Poll

Hoe vaak reizen jullie op de Maaslijn?

Dagelijks (met af en toe een uitzondering).
Wekelijks wel een keer.
Maandelijks.
Incidenteel.
Nooit.

De Maaslijn [Nijmegen - Roermond]

*
Hondekop
157 posts
De Maaslijn [Nijmegen - Roermond]
« on: Friday 21 February, 2014, 23:27:03 »
Even mijn eerste post herindelen hoor. Toch fijn om te zien dat er zo overduidelijk vóór de route wordt gestemd.
Het originele bericht staat helemaal onderaan voor de geïnteresseerden.
Om het iets overzichtelijker te maken ga ik in deze post de voortgang bijhouden, en een overzichtje geven van wat ik zoek om de route zo mooi mogelijk te maken.

Poll:
Hoe graag zien jullie de Maaslijn in TS14?
- Graag, lijkt me een mooie toevoeging. (50 (89.3%))
- Niet in het bijzonder, maar een nieuwe Nederlandse route is nooit weg. (5 (8.9%))
- Niet geïnteresseerd. (1 (1.8%))

Lijkt me duidelijk, bedankt jongens! Zie hierboven voor een nieuwe poll!

Status

31-03-14
Ik heb een kleine update-post geplaatst, klik [hier] om te lezen.
Kort samengevat: Bovenleidingen bij Nijmegen staan, met wat kanttekeningen, en wat sporen herlegd. In de post staan ook nog wat vragen. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

06-03-14
De sporen beginnen nu meer en meer te lijken op het echte werk, inclusief kloppende boogstralen voor de juiste wisselsnelheden en ga zo maar door. Hiervoor moeten jullie Olaf bedanken, zonder hem had er niks van geklopt. Op het moment liggen de sporen voor een goeie 95% goed, de seinen langs de route staan voor 90%, de seinen op de rangeerterreinen hoop ik vanavond te doen.
Nu zit ik te twijfelen over een Alpha-test. Puur over het spoor en de seinen, verder niets. Ik hoor graag jullie meningen hierover.

01-03-14
Nou, heb toch maar even Nijmegen Centraal compleet verlegd, er klopte helemaal niks van. Mijn fout om de 'roadmap' kaart van google aan te houden. Heel fijn om spoor te leggen, bagger voor realisme. Maar, nu ligt het er, en herkenbaar. Ik sta nu op het punt om te beginnen aan de seinen en borden, dus als iemand me kan helpen met locaties van borden/seinen, ook op de vrije baan, zou heel fijn zijn.

23-02-14
Ik ben er toch maar aan begonnen, maar dat belooft natuurlijk nog niks. Al het spoor ligt er nu, vanaf Venray tot aan Nijmegen, inclusief alle rangeerterreinen, en inclusief de aftakkingen richting Arnhem/Den Bosch bij Nijmegen, en de "aftakking" naar Venlo in Venray. Voor de lol ook al wat peronnetjes geplaatst bij Venray, en wat overwegen. So far so good, op mn hand na. Binnenkort misschien wel screenshots van de eerste beetjes.

Dit zoek ik nog:

Dringend
  • Hulp / tips bij het maken van water (De maas bij Cuijk, evt. de Waal bij Nijmegen)

Lagere prioriteit
  • Een dubbeldeks fietsenstalling zoals ze te vinden zijn in Boxmeer [Foto1] [Foto2]
  • Tips betreffende bestrating voor op de stations
  • De standaard hekjes van de NS, zowel het spijlenhek als de afgeronde railing. [Foto1] [Foto2]
  • In deze post heb ik een aantal dingen opgesomd die ik goed zou kunnen gebruiken, zou erg fijn zijn! (Topic)

Afgerond:
  • Een website voor hoogtegegevens van het terrein (gratis!)
  • Meer informatie/uitleg/hulp over baanvaksnelheden, locaties van seinen, borden e.d.    Bedankt Olaf!

Hoi allemaal.

