De Zeeuwselijn - De Zuid-west Nederland Route

*
Stoomlocomotief
27 posts
Re: De Zeeuwselijn - De Zuid-west Nederland Route
« Reply #2970 on: Sunday 24 December, 2017, 16:42:13 »
Een mooie route!
ik heb alleen 1 probleem, namelijk dat als je net uit Roosendaal vertrekt naar Breda dan krijg ik halverwege de bocht krijg ik de melding out of memory. Ik heb een i7 3770 met 8Gm en een Geforce gtx970 4gb. Dat zou genoeg moeten zijn toch? Volgens RW_Tools heb ik geen missende onderdelen. Wie kan mij helpen?

groeten,

Gerard

**
TreinPunt.NL Vriend
Hogesnelheidstrein
1.304 posts
« Reply #2971 on: Sunday 24 December, 2017, 17:04:10 »
@Rik

je zou even in je instellingen moeten kijken en de " Scenery Density " op 100% moeten zetten anders zie je niet alle objecten.

@gmjx

speel je de route via scenario ? , zo ja start dan even je game opnieuw op voor je een nieuw scenario speelt.
anders kropt TS van alles op in het geheugen en zal je game vrijwel altijd " out of memory " gaan als je van de ene route naar de andere route gaat.

route zelf gebruikt max 2,2gb aan ram dus dat laat nog genoeg over. als je zelf te veel treinen op een bepaald punt laat samen komen zal je ook out of memory gaan.

toon je waardeering met een donatie ! ( vrijblijvend ! ) : http://nl.dreamordonate.com/dromen/ts2016-zw-nl

*
Stoomlocomotief
27 posts
« Reply #2972 on: Monday 25 December, 2017, 16:05:45 »
@leonhearth; dank je voor je antwoord. Hoewel ik er niet blij van wordt  :-\, maar dan heb ik in ieder geval duidelijkheid en hoef ik niet verder te zoeken.

*
Stoomlocomotief
2 posts
« Reply #2973 on: Tuesday 26 December, 2017, 16:52:11 »
@Rik

je zou even in je instellingen moeten kijken en de " Scenery Density " op 100% moeten zetten anders zie je niet alle objecten.

Heel erg bedankt, alles is nu helemaal mooi te zien!!

*
Stoomlocomotief
4 posts
« Reply #2974 on: Wednesday 27 December, 2017, 21:56:20 »
Wat blijft de Zeeuwse lijn toch een heerlijke route.
Maar helaas kwam ik nog wat punten tegen:
-Wissel 295A/B bij de Kragge is een wissel voor max. 80 kmh, echter TS ziet dit als een wissel 40 (eerst krijg je nl. geel-4 en daarna groen-knipper).
-Op de overweg bij P-sein 606 (?) tussen Roosendaal en Etten-Leur had ik bijna een aanrijding met een wegvoertuig, de ronde witte borden net voor deze overweg geven ook geen kilometrering aan.
-De aansluiting naar Etten-Leur industrie is al heel wat jaartjes weg gesaneerd.
-Net na de kruising met de HSL en voor de fly-over staat een gele driehoek op z'n kop, linkerspoor staat deze op '13', rechts op '12', '12' lijkt mij juist. Dit gezien komende uit Roosendaal onderweg richting Breda.
-Daarnaast liep ik tegen het probleem aan dat als ik vanuit Roosendaal naar Breda spoor 3 wil via de fly-over dat na de fly-over alle seinen gewoon groen tonen en alles 80 aangeeft, ondanks dat de eerste wissel slechts 40 is (hier komt men pas op de wissel zelf achter).

*
Hogesnelheidstrein
1.026 posts
« Reply #2975 on: Thursday 28 December, 2017, 14:49:30 »
Mogelijk is het al aangepast in de nieuwe versie, voortgang daarvan kun je hier vinden: KLIK

*
Stoomlocomotief
6 posts
« Reply #2976 on: Saturday 30 December, 2017, 15:31:09 »
Beste mensen,

Ik voor het eerst een quick drive scenario gemaakt. Dit heb ik gedaan voor de ZWN route. Als hij elders moet staan dan zal ik hem verplaatsen. Deze eerste poging is voor het traject Vlissingen - Dordrecht. Indien er passenger en intercity treinen beschikbaar zijn op uw pc voor deze route, dan zullen deze te zien moeten zijn.

