[WIP] Nieuwe fictieve route: Borderlands V2

*
Hondekop
Natuurlijk treinen en NS-fan!
120 posts
Re: [WIP] Nieuwe fictieve route: Oberfeld Bad - ???
« Reply #30 on: Wednesday 02 July, 2014, 21:44:07 »
Ik heb net de video gekeken maar héél mooi gemaakt man, echt petje af hoor!
Maar misschien kun je bij Oberfeld Sud de berg een beetje aanpassen, want nu is het een beetje hobbelig.

Zie dit niet als kritiek maar als een kleine tip :D :D :D Ga vooral zo door. :) :)

Gr Bryan

*
Sprinter
Machinist bij NMBS
400 posts
« Reply #31 on: Wednesday 02 July, 2014, 21:50:20 »
Oberfeld Sud ligt ten noorden van Oberfeld bad. Interessant, maar ik zou hem Oberfeld Nord noemen.

Hmmm, ik denk wel dat dat goed zou zijn. Ik zal het aanpassen naar Nord. :D

Ik heb net de video gekeken maar héél mooi gemaakt man, echt petje af hoor!
Maar misschien kun je bij Oberfeld Sud de berg een beetje aanpassen, want nu is het een beetje hobbelig.

Zie dit niet als kritiek maar als een kleine tip :D :D :D Ga vooral zo door. :) :)

Gr Bryan

Ja, die berg is nogal schokkerig ja. Vooral de kant van Oberfeld Bad, het staat ondertussen al op de agenda om te veranderen! Bedankt voor de tip :D

Misschien dat ik binnenkort wel eens een beta de ruimte instuur ;)

TreinPunt.NL Railsim Nieuwsredactie
Hogesnelheidstrein
Schrijft wel eens iets op het forum
1.471 posts
« Reply #32 on: Thursday 03 July, 2014, 08:12:55 »
Wat mij nog opviel was dat er geen seinen stonden. Neem aan dat je die nog plaatst. Tussen Lackenburg en Lackenhaus HBF was er nog een boom die heel dicht bij het spoor stond. Verder is het een prachtige route!

*
Sprinter
Machinist bij NMBS
400 posts
« Reply #33 on: Thursday 03 July, 2014, 11:07:24 »
Wat mij nog opviel was dat er geen seinen stonden. Neem aan dat je die nog plaatst. Tussen Lackenburg en Lackenhaus HBF was er nog een boom die heel dicht bij het spoor stond. Verder is het een prachtige route!

De boom is ondertussen al verholpen, de seinen worden inderdaad nog geplaatst. Dit omdat seinen vrij lastig kunnen zijn :p

EDIT: Hebben nog mensen soms last als je seinen plaatst dat je spel opeens crasht? Ik had dus bijna alle seinen geplaatst, wil ik de voorlaatste plaatsen dan crashte alles. Alle seinen weer weg...
Nu dacht ik laat ik de seinen nog wat wachten en wat verder bouwen, ik wil dan een muziekje opzetten en doe ALT+TAB en daarna geeft railworks een foutmelding, weer alle progress weg... Daar word je zo kwaad van eh...
« Last Edit: Thursday 03 July, 2014, 12:14:02 by jesitim »

*
Sprinter
Machinist bij NMBS
400 posts
« Reply #34 on: Thursday 03 July, 2014, 14:28:28 »
Zo, nu railworks terug wil werken zoals ik het hem opleg kan ik weer wat screens tonen. In dit geval 1 screen en het 2D plan.

Vanaf heden beslaat de route 2 landen, namelijk Duitsland en de Russische Federatie. In het echt kan het niet, maar denk even de Koude oorlog weg en je hebt 2 aangrenzende landen :p

De route is uitgebreid als volgt:
Vanuit Lackenhaus is het mogelijk om via de intercityverbinding (met 30km/h door werken) naar Starnberg en verder te reizen. Er zullen dus internationale treinen kunnen rijden.
Vanuit Lindau is het nu mogelijk om via Lackenhaus-Martial te reizen naar Starnberg en verder.
Starnberg is een station met 4 sporen, waarvan de 2 buitenste perrons hebben en de binnenste doorrijdsporen zijn. Hierdoor kunnen intercity's ongehinderd doorrijden. Voorbij Starnberg heb je Peterburg.
Peterburg is een grensstad, de stad ligt zowel in Duitsland als in Rusland. Het HBF ligt op Duits grondgebied, het kleine Peterburg-Lenin ligt net voorbij de grens. Vandaar dat er in de stad dubbele benamingen zijn.
Zo is Peterburg = Петербург (Peterboerg) en Peterburg-Lenin = Петербург-Ленина (Peterboerg-Lenina).
Rusland kent een ander seinsysteem (hier gebruik ik de sncf seinen omdat ze freeware zijn(om jullie centjes te sparen :p )).

