[NL] [Fictief] Krammerdijks Deltaland

**
Route creator
Krammerdijks Deltaland
400 posts
Re: [NL] [Fictief] Krammerdijks Deltaland
« Reply #270 on: Friday 23 March, 2018, 19:43:19 »
Dat probleem is inmiddels via een andere weg bij mij gemeld en in de volgende versie verholpen  :)

In ieder geval bedankt voor je melding  8)

197 posts
« Reply #271 on: Monday 26 March, 2018, 22:10:31 »
Afgelopen weekend deze route voor het eerst geïnstalleerd en gespeeld, wat een gave en mooie route is dit zeg!

15 posts
« Reply #272 on: Tuesday 03 April, 2018, 14:35:31 »
Hallo Mark,
Mag ik mij eerst even voorstellen:
Ik ben Theo Evers van de HCC treinsimulator gebruikersgroep. Ik ben daar naast penningmeester ook bezig als ondersteuner en motiveerder voor Railworks etc.
Ik ben zeer onder de indruk van jouw Krammersdijk Deltaland  route.
Niet alleen de route maar ook de Nederlandse handleiding is een pronkstuk, daar mag je best trots op zijn!
Ik wil je hierbij toestemming vragen om op een van onze komende bijeenkomsten in de Meern aandacht aan deze route te te mogen besteden.
Ik wil beginnen om in onze nieuwsbrief aan onze leden het volgende te vermelden:
Een korte uitleg over deze route.
Waar deze route en handleiding zijn te downloaden dat is dus exclusief op Treinpunt.nl
Ik heb een afdruk van de handleiding gemaakt en deze ligt dan ter inzage op onze bijeenkomst.

Ik hoor graag van je of je hiermee akkoord kan gaan.

Groetjes,
Theo Evers
th.evers[at]kpnplanet.nl ([at]=@)
« Last Edit: Tuesday 03 April, 2018, 18:52:22 by rjz222 »
Al lid van HCC Trainsimulator ig ?

TreinPunt.NL Moderator
Student
3.479 posts
« Reply #273 on: Tuesday 03 April, 2018, 18:51:55 »
Hoi Theo,

Het is misschien handiger om dit even via de PM te doen ;), dan kunnen jullie iets vrijer spreken dan via het publieke kanaal ;).
Overigens heb ik even je e-mail adres onleesbaar gemaakt voor bots, want anders kan je gemakkelijk flink bestookt worden door spambots ;).
Groet,
Robert

Moderator Treinpunt.nl
Webmaster Treinenwereld.eu

Voor het meest verse nieuws over ontwikkelingen, klik hier!

15 posts
« Reply #274 on: Wednesday 04 April, 2018, 10:00:58 »
Bedankt voor je tip.
Inmiddels een PM verzonden

Theo

640 posts
« Reply #275 on: Thursday 05 April, 2018, 20:53:59 »
getriggert door het bericht van Theo ben ik de route ook gaan downloaden.
Ik hou over het algemeen niet van fictieve routes, maar dit is toch wel heel erg mooi met hier en daar een herkenbaar  station uit het "echte" leven.
Mijn complimenten voor de route het is een genot om er over heen te rijden.
En inderdaad de "readme"is compleet, zodat na het downloaden van de resterende assets alles aanwezig is.
vriendelijke groet,
Ruud ;)

**
Route creator
Krammerdijks Deltaland
400 posts
« Reply #276 on: Sunday 20 May, 2018, 02:10:24 »
Tijd voor weer eens een keer een update  :P

Zoals de mensen die de route een of meerdere keren gereden hebben of gezien in een van de vele streams/youtube kanalen rondom Train Simulator is de route tussen Krammendijk Centraal en de Hazewind aansluiting voorzien van een snelheidslimiet van 160km/h over de middensporen. Destijds was er nog niks van een BR186 aangekondigd en durfde ik niet eens te hopen dat we ooit ETCS in TS zouden krijgen. Inmiddels weten we dat Chris echt een prachtig product heeft neergezet met een uitstekende ETCS emulatie.

