[WIP] Amsterdam - Haarlem - Leiden - Den Haag

**
Route creator
7.053 posts
Re: Amsterdam - Haarlem - Leiden - Den Haag
« Reply #30 on: Friday 16 November, 2018, 18:32:24 »
........ In elk geval heeft dit een technische reden en is het dus niet nodig om leden daarover aan te spreken.

Ja dat snap ik, maar dan moet je maar net weten hoe de vork in de steel zit, vandaar....... ;)
Afijn als iemand een citaat van dat bericht post word het wel doorgegeven, of zie ik dat verkeerd?

Edit/
Het was niet op jou van toepassing DailyEdgar maar op reactie 25 :)
« Last Edit: Friday 16 November, 2018, 18:38:15 by trainsxp »

Groeten trainsxp

(lid) MSTS/RW team
1.048 posts
« Reply #31 on: Friday 16 November, 2018, 18:54:50 »
ohhh nu snap ik het ook. Dacht dat jij iets fout had gedaan. Vandaar mijn reactie, Sorry hoor.

Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het altijd windstil,
maar op onze website of facebook 'waait' het altijd!

TreinPunt.NL Administrator
Treinpunts eigen vitaminebron
2.569 posts
« Reply #32 on: Friday 16 November, 2018, 19:02:01 »
Ja dat snap ik, maar dan moet je maar net weten hoe de vork in de steel zit, vandaar....... ;)

Het staat er inderdaad wat knullig, maar ik wilde duidelijk zijn (ook met het oog op toekomstige berichten) en bedoelde het zeker niet verwijtend!  ;D

Afijn als iemand een citaat van dat bericht post word het wel doorgegeven, of zie ik dat verkeerd?

Ik begrijp je vraag niet helemaal, maar normaal gezien wordt de topic-titel altijd goed doorgegeven, op een heel klein aantal uitzonderingen na.
Groeten,
Jeroen

3.139 posts
« Reply #33 on: Sunday 18 November, 2018, 09:03:24 »
Ik bedoel natuurlijk de station's ;)
Ik ben erg blij dat de route straks ook Leiden en Denhaag bevat.
Daar is nu nog niets.
Veel succes met de bouw van dit traject!

106 posts
« Reply #34 on: Sunday 18 November, 2018, 10:38:43 »
De scenery bij Haflweg-Zwanenburg is al een stuk verder en de eerste sporen van Amsterdam Centraal staan er!  :D
Discord: Edgar#7736

198 posts
« Reply #35 on: Sunday 18 November, 2018, 13:54:25 »
Het is misschien een open deur intrappen, maar ik vraag mij af waarom het wiel telkens weer opnieuw uitgevonden moet worden. Er zijn nu twee routes waarin Amsterdam CS in voorkomt en waarin vele uren werk zitten. Waarom niet de vraag naar één van de bouwers of je de beoogde route als beginpunt mag gebruiken, desnoods met het verwijderen van alles wat niet met Amsterdam CS te maken heeft. Daarbij komt dan, misschien in de toekomst, het voordeel dat als dat mogelijk is, beide routes samengevoegd kunnen worden, doordat je vanuit exact dezelfde coördinaten werkt.

150 posts
« Reply #36 on: Sunday 18 November, 2018, 14:45:50 »
Misschien omdat de makers van de andere routes dit niet willen? Misschien omdat iedereen toch zijn eigen stijl heeft en dat volledig wil doortrekken? Als je andere sporen wilt gebruiken dan die van de andere routes heb je al niets aan dat je het gebruikt als startpunt. Als iemand zich wil bezig houden met een route vanuit Amsterdam en deze opnieuw maakt is dat toch zijn goed recht?

Mooie screens en wederom een mooie route in aanbouw. Hoe meer routes hoe beter :-)

113 posts
« Reply #37 on: Sunday 18 November, 2018, 15:46:10 »
Super vet!!! Zelf woon ik in Hillegom
Heb de route zelf gemaakt maar geen pro haha ben erg benieuwd naar je route good luck!
Ps ik heb cta borden als een download voor haarlem tot leiden zoek via google