Ik vind de ontwikkelingen in de sim wereld prachtig, mooi om te zien dat er zo hard en goed gewerkt wordt aan nieuwe treinen en routes. Ik mis alleen nog een nederlandse route die ik zelf ken, wat ik erg jammer vind. Daarom wil ik een poging gaan wagen om de Maaslijn na te bouwen (Roermond - Nijmegen), te beginnen met het stuk Venray - Nijmegen.

Ik moet hier nog wel even bij vermelden dat de Maaslijn NIET geëlektrificeerd is. Dit zou betekenen dat de treinen van Christrains niet gebruikt kunnen worden, tenminste die van de NS niet. Áls ik zo ver kom maak ik echter wel een tweede versie met bovenleidingen voor de NS fans.

Ik wil echter wel graag van tevoren weten of ik hier mensen blij mee maak. Natuurlijk doe ik het voor mezelf, maar als het verder compleet niemand interesseert weet ik tenminste waar ik me op richt.

Daarbij moet ik nog even kwijt dat dit mn eerste route zou worden. Niet de eerste keer dat ik met de routebouwer speel, dat niet, maar wel de eerste keer dat het iets zinnigs wordt. Echter heb ik zelf weinig ervaring met 3D gebouwen maken voor naast het spoor, of voor het station. Hier zou ik dus graag hulp bij hebben van ervaren 3D modelers die óf zelf in de buurt wonen, óf van foto's iets kunnen maken, óf mensen die me willen helpen bij het maken van zo'n objecten. Het worden er niet veel, slechts een paar kenmerkende gebouwen langs de route.

Mijn enthousiasme is wer aangewakkerd door recente ontwikkelingen over de treinen die op dit traject rijden, de Stadler GTW treinen van Veolia.

Ik hoor graag van jullie :)

Tim
« Last Edit: Sunday 06 April, 2014, 13:52:40 by timmiej93 »

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.986 posts
Re: Is er animo voor de Maaslijn?
« Reply #1 on: Friday 21 February, 2014, 23:42:45 »
Echter heb ik zelf weinig ervaring met 3D gebouwen maken voor naast het spoor, of voor het station. Hier zou ik dus graag hulp bij hebben van ervaren 3D modelers die óf zelf in de buurt wonen, óf van foto's iets kunnen maken, óf mensen die me willen helpen bij het maken van zo'n objecten. Het worden er niet veel, slechts een paar kenmerkende gebouwen langs de route.
Daar vraag je nogal wat ..  ;)

En je weet wel wat je zegt ?
Slechts een paar kenmerkende gebouwen ?
Station Nijmegen + gebouwen rondom ?
Station Venlo
Station Cuijk
Om maar wat te noemen ..

Ik maak hier en daar welles wat gebouwtjes of objecten voor routebouwers .. maar mijn eerste vraag is altijd of ze zelf willen kijken of ze daar foto's van hebben of willen maken.

Gelukkig willen de meeste dat wel .. en dat is dan Super maar het is tenslotte ook voor hun zelf.
Zonder dat , ga ik niet aan het ''werk'' .

En ga al helemaal niet speciaal voor iemand op pad.

Zelf ben ik ook met een route bezig en reis daar ook het gehele land met de auto mee af ... en als de mogelijkheid er is..... pak ik voor iemand wat mee.
Onder het motto ''je wilt wat , moet je der ook wat voor doen'' ..
Natuurlijk hoeft dat niet en is het niet verplicht.

Natuurlijk staat het je vrij om de route te maken , persoonlijk vindt ik het een hele mooie en goeie keuze.
En inderdaad , je begint aan een route te bouwen omdat je het zelf heel leuk vind , en niet wat anderen denken.

Ik zou zeggen , ga lekker aan de slag ! .... ;)

Su6 !

