Belgische treinnetwerk

5 posts
Belgische treinnetwerk
« on: Tuesday 01 May, 2018, 17:41:49 »
Beste,
Ik hou enorm van treinen en heb besloten het Beglische netwerk samen met de scenery. Ik heb al sporen gelegd langs tal van stations ( nog geen perrons of gebouwen van stations , alleen sporen ) Ik ben begonnen met de grootste stations in het land zoals Brussel Zuid/Midi, Schaarbeek , Brussel noord , Brugge , Gent , Namen , Leuven , Luik , Dendermonde , Antwerpen Centraal ( voorlopig alleen de bovenste sporen nog geen ondergrondse ) In bijlage kan je hopelijk zijn wat er allemaal ligt van sporen en dit zal nog verder uitbreiden tot het netwerk er eenmaal ligt. Na dat komen de stations , bovenleiding ,seinen , overwegen , scenery erlangs en klaar is kees . Alleen ontbreekt er natuurlijk nog de Belgische treinen ( HLE 18/19 , AM 96 ,AM 80 , M4 ,M5 , M6 , l 11 rijtuigen met stuurstand , dieselloc's natuurlijk ook voor degene graag goederen vervoeren i.p.v. personen.  Dus hierbij wil ik jullie graag vragen indien jullie dat willen deze treinen , wagons te maken en deze kunnen dan toegevoegd worden in het netwerk en moeten er alleen nog scenario's gemaakt worden en klaar is kees maar tegen we daar geraken zal er nog wat tijd nodig zijn. ( Ik volg momenteel nu een Bachelor opleiding Interieurvormgeving in Gent en heb soms nog wat tijd om eraan te werken als ook in de vakanties )  Belgie heeft in het totaal zo'n 250 stations , ik heb er nu voorlopig 71 daarvan al( alleen sporen getrokken ) Mijn vraag is alleen omtrent de scenery of ik ook alles van belgie moet erin steken of mag dit voor jullie ook van Duitsland zijn ( voor vegetatie is het geen probleem maar omtrent dorpen en steden ? )  Indien jullie nog bepaalde zaken van Belgie vinden , laat het mij gerust weten ( vooral omtrent seinen  en overwegen . Bovenleiding van Belgie heb ik al ( alleen voor 4  sporen is het max. ) Je mag gerust je mening geven hierover.
« Last Edit: Tuesday 01 May, 2018, 17:49:04 by hle1819 »

3.130 posts
Re: Belgische treinnetwerk
« Reply #1 on: Tuesday 01 May, 2018, 18:02:15 »
Leuk plan! ;)

5.071 posts
« Reply #2 on: Tuesday 01 May, 2018, 18:06:52 »
Mijn geruste mening, veels te groot project. Sporen leggen kan relatief snel/makkelijk. de details is waar de uren in gaan zitten. Probeer eens 1 van de middel grote stations helemaal af te werken, zodat je een idee hebt wat er allemaal bij komt kijken. Oostende, verviers of charleroi bijv.
TS is niet gemaakt voor grote netwerken, je kunt veelal beter per lijn of een aantal lijnen een route bouwen.

Het idee is wel erg leuk, omdat er vrijwel niks Belgisch is.

Na dat komen de stations , bovenleiding ,seinen , overwegen , scenery erlangs en klaar is kees .
Tsja die stations zou je wel moeten maken of je moet een gek vinden die zin heeft om zoveel stations te bouwen. om het nouw met duitse te vullen, de sfeer van een route word dan toch wel heel snel heel erg duits. En stations als luik en Antwerpen lijken mij vrij moeilijk zonder op maat gemaakt object.

Met een goed stevig team met ervaring kan dit denk ik wel slagen, maar dan zit je al snel aan 5 personen die er heel veel tijd in moeten steken.
« Last Edit: Tuesday 01 May, 2018, 18:08:50 by jor[D]1 »

2.267 posts
« Reply #3 on: Tuesday 01 May, 2018, 19:04:05 »
Leuk plan! ;)

Nee, niet als het één netwerk gaat worden, want dat is dan een rampenplan qua geheugen gebruik.  :o

Het is wel leuk en ook zeker haalbaar als het hele netwerk in kleinere delen zal worden opgesplitst en die ook nog eens overeen komen met de werkelijkheid. Maar ook de objecten zal niet mee vallen. Er is wel een mogelijkheid om die te maken, maar alleen, en uitsluitend alleen (!) als er voldoende bruikbaar fotomateriaal beschikbaar is. Dat is het grootste struikelblok denk ik.

TreinPunt.NL Moderator
Scenario bouwer, lua scripter en veel meer
682 posts
« Reply #4 on: Tuesday 01 May, 2018, 19:11:53 »
Het is onmogelijk om dit plan in TS om te toveren naar een kwalitatief goede en bruikbare route.
Er zijn véél meer sporen en objecten dan TS aan kan.
Een team bestaande uit meerdere personen zou er tevens jaren over doen om het te realiseren.

Splits het op in verschillende lijnen.
Dan zou het een mooie en welkome aanvulling in TS zijn die een goede kans van slagen heeft.

