de IJssellijn v1.7

**
TreinPunt.NL Vriend
(lid) MSTS/RW team
950 posts
Re: de IJssellijn v1.7
« Reply #60 on: Sunday 15 July, 2018, 14:49:49 »
Heb het scenario gereden waar Wijchen het eind station is vanwege een storm.
Zo maar een suggestie, was het geen optie geweest om er in plaats van een brandweer er bv. ook een werktrein op het spoor te zetten?
Dan had je op station Wijchen rood sein gekregen wat nu groen is en hiermee dus niet realistisch. :) (zie knipsel sein rood wezen)

Ja wat moet ik daar op antwoorden trainsxp heb wel rood maar update is onderweg dus spoedig hier te downloaden.
en heb ook de schermen aangepast pixels verkleind na 72  i.v.m. geheugen TS
 zie img: sein Rood.
Ik vindt het leuk om scenario's te spelen.
Kijk ook eens hier
Facebook

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #61 on: Sunday 15 July, 2018, 15:13:21 »
Ja Cleo zo hoort het te wezen. :P
Zo kan de ATB ook zijn werk doen mocht de machinist nog niet weten dat er voorbij Wijchen geen treinverkeer mogelijk is. ;)

Groeten trainsxp

351 posts
« Reply #62 on: Thursday 26 July, 2018, 09:09:10 »
Mag ik nog even een advies bij het herinstalleren van de IJssellijnroute? Ik krijg nl. geen sporen te zien, terwijl ik volgens mij alle benodigde onderdelen heb geïnstalleerd: Altenberg-Wildau route, assets 't Gooi Centraal, Coha sporenpakket, Christrains trackrules, DB tracks RW Austrralia, SBS Schienenset, DR spoormateriaal. Ben al een tijd aan het zoeken, wat ik mis, maar ik kan het even niet vinden. Vandaar de vraag. Hoop dat iemand wat weet.

2.267 posts
« Reply #63 on: Thursday 26 July, 2018, 09:20:42 »

351 posts
« Reply #64 on: Thursday 26 July, 2018, 10:56:36 »
Ja, dat is de DR sporenset (WOP), maar dat levert niks op. Die heb ik al twee keer geïnstalleerd zonder enig resultaat. Het plaatje blijft hetzelfde: geen sporen. En daarom begrijp ik gewoon niet, waar dat probleem nou vandaan komt.

2.267 posts
« Reply #65 on: Thursday 26 July, 2018, 11:20:21 »
Scenery Density op 100%?

351 posts
« Reply #66 on: Thursday 26 July, 2018, 11:53:38 »
Ja, ook dat is goed.

Mcn Cxx Valleilijn
437 posts
« Reply #67 on: Thursday 26 July, 2018, 12:43:56 »
Zo te zien mis je een UKTS pack. Meer bepaald die van de ondergrond. :P
Het is allemaal niet makkelijk. Maar samen komen we er wel. 8)

Offline Jur
**
TreinPunt.NL Vriend
917 posts
« Reply #68 on: Thursday 26 July, 2018, 14:08:09 »
Als je de UKTS freeware packs installeert zullen de tracks als het goed is ook zichtbaar worden.

Jur

351 posts
« Reply #69 on: Thursday 26 July, 2018, 15:58:44 »
Ik heb bijna alle bestanden van UKTS, maar het zou kunnen zijn, dat ik de terrain textures nog nodig heb. Dat is alleen een behoorlijk grote download. Zou het dat zijn? Ik ben er mee bezig. Laat het nog wel weten.

138 posts
« Reply #70 on: Thursday 26 July, 2018, 18:10:42 »
De UKTS terrain textures is inderdaad voor de ondergrond ja  :D

351 posts
« Reply #71 on: Friday 27 July, 2018, 10:56:25 »
Okay mannen, het is gelukt. Inderdaad miste ik van UKTS nog de terrain textures. Wel een hele lange download van een aantal (nachtelijke) uren, maar dat kan ook aan mijn downloadsnelheid liggen. Er zijn nog een paar dingetjes, hier en daar een loc of een wagon, maar die zoek ik wel op. Bedankt voor de hulp.