De screens:

Peterburg-Lenin met de grensovergang:

De 2D kaart met de nodige informatie: (Zie ook Oberfeld Nord, wat vroeger Sud was!)

*
Hogesnelheidstrein
3.440 posts
« Reply #35 on: Thursday 03 July, 2014, 18:53:44 »
Echt mooi! :D

*
Sprinter
Machinist bij NMBS
400 posts
« Reply #36 on: Friday 04 July, 2014, 12:10:26 »
Zo zo, de route is uitgebreid naar Severodvinsk.
De huidige route bestaat uit 3 delen:
  • Lackenburg naar Oberfeld-Bad  (10km)
  • Lackenhaus naar Severodvinsk (20km)
  • (Oberfeld-Bad naar) Lindau naar Severodvinsk (28km - 23km)
Dit geeft een totale lengte van 30km!
Dit is de lijst van huidige stations: (D = Duitsland, R = Rusland)
  • Oberfeld-Bad (D)
  • Oberfeld-Nord (D)
  • Lindau (D)
  • Lackenhaus HBF (D)
  • Lackenhaus-Martia (D)l
  • Lackenburg (D)
  • Starnberg (D)
  • Peterburg HBF (D)
  • Peterburg-Lenin (R)
  • Salsk (R)
  • Severodvinsk (R)

Hier wat screens van Salsk en Severodvinsk:

Severodvinsk, kijkend richting Petrozavodsk:

Severodvinsk, kijkend richting Peterburg/Lackenhaus

Severodvinsk, kijkend uit de lucht (Top-down):

Salsk, een klein gezellig stationnetje:

Wat denken jullie, meer kleine stationnetjes of liever wat hogesnelheidsstukken?
« Last Edit: Friday 04 July, 2014, 12:13:12 by jesitim »

*
Hondekop
Natuurlijk treinen en NS-fan!
120 posts
« Reply #37 on: Friday 04 July, 2014, 13:21:35 »
Ik zou persoonlijk wel wat kleine stationnetjes willen waartussen je lekker snel kan optrekken en dan weer afremmen. :D Maar wel weer de snelheid zodat de intercity de kleine stationnementen over slaat en er dwars door heen suist ;) ;)

*
Hogesnelheidstrein
3.440 posts
« Reply #38 on: Saturday 05 July, 2014, 08:09:19 »
Schitterend gebouwd ;)

*
Sprinter
Machinist bij NMBS
400 posts
« Reply #39 on: Sunday 06 July, 2014, 11:46:35 »
Weer een nieuwe update, volgens hoe ik erover denk ligt zeker 95% van de sporen er.

Voor de mensen die graag wat snelheid maken is er een HLS gebouwd tussen Lackenhaus en Severodvinsk, hier kan je 200km/h rijden zonder stations tegen te komen. Er is wel een optie om de lijn te verlaten en Petrozavodsk binnen te rijden. De HSL rijdt namelijk over het station van Petrozavodsk.
Voor de mensen die liever wat meer stoppen kan je opteren voor Lackenhaus - Petrozavodsk, met onderweg nog 3 stops. (Lackenburg, Passau en Linzenburg). Anderzijds is er de keuze Lackenhaus - Severodvisnk via Peterburg of (Oberfeld) - Lindau - Peterburg en zo naar Severodvinsk. Hier is ook de mogelijkheid om langs de klene stationnetjes te scheuren met een goede 160km/h! Voor ieder wat wils dus.

Maar nu genoeg gezeverd, laat de screens maar komen!

screens:

PetroZavodsk met een vertrekkende trein naar Lackenhaus:

Petrozavodsk in de andere richting, op de achtergrond zie je de HSL-brug:

Nog een keer een overzicht:

Nog een vraag aan de gemeenschap:
Als er mensen zijn die even willen helpen met repaints of het maken van objecten mogen die zich hier altijd aanmelden. Ik heb een Russische vlag nodig aan stok, zoals op de screen van de grens. En ik heb ook nog stationsnaamborden nodig. Indien je interesse hebt wil ik je gerust meer info geven.

*
Hogesnelheidstrein
3.440 posts
« Reply #40 on: Sunday 06 July, 2014, 17:03:15 »
Knap stukje werk ik doe het je niet na! ;)

*
Sprinter
Machinist bij NMBS
400 posts
Re: [WIP] Nieuwe fictieve route: Oberfeld Bad - Severodvinsk
« Reply #41 on: Monday 07 July, 2014, 14:20:33 »
Privjet!

