De Daalderlijn [NL Fictief]

24 posts
De Daalderlijn [NL Fictief]
« on: Saturday 09 September, 2017, 21:00:04 »
Zoals al een paar keer aangekondigd in het topic voor routes in aanbouw, hierbij dan eindelijk het eigen topic voor de 'Daalderlijn', een fictieve route gebaseerd op Midden- en West Nederland.

Het eerste deel van het traject, ongeveer 32 kilometer lang tussen de fictieve steden Daalderveen en Olpen, is momenteel voor ongeveer 80% van scenery voorzien. Zodra dit deel voor 100% van scenery is voorzien en de technische werkzaamheden aan het spoor zijn afgerond (seinen, snelheidsbeperkingen, bebording, etc.), zal ik een eerste versie beschikbaar stellen. Voordat dat echter zover is, zal er nog een hoop testwerk verricht moeten worden, waarvoor ik tzt ook hier op het forum voor hulp aan zal kloppen  ;) .

In het topic voor routes in aanbouw heb ik al regelmatig wat voortgang laten zien, dus die beelden zal ik hier niet opnieuw tonen. Onderstaande impressies zijn dan ook vers van de pers!

3.131 posts
Re: De Daalderlijn [NL Fictief]
« Reply #1 on: Sunday 10 September, 2017, 09:46:09 »
Top!

**
TreinPunt.NL Vriend
595 posts
« Reply #2 on: Sunday 10 September, 2017, 10:05:13 »
Ziet er goed uit!

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #3 on: Sunday 10 September, 2017, 10:08:10 »
Kernafval,

Wist je al dat je veel objecten kunt schalen?
Neem nou onderstaand knipsel, als je daar op dubbelklikt komt er rechts zo'n flapuit.
Hierin kunnen de lengte, breedte en hoogte maat versteld worden wat standaard op 1.000 staat.
Als je nu de lengte van de verkeerslichtenbrug bv. eens op 1.250 zet (of wat meer/minder) word het dus 1/4 langer en hiermee de hele weg overspannen want zoals het nu staat knalt er geheid iemand tegen die staander aan. ;)

Groeten trainsxp

2.267 posts
« Reply #4 on: Sunday 10 September, 2017, 10:50:42 »
Ik denk, dat de hoogte en de borden zelf ook wel wat kleiner mogen, als ik zo naar de afmeting ervan kijk en naar de afmetingen auto :)

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #5 on: Sunday 10 September, 2017, 11:13:59 »
Ja nu je het zegt zijn die fors aan de maat, ze zijn nagenoeg net zo breed/hoog als breedte van de auto. ;D
Mja ze zijn wel goed zichtbaar, vooral als ze ietwat verder van het spoor hangen. ;)

24 posts
« Reply #6 on: Sunday 10 September, 2017, 14:43:03 »
Kernafval,

Wist je al dat je veel objecten kunt schalen?
Neem nou onderstaand knipsel, als je daar op dubbelklikt komt er rechts zo'n flapuit.
Hierin kunnen de lengte, breedte en hoogte maat versteld worden wat standaard op 1.000 staat.
Als je nu de lengte van de verkeerslichtenbrug bv. eens op 1.250 zet (of wat meer/minder) word het dus 1/4 langer en hiermee de hele weg overspannen want zoals het nu staat knalt er geheid iemand tegen die staander aan. ;)

Bedankt voor je opmerking, ik had dat over het hoofd gezien  :D. Ik was wel in de weer geweest met de schalingstool die onderin te vinden is, maar dan werd het object compleet uit verhouding getrokken.

Wat betreft de grootte van de borden: Misschien dat de foto wat vertekend is, want als ik ze bij het bouwen zo bekijk vind ik ze (ook als ik ze met foto's van 'real-life' matrixborden vergelijk) niet buitenproportioneel groot. Daarnaast blijven ze zo ook vanaf het spoor een beetje zichtbaar  ;)

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #7 on: Monday 11 September, 2017, 09:12:37 »
Ik was wel in de weer geweest met de schalingstool die onderin te vinden is, maar dan werd het object compleet uit verhouding getrokken.

