In ieder geval staat de IC naar Duitsland ook op de foto.

Het is bijna tijd om aan boort van de boot te gaan. Ik heb er wel zin in. Benieuwd waar we allemaal heen gaan varen en wat we te zien krijgen. De tocht begint al goed, we gaan als eerste onder de ophaal brug door. Als we hier onder door zijn hoor ik achter mij dat de spoorbomen al weer dicht gaan. Wat zal er aan komen vroeg ik mezelf af. Wat een bof. Een Arriva GTW van de Wienerline. Deze zal wel naar de werkplaats in Swaliehoek gaan denk ik. Want deze rijd hier normaal niet in de omgeving.

Na een paar uur te hebben gevaren, komen we weer in zicht van De Romer. Het begint inmiddels ook al weer langzaam te schemeren. We blijven wat eten in het restaurantje bij de molen. Als we klaar zijn willen papa en mama nog even een kopje koffie na drinken. Ik besluit om naar de spoorweg overgang te lopen om een paar verschillende foto’s te kunnen maken.

De dag zit er weer bijna op, dus het wordt tijd om weer naar huis te gaan. Onderweg bekijk ik al mijn foto’s nog is, wat zijn ze mooi gelukt. Ik ga met deze foto’s zeker een keertje naar opa toe.

Als je nieuwsgierig bent geworden naar de rest van de route, dan kun je deze downloaden hier op het forum. Ik wens iedereen die het gaat downloaden ontzettend veel plezier. Lees de handleiding goed door, ik heb mijn best gedaan om alle informatie hierin te verwerken. Als er vragen zijn kunnen deze altijd gesteld worden, ook screenshots en scenario’s kunnen gedeeld worden. Het lijkt mij ontzettend leuk om jullie scenario’s en screenshots te bekijken. Tot slot, laten we allemaal met een positieve instelling de mooie zomer voor ons tegemoet gaan. Stay positive!

De route is hier te downloaden.

TreinPunt.NL Administrator
6.260 posts
Re: Des Hollands v1.0
« Reply #1 on: Thursday 22 June, 2017, 22:10:00 »
Mooi verhaal, Owin ;D
Dank voor al je tijd en energie die je in deze route hebt gestopt. Zal hem zeker downloaden! :)
"De moeilijkheid is niet om geld te verdienen, maar om het te verdienen met iets wat de moeite waard is om je leven aan te wijden."

**
Route creator
Krammerdijks Deltaland
400 posts
« Reply #2 on: Friday 23 June, 2017, 00:53:47 »
Heb er net al even opgereden; het is een mooie route geworden  ;D Lekker veel scenario's meegeleverd ook  ;)

**
Route creator
voorheen jes-r
182 posts
« Reply #3 on: Friday 23 June, 2017, 07:54:48 »
Hele mooie route geworden, en leuk aangekleed met dat verhaal! Bedankt voor het delen  :) !!

Let's drive some trains!
706 posts
« Reply #4 on: Friday 23 June, 2017, 09:34:58 »
Het is zeker een mooie route en vooral het verhaal erbij echt toppie.
Er zal vast veel plezier worden beleefd aan het grote scenario pack wat erbij zit  ;D
Treinpunt Administrator
De downloads worden bekeken en behandeld door het team. Bij afkeuring altijd een PB.
Vragen over downloads? Stuur het team een PB!

Te vinden op Twitch (Za/Zo, 19:30u).
Meer informatie op http://www.robjansen.info

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #5 on: Friday 23 June, 2017, 09:49:35 »
Zo zie je maar weer het kan ook op deze manier. 8)
Dus zonder er ruchtbaarheid aan te geven is er een fraaie route neergezet in de download sectie.
Oftewel een route hoeft niet perse met veel bombarie aangekondigd te worden die er in veel gevallen nooit komt, en als je er als gebruiker wat van zegt heb je kans tegen een waarschuwing cq ban aan te lopen. :-X

(zo ik ook ooit eens een ws, de route moet na een jaar of wat nog steeds komen maar dat terzijde)

Ps Owin, zal eens naar de CTA's kijken. ;)

Groeten trainsxp

(lid) MSTS/RW team
1.048 posts
« Reply #6 on: Friday 23 June, 2017, 13:37:30 »
Goede wijn behoeft geen krans maar toch: Goed gedaan Owin  :)
« Last Edit: Friday 23 June, 2017, 14:06:09 by treintje »

Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het altijd windstil,
maar op onze website of facebook 'waait' het altijd!