Dit systeem wil ik op dit traject dan ook gaan implementeren waarmee qua signalering een situatie zoals Amsterdam - Utrecht of de Hanzelijn ontstaat. Momenteel is dit voor scenariomakers overigens vrij simpel te realiseren: plaatst waar je dit traject oprijdt een ETCS FS marker (komt mee met de 186) en waar je het verlaat een ATB ON marker  ;)

Echter liggen deze markers in het echt in principe bij elk sein; en als ik het implementeer in de route wil ik het meteen goed doen zoals in het echt. Verder wil gaan aanpassen:
- Alle seinen (en snelheidsborden waar de ATB code veranderd) over de gehele route ook worden voorzien van magneet kasten en relais; iets wat ik in V1.1 eigenlijk een beetje ben vergeten.
- Overwegen zullen de bekende ronde aankondigingsborden krijgen
- Mogelijk komen er KM/HM borden iedere 500meter van elkaar. Het is eventjes kijken hoe groot de impact hiervan op de tracks.bin gaat zijn of ik dit ga toepassen of niet (vandaar ook de keuze voor een interval van 500m i.p.v. de 100m zoals in het echt).
- De witte14 bordjes waar nodig vervangen door groene16 borden. Ik was van mening dat ETCS borden en seinen deed 'overrulen' maar na feedback van enkele machinisten zat ik hiermee verkeerd.

Uiteraard zal er ook voorzien worden in een nieuw traject; wat in eerste instantie loopt vanaf Hemdrecht-Hemdrecht West en verder  :)

Het is voor mij nu alleen even kijken of ik bovengenoemde puntjes + een beperkte hoeveelheid nieuwe sporen uitbreng in een v1.2 of hiermee wacht en in één keer v2.0 uitbreng (waarin bijv. ook een diesellijn vanaf Zevenberg aan Zee in komt).

150 posts
« Reply #277 on: Sunday 20 May, 2018, 08:59:45 »
Ziet er goed uit. Je gaat de route nog beter maken daar ben ik zeker van  ;D

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #278 on: Sunday 20 May, 2018, 09:31:06 »
Ja, op een fictieve route kun je dat inbouwen wat oa. bij 't HvN niet opgaat omdat dit systeem niet aanwezig is.
Anders had ik op een bepaalt traject het zeker een kans gegeven.
Maar ik wens je er alvast succes mee! :)

Groeten trainsxp

**
Route creator
Krammerdijks Deltaland
400 posts
« Reply #279 on: Monday 21 May, 2018, 02:00:44 »
Ja dat vind ik ook meteen het leuke aan fictief; lekker zelf dingen bedenken  ;D

Overigens nog een andere kleine aanpassing die ik nog niet gemeld had is dat ik her en der een nieuwer bvl portaal er tussen wil gaan plaatsen. Nu is er bijv. een wat oudere lijn in de route die letterlijk 8km lang dezelfde oude portalen heeft; af en toe eens een iets nieuwer model geeft het idee dat deze ooit beschadigd is geraakt en vervangen is. Hierdoor zal de route naar mijn mening weer wat realistischer aanvoelen  :P

Elke 2 weken een combistream!
142 posts
« Reply #280 on: Sunday 27 May, 2018, 14:17:27 »
Een ander leuk ideetje van mijn kant is om kleine delen van de scenery langs de route (Bijv. grote bomen, verkeersborden, lantaarnpalen, bushaltes) een klein beetje scheef te zetten of rommeliger te maken. Het scheef zetten en soms wat rommeliger maken van de scenery en haltes geeft de OMSI-route Lemmental zijn extreem gave sfeer.

351 posts
« Reply #281 on: Tuesday 10 July, 2018, 22:13:41 »
Graag wil ik ook mijn waardering uitspreken voor deze prachtige route. Ik heb bijna alle treinen en benodigde downloads in orde, dat is echt genieten, maar ik mis het perron bij Krammendijk stadion en ik weet niet, waar ik die nog moet zoeken. Ik hoop, dat iemand een idee hiervan heeft.

2.267 posts
« Reply #282 on: Wednesday 11 July, 2018, 07:52:55 »
Scenery Density staat waarschijnlijk niet op 100% want ik zie een stuk loopbrug en trap niet.