Vandaag kan ik u officieel meedelen dat alle Duitste stations er liggen, nog slechts 2 hebben wat aankleding nodig! In het Russisch gebied moet nog 1 station gebouwd worden en daar is nog het meeste aankleedwerk.
Dankzij de hulp van GertNNRoute heeft de route nu ook stations naamborden! Momenteel enkel nog maar Duitse, de Russische zijn nog in de maak. Samen met de platformnummerborden, deze moeten de blauwe bordjes dan vervangen.
Het is enkel bijzonder jammer dat er zo goed als geen Russisch materieel is, enkel de Diesellocomotief TEM met wat wagons. Indien mensen dit kunnen ontkrachten mogen ze mij altijd de link geven naar materieel.

Nu nog wat screens!

Het station Passau, gelegen tussen Lackenhaus en Petrozavodsk. Het station ligt op de regionale lijn, rechts zie je de HSL. Let ook op het prachtige stationsbord!

Nogmaals station PetroZavodsk, nu enkel met meer Russische gebouwen!

Een Russische straat, met zicht op de tweede Orthodoxe kerk:

Een Russische goederenwagon van Transoil:

*
Hogesnelheidstrein
3.440 posts
« Reply #42 on: Monday 07 July, 2014, 17:41:28 »
Je gaat als een raket :D

*
Stoomlocomotief
Forever Eastbound
14 posts
« Reply #43 on: Monday 07 July, 2014, 18:08:25 »
Leuk om al die Tsjechische objecten en materieel te zien.
Maakt het voor mij extra interesant  ::)

Ziet er heel mooi uit allemaal, lekker creatief en veel oog voor detail.
Je hebt zeker talent!

Succes en veel plezier met bouwen!

*
Sprinter
Machinist bij NMBS
400 posts
« Reply #44 on: Monday 07 July, 2014, 18:11:00 »
Leuk om al die Tsjechische objecten en materieel te zien.
Maakt het voor mij extra interesant  ::)

Ziet er heel mooi uit allemaal, lekker creatief en veel oog voor detail.
Je hebt zeker talent!

Succes en veel plezier met bouwen!

Ja ik gebruik het Tsjechische materieel en objecten omdat deze het meest aansluiten bij de Russische. Maakt het voor mij ook interessant voor mijn volgend project ;)

EDIT: Bij deze heb ik goed nieuws voor de Russische kant. Na hard, maar dan ook echt hard zoeken heb ik op een Russisch forum (god bless Google translate) echte Russische seinen gevonden, samen met nog wat meer scenery.
« Last Edit: Monday 07 July, 2014, 20:28:26 by jesitim »

*
Sprinter
Machinist bij NMBS
400 posts
« Reply #45 on: Tuesday 08 July, 2014, 15:38:12 »
De route krijgt meer en meer vorm!

Screens:

Het monumentale beeld als je Petrozavodsk binnenkomt:

De oversteek van een rivier, kijkend in de richting naar Passau. Vanaf hier beginnen de laatste kilometers Duitsland:

Vjatka in aanbouw, een station tussen Severodvisnk en Peterburg:

**
TreinPunt.NL Vriend
Hogesnelheidstrein
3.178 posts
« Reply #46 on: Tuesday 08 July, 2014, 16:18:26 »
Ziet er goed uit! Ga zo door! :)
Groeten,
Niels

*
Hogesnelheidstrein
Routebouwer Groningen-Delfzijl
1.110 posts
« Reply #47 on: Tuesday 08 July, 2014, 18:11:20 »
Je bouwt mooi door, erg leuk om te zien!

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #48 on: Tuesday 08 July, 2014, 18:23:23 »
@jesitim,
Het zijn stuk voor stuk mooie plaatjes en het fijne ervan is dat je bij elk plaatje tekst en uitleg geeft.
Dan weten wij waar het omgaat en dat is wel net zo fijn.
De meeste (waaronder ikzelf soms) zetten er klakkeloos maar wat plaatjes neer zonder iets te vermelden waar het eigenlijk om gaat en moet je dat maar raden, dus ga met dit gegeven en de route vooral zo door en we krijgen er t.z.t. een leuke route bij. :)

Groeten trainsxp

*
Sprinter
Machinist bij NMBS
400 posts
« Reply #49 on: Friday 11 July, 2014, 13:19:49 »
Weer wat screens!
Het stuk Oberfeld-Bad naar Severodvinsk via Lackenhaus en Petrozavodsk is zo goed als af.
Ik heb meteen voor de liefhebbers een stukje oude spoorweg gemaakt, een stuk waar enkel diesel en stoom op kunnen rijden. Dit langs de bossen, meren en heuvels tussen Severodvinsk en Petrozavodsk!
En nog meer nieuws: als de scenery tussen bovenstaand stuk volledig af is ga ik een beta uitbrengen. Dit zodat ik kan zien of alles goed werkt en niets verkeerd is. Want als je zo alleen bouwt, dan durf ja al eens iets over het hoofd te zien. Ook een goede test voor de benodigde freeware.