*
Hondekop
157 posts
« Reply #2 on: Friday 21 February, 2014, 23:47:57 »
Ik weet inderdaad dat ik heeel wat vraag, maar vooral van gebouwen zoals Nijmegen, Venlo en Cuijk zijn veel foto's te vinden, met daarbij nog streetview van google. Daarbij ben ik zelf natuurlijk ook in staat hier en daar een foto te maken. Het gaat me over de gehele route ook hooguit om het stationsgebouw en per dorp/stad 1, maximaal 2 gebouwen, en in sommige dorpen niets.
Ik hoop om deze reden dan ook op mensen die in de buurt wonen en zelf zo'n route wel zien zitten, waardoor ze zelf ook gemotiveerd raken.

Ik vind het zelf een van de mooiste lijnen die Nederland heeft, vooral ook de uitdaging om op tijd te rijden omdat het bijna overal enkel spoor is. Als je een foutje maakt gooi je alles in de war.

*
Sprinter
240 posts
« Reply #3 on: Saturday 22 February, 2014, 18:41:47 »
Voor wat betreft het gebrek aan Nederlands dieselmaterieel; Marc D. is als het goed is (ook) nog bezig met Plan U. (?) Dit materieel was jarenlang hét gezicht van de Maaslijn.

*
Intercity
913 posts
« Reply #4 on: Saturday 22 February, 2014, 18:48:53 »
Ik zou zeggen bouwen!!. En er is genoeg ander leuk materiaal voor deze route freeware en payware. zoals de Ludmilla als ICloc.

*
Hondekop
157 posts
« Reply #5 on: Saturday 22 February, 2014, 22:39:59 »
Voor wat betreft het gebrek aan Nederlands dieselmaterieel; Marc D. is als het goed is (ook) nog bezig met Plan U. (?) Dit materieel was jarenlang hét gezicht van de Maaslijn.

De Plan U heb ik zelf nooit zien rijden, daar zal ik wel te jong voor zijn. Ik heb nog wel de buffels gezien, maar ook dat maar in beperkte mate. Maar daarbij, de treinen kun je altijd nog aanpassen :)

Ik zou zeggen bouwen!!. En er is genoeg ander leuk materiaal voor deze route freeware en payware. zoals de Ludmilla als ICloc.

Ik moet zeggen dat ik die allebei niet ken, de ICloc kan ik niet eens vinden op google :P. Maar inderdaad, er is genoeg beschikbaar.

Nog steeds, alle kleine beetjes hulp worden gewaardeerd, al is het maar een linkje naar een website met tips en trucs of iets dergelijks.

*
Hondekop
157 posts
« Reply #6 on: Sunday 23 February, 2014, 14:10:37 »
Nou, het begin is er, de rails voor station Venray liggen er. Echter nu wil ik aan de perrons beginnen, maar ik kan zo 123 geen Nederlandse vinden. Kan iemand me misschien helpen met een paar dingen zoals Nederlandse perrons, seinen en borden? Het liefst allemaal freeware, ik wil de route gratis houden voor iedereen.

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.986 posts
« Reply #7 on: Sunday 23 February, 2014, 14:20:35 »
http://www.coha.nl/index.php/forum-nl/index-nl
Voor overwegen en seinen + Nederlandse objecten.

http://www.christrains.com
Voor Nederlandse treinen en freeware stationsobjecten.

*
Hondekop
157 posts
« Reply #8 on: Sunday 23 February, 2014, 14:54:26 »
Hartelijk bedankt Gert, dit helpt heel erg. Weet je zo ook of er ergens een Nederlands perron te vinden is? Of zit die toevallig bij GM Spoorobjecten in het pakket?

Bedenk me net nog zoiets.. Kent er iemand een website of iets dergelijks met bijvoorbeeld de baanvaksnelheden duidelijk aangegeven, de positie van seinen, zulke dingen. Ook voor hoogteverschillen zoek ik nog iets, gezien de brug over de Maas bij Cuijk. Ik wil de route zo authentiek mogelijk maken.
« Last Edit: Sunday 23 February, 2014, 14:56:47 by timmiej93 »

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.986 posts
« Reply #9 on: Sunday 23 February, 2014, 15:01:38 »
Perrons zitten bij Christrains in ...Stationsobjecten.
www.sporenplan.nl ... check die

*
Hondekop
157 posts
« Reply #10 on: Sunday 23 February, 2014, 15:04:07 »
Dankudankudanku! Zonder jullie, en dan in het bijzonder Gert zou ik niet ver komen.
Op het moment ligt het spoor al vanaf Venray tot na Cuijk, zonder enige scenery verder. Ik hoop vandaag de spoorlijn af te maken en dan een begin te maken aan de beseining, bebording en dingen als stations en overwegen.
Nogmaals iedereen die me helpt heel erg bedankt!

