De Zeeuwselijn - De Zuid-west Nederland Route

*
Hogesnelheidstrein
(lid) MSTS/RW team
1.032 posts
Re: De Zeeuwselijn - De Zuid-west Nederland Route
« Reply #2370 on: Saturday 19 November, 2016, 21:36:18 »
Ook dit is hier al regelmatig vermeld wat dacht je van ChrisTrains NS Station & Scenery Objecten
en zal je even 2 screens geven hoe jij de route kunt controleren
hou er rekening mee dat het programma geen AP files kan lezen dus zal hij deze
altijd als missende bestanden weer geven.
als hij het gecontroleerd heeft geeft hij je de adres waar de missende bestand moet staan in je directory.
Ik vindt het leuk om scenario's te spelen.
Kijk ook eens hier
Facebook

*
Stoomlocomotief
Martin
37 posts
« Reply #2371 on: Saturday 19 November, 2016, 23:12:09 »
Dank je Cleo ik had een verouderde versie van ChrisTrains NS Station & Scenery Objecten v3.51 geïnstalleerd staan in plaats van v3.7, maar dat bleek het niet te zijn. Dank ook voor de screens van RWTools ik kan nu ook zelf de routes controleren. Er blijkt nog wel het en en ander te missen aan mijn installatie van de Zeeuwselijn, dat zal ik morgen eens gaan uitzoeken en dan hoop ik ook de missende perronoverkapping te vinden.
« Last Edit: Saturday 19 November, 2016, 23:46:56 by Skywatcher »

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #2372 on: Sunday 20 November, 2016, 09:01:30 »
PS: hou er wel rekening mee dat het progr.RWtools niet comptabel is met TS 2017.
want volgens RWtools mis ik deze
X:\Games\steamapps\common\RailWorks\Assets\Frison\Materiaal\Scenery\Voetgangersbrug\glazen lift.bin
en ik heb het wel in de desbetreffende map staan.

Hmm, zie dit toevallig staan maar ik mis deze glazen lift ook wat niets te maken heeft dat RW_Tools niet comptabel is met TS 2017.
Volgens mij klopt hier iets niet want in de ....\Voetgangersbrug\ zit helemaal geen glazen lift.bin, maar wel het brugdeel glazen lift.bin bestand.
Kortom deze glazen lift is naar mijn mening niet origineel. :-\

Groeten trainsxp

*
Hogesnelheidstrein
(lid) MSTS/RW team
1.032 posts
« Reply #2373 on: Sunday 20 November, 2016, 09:41:34 »
Hmm, zie dit toevallig staan maar ik mis deze glazen lift ook wat niets te maken heeft dat RW_Tools niet comptabel is met TS 2017.
Volgens mij klopt hier iets niet want in de ....\Voetgangersbrug\ zit helemaal geen glazen lift.bin, maar wel het brugdeel glazen lift.bin bestand.
Ik denk dat deze vergeten is bij de update van de voetgangersbrug want in een back-up van mij van 12/04/2016
staat deze  glazen lift.bin bestand er wel in.
ik zal je wel even een pm sturen.

PS: ik ging er ook van uit dat ik hem had vandaar dat ik dat dat het progr. niet comptabel was ???
heb gisteren in alle rust het even bekeken en ja het bin bestandje was er ook niet meer. :o
daarom ben ik blij dat ik af en toe back-ups maak van mijn Assets map en Content map :)
Gertjan
« Last Edit: Sunday 20 November, 2016, 09:59:24 by cleo49 »

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.986 posts
« Reply #2374 on: Sunday 20 November, 2016, 10:22:09 »
Zoals door velen al gezegd , een hele mooie route. ;)
Ik ben nu al 2 dagen bezig met een repaint te installeren maar dat wil niet echt lukken het gaat hier om de scenario , SPR 5027 naar Breda.
ik mis een consist , of hij kan hem niet maken van de 189 458 MRCE (Academy)

Wat heb ik :
Dispolok BR 189 Loco Add-On
MRCE BR 185.5 Loco Add-On
(DTG) BR189 Repaint Update Pack.zip

Ik heb alle bestanden overschreven , en de geo. bestand gekopieerd naar de 189 100 DB Schenker Rail.
Mis ik nog wat of doe ik iets verkeerd..

*
Hogesnelheidstrein
2.357 posts
« Reply #2375 on: Sunday 20 November, 2016, 11:35:42 »
Ik denk dat deze vergeten is bij de update van de voetgangersbrug want in een back-up van mij van 12/04/2016
staat deze  glazen lift.bin bestand er wel in.
ik zal je wel even een pm sturen.