De screens:

Een stations langs de oude spoorlijn, genaamd Selo Andropovo:

Een zicht op het vernieuwde PetroZavodsk:

Kijkend naar het station van PetroZavodsk, uit de richting van de oude spoorlijn:

*
Hogesnelheidstrein
3.440 posts
« Reply #50 on: Friday 11 July, 2014, 18:19:58 »
Komen er ook scenario"s voor deze route?

*
Sprinter
Machinist bij NMBS
400 posts
« Reply #51 on: Friday 11 July, 2014, 19:06:06 »
Komen er ook scenario"s voor deze route?

Ik kan scenario's maken, zoiezo zet ik er 2 Free roams in en 2 scenario's voor de beta. Finale versie is nog in consideratie.

BTW John, kijk eens in je PM box.

*
Hogesnelheidstrein
3.440 posts
« Reply #52 on: Friday 11 July, 2014, 20:15:46 »
Je hebt een PM :D

*
Sprinter
Machinist bij NMBS
400 posts
« Reply #53 on: Sunday 13 July, 2014, 12:10:12 »
Nudat de beta release nadert zal ik eens uitleggen wat er allemaal zal te beleven zijn in de beta.

• Volledig traject van Oberfeld-Bad naar Severodvinsk met volgende stations: Oberfeld-Bad, Oberfeld-Nord, Lindau, Lackenhaus HBF, Lachenburg, Passau, Linzenburg, Petrozavodsk, Severodvinsk en de 2 museumstations.
  • 2 Scenario's met freeware materieel
  • 2 free roams met freeware materieel
  • Een vernieuwd en geavanceerd bovenleidingsysteem in Petrozavodsk, dit wordt later uitgebreid over het hele Russische net.
  • 2 verschillende seinsystemen

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.986 posts

*
Hogesnelheidstrein
3.440 posts
« Reply #55 on: Monday 14 July, 2014, 12:11:13 »
Dit wordt een Duitse Super Route :)
Supermooi gebouwd!

*
Sprinter
Machinist bij NMBS
400 posts
« Reply #56 on: Wednesday 16 July, 2014, 13:30:58 »
Na wat probleempjes met de pc heb ik toch weer wat verder kunnen werken!

De bovenleiding van de HSL is Petrozavodsk is zo goed als klaar, alles is realistisch. Met overgangen en afspanning!
Wie o wie kan raden welke bovenleiding dit is? Ik gok niemand ;)

Hier wat screens:

Bovenleiding op de HSL brug:

Ook aftakkingen van de lijn moeten voorzien worden, ze noemen dit een bovenleidingsoep:

Natuurlijk is er ook afspanning:

PS, de pre beta is een feit. Deze zal gebruikt worden om nog wat dingetjes toe te voegen door derden :)
Scenarios voor deze beta zullen hoogstwaarschijnlijk niet werken met de release, dit doordat er nieuwe track met andere trackrules worden gebruikt. tenzij iemand zeet hoe je de trackrules van sporen kan veranderen.

*
Sprinter
267 posts
« Reply #57 on: Wednesday 16 July, 2014, 14:03:48 »
wat mooi word deze route laat staan als deze klaar zal zijn mooi hoor de route  ;) ;D

*
Sprinter
Machinist bij NMBS
400 posts
« Reply #58 on: Wednesday 16 July, 2014, 23:58:55 »
Dames? en heren!

Ik kan met blijdschap u mededelen dat de beta ingestuurd zal worden voor zondagavond!
Het bovenleidingsysteem voor de beta is volledig af, de scenery moet nog op paar plaatsjes bijgevuld worden. Dan begint het maken van een handleiding en een goede readme!

Detail: niet alle scenery zoals ze in de beta wordt weergegeven zal aanwezig zijn in de release. Dit aangezien iedereen tips en commentaar mag geven over hoe ze het liever willen zien! Zo wordt het een soort route op vraag van de community.

En een dankjewel voor de persoon die dit sticky gemaakt heeft :D

*
Sprinter
Machinist bij NMBS
400 posts
« Reply #59 on: Sunday 20 July, 2014, 22:46:55 »
Iets slechter nieuws: De Beta wordt verplaats naar dinsdag. Dit ten gevolge van het goede weer van de voorbije dagen en enkele bugs in de route die voor paar probleempjes zorgen. Inmiddels zijn deze zo goed als opgelost.

Dank voor uw begrip  :P