*
Hondekop
157 posts
« Reply #11 on: Sunday 23 February, 2014, 20:29:12 »
Update in de eerste post, waar ik ze wil gaan verzamelen. Waar ik nog een tip voor kan gebruiken: Station Venray heeft een breed, raar gevormd perron, waardoor ik 'filler' elementen nodig heb gehad van ChrisTrains. Werkt opzich prima, maar de kleine zwarte randjes van de fillers schijnen wel door het perron heen. Ook al geprobeerd om de fillers net iets lager te leggen, maar dan komen er andere lijntjes in beeld. Iemand hier een tip voor?

Offline Tom
*
Hogesnelheidstrein
Voorheen: nstomjanssen2000
Geboren Nijmegenaar
2.382 posts
« Reply #12 on: Sunday 23 February, 2014, 20:33:27 »
Leuke route! Ik ben benieuwd naar screens, kun je die eens sturen? Daarnaast, als je ook wekelijk in de regio Nijmegen woont, kunnen we elkaar misschien ook eens opzoeken.

*
Sprinter
473 posts
« Reply #13 on: Sunday 23 February, 2014, 21:16:27 »
Beste Tim !!!

Dat lijkt mij een leuk idee !!!
Misschien een rare toevoeging, maar je kunt ook de lijn nabouwen met als toevoeging de lijn Nijmegen - Kleve !!! Je bouwt dan de lijn in een wat ouder stadium. Hier is namelijk ook al veel over te vinden en er zijn boekjes van. Ook heb je voor TS2014 veel Duitse objecten, dus dat is wel makkelijk. Ook is volgens mij de lijn redelijk omringd door bebossing :P Ook wel makkelijk !!! Ook is er voor TS2014 veel Duits materieel, dus ook materieel dat op de lijn Nijmegen - Kleve heeft gereden !!! Misschien ken je het boekje 'Grensbaanvak Nijmegen - Kleve 1957-1991' ?!?! hier is ook veel info te vinden over deze lijn..
Mij lijkt het in ieder geval wel een leuk idee om de lijn Nijmegen - Roermond na te bouwen met als extratje de lijn Nijmegen - Kleve !!! Misschien breng ik je wel op ideeën !!!
In ieder geval veel succes !!! Ik ben benieuwd !!!

Groetiez,
Wallie1100

*
Hondekop
157 posts
« Reply #14 on: Sunday 23 February, 2014, 21:33:57 »
Leuke route! Ik ben benieuwd naar screens, kun je die eens sturen? Daarnaast, als je ook wekelijk in de regio Nijmegen woont, kunnen we elkaar misschien ook eens opzoeken.

De screens komen waarschijnlijk in een later stadium, wanneer er meer te zien is. Misschien binnenkort een van het rangeerterrein van Nijmegen CS, maar daar is ook niet veel meer te zien dan sporen.

Beste Tim !!!

Dat lijkt mij een leuk idee !!!
Misschien een rare toevoeging, maar je kunt ook de lijn nabouwen met als toevoeging de lijn Nijmegen - Kleve !!! Je bouwt dan de lijn in een wat ouder stadium....

Leuk idee Wallie, maar ik denk dat dit hooguit in een tweede versie, zeg een "oldskool" versie er bij getrokken zou worden. Ik weet wel dat er plannen zijn om deze lijn weer in werking te stellen, dus interessant is het zeker. Ik hou het in m'n achterhoofd.