Zelf ben ik niet 100% tevreden. Als iemand weet of onderstaande mogelijk is in een QD, dan hoor ik dat heel graag:
1) AI treinen openen deuren als ze langs een perron stoppen
2) De tijd dat AI treinen aan een perron blijven staan verlengen
3) AI treinen beginnen eerder te rijden waardoor ze de speler met een hogere snelheid passeren

In ieder geval veel plezier met dit QD scenario!

Groeten,

Daniel

Edit 31 dec: bedankt voor de hulp. Inmiddels via downloads geupload.
« Last Edit: Sunday 31 December, 2017, 16:07:33 by danbaz, Reason: Bestand verwijderd, graag uploaden via de downloadsectie met handleiding. Het downloadteam zal hem dan nakijken en eventueel goedkeuren. »

TreinPunt.NL Moderator
Intercity
Scenario bouwer, lua scripter en veel meer
784 posts
« Reply #2977 on: Saturday 30 December, 2017, 15:34:59 »
Scenario's kunnen in het juiste topic in de download sectie geupload worden.
Na goedkeuring door een download manager zal deze dan voor iedereen beschikbaar zijn.
Vermoedelijk zal dit, of in ieder geval het bestand, door een admin verwijderd gaan worden.

*
Hondekop
gepensioneerde leerling
123 posts
« Reply #2978 on: Sunday 25 February, 2018, 21:20:25 »
goedenavond,
Ik heb een probleem met textures op het station Dordrecht. (zie foto) Die textures zitten normaal in de bijgeleverde assets onder provider Eds\NS_objects\scenery\buildings\nl_plate.bin & nl_plate.GeoPcDx .
in de nl_plate.GeoPcDx file wordt verwezen naar de  texture : crop_concrete-021.TgPcDx, maar die ontbreekt in de texture folder. Is hier een oplossing voor? Dank.
« Last Edit: Sunday 25 February, 2018, 21:25:04 by dhaluc »

*
Hogesnelheidstrein
8.027 posts
« Reply #2979 on: Sunday 25 February, 2018, 23:01:28 »
Dat is simpel, gewoon even de Assets map van 't Gooi Centraal er opnieuw opzetten, daar zit dat bestand in wat je mist.

Groeten trainsxp

*
Hondekop
gepensioneerde leerling
123 posts
« Reply #2980 on: Sunday 25 February, 2018, 23:30:01 »
ok bedankt trainsxp

*
Sprinter
231 posts
« Reply #2981 on: Monday 26 February, 2018, 16:26:42 »
Dat zijn trappen van Frison, maar om de één of andere reden zitten ze niet meer in het scenery pakket van hem. Ik heb namelijk hetzelfde probleem en ook nog wat missende bankjes, nu had ik gelukkig nog een assets back-up waaruit ik deze mapjes kom kopiëren. Hiermee was het probleem opgelost. (de tip van trainsxp werkte bij mij niet)

*
Hogesnelheidstrein
8.027 posts
« Reply #2982 on: Monday 26 February, 2018, 16:39:40 »
Dat zijn trappen van Frison, ................. (de tip van trainsxp werkte bij mij niet)

Nee, als het trappen van Frison zijn zal dat niet werken met crop_concrete-021.TgPcDx waar dhaluc om vroeg. ;)

*
Hogesnelheidstrein
2.357 posts
« Reply #2983 on: Monday 26 February, 2018, 17:33:07 »
Dat zijn trappen van Frison, ................. (de tip van trainsxp werkte bij mij niet)

Nee, als het trappen van Frison zijn zal dat niet werken met crop_concrete-021.TgPcDx waar dhaluc om vroeg. ;)

Ik weet van niks, het zijn wel mijn roltrappen maar niet het dak, dat komt elders vandaan ;)