PS: ik ging er ook van uit dat ik hem had vandaar dat ik dat dat het progr. niet comptabel was ???
heb gisteren in alle rust het even bekeken en ja het bin bestandje was er ook niet meer. :o
daarom ben ik blij dat ik af en toe back-ups maak van mijn Assets map en Content map :)
Gertjan

Ik heb ook even een oude backup opgezocht en inderdaad, daar staat hij ook in  :o

Hij is niet verdwenen, maar heeft een andere naam gekregen helaas :(
Dom natuurlijk, want dan vervalt de oude.

Kortom, als je in de map "Assets\Frison\Materiaal\Scenery\Voetgangersbrug" deze bestanden" 
"brugdeel glazen lift.bin" en "brugdeel glazen lift.GeoPcDx" kopieert in dezelfde map en de naam van die kopie wijzigt in "glazen lift.bin" en "glazen lift.GepPcDx" heb je toch de nieuwe versie met de oude naam terug.

Let er wel op, dat in de editor de naam blijft zoals hij is, t.w. "brugdeel glazen lift".

Voor diegene, die gewoon het oude model lift willen blijven gebruiken, deze staat hier:

https://drive.google.com/drive/folders/0B8hAPRtVjji4SXNvVkN6NUhLZWc   is wel geen low poly model, maar werkt nog wel en heeft als naam glazen lift ;)
« Last Edit: Sunday 20 November, 2016, 12:04:21 by Frison »

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #2376 on: Sunday 20 November, 2016, 12:01:33 »
Ik heb natuurlijk wel een alternatief uitgebracht, die met de bewegende cabine, maar dat moet dus handmatig omgezet gaan worden ben ik bang.

Oke, dus als ik het goed begrijp zou je de 4 gebruikte glazen liften uit de voetgangersbrug met RW_Tools kunnen (moeten) omzetten naar de glazen liften met bewegende cabine? ;)

*
Hogesnelheidstrein
2.357 posts
« Reply #2377 on: Sunday 20 November, 2016, 12:06:18 »
Ik heb natuurlijk wel een alternatief uitgebracht, die met de bewegende cabine, maar dat moet dus handmatig omgezet gaan worden ben ik bang.

Oke, dus als ik het goed begrijp zou je de 4 gebruikte glazen liften uit de voetgangersbrug met RW_Tools kunnen (moeten) omzetten naar de glazen liften met bewegende cabine? ;)

Nee, ik denk niet dat het gaat lukken op die manier, want er zitten wel degelijk verschillen in dacht ik. Daarnaast is een bewegend onderdeel niet te "schalen" in RW dus als dat is toegepast werkt/past het niet meer.

Maar je kan natuurlijk zelf wat experimenteren als je wil ;)

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #2378 on: Sunday 20 November, 2016, 12:17:23 »
Ja zal eens kijken.
Je had het 1e bericht wat gewijzigd wat ik niet mee gekregen had voor ik het bericht plaatste.
Maar het komt er nu op neer dat je met RW_Tools de glazen lift.bin (xml) kunt wijzigen met het brugdeel glazen lift.bin bestand.
Dan heb je de update versie en vervalt in principe de eerdere versie, toch?
« Last Edit: Sunday 20 November, 2016, 12:28:12 by trainsxp »

*
Hogesnelheidstrein
2.357 posts
« Reply #2379 on: Sunday 20 November, 2016, 12:37:40 »
Ja dat zou ook moeten werken denk ik, maar voor de doorsnee gebruiker is RWTools toch wel eng om te gebruiken, vandaar de kopieer actie die ik voorstel.  :D

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #2380 on: Sunday 20 November, 2016, 17:49:41 »
Op station Dordrecht mist bij mij de perronoverkapping, .....