138 posts
« Reply #38 on: Sunday 18 November, 2018, 16:13:43 »
Het is misschien een open deur intrappen, maar ik vraag mij af waarom het wiel telkens weer opnieuw uitgevonden moet worden. Er zijn nu twee routes waarin Amsterdam CS in voorkomt en waarin vele uren werk zitten. Waarom niet de vraag naar één van de bouwers of je de beoogde route als beginpunt mag gebruiken, desnoods met het verwijderen van alles wat niet met Amsterdam CS te maken heeft.
Omdat iedereen zijn of haar eigen bouwstijl heeft, het kan ook aan andere dingen liggen, bijvoorbeeld dat Edgar de sporen van WOP mooier vind dan die in de andere routes, of omdat hij de uitdaging van Amsterdam CS bouwen zelf aan wilt gaan, en de kennis van Amsterdam kan hij dan weer bij andere stukken gebruiken. Het lijkt mij ook dat het makkelijker is om het zelf te maken in plaats van contact op nemen met de bouwers van Noord West of de HSL en dan alles wat niet Amsterdam is eruit slopen...

Offline HSL
**
Route creator
133 posts
« Reply #39 on: Sunday 18 November, 2018, 20:00:31 »
Het is misschien een open deur intrappen, maar ik vraag mij af waarom het wiel telkens weer opnieuw uitgevonden moet worden. Er zijn nu twee routes waarin Amsterdam CS in voorkomt en waarin vele uren werk zitten. Waarom niet de vraag naar één van de bouwers of je de beoogde route als beginpunt mag gebruiken, desnoods met het verwijderen van alles wat niet met Amsterdam CS te maken heeft. Daarbij komt dan, misschien in de toekomst, het voordeel dat als dat mogelijk is, beide routes samengevoegd kunnen worden, doordat je vanuit exact dezelfde coördinaten werkt.

Het staat iedereen vrij om te maken wat hij wilt natuurlijk ;) Bij NWNL in mindere mate maar zeker de HSL route is erop gemaakt dat elk detail aan het spoor klopt met de werkelijkheid. Elke portaal,sein en bordje op de exacte locatie.

De route van Edgar die heeft weer veel details in de omgeving gestopt en is weer een andere bouwstijl.  :D

(lid) MSTS/RW team
1.048 posts
« Reply #40 on: Monday 19 November, 2018, 15:07:20 »
ennnnnnnnnnnn.................... we hebben nu wel een 64 bit TS echter ook hier zijn grenzen aangaande  het geheugen, Waarschijnlijk zou dit wel in 1 route kunnen maar kunnen er dan nog wel scenario's in rond rijden????

138 posts
« Reply #41 on: Monday 19 November, 2018, 15:17:25 »
we hebben nu wel een 64 bit TS echter ook hier zijn grenzen aangaande  het geheugen
Uuhm met 64 Bit is dit probleem juist verholpen :-X

106 posts
« Reply #42 on: Monday 19 November, 2018, 15:18:45 »
Natuurlijk zou het fijn zijn dat ik dan die route's gebruik zodat er stukken niet opnieuw gedaan hoeven worden maar zoals de andere hierboven zeggen. Ik heb een andere bouwstijl met eigen wil en als ik hun route's gebruik moet ik ook op die manier blijven bouwen met dat type spoor. Nu gebruik ik WOP spoor en een andere template dan HSL en Noord West en ik bouw op mijn eigen manier. En ookal is Amsterdam Centraal 2x gebouwd, voor mij weer een nieuwe uitdaging!  :D

(lid) MSTS/RW team
1.048 posts
« Reply #43 on: Monday 19 November, 2018, 15:21:49 »
we hebben nu wel een 64 bit TS echter ook hier zijn grenzen aangaande  het geheugen
  8)Als je goed leest schrijf ik ook "ook hier zijn grenzen"  ::)

138 posts
« Reply #44 on: Monday 19 November, 2018, 15:26:28 »
Als je goed leest schrijf ik ook "ook hier zijn grenzen"
En wat zijn die grenzen dan? want grenzen met RAM heb je niet meer, dus ik ben nu wel benieuwd naar wat jij als grens ziet  ::)

203 posts
« Reply #45 on: Monday 19 November, 2018, 15:36:20 »
Ik heb al de berichten is bekeken over het wel of niet maken van een dubbele route, maar waarom zou iemand niet hetzelfde traject mogen maken, elk traject dat iemand anders maakt is uniek dus je kan iemand niet afrekenen op het maken van een traject dat al bestaat omdat ze 9/10 totaal niet op elkaar lijken. En dit is weer een totaal anders traject dan in NWNL dus als Edgar deze route niet zou bouwen dan zou dat dus betekenen dat als ik van Haarlem naar Den Haag wil dat ik moet switchen omdat mensen niet willen dat iemand anders hetzelfde traject maakt  :-X