**
TreinPunt.NL Vriend
(lid) MSTS/RW team
950 posts
« Reply #7 on: Friday 23 June, 2017, 18:03:25 »
Zeer mooi gedaan vooral het verhaal Owin.
Ik vindt het leuk om scenario's te spelen.
Kijk ook eens hier
Facebook

Spoorweg Nostalgist - Virtueel Modelbouwer
371 posts
« Reply #8 on: Friday 23 June, 2017, 21:01:09 »
Owin,
Je verhaal verteld het gevoel dat ik kreeg toen ik met een 2200 over je route aan het zwerven was.

Uniek!

Dank je wel!!
Forumlid Treinpunt.nl / Lid MSTS - RW team / Lid (in ruste) SWZ.

148 posts
« Reply #9 on: Saturday 24 June, 2017, 15:08:52 »
Een mooi en vooral herkenbaar verhaal zoals we naar dingen kunnen kijken.
De route is erg mooi en goed van detail.
Bedankt!!  :) ;)
« Last Edit: Sunday 25 June, 2017, 16:16:40 by MartijnWoud »

(lid) MSTS/RW team
1.048 posts
« Reply #10 on: Saturday 24 June, 2017, 17:58:54 »
Owin, je hebt een hoop mensen blij gemaakt  ;D ;D

TreinPunt.NL Moderator
Routenbouwer
166 posts
« Reply #11 on: Saturday 24 June, 2017, 18:25:48 »
Dankjewel allemaal voor deze ontzettend leuke berichtjes! Ik vins het erg fijn dat andere mensen er zo van genieten. Echt heel leuk!!

Aspirant Machinist bij NS
23 posts
« Reply #12 on: Sunday 25 June, 2017, 20:01:42 »
Mooi verhaal en inderdaad een prachtige route!
Goede combinatie van stad, dorp, natuur en een mooi aantal goede scenario's!

Bedankt voor de moeite!

197 posts
« Reply #13 on: Monday 26 June, 2017, 22:45:48 »
Mooie route!
Bedankt voor het beschikbaar stellen van deze route  :)

66 posts
« Reply #14 on: Thursday 29 June, 2017, 00:11:55 »
Dit is echt een super leuke route om te rijden! Ook de scenario's zijn erg leuk en afwisselend om te doen. Er is volop overige treinen actie en omgevingsdingen. Ook de haven erg leuk! Met deze route zal je veel rijplezier hebben en geen spijt hebben als je deze download.  ;) Ga zo door met deze route!

237 posts
« Reply #15 on: Thursday 29 June, 2017, 20:11:41 »
Mooie route! Alleen ik mis hier een brug.. Kan m niet vinden...

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #16 on: Thursday 29 June, 2017, 21:48:07 »
Die hoef je niet te vinden. ;)
Je hebt gewoonweg niet alles geïnstalleerd staan wat in de readme staat vermeld. :-X

237 posts
« Reply #17 on: Thursday 29 June, 2017, 22:03:12 »
Je hebt gewoonweg niet alles geïnstalleerd staan wat in de readme staat vermeld. :-X

Heb alles nagekeken....

66 posts
« Reply #18 on: Thursday 29 June, 2017, 23:00:46 »
Heb alles nagekeken....
Geeft RW tools geen missende dingen?
« Last Edit: Thursday 29 June, 2017, 23:50:03 by MartijnWoud »

TreinPunt.NL Moderator
Routenbouwer
166 posts
« Reply #19 on: Thursday 29 June, 2017, 23:28:12 »
Deze brug is van GertNN dus ik neem aan dat hij ook in zijn pakket zit op de site van Chris. Even dat pakket updaten misschien ;)

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #20 on: Thursday 29 June, 2017, 23:44:26 »
Ja Owin, heb ff gekeken en het is idd van GM .....(Gert Meering)
Mja zoals vaker zien gebruikers een download link staan van in dit geval Gert Meering en denken sommigen Hmm dat heb ik al dus klaar, maar staan er niet bij stil om het eens te updaten. :(
Zo ook bij de pakketten van Frison en ChisTrains waar dit ook van toepassing kan zijn.