Ja met die tool worden L + B + H tegelijk kleiner/groter geschaald. :(
Maar ik bedoelde dit waar je mee schaalt in die rechter flapuit na een dubbelklik op het object. :) (zie knipsel)

24 posts
« Reply #8 on: Monday 11 September, 2017, 19:47:29 »
Ik was wel in de weer geweest met de schalingstool die onderin te vinden is, maar dan werd het object compleet uit verhouding getrokken.

Ja met die tool worden L + B + H tegelijk kleiner/groter geschaald. :(
Maar ik bedoelde dit waar je mee schaalt in die rechter flapuit na een dubbelklik op het object. :) (zie knipsel)

Ik had 'm inmiddels al gevonden. De kans op ernstige ongevallen is daardoor sterk afgenomen  :P

**
Route creator
Krammerdijks Deltaland
400 posts
« Reply #9 on: Tuesday 12 September, 2017, 16:43:09 »
Leuke screens  :)

24 posts
« Reply #10 on: Thursday 14 September, 2017, 22:28:25 »
Dank voor alle leuke reacties  :D

Op een aantal van de onderstaande screenshots is nog vrij duidelijk te zien dat er nog wel het een en ander aan werk te doen is, maar ik wilde ze jullie desondanks niet onthouden.

Lets put it on full traction!
153 posts
« Reply #11 on: Friday 15 September, 2017, 08:45:46 »
Het laatste plaatje doet mij denken aan Lage Zwaluwe.

Ziet er goed uit, ga zo door!  :D

TreinPunt.NL Administrator
6.260 posts
« Reply #12 on: Friday 15 September, 2017, 08:51:42 »
Zeer veel oog voor detail. Mooi!
"De moeilijkheid is niet om geld te verdienen, maar om het te verdienen met iets wat de moeite waard is om je leven aan te wijden."

TreinPunt.NL Moderator
Routenbouwer
166 posts
« Reply #13 on: Friday 15 September, 2017, 10:16:11 »
Het ziet er allemaal erg leuk uit! Ga vooral zo door zou ik zeggen.

Ik vroeg me wel iets af, die stad, met grachtjes enzo. Loopt die lekker in TS? In een van de eerste screens is te zien dat het aardig volgebouwd is, maar ook achter het zichtveld van de machinist, er nog veel staat. Het is geen kritiek ofzo hoor, maar gewoon een vraag :)

Owin

24 posts
« Reply #14 on: Friday 15 September, 2017, 19:13:27 »
Het ziet er allemaal erg leuk uit! Ga vooral zo door zou ik zeggen.

Ik vroeg me wel iets af, die stad, met grachtjes enzo. Loopt die lekker in TS? In een van de eerste screens is te zien dat het aardig volgebouwd is, maar ook achter het zichtveld van de machinist, er nog veel staat. Het is geen kritiek ofzo hoor, maar gewoon een vraag :)

Owin

Op mijn computer merk ik in ieder geval geen (grote) vermindering in performance (ter referentie: mijn systeem bestaat o.a. uit een i5-6600K, GTX1070 en 16GB RAM). Ik probeer dan ook in gedeeltes waar veel assets staan de verscheidenheid in assets zoveel mogelijk te beperken, zonder dat dit direct opvalt. Volgens mij zou dat moeten helpen bij het beperken van de zwaarte van de route (maar corrigeer me als ik ernaast zit).

Daarnaast zal ik (ongetwijfeld met anderen) nog een hoop testwerk gaan verrichten om er zo achter te komen of de route niet te zwaar is. Mijn doel is namelijk uiteindelijk om een route te maken waar zoveel mogelijk mensen van kunnen genieten, ongeacht de samenstelling van het systeem waarop ze spelen, zonder al teveel concessies te doen in de uiterlijke kwaliteit van de route.

TreinPunt.NL Moderator
Routenbouwer
166 posts
« Reply #15 on: Friday 15 September, 2017, 21:36:15 »
Wat je zegt klopt inderdaad. Dezelfde objecten maken het voor TS makkelijker om te laden.
Aanpassen kan altijd nog. Dus ik zou eerst bouwen zoals jij voor je ogen hebt. Als het dan met testen inderdaad te zwaar blijkt, kun je de omgeving vaak nog wel makkelijk aanpassen. De sporen gaat wat lastiger.

In ieder geval, ga zo door!