Een hint; staat er in het pdf bestand van deze route niet iets te lezen over....... "pakket van Frison"........ :-X

Edit/
Er staat in deze pdf ook beschreven dat het spoor van de  london - brighton mainline nodig is voor de rails maar onbewust ook van  Munich-Ausburg
Die heb je sowieso nodig omdat daar de trackrule van gebruikt is en je hiermee autom. daar ook rails van word gebruikt wat goed te zien is op deze foute Engelse wissel bij Dordrecht. (zie plaatje)
Die er naast ligd lijkt goed te wezen maar schijn bedriegt, ook hier zijn de gebogen kruiswissel sporen MA_Track_Wooden01
Wat wil nu het geval; zodra je een Engelse kruiswissel wil maken word autom. MA_Track_Wooden01 ingesteld omdat de trackrule van Munich-Ausburg is gebruikt, en in die trackrule is MA_Track_Wooden01 het default spoor.
Kort gezegd, je denkt het london - brighton mainline spoor te gebruiken maar bij een kruiswissel maken krijg je onbedoeld het Munich-Ausburg spoor. ;)

Ps. heb trouwens die wissel eens goed gemaakt met wat knip en hechtwerk, en daarna met RW_Tools de sporen omgewisseld. (zie plaatje 2)
« Last Edit: Sunday 20 November, 2016, 18:35:30 by trainsxp »

TreinPunt.NL Moderator
Intercity
Scenario bouwer, lua scripter en veel meer
784 posts
« Reply #2381 on: Monday 21 November, 2016, 22:44:38 »
Kan iemand me vertellen waarom op verschillende routes portalen mis en de stationsoverkapping in Dordrecht?
Het laatste pakket van Frison is geinstalleerd en ik heb ook de portalen van MarcD en Dutch Classics opnieuw geinstalleerd. Helaas zonder resultaat.

Offline Roy
*
Stoomlocomotief
12 posts
« Reply #2382 on: Tuesday 22 November, 2016, 00:04:15 »
heb je de scenary density op volledig 100% staan? Zoniet dan zie je niet alle objecten volledig weergegeven
"Sometimes I question your sanity" - Cas Klamer March 2003

TreinPunt.NL Moderator
Intercity
Scenario bouwer, lua scripter en veel meer
784 posts
« Reply #2383 on: Wednesday 23 November, 2016, 01:43:41 »
Die stond inderdaad net niet op 100%. Thnx Roy.

**
TreinPunt.NL Vriend
Hogesnelheidstrein
1.304 posts
« Reply #2384 on: Wednesday 23 November, 2016, 11:59:47 »
kijk mooi remco ! , mocht je voortaan een probleem hebben . Kijk eerst even op de www.zwnl.jimdo.com
hier staat ook een "F.A.Q." ( hier staan dus veel gestelde vragen )
de veel voorkomende vragen plaats ik hier in zodat je zelf gemakkelijk eruit kan komen , staat je vraag er niet tussen
kun je natuurlijk altijd nog een berichtje sturen !

veel plezier met de route !

@trainsXP

Ja die wissel ligt na het station , dordrecht dus was ook helemaal niet nodig omdaar nog mee te gaan klooie toen voor de release.  maar goed dat mensen dan scenario's maken vanuit Zwijndrecht is niet mijn probleem natuurlijk :D
dus die reparatie had gewoon geen prio ! en omdat iedereen zo graag wilde spelen en het release al zo lang duurde had ik die wissel even gelaten voor wat het is

betreft de materialen van Frison deze staan idd gewoon in de handleiding !
er word verwezen naar de Frison materialen op de site van Chritrains ! ( dus wel logisch dat je dan het pakket download toch ! ) \
maar kan het er voor de update wel ff bij zetten welke versie ik gebruikt heb tijdens het bouwen :D
misschien voor in de toekomst wat makkelijker !

@Gertnnroute

het scenario waar je het over hebt is van Rubentreinfreak
de informatie die ik erbij krijg voeg ik toe, dus kan zijn dat er misschien wat vergeten is
door de scenario bouwer.

lijst : Christrains , NMBS AM765, BR 189 repaints voor de academy-versie, TSC gleisabsperrung

als in de handleiding kijkt staan daar onder de laatste scenario's ook nog een aantal links naar treinen.
anders ff een PM naar ruben sturen denk dat hij het beste weet wat je dan nog mist.

@de rest

De zwevende CTA's is geloof ik al 20x verteld , ook staat deze duidelijk in de handleiding bij de benodigde downloads toe gevoegd !  het CTA 2.0 pakket hier zitten de palen in ! van spoorvogel.nl
heb deze vraag nu ook toegevoegd bij de faq op de website , omdat hij toch nogal regelmatig terug komt.

Verder ben ik zelf druk bezig aan de route , ben ondertussen weer 2 overgangen verder en onder tussen ook druk bezig om te repainten. ook om de Fyra compleet te krijgen.  Dus ben ik nu bezig met de BR185.5 om hier een Rode en een witte Fyra te maken met en zonder logo ! , en een met (mint) groen dak. en de NS traxx.