Iemand nog een goede tip voor een simpele website met hoogtegegevens? Aangezien het spoor bij de maasbrug bij Cuijk via een talud omhoog loopt, Nijmegen Heyendaal ingegraven ligt, en Nijmegen CS weer verhoogd. (richting de waal)
Ik heb op het moment ook hard tips nodig over de bestrating rondom de stations. Op het moment ben ik bezig met de filler stukken van christrains, maar dit lijkt me niet de manier waarop het normaal gedaan wordt. Ik hoor het graag :)
« Last Edit: Sunday 23 February, 2014, 22:46:32 by timmiej93 »

*
Hondekop
157 posts
Re: Is er animo voor de Maaslijn? [Gestart]
« Reply #15 on: Tuesday 25 February, 2014, 23:31:55 »
Mensen, ik wil jullie even verder betrekken in mijn plannen.
Ik ben natuurlijk redelijk nieuw met het maken van routes en dergelijke, dus wil ik graag gebruik maken van jullie ervaring om het voor mij zo makkelijk mogelijk te maken. Daarom wil ik jullie ten eerste vragen of mijn volgorde waarin ik dingen wil aanpakken klopt. Hieronder:
  • Spoor leggen     Voltooid
  • Spoor op hoogte leggen (in verhouding met omgeving, niet op basis van NAP o.i.d.)
  • Basisomgeving bepalen: Beplanting / wegen / overwegen
  • Omringende bebouwing en hekwerken
  • Seinen en spoorborden plaatsen (Hulp bij nodig!!! De locaties van de seinen en borden is mij compleet onbekend!!!)
  • Invullen omgeving: Details als stationsobecten, evt. straatbebording bij overwegen, zulke kleine dingen
  • Overige afwerkingen

Daarnaast wil ik nog eens benadrukken dat ik 0,0 ervaring heb met het maken van routes, dus alle tips die jullie hebben zijn welkom. Ik gebruik deze tutorials (YouTube) als basis, dus ik weet ook echt niet meer dan de absolute basis om een route te bouwen.

Ook websites die bij jullie misschien als gouden regel / tip gelden zijn voor mij onbekend, dus dat hoor ik altijd graag. Zo heb ik bijvoorbeeld van GertNNroute de website sporenplan.nl als tip aangereikt gekregen. Deze heeft mij wel geholpen met Nijmegen CS, waar ik kon zien of er nu wel of niet een wissel lag, maar voor de ervaren routebouwer zit er waarschijnlijk veel meer informatie in zo'n sporenplan. Ik heb wel de legenda er bij gehouden, maar zelfs dan kan ik niet veel informatie vinden die ik direct kan verwerken in mijn route, dus hulp daarbij zou fijn zijn.

Ik moet ook even kwijt dat ik persoonlijk nu in mijn afstudeertraject zit, dus dat er momenten voor kunnen komen dat de voortgang aan de werkzaamheden niet al te hard op zal schieten. Echter blijf ik wel praktisch 24/7 actief op het forum, voor zover jullie mij iets te vertellen of te vragen hebben natuurlijk.

Alvast bedankt voor eventuele hulp en tips, en sorry voor de lange post!

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.986 posts
« Reply #16 on: Tuesday 25 February, 2014, 23:52:08 »
Laat ik mijn mening hierover geven over hoe ik altijd bouw en gebouwd heb.

Ik begin eerst de baanplan ( Traject te leren )
Zitten er hoogte verschillen in ?
Ligt het meeste van het spoor op een dijk ?
Zo ja dan leg ik het spoor op +/- 1 meter , dat bouwt makkelijk voor mezelf

Daarna zoek ik veel dingen op zoals cabineritten/foto's ect...

Daarna ga ik met RWDecals de route uitstippelen ... en in RW zetten.

* Dijken plaatsen waar nodig
* Sporen leggen( Viaducten en bruggen natuurlijk )
* Seinen plaatsen
* Bovenleiding plaatsen ( als dat nodig is ).
* Snelheidsborden en overige borden plaatsen die direct met het spoor te maken hebben.
* Perrons en Stations plaatsen
* Later de Scenery

Ik pak altijd de cabinerit erbij dan weet ik ongeveer waar alle borden/seinen moeten staan.
Je kunt eventueel de portalen tellen om te kijken waar je de seinen / borden moet gaan plaatsen maar dat is niet altijd correct bertreft de portalen in RW , hoe ze staan.