620 posts
« Reply #5 on: Tuesday 01 May, 2018, 22:35:56 »
 :)

Naar aanleiding van voorgaande berichten, waar al het antwoord is te vinden, is zo'n grote route in TS20xx niet te realiseren.
Dit vanwege dat TS20xx een 32 bit programma is waarin maximaal 4 GB (3.2 GB effectief) geadresseerd kan worden.

Wil je toch zo'n grote route bouwen dan kan dit alleen in TSW20xx (TSW = Train Simulator World), dat is een 64 bit programma.
Dat kent niet de limiet van 4 GB adressering.
Wel moet je realiseren dat het bouwen van deze route vele jaren (10 jaar) gaat kosten, ook als je met een team hieraan werkt.

In MSTS/OR wordt aan een gelijksoortige route, die heel België beslaat, waaraan al vele jaren gewerkt wordt.
De sporen en het baanlichaam is al aanwezig, maar de scenery is pas voor circa 15% gereed.
Met enige regelmaat worden updates van deze route uitgebracht als weer een gedeelte van de scenery langs een tracé is geplaatst. Het zal vele jaren duren, reken maar op 10 jaar,  voor heel België met scenery voorzien is.

Wil je toch dit gaan maken in TSW dan heb je een zeer groot team nodig als dit door vrijwilligers gebrouwd gaat worden en dan dien je toch een bouwtijd van 10 jaar te rekenen.
Of je zou anders een commercieel team die betaald hieraan de hele dag en de hele week hieraan bouwt moeten opzetten.
Maar dan dien je toch op een paar jaar te rekenen voor het gereed is.
En dan heb je nog geen eens het Belgisch treinmaterieel voor deze route.

m.v.g.

A.N. de Jong

« Last Edit: Tuesday 01 May, 2018, 22:44:55 by ANdeJong »

TreinPunt.NL Moderator
Scenario bouwer, lua scripter en veel meer
682 posts
« Reply #6 on: Tuesday 01 May, 2018, 23:47:13 »
Zolang er geen editor in TSW (niet TSW20xx) aanwezig is zal dit een droom blijven.
Daarnaast is het maar de vraag of het mogelijk gaat zijn gezien de problemen die DTG nu al heeft met de routes die tot nu toe zijn uitgebracht. Die zijn in lengte zeer beperkt.

620 posts
« Reply #7 on: Wednesday 02 May, 2018, 11:03:26 »
 :)

De editor is er nog niet.
Maar men is achter de schermen hiermee bezig.
Wanneer deze komt is nog onbekend volgens het forum van DTG.
Als deze er komt volgt daar een melding.

Een grote route zoals de aankondiger wil bouwen is allen mogelijk in TSW.
In TS20xx zal dit niet mogelijk zijn en zal men dit in aparte route delen dienen te bouwen.

m.v.g.

A.N. de Jong

3.130 posts
« Reply #8 on: Wednesday 02 May, 2018, 18:16:37 »
Het is wel leuk ??
Wat bedoel je nou Frison ::)

2.267 posts
« Reply #9 on: Wednesday 02 May, 2018, 18:56:54 »
Het is wel leuk ??

Nou, ik neem aan, dat je kan lezen en dus mijn verweer gelezen hebt?  ;D

Ik zei dus:  Het is wel leuk en ook zeker haalbaar als het hele netwerk in kleinere delen zal worden opgesplitst ....
« Last Edit: Wednesday 02 May, 2018, 18:58:45 by Frison »

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #10 on: Thursday 03 May, 2018, 10:51:40 »
Het is wel leuk ??

Frison wil ermee zeggen dat een route in dit formaat die geheel België omvat nooit gaat lukken cq. werken in TS omdat het veeeel te groot is.
Dat zie je maar aan oa. 't Hart van Nederland waar ik tot mijn spijt het traject Utrecht - Breukelen voor Vol.1 heb moeten halen. :'(

Groeten trainsxp

gepensioneerde leerling
115 posts
« Reply #11 on: Saturday 02 June, 2018, 00:47:59 »
Ik ga niet herhalen wat anderen hierover gezegd hebben maar weet dat het Belgische spoorwegnet  uit 3 595 kilometer spoorlijnen bestaat. Denk daarbij nog aan de emplacementen, de industriële lijnen enz. Zelfs na het sluiten van vele lijnen is België daarmee één van de dichtst bespoorde landen ter wereld. In een route van +/- 100 km met scenery en wat AI-verkeer loop je in TS2018 al tegen de geheugenlimiet van het programma aan. Het idee is zeker niet slecht te meer omdat er op gebied van routes niet veel voor Belgiê bestaat. Je kan misschien werken volgens de lijnnummers, wat dan neerkomt op het bouwen van 96 afzonderlijke routes waarvan sommige moeten opgesplitst worden omwille van de lengte . Wie zei al dat het jaren zou duren  om het project af te werken ? In elk geval, success.
« Last Edit: Saturday 02 June, 2018, 01:02:44 by dhaluc »

150 posts
« Reply #12 on: Saturday 02 June, 2018, 07:40:44 »
Lijn 15 tot minstens Mol en ik ben u eeuwig dankbaar  ;D