« Last Edit: Wednesday 23 November, 2016, 12:31:29 by leonhearth »

toon je waardeering met een donatie ! ( vrijblijvend ! ) : http://nl.dreamordonate.com/dromen/ts2016-zw-nl

TreinPunt.NL Railsim Nieuwsredactie
Hogesnelheidstrein
Schrijft wel eens iets op het forum
1.471 posts
« Reply #2385 on: Wednesday 23 November, 2016, 16:23:59 »
Zoals door velen al gezegd , een hele mooie route. ;)
Ik ben nu al 2 dagen bezig met een repaint te installeren maar dat wil niet echt lukken het gaat hier om de scenario , SPR 5027 naar Breda.
ik mis een consist , of hij kan hem niet maken van de 189 458 MRCE (Academy)

Wat heb ik :
Dispolok BR 189 Loco Add-On
MRCE BR 185.5 Loco Add-On
(DTG) BR189 Repaint Update Pack.zip

Ik heb alle bestanden overschreven , en de geo. bestand gekopieerd naar de 189 100 DB Schenker Rail.
Mis ik nog wat of doe ik iets verkeerd..

De Dispolok versie heb je niet nodig. Wat ik uit jouw bericht opmaak is dat je de repaints geïnstalleerd hebt in de map van de Dispolok versie. De repaints waarnaar verwezen wordt moet dan ook geïnstalleerd worden in de Academy map en niet in de map van de Dispolok versie.

Als dit het probleem niet is of het lukt niet, geef dan maar een schreeuw ;)

*
Hondekop
Lets put it on full traction!
153 posts
« Reply #2386 on: Wednesday 23 November, 2016, 16:58:34 »
Jerome zie er super uit die TRAXX loc's!
Alleen ga je deze versie ook nog maken?

GR TB199

*
Sprinter
231 posts
« Reply #2387 on: Thursday 24 November, 2016, 13:48:34 »
Ik heb vandaag voor het eerst een stukje van je route gereden, complimenten voor de aankleding van het landschap. Ik kwam twee dingetjes tegen, die hier waarschijnlijk ook al een keer gemeld zijn, zo niet, dan bij deze, bij station Lage Zwaluwe sluit de loopbrug op meerdere punten niet aan op het volgende deel, En station Dordrecht staat met de perronzijde naar de straat gekeerd. Dit doet overigens niets af van de prestatie die je hebt neergezet met de bouw van dit lange traject. Veel succes met het vervolg richting Rotterdam. gr. Jan

**
TreinPunt.NL Vriend
Hogesnelheidstrein
1.304 posts
« Reply #2388 on: Thursday 24 November, 2016, 14:19:50 »
@stoker

bedankt voor je compliment ,
ik zal eens kijken naar de loopbrug , ( kan zijn dat het zo gemaakt is vanwegen de objecten , is helaas niet altijd mogelijk om alles netjes te maken ). maar kan dat ik ze natuurlijk niet netjes aan elkaar heb gezet :D

betreft station Dordrecht , snap ik niet helemaal wat je bedoeld.  heb zelf hier ook regelmatig op het perron gestaan. en voor zover ik weer klopt het allemaal. (allemaal gemaakt met googlemaps als gids :D )

@allemaal ,

ben weer wat verder met de 185.5 loc, om natuurlijk straks ook goed gebruikt te kunnen maken van het stuk HSL naar breda , moeten er natuurlijk ook wel wat loc zijn die hier horen te rijden .
momeneel heb ik de :
Fyra Rood met logo
Fyra Rood
Fyra Wit met logo
Fyra Wit

Fyra Wit Groen dak

en nu de NS traxx

Alleen nog Rood met een groen dak en de Railpool . de Angeltrains ( Benelux ) werd dacht ik al door Rubku gemaakt.

*
Hogesnelheidstrein
(medeoprichter) MSTS/RW team
1.223 posts
« Reply #2389 on: Thursday 24 November, 2016, 14:36:34 »
@allemaal ,

ben weer wat verder met de 185.5 loc, om natuurlijk straks ook goed gebruikt te kunnen maken van het stuk HSL naar breda , moeten er natuurlijk ook wel wat loc zijn die hier horen te rijden .
momeneel heb ik de :
Fyra Rood met logo
Fyra Rood
Fyra Wit met logo
Fyra Wit
Fyra Wit Groen dak

Alleen nog Rood met een groen dak en de Railpool . de Angeltrains ( Benelux ) werd dacht ik al door Rubku gemaakt.
De Thalys; die rijdt hier toch ook?? Ik zie deze hier wel eens (rustig) boven de a20 langsrijden

Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het altijd windstil,
maar op onze website of facebook 'waait' het altijd

**
TreinPunt.NL Vriend
Hogesnelheidstrein
1.304 posts
« Reply #2390 on: Thursday 24 November, 2016, 15:04:38 »
@treintje,

die heb ik helaas niet :D , al is er wel een repaint voor de TGV dacht is, er is ook een scenario van voor de ZWNL.
dus het kan al wel !