351 posts
« Reply #283 on: Wednesday 11 July, 2018, 17:00:14 »
Ja, dat klopt. Ik had de scenery density inderdaad niet helemaal op 100% staan (wel bijna). Maar toen ik jouw naam zag, bedacht ik me opeens, dat ik misschien niet alles van jouw scenery objects had gedownload.  Dat had ik in een grijs verleden al wel gedaan, dus ik dacht dat ik alles had, maar na controle bleek, dat ik deel 2 nog niet had gedownload. Dat dus snel gedaan en nu is alles in orde. De trap en de loopbrug is compleet en de perronoverkapping is er nu ook. Bedankt voor de reactie. Ik had even een laatste zetje nodig.
mvg. Piet.

**
Route creator
Krammerdijks Deltaland
400 posts
« Reply #284 on: Friday 13 July, 2018, 19:38:02 »
Kijk aan; met wat hulp van de community is het helemaal opgelost zo te zien  :) Bedankt voor de complimenten.

Ik heb ook weer twee nieuwe screens voor jullie  8)

𝙏𝙍𝙇𝙉𝙇 𝙍𝙚𝙙𝙢𝙖𝙧𝙎𝙩𝙖𝙢
21 posts
« Reply #285 on: Sunday 15 July, 2018, 21:36:06 »
Mooie screens van de route met de koploper, MarkA.  :D

Waar is Koplopermau??  :P ;D

351 posts
« Reply #286 on: Tuesday 17 July, 2018, 15:44:15 »
Hallo Mark en andere helpers.
Helaas moet ik nog even terugkomen met het vorige probleem. Ik heb nl. de route ook op mijn laptop gezet en daar krijg ik de stationsoverkapping bij Krammendijk Stadion maar niet te pakken, hoewel ik naar mijn idee alle bestanden overgezet heb. Ook de ophaalbrug na Zevenberg aan Zee is niet zichtbaar en de grote witte boogbrug na Gorperlo.
Ik heb alle 7 UKTS pakketten geïnstalleerd van Bloks-loft-bridges tot Foliage, de Christrains NS station objects packs, de Frison Scenery objects, beide delen, de Gert Meering scenery objects, de PR mega package, de Coha building package en nog 6 andere Coha bestanden, de RRS bridgekit. Maar zonder succes (zie screens - de ontbrekende overweg is inmiddels wel opgelost).
Hebben jullie misschien nog een idee, waar die bruggen en overkapping toch kunnen zitten. Wel op PC, maar niet op de laptop! 

2.267 posts
« Reply #287 on: Tuesday 17 July, 2018, 16:47:56 »
Scenery adensity op 100% zetten  ;)

351 posts
« Reply #288 on: Tuesday 17 July, 2018, 17:42:06 »
Ja, die staat als volgt.

Mcn Cxx Valleilijn
437 posts
« Reply #289 on: Tuesday 17 July, 2018, 18:36:32 »
Dat zijn beide opjecten van Frison, dus nog even die pakketten opnieuw erop zetten. 8)
Het is allemaal niet makkelijk. Maar samen komen we er wel. 8)

351 posts
« Reply #290 on: Tuesday 17 July, 2018, 19:22:48 »
Dat klopt, maar die had ik al een paar keer geïnstalleerd en daarom begreep ik maar niet, dat die scenery niet zichtbaar werd. Toen bedacht ik me, dat ik die bestanden had gekopieerd en via een usb-stick had overgezet naar mijn laptop. Daar kon wel eens wat misgegaan zijn (misschien). Dus ik heb de beide Frisonbestanden eerst verwijderd, toen via de site van Frison de beide bestanden rechtstreeks gedownload en direct geïnstalleerd. En zie daar: de bruggen zijn te zien, de perronoverkapping is te zien!!! Geweldig! Het zat dus in het kopiëren van de ene naar de andere computer (waarschijnlijk). Hoe dat kan, weet ik ook niet, maar in ieder geval is alles nu ook op mijn laptop in orde. Als ik nog iets heb, waar ik niet uitkom, meld ik me weer, want het is een heel mooie route en dat moet gewoon goed zijn! Bedankt weer voor de tip! Fijn om weer even geholpen te worden.
mvg. Piet.

351 posts
« Reply #291 on: Thursday 19 July, 2018, 22:23:43 »
Eigenlijk durf ik het niet meer te vragen, maar het is het laatste missende stukje (hoop ik), een brug tussen Puyenbroek en Krammendijk (zie screen). Mis ik nog