TreinPunt.NL Moderator
Routenbouwer
166 posts
« Reply #21 on: Friday 14 July, 2017, 22:59:02 »
De tijd staat niet stil en niet alleen Prorail is druk aan het werk om nieuwe sporen aan te leggen, ook bij rijkswaterstaat hebben ze het druk.

Even een kleine update, er ligt 12,5 km nieuw spoor met 2 stations. Veldorp en Effelt. Beide een sprinterstation.

Ik ga drie weken op vakantie dus een reactie kan wat langer duren. Ik ben benieuwd of er al scenario's in de maak zijn voor de route :) Dan zie ik ze na mijn vakantie vast in de downloads staan.

Ik wens alle andere ook een ontzettend fijne vakantie!
« Last Edit: Saturday 15 July, 2017, 12:26:59 by Owin »

Scenario maker
127 posts
« Reply #22 on: Monday 17 July, 2017, 13:56:57 »
Nieuw scenario:

Vandaag rijdt je een Extra trein naar Swaliehoek ivm een Festivalsweekend. Veel speelplezier!  8)

Link naar de download: hier :)
« Last Edit: Monday 17 July, 2017, 19:34:26 by MartijnWoud »

**
Route creator
Bouwer Noordoost Nederland
511 posts
« Reply #23 on: Monday 17 July, 2017, 20:07:42 »
De tijd staat niet stil en niet alleen Prorail is druk aan het werk om nieuwe sporen aan te leggen, ook bij rijkswaterstaat hebben ze het druk.

Even een kleine update, er ligt 12,5 km nieuw spoor met 2 stations. Veldorp en Effelt. Beide een sprinterstation.

Ik ga drie weken op vakantie dus een reactie kan wat langer duren. Ik ben benieuwd of er al scenario's in de maak zijn voor de route :) Dan zie ik ze na mijn vakantie vast in de downloads staan.

Ik wens alle andere ook een ontzettend fijne vakantie!

Hoe in hemelsnaam heb je dat gefikst met die pijl, dat 70 km/h en dat kruis.
Geweldig!! :D

Sjef61 (maker LUA scripts en assets) lid MSTS/RW
213 posts
« Reply #24 on: Thursday 27 July, 2017, 03:16:02 »
De matrix borden en meer zijn hier te downloaden
Download

Sjef61
« Last Edit: Thursday 27 July, 2017, 03:19:24 by Kabouterflop »
Het is een van de mooiste vergoedingen van het leven, dat niemand oprecht een ander kan helpen zonder zichzelf te helpen.

Ralph Waldo Emmerson

**
Route creator
Bouwer Noordoost Nederland
511 posts
« Reply #25 on: Friday 28 July, 2017, 16:56:00 »
De matrix borden en meer zijn hier te downloaden
Download

Sjef61

Briljant!!

6.260 posts
« Reply #26 on: Sunday 30 July, 2017, 16:37:03 »
Vandaag eindelijk weer eens tijd gehad voor het maken van scenario's. In de weer geweest met twee scenario's voor deze route. In deel 1 stel je een trein samen die benodigd is voor de werkzaamheden van komend weekend. Kortom, een rangeerscenario. In deel 2 rijd je deze trein van de haven naar Domberdingen, waarbij een aantal "specials" niet zijn uit te sluiten.

Deel 1 http://forum.treinpunt.nl/index.php?action=downloads;sa=details;lid=7324
Deel 2 http://forum.treinpunt.nl/index.php?action=downloads;sa=details;lid=7326

Veel plezier!

**
TreinPunt.NL Vriend
594 posts
« Reply #27 on: Wednesday 02 August, 2017, 06:53:27 »
Heb de route ook eens geïnstalleerd. Zeer mooi gedaan!. Complimenten Owin en bedankt voor het delen.  :D

« Reply #28 on: Saturday 26 August, 2017, 14:20:19 »
Zie ik dit nou goed die WOP tracks in 3D?   :o Verder ziet het er prachtig uit!  8)

The virtual trainspotter.
64 posts
« Reply #29 on: Saturday 26 August, 2017, 17:10:46 »
Weet niet of je het al weet, maar Rubku_nl (moderator op Treinpunt) heeft tijdens zijn livestream vandaag jouw route per ongeluk verwijderd. Je kunt het stukje terugzien op zijn Twitch kanaal :P

Verder; ziet er zeer leuk uit! Zal hem installeren zodra ik mijn nieuwe computer krijg.
Fijne dag,

R-Road