*
Sprinter
231 posts
« Reply #2984 on: Monday 26 February, 2018, 19:01:16 »
Hoi Frison, het was niet bedoelt om jou de zwarte Piet toe te spelen maar zoals ik al schreef had ik hetzelfde, miste ook nog de trappen op Dordrecht-zuid. Nadat ik dus die mapjes uit de back-up geplaatst had was het weer compleet. In het verleden verwijderde ik wel alle oude bestanden via het configuratiescherm alvorens ik de nieuwe updates te installeren. Of daar dan iets fout is gegaan, geen idee. Heb voor de zekerheid eerst alles er weer afgehaald en vervolgens opnieuw geïnstalleerd, nu staat de map "trappen" er wel automatisch in, dus zal er in het verleden wel iets fout zijn gegaan met installeren. Hopelijk zijn bij dhaluc door opnieuw installeren de assets weer wel compleet

*
Hondekop
gepensioneerde leerling
123 posts
« Reply #2985 on: Tuesday 27 February, 2018, 20:56:49 »
ja alles is nu compleet. Dat was de enige texture die ik miste. Hij zat gewoon  niet in het setje. De tip van Trainsxp werkte en alles is nu ok. B.t.w; het is een zeer mooie route.

**
TreinPunt.NL Vriend
Hogesnelheidstrein
1.304 posts
« Reply #2986 on: Thursday 01 March, 2018, 11:58:45 »
@Dhaluc

mooi om te zien dat het gelukt is , veel plezier met de route !

en Thx trainsxp voor je antwoord naar Dhaluc !

*
Blokkendoos
69 posts
« Reply #2987 on: Sunday 27 May, 2018, 15:13:29 »
Beste mensen,
Omdat deze vraag nog over versie 1.8 gaat post ik hem hier.
Ik mis in Essen de perrons. Ik kan ze nergens vinden en met de zoekfunctie heb ik ook geen geluk tot dusver. Wie kan mij helpen?

Gr.
Martijn

*
Hogesnelheidstrein
8.027 posts
« Reply #2988 on: Monday 28 May, 2018, 09:19:39 »
Nou martijnzz1987, zullen we dat zoeken van jou maar met een korreltje zout nemen? ;)
Want als ik hier bij TP op "perron essen" zoek is de 2e hit raak, de 1e is van jou.
Afijn lees vanaf HIER

*
Blokkendoos
69 posts
« Reply #2989 on: Monday 28 May, 2018, 15:12:59 »
Ahum ahum, dat is me nog niet eerder overkomen  ???

Bedankt!

*
Stoomlocomotief
34 posts
« Reply #2990 on: Sunday 03 June, 2018, 17:25:13 »
Pas op!
Vraag van ikemand, die de Route niet te zien krijgt.

Ik heb de handleiding gedownload.
De Route geïnstalleerd met het meegeleverde RSW bestand (utilities gebruikt).
Weet helaas niet wat ik met de map Assets moet doen, misschien gewoon in Railworks zetten (en niet per ongeluk een nieuwe map Assets creëren, heb ik ooit al eens gedaan :-[)
Weet ook niet wat ik met de map scenario's moet doen.

Ik heb het idee, dat ik iets heel simpels vergeet te doen.

Vriendelijke groet Wim

*
Hogesnelheidstrein
(lid) MSTS/RW team
1.032 posts
« Reply #2991 on: Sunday 03 June, 2018, 17:48:21 »
Wat dacht je gewoon de scenario's installeren de meesten zij RWP bestanden kun je met Utilities installeren,
dan zie jij de route ook in je spel.
Ik vindt het leuk om scenario's te spelen.
Kijk ook eens hier
Facebook

*
Stoomlocomotief
34 posts
« Reply #2992 on: Sunday 03 June, 2018, 19:19:58 »
Ik zie nog geen rwp"s
Ik zie Assets
Zuid west 1.8a
Zuid west 1.8
Open ik Zuid West 1.8 zie ik de map content. Daarin zie ik de map Routes. Nog steeds geen rwp.