Offline Jur
**
TreinPunt.NL Vriend
917 posts
« Reply #72 on: Friday 27 July, 2018, 11:48:24 »
Kijk een aan! Er kan in ieder geval gereden worden  ;D

351 posts
« Reply #73 on: Friday 27 July, 2018, 23:02:32 »
Ja, er kan gelukkig gereden worden, maar ik heb nog een vraagje over de vele seinbeelden in de HUD bij deze route (zie screenshot). Vaak moet ik ook op TAB drukken, om een rood sein te kunnen passeren (geel knipperend).
Ligt dat aan de route of mis ik wat of kan ik daar iets aan veranderen? Ben ik de enige met dat probleem?Ik heb wat gezocht, maar kon het bij de vragen/problemen niet direct vinden.

**
Asset developer
581 posts
« Reply #74 on: Friday 27 July, 2018, 23:56:42 »
Ligt dat aan de route of mis ik wat of kan ik daar iets aan veranderen? Ben ik de enige met dat probleem?Ik heb wat gezocht, maar kon het bij de vragen/problemen niet direct vinden.

Jup, je bent de enige met dit probleem.
Kom gezellig even langs bij coha.nl en haal minimaal de volgende zaken op:
- Seinen pakket
- Wisselsteller pakket
- hm/km pakket

En niet zeggen dat je die al hebt.
Want dat kan, maar meer dan waarschijnlijk niet de laatste versie.

351 posts
« Reply #75 on: Saturday 28 July, 2018, 09:46:36 »
Je hebt gelijk, Tjoe Tjoe. Ik ben gisterenavond tot laat buiten bezig geweest, om alle Coha bestanden op te halen. Om 0.00 u. was het nog + 28 C. in de tuin. Ik had al veel Coha bestanden, maar het zijn er nu 22 en inderdaad, dat vreemde verschijnsel in de HUD is verdwenen. Ik was iets te vroeg met mijn vraag. Zal mijn leven beteren! Bedankt voor de tip.
mvg. Piet.

351 posts
« Reply #76 on: Saturday 28 July, 2018, 21:06:57 »
Het moet toch niet gekker worden! Bijna lelijk woord gezegd (wel gedacht). Ik heb nu alle benodigdheden voor deze route netjes gedownload en geïnstalleerd (en afgevinkt) en alles leek in orde, maar er ontbreken toch nog heel wat gebouwen, zoals bijv. bij de auto's in de lucht bij Presikhaaf (screen 1) en bij station Zwolle hangen de bordjes in de lucht en mis ik dus waarschijnlijk een perronoverkapping (screen 2). Maar ik weet niet, waar ik nog zoeken moet. Wat mis ik nu nog?
Toen ik overigens vanuit de handleiding diverse links van Coha pakketten aanklikte, kreeg ik de melding "you are not allowed to view this category", dat ging om de nummers 151, 163, 171, 165 en 137 (aan het eind van de link).
Bijna zou ik zeggen: Please help! want ik loop hier weer even vast.

**
TreinPunt.NL Vriend
595 posts
« Reply #77 on: Saturday 28 July, 2018, 21:27:40 »
Je moet bij Coha een account aanmaken. Dan ga je via forum--> Downloads--> Ts 2018 naar deze: Coha Building package v3.0
Volgens mij mis je ook wat gebouwen van Frison.
https://www.christrains.com/frison_objects.html

2.267 posts
« Reply #78 on: Saturday 28 July, 2018, 21:30:58 »
Overkapping van Zwolle is van Gert Meering ;)

Parkeergarage weet ik niet.

13 posts
« Reply #79 on: Saturday 28 July, 2018, 21:40:48 »
Hallo Gelijkstroom
gebruik je RWtools?

2.267 posts
« Reply #80 on: Saturday 28 July, 2018, 22:01:38 »
P garage komt uit Coha Huizen.

Je mist dus nog wel een paar belangrijke pakketten zou ik zeggen.

Handleiding er bij en turven wat je wel en niet gedaan hebt, dat werkt het beste. ;)

351 posts
« Reply #81 on: Saturday 28 July, 2018, 23:12:56 »
Dank voor de reacties. Ik heb al enige tijd een account bij Coha en ik heb nu echt alles van Coha, want ik heb Coha huizen 3.0 gedownload en nu staan er opeens veel meer huizen. Ik had nl. van Coha building package 1.0, dus dat was volgens mij het pakket voor de huizen. Maar dit is een stuk beter. De garage is er nu. Maar het screenshot van Zwolle is nog hetzelfde, zwevende bordjes en geen overkapping. Heb scenery objects van Gert Meering weer gedownload en geïnstalleerd, maar er verandert niets. Overkapping is blijkbaar toch niet van Gert Meering of....?
Ja Frison,ik had alles al nagekeken en afgevinkt, anders had ik deze vraag niet gesteld. Ik wist niet meer waar nog te zoeken.
Joannes, ik heb RW tools,maar gebruik het alleen om de scenario's te checken. Hoe kan ik de route checken? Is dat via Route building tools, dan check routes en scenario's en dan check selected route? En dan?