Gr.Gert

*
Hogesnelheidstrein
3.440 posts
« Reply #17 on: Wednesday 26 February, 2014, 09:32:57 »
Jullie route bouwers zijn Kunstenaars!
Ik heb erg veel respect voor jullie!
Door julie kunnen wij uren lang genieten,en treinen door Nederland en daar buiten!
Heel erg bedankt daarvoor!
En heel erg veel plezier met de bouw aan de Maaslijn!

*
Hondekop
157 posts
« Reply #18 on: Wednesday 26 February, 2014, 19:06:01 »
Laat ik mijn mening hierover geven over hoe ik altijd bouw en gebouwd heb.
...

Gert, bedankt dat je me weer helpt, waardeer ik echt. Als groentje kan ik alle hulp gebruiken, zeker van experts.

Het baanplan, is dat de symbolische weergave van de lijn zoals ze te vinden zijn op sporenplanOnline?
- Er zitten inderdaad redelijk wat hoogteverschillen in, maar niet extreem.
- Nee, een klein stukje ligt op een verhoging.

RWDecals? Dat is waarschijnlijk een van die gouden programmas die je moet hebben die ik niet ken? :P

Begin je echt met de dijken plaatsen? Doe je dit dan als 3D model of gewoon met de terrein tools in RW zelf? Ik had bij mezelf bedacht om het spoor op hoogte te leggen en het terrein er op aan te laten passen.

Ik bedacht me vandaag toen ik weer in de trein zat inderdaad dat er misschien een cabinerit beschikbaar zou zijn, heb er nog niet naar gezocht. Ik neem aan dat deze meestal ook gewoon op youtube te vinden zijn?
Er staan op de maaslijn helaas geen portalen, maar ik ken die route zo goed dat ik vanaf de cabinerit wel op de kaart in RW kan zien waar bepaalde dingen zijn.

PS. Gert, jij krijgt een eervolle vermelding als deze route klaar is. Eerlijk is eerlijk: zonder jou zou het me niet lukken. Echt top!

Jullie route bouwers zijn Kunstenaars!
...

Ik doe mn best John, fijn dat je zo enthousiast bent :)

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.986 posts
« Reply #19 on: Wednesday 26 February, 2014, 22:22:57 »
Het baanplan, is dat de symbolische weergave van de lijn zoals ze te vinden zijn op sporenplanOnline?
Ja en google earth erbij pakken , en zoals ik zei een cabinerit .

RWDecals? Dat is waarschijnlijk een van die gouden programmas die je moet hebben die ik niet ken?
Programma kun je gewoon downloaden , google is je beste vriend.
Tegenwoordig niet meer nodig wat dat zit in Railworks 2014 , door een paar aanpassingen te doen in Railworks , ik kan er niets mee worden , ik kom altijd ergens anders uit dan de coördinaten in google earth vandaar dat ik nog steeds RWDecals gebruik .

Begin je echt met de dijken plaatsen? Doe je dit dan als 3D model of gewoon met de terrein tools in RW zelf? Ik had bij mezelf bedacht om het spoor op hoogte te leggen en het terrein er op aan te laten passen.
Ik begin met het leggen van sporen , dan dan de dijken ( trouwens te downloaden bij Coha )
Je kunt ook de grond verhogen maar bij bochten of rechte stukken ligt eraan hoe je spoor loopt , krijg je dat niet echt mooi...

8)

*
Hondekop
157 posts
« Reply #20 on: Wednesday 26 February, 2014, 23:42:58 »
Ja en google earth erbij pakken , en zoals ik zei een cabinerit .

Ik heb het afgelopen half uur lopen zoeken naar een cabinerit op de maaslijn, maar er is dus echt helemaal niets over te vinden.. Zal je net zien dat ik het enige traject heb gekozen om te maken waar niets over te vinden is..
Ik neem aan dat jullie normaal ook gewoon google en youtube gebruiken en geen speciale website hiervoor hebben?