TreinPunt.NL Downloadmanager
Intercity
Hoi ik ben Rob ook wel bekend als (Rubku_NL)
703 posts
« Reply #2391 on: Thursday 24 November, 2016, 15:15:55 »
het benoemde scenerio is van Koplopermau Omgeleide Internationale Trein
Ik stream bijna elke dag op Twitch
:D en bouwt aan Zuid-oost Nederland :D

Join ook mijn Discord voor veel info & nieuws.
incl repaints, free scenarios & meer. ook krijg je een melding als ik live ga op Twitch!

*
Hogesnelheidstrein
(medeoprichter) MSTS/RW team
1.223 posts
« Reply #2392 on: Thursday 24 November, 2016, 15:27:42 »
@treintje,

die heb ik helaas niet :D , al is er wel een repaint voor de TGV dacht is, er is ook een scenario van voor de ZWNL.
dus het kan al wel !
Na enig speurwerk gevonden:**
Misschien iets om op je site te vermelden?

Edit Blivius (link tot nader order verwijderd)
« Last Edit: Thursday 24 November, 2016, 15:41:12 by Blivius92 »

**
TreinPunt.NL Vriend
Sprinter
377 posts
« Reply #2393 on: Thursday 24 November, 2016, 15:42:00 »
Treintje, bedankt dat je zo mee wilt denken.

Echter is deze repaint van een besloten facebook groep en mag niet verspreid worden.
Ik zal de auteur vragen of we deze mogen aanbieden op treinpunt.
Interesse in scenario's met omroep, kijk dan op: http://www.blivius92.nl/scenarios/

*
Hogesnelheidstrein
1.026 posts
« Reply #2394 on: Thursday 24 November, 2016, 16:10:09 »
de Angeltrains ( Benelux ) werd dacht ik al door Rubku gemaakt.
Ik geloof dat Raildesigns er ook mee bezig is of was. Laatste tijd niet meer zoveel over gehoord.  ;)

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #2395 on: Thursday 24 November, 2016, 16:44:51 »
Edit Blivius (link tot nader order verwijderd)

:-X Geen punt, als je ff hetgeen wat Hier in de bijgevoegde lijst staat over typt kom je er ook. ;D :P :-X

**
TreinPunt.NL Vriend
Hogesnelheidstrein
1.304 posts
« Reply #2396 on: Thursday 24 November, 2016, 16:55:43 »
Zo nog ff contact gehad met rob , en heb nu de Angeltrains en de Railpool. zo was het voorlopig wel weer even leuk geweest met de BR185 :D , zag dat er iets van 5 verschillende Railpool skin waren.

de Railpool

de Angeltrains
grijze balk komt nog :P

nu alles klaar maken voor uploaden.
« Last Edit: Thursday 24 November, 2016, 17:04:26 by leonhearth »

*
Sprinter
231 posts
« Reply #2397 on: Thursday 24 November, 2016, 18:15:53 »
@leonhearth
om nog even terug te komen op station Dordrecht, voor de duidelijkheid een foto van de echte situatie en twee screenshots vanuit de route (sorry voor het Hollandse weer) gr. Jan

*
Hondekop
167 posts
« Reply #2398 on: Thursday 24 November, 2016, 18:53:52 »
Volgens mij mis je de perronkappen ???

*
Hogesnelheidstrein
2.357 posts
« Reply #2399 on: Thursday 24 November, 2016, 19:03:08 »
@leonhearth
om nog even terug te komen op station Dordrecht, voor de duidelijkheid een foto van de echte situatie en twee screenshots vanuit de route (sorry voor het Hollandse weer) gr. Jan

Hij gebruikt een nep station wat niet lijkt op het echte, nl.  het "Station langs het kanaal van walcheren" omdat er geen betere is denk ik ;)  O ja, een ook nog 2 x aan elkaar :)  En het staat inderdaad verkeerd om, de perronkap aan de straatzijde  :-X
« Last Edit: Thursday 24 November, 2016, 19:05:01 by Frison »