**
TreinPunt.NL Vriend
595 posts
« Reply #82 on: Saturday 28 July, 2018, 23:23:40 »
Kijk anders hier eens. Daar staan de noodzakelijke assets voor de meeste NL routes.

https://www.christrains.com/required_assets_for_most_dutch_routes.html

**
TreinPunt.NL Vriend
(lid) MSTS/RW team
950 posts
« Reply #83 on: Sunday 29 July, 2018, 01:06:07 »
Is dat via Route building tools, dan check routes en scenario's en dan check selected route? En dan?

Ja zoals jij aangeeft even de route selecteren dan route checken even wachten tot hij klaar is
met controle, krijg je een lijst met wat er mist in de route.
Met de wetenschap dat RWtools geen AP files kan lezen dus die zul je altijd missen.
En de rest buiten de AP files om mis je dan.

**
TreinPunt.NL Vriend
595 posts
« Reply #84 on: Sunday 29 July, 2018, 08:25:00 »
@Gelijkstroom: Heb je toevallig IJssellijn V1.5 nog? Daarin zit een extra  assetsmap waarin zich 2 RWP bestanden bevinden ( assets deel 1 en assets deel 2 ). Daar zitten overkappingen bij van station Zwolle.
« Last Edit: Sunday 29 July, 2018, 08:44:38 by louke1968 »

351 posts
« Reply #85 on: Sunday 29 July, 2018, 09:53:44 »
Helaas heb ik die 1.5 versie niet meer (verloren na crash harde schijf laptop). Met RWtools kom ik ook niet zoveel verder. Als ik "check selected route" heb aangeklikt, krijg ik na enige tijd een lijst met vier kolommen: Path, tile, X en Z. In welke kolom komen dan de missing files te staan? Of staan die allemaal bij "Path"? Klinkt misschien erg dom, maar als je een programma niet echt goed kent, is het soms een beetje lastig.

**
TreinPunt.NL Vriend
(lid) MSTS/RW team
950 posts
« Reply #86 on: Sunday 29 July, 2018, 10:40:04 »
Eerst dan even links onder Remove Duplicates dan wordt het lijstje kleiner in Path staat een adres, ;)
wat dan je missing file is met de provider en het file wat jij mist .
x:|Steam\steamapps\common\RailWorks\Assets hier achter vindt jij je info wat je dan mist. 8)

**
TreinPunt.NL Vriend
595 posts
« Reply #87 on: Sunday 29 July, 2018, 10:45:28 »
Ik wil die RWP's hier wel voor je neerzetten, maar daar moet ik wel toestemming voor krijgen.

351 posts
« Reply #88 on: Sunday 29 July, 2018, 12:14:30 »
Dat zou wel mooi zijn, want dat zoeken kost best wel veel tijd. Ik hoop dat het lukt.

TreinPunt.NL Downloadmanager
Hoi ik ben Rob ook wel bekend als (Rubku_NL)
600 posts
« Reply #89 on: Sunday 29 July, 2018, 13:41:46 »
Ik wil die RWP's hier wel voor je neerzetten, maar daar moet ik wel toestemming voor krijgen.
Graag geen RWP's in het forum plaatse!
Dit om diverse reden o.a.:
Bestand versie die oudere kunnen zijn.
Auteursrecht van de maker die de objecten heeft gebouwd.

Een andere grote reden is, dat er in het veleden geregeld RWP's geplaatst werden in het forum incl. route updates.
Hier door zijn er diverse versie geweest en werkte scenarios bvb niet meer.

Kleine tip dat ik nog mee wil geven is. zorg dat je geregeld de objecten van: Chris, Frison & Coha update. van frison komt er bijna elke maand wel een update.
Succes veder.
Ik stream bijna elke dag op Twitch
:D en bouwt aan Zuid-oost Nederland :D

Join ook mijn Discord voor veel info & nieuws.
incl repaints, free scenarios & meer. ook krijg je een melding als ik live ga op Twitch!