Owin

24 posts
« Reply #16 on: Monday 18 September, 2017, 22:09:34 »
Tussen het bouwen door zo nu en dan ook eens kleine scenario'tjes uitproberen  8)

Bezoek ook eens mijn eigen site
1.231 posts

TreinPunt.NL Moderator
Routenbouwer
166 posts
« Reply #18 on: Tuesday 19 September, 2017, 11:02:27 »
Ziet er gaaf uit! Welke brug is dat bij het station?
En misschien kun je daar hangende hangers aan de onderkant van de brug bevestigen, ipv een portaal onder de brug zetten, dat zou er ook wel gaaf uitzien! Maar veel plezier met rondtoeren door je eigen land.

2.267 posts
« Reply #19 on: Tuesday 19 September, 2017, 14:52:39 »
Ziet er gaaf uit! Welke brug is dat bij het station?

Frison -> Voetgangersbrug Baarn ;)

TreinPunt.NL Moderator
Routenbouwer
166 posts
« Reply #20 on: Wednesday 20 September, 2017, 12:02:55 »
Nice, dankjewel voor de reactie!

24 posts
« Reply #21 on: Thursday 28 September, 2017, 21:48:57 »
Afgelopen week weer verder geklust aan de route. Het deel wat er al lag tussen Daalderveen Centrum en Olpen Centrum is verder aangekleed, en naar het Oosten toe is het traject een aantal kilometer langer geworden. Bij nieuwe vorderingen horen natuurlijk ook nieuwe plaatjes  ;D

**
Route creator
Krammerdijks Deltaland
400 posts
« Reply #22 on: Friday 29 September, 2017, 00:24:50 »
Ziet er netjes uit  :)

148 posts
« Reply #23 on: Saturday 30 September, 2017, 07:53:55 »
Erg mooi!
Bedankt bouwers!!

6.260 posts
« Reply #24 on: Sunday 01 October, 2017, 11:28:21 »
Zeker mooi. Keep up the good work en succes!

24 posts
« Reply #25 on: Sunday 05 November, 2017, 21:31:22 »
Een kleine update wat betreft de Daalderlijn.

Inmiddels is de route flink verlengd en heeft het op dit moment een totale lengte van tussen de 68 en 71 kilometer (precieze afstand is afhankelijk van of het sprinter- of intercitytraject wordt gereden). Het nieuwe stuk is echter nog lang niet voorzien van dekkende scenery. Daarom heb ik voor mezelf de eerder gestelde release van een eerste versie in het laatste kwartaal van dit jaar losgelaten  ::). Een eerste versie moet wat mij betreft direct plaats bieden aan een groot aantal uiteenlopende scenario's; dat is met het stuk dat reeds af is nog niet helemaal mogelijk. Het moet tegelijkertijd ook geen haastklus worden.

Aangezien het nieuwe stuk nog lang niet van voldoende scenery is voorzien, heeft het ook nog niet zoveel zin om daarvan afbeeldingen te tonen, afgezien van de onderstaande (voor een impressie; de scenery op de afbeelding is nog lang niet af).

Tot zover  :)

Let's drive some trains!
706 posts
« Reply #26 on: Monday 06 November, 2017, 09:37:44 »
Ziet er leuk uit weer en wordt een flinke route om te rijden dan  ;D

Gewoon rustig aan door bouwen en het komt af wanneer het afkomt.
Beter een voltooid stuk uitbrengen waar je het mee eens bent dan half afgeraffeld omdat je zelf een deadline hebt ingesteld, gewoon je tijd nemen ervoor.
Treinpunt Administrator
De downloads worden bekeken en behandeld door het team. Bij afkeuring altijd een PB.
Vragen over downloads? Stuur het team een PB!

Te vinden op Twitch (Za/Zo, 19:30u).
Meer informatie op http://www.robjansen.info

24 posts
« Reply #27 on: Monday 04 December, 2017, 22:10:28 »
Langzaam maar zeker raakt ook het nieuwe deel steeds verder voorzien van scenery. Dat betekent nieuwe plaatjes!  :D

197 posts
« Reply #28 on: Monday 04 December, 2017, 22:29:56 »
Heel mooi!

6.260 posts
« Reply #29 on: Monday 04 December, 2017, 22:35:47 »
Veel detail! Mooi!