Moet ik nu content in de map Railworks kopiëren (schuiven) en dan laten overschrijven? Geen idee.
Wel fijn dat je reageert. (Ik heb net Zwolle Roosendaal achter de rug en dat ging prima. Ook dat opzoeken van die talloze assets.
groeten Wim

**
TreinPunt.NL Vriend
Hogesnelheidstrein
1.304 posts
« Reply #2993 on: Sunday 03 June, 2018, 19:52:47 »
heej maerklinist

het makkelijkst is om in de game map te kijken en gelijke map namen te zoeken,
maar de asset map moet in de railworks map geplaatst worden.  anders maak je een map assets aan in de assets map.
bestanden hoeven niet overschreven worden , dit betekend dat je deze bestanden al hebt.

rwp's zijn in feite gewoon rar of zip bestanden in een Trainsim jasje, deze kun je ook gewoon uitpakken met winzip of winrar.
maar in de Assets maps gaan losse objecten
en in de content map zitten de routes.  en de scenario's zitten in de map van de route zelf.
deze hebben geen namen maar codes , dit kan wel verwarrend zijn. maar gewoon goedkijken naar de namen in de mappen.
en als het een keer lukt lukt het de 2de keer vast ook wel.

in de handleiding staat ook een stukje " Installatie "
hier staat ook beschreven wat je met de asset map aanmoet.

"kopieer de “ Asset “ map en deze plak je ook weer in je Railworks folder,"

hoop dat je er nu wel uit komt.

*
Stoomlocomotief
34 posts
« Reply #2994 on: Monday 04 June, 2018, 12:46:18 »
Met de map assets moet ik wel wat kunnen beginnen, maar de rest is mij niet duidelijk.
Ik denk dat het handiger is als ik je per mail kan bereiken. (Ik weet dat dat bij rail-sim.de makkelijk kan).
Dan kan ik ook prints meesturen hoe het er bij mij uitziet.
groeten Wim

*
Hogesnelheidstrein
Waarom ook niet
1.590 posts
« Reply #2995 on: Monday 04 June, 2018, 17:04:13 »
Met de map assets moet ik wel wat kunnen beginnen, maar de rest is mij niet duidelijk.
Ik denk dat het handiger is als ik je per mail kan bereiken. (Ik weet dat dat bij rail-sim.de makkelijk kan).
Dan kan ik ook prints meesturen hoe het er bij mij uitziet.
groeten Wim

https://www.youtube.com/watch?v=R4hhkG6VeDA  ;)

*
Stoomlocomotief
34 posts
« Reply #2996 on: Monday 04 June, 2018, 19:39:28 »
Voor de zekerheid (bedankt voor het filmpje!).
Na de download 5 mappen 1 Handleiding (geprint en gelezen), 2 Route, 3 Assets, 4 scenario's 5 Content.
Route (Makkelijk, dat was een rwp bestand) geïnstallerd met Utilities.
Moet ik nu Assent en Content gewoon verslepen naar de grote Railworks map?
Wordt er dan gevraagd naar samenvoegen (als ik me dat vaag herinner) en dat toestaan?
En hoe behandel ik de map scenario"'s?

vriendelijke groet Wim

*
Hogesnelheidstrein
1.026 posts
« Reply #2997 on: Monday 04 June, 2018, 19:53:17 »
ja dat samenvoegen moet inderdaad, want die Assets en Content map bestaan natuurlijk al in die Railworks map. Daar staan alle routes en content die je al bezit opgeslagen.  ;)

*
Stoomlocomotief
34 posts
« Reply #2998 on: Tuesday 05 June, 2018, 16:17:30 »
Ik ben op dit ogenblik te druk met werken Muziek arrangeren. Zodra ik weer tijd heb ga ik verder. Ik meld wel of het gelukt is (of niet).
groeten Wim

*
Stoomlocomotief
34 posts
« Reply #2999 on: Thursday 07 June, 2018, 11:36:00 »
Sorry, reactie komt later. Bij poging Assets en Contect te backuppen is het fout gegaan. Content verdwenen! Gelukkig had ik nog een oudere backup. Terug gezet en ga die eerst aanvullen! Ik denk dat het nu berder moet lukken. De rwp's van de scenario's heb ik ook gevonden.
Nogmaals dank voor de hulp.
Wim