Maar goed van deze discussies wordt niemand beter dus ik wens Edgar veel succes bij de bouw van deze route want het ziet er al veelbelovend uit :D
« Last Edit: Monday 19 November, 2018, 15:40:22 by yorn12 »
bouwer 't Zuiden van Nederland

Mcn Cxx Valleilijn
440 posts
« Reply #46 on: Monday 19 November, 2018, 16:56:35 »
Als je goed leest schrijf ik ook "ook hier zijn grenzen"
En wat zijn die grenzen dan? want grenzen met RAM heb je niet meer, dus ik ben nu wel benieuwd naar wat jij als grens ziet  ::)
Met 64 bit is die grens nog zo ver dat je hier de komende jaren geen problemen mee gaat ondervinden ;)
Het is allemaal niet makkelijk. Maar samen komen we er wel. 8)

138 posts
« Reply #47 on: Monday 19 November, 2018, 17:12:00 »
Met 64 bit is die grens nog zo ver dat je hier de komende jaren geen problemen mee gaat ondervinden ;)
Ja idd, dat dacht ik ook al, maar Treintje gaat het ineens over grenzen hebben in 64 bit  :P

**
Route creator
7.053 posts
« Reply #48 on: Monday 19 November, 2018, 17:34:42 »
Tsja, overal zitten haken, ogen en grenzen aan zo ook aan een 64bit TS al kunnen we nog even vooruit.
Maar het ging erom als je op een samengevoegde route nog eens een stel treinen toevoegt, bijv. van Dutsh Classic dan zit je al gauw aan een bepaalde grens om nog redelijk te kunnen rijden.
Het is dan wel 64bit en je zal niet direct een dump krijgen, maar zeker als je een wat mindere videokaart hebt dan kan die het weer niet trekken, en daar is op zich niets aan veranderd. ;)

106 posts
« Reply #49 on: Tuesday 20 November, 2018, 19:17:52 »
Wat meer scenery en bovenleiding werk rond Halfweg-Zwanenburg

(lid) MSTS/RW team
1.048 posts
« Reply #50 on: Tuesday 20 November, 2018, 20:05:30 »
Hé je bent al Halfweg  ;)

128 posts
« Reply #51 on: Tuesday 20 November, 2018, 21:24:42 »
ik heb daar gewoond en het ziet er echt super gedaan..
je bent lekker op dreef zeg. puik werk,

808 posts
« Reply #52 on: Tuesday 20 November, 2018, 22:31:32 »
Heel mooi gedaan! Ga zo door!  8)

106 posts
« Reply #53 on: Tuesday 27 November, 2018, 15:32:40 »
Door wat drukte van school loopt de route iets rustiger maar bouwen we gewoon door! Wat meer scenery aangebracht tussen Halfweg en Haarlem Spaarnwoude. Dat stuk is bijna af en Sloterdijk - Halfweg is over de helft en gaat ook de goede kant op!

**
Route creator
7.053 posts
« Reply #54 on: Tuesday 27 November, 2018, 15:43:50 »
Mooi DailyEdgar, wat ik mij alleeen afvraag bij het 1e plaatje is of de koeien voor de overweg staan te wachten wat kan, of ....?
Als ze in de wei staan kan ook maar dan kunnen ze zo de spoorbaan op wandelen. ;)

106 posts
« Reply #55 on: Tuesday 27 November, 2018, 16:04:31 »
Ik zag in het echt ook een veehouder met zn koeien daar, maar de veehouder moet ik nog plaatsen  ;)

(lid) MSTS/RW team
1.048 posts
« Reply #56 on: Tuesday 27 November, 2018, 16:15:43 »
Ik zag in het echt ook een veehouder met zn koeien daar, maar de veehouder moet ik nog plaatsen  ;)
Dat zou zo maar kunnen als die veehouder bijv. ook land aan de andere zijde van het spoor heeft. Netjes hoor, levensecht.
« Last Edit: Tuesday 27 November, 2018, 16:23:55 by treintje »

808 posts
« Reply #57 on: Tuesday 27 November, 2018, 16:19:26 »
Heel mooi! Leuke plaatjes~~! 8)

3.139 posts
« Reply #58 on: Tuesday 27 November, 2018, 18:16:45 »
TOP !
Richting Haarlem ;)

199 posts