Programma kun je gewoon downloaden , google is je beste vriend.
Tegenwoordig niet meer nodig wat dat zit in Railworks 2014 , door een paar aanpassingen te doen in Railworks , ik kan er niets mee worden , ik kom altijd ergens anders uit dan de coördinaten in google earth vandaar dat ik nog steeds RWDecals gebruik .

Ik dacht inderdaad al dat dit niet meer nodig was, ik gebruik ook die optie van RW om de kaart er in te laden.

Ik begin met het leggen van sporen , dan dan de dijken ( trouwens te downloaden bij Coha )
Je kunt ook de grond verhogen maar bij bochten of rechte stukken ligt eraan hoe je spoor loopt , krijg je dat niet echt mooi...

Ja het viel me inderdaad op dat de terreintools nogal in hokjes werkten.. Ik zal eens kijken naar die dijken, want dat stuk wat zo omhoog loopt is een grote bocht.

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.986 posts
« Reply #21 on: Thursday 27 February, 2014, 11:07:12 »
Klopt , der is geen cabinerit te vinden alleen filmpjes over de maaslijn ..
Daar heb je niet veel...

Misschien zijn er wel andere links naar cabineriiten maar over het algemeen is Youtube je beste vriend , behalve in de keuze die jij hebt gemaakt .

Na misschien kun je met streetview er nog veel uit halen... en als je in de buurt woont , kun je misschien op de fiets / trein/auto foto's / filmpjes maken langs de lijn.

Tis maar net wat je er voor over hebt.

*
Hondekop
157 posts
« Reply #22 on: Thursday 27 February, 2014, 11:23:07 »
Ik zou het er wel voor over hebben, maar of ik er de tijd voor heb is weer wat anders..
Opzich kan ik wel de basis opzetten, aangezien het een simpel traject is qua beseining, maar een cabinerit zou natuurlijk het fijnst zijn, dus als iemand er aan kan komen..

*
Hondekop
157 posts
« Reply #23 on: Saturday 01 March, 2014, 00:14:25 »
Kleine update in de 1e post.

*
Hondekop
157 posts
« Reply #24 on: Tuesday 04 March, 2014, 21:23:08 »
Ohoh.. Per ongeluk álle scenarios verwijderd uit mijn route, oftewel: route weg.. Ik durf het bijna niet te vragen, en ik ga er van uit dat ik pech heb, maar is er een manier om een scenario terug te halen?

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.986 posts
« Reply #25 on: Tuesday 04 March, 2014, 21:27:10 »
Wat heeft een scenario te maken met dat de route weg is ?
Als je een scenario verwijdert , dan blijft normaal gesproken de route gewoon staan hoor .

*
Hondekop
157 posts
« Reply #26 on: Tuesday 04 March, 2014, 21:30:35 »
Och god ik ben echt niet wakker.. Carnaval heeft er harder in gehakt dan ik dacht zeg.. Ik zat nog in het Scenario scherm, waar edit scenario grijs was, niet edit route. Mijn excuses!
« Last Edit: Wednesday 05 March, 2014, 16:43:43 by timmiej93 »

*
Hondekop
157 posts
« Reply #27 on: Wednesday 05 March, 2014, 16:43:50 »
Vraagje: Ik heb een permissief sein met cijferbak gevonden tussen Vierlingsbeek en Venray (Hier te zien op streetview als je naar het noorden kijkt). Dit sein is het laatste sein vóór het sein met cijferbak dat bij de wissel van het station staat. Kan iemand me vertellen waarom dit sein een cijferbak heeft en hoe deze gebruikt wordt?

Edit:
Ik ben er inmiddels achter dat dit een normale opbouw is, zoals beschreven in de handleiding op pagina's 31 t/m 33. Echter, is dit nu een voorsein of toch een normaal permissief sein?
« Last Edit: Wednesday 05 March, 2014, 17:05:51 by timmiej93 »

*
Stoomlocomotief
44 posts
« Reply #28 on: Wednesday 05 March, 2014, 17:17:15 »
Vraagje: Ik heb een permissief sein met cijferbak gevonden tussen Vierlingsbeek en Venray (Hier te zien op streetview als je naar het noorden kijkt). Dit sein is het laatste sein vóór het sein met cijferbak dat bij de wissel van het station staat. Kan iemand me vertellen waarom dit sein een cijferbak heeft en hoe deze gebruikt wordt?

Hoi timmiej93,

het sein voor de wissel geeft aan of je met volle snelheid het wissel over mag (groen, rechtdoor over spoor 1), aangepaste snelheid (groen knipper + 6, wissel afbuigend over spoor 2) of stoppen voor het volgende sein geel (kan over spoor 1 of 2). Bij dat sein moet je die snelheid rijden, dus daarvoor moet je gewaarschuwd worden als je langzaamer mag. Daarvoor is heeft sein wat hier voorstaat ook een cijferbak om het seinbeeld geel + 6 te geven zodat je 60 rijd bij het volgende sein.

Omdat bij elk station op de lijn voor elk spoor een andere snelheid geld zal het laatste sein voor het sein met de wissel er achter een cijferbak hebben.

Als je wil hier nog een rijtje met door rijsnelheden voor elk station en spoor:

Hyendaal: 1 & 2 110
Mook 1 & 2 125
Cuijk 1 125, 2 60 & 3 40
Beugen 1 125 & 2 40
Boxmeer 1 125, 2 60 & 3 40
Vierlingsbeek 1 125 & 2 60
Venray 1 110, 2 60 & 3 40

Succes er mee

Edit:
Ik ben er inmiddels achter dat dit een normale opbouw is, zoals beschreven in de handleiding op pagina's 31 t/m 33. Echter, is dit nu een voorsein of toch een normaal permissief sein?

Dit is een normaal permissief sein (zeg maar p-sein) dat overal zo tussen nijmegen en venlo, tussen venlo en roermond zijn geen p-seinen daar zijn alleen voorseinen
« Last Edit: Wednesday 05 March, 2014, 17:21:29 by O513 »

*
Hondekop
157 posts
« Reply #29 on: Wednesday 05 March, 2014, 18:02:58 »
Hoi O513,

Waar is die 1000 maal bedankt knop als je m nodig hebt  ;). Dit is echt info waar ik verder mee kan, en die ik ook hard nodig had. Echt super, dankjewel!

Nog wat vragen die rijzen uit de nieuwe informatie:
- Hoe plaats ik het "voorsein" (zo zullen we het maar even noemen)? Gebruik ik hiervoor het sein met de 3 links, en plaats ik die op dezelfde manier als het sein met CB dat bij de wissel zelf staat?
- De rijsnelheden suggereren overal een baanvaksnelheid van 125 kmh, dat geldt ook voor en na Venray neem ik aan?
- Wat is een goede manier om wissels te maken die geschikt zijn voor bepaalde snelheden? Wissels voor 40 kmh maak ik met het yard spoor, de snelle wissel bij mook met het main line spoor. Is er een manier om dit snel testen, of gewoon maken en met een trein overheen rijden en zien hoe het rijdt?

Als je me ook nog meer info zou kunnen geven over (of me naar een website oid doorverwijzen) de plaatsing van borden zoals snelheidsborden, hm en km bordjes, overwegborden e.d., zou heel fijn zijn. Het is al erg genoeg dat er geen cabinerit te vinden is, maar dankzij de landelijke ligging van de route is het ook nog onmogelijk om met streetview alles goed te krijgen. Ik doe m'n best, maar het gaat traag en moeizaam nu.

Kan je bevestigen of de volgende dingen die ik geconstateerd heb kloppen?
- Overwegborden staan ongeveer 1000m voor de overweg
- P-seinen staan op remafstand op de maaslijn; 1400m

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, echt bedankt, dit helpt enorm!
« Last Edit: Wednesday 05 March, 2014, 19:04:08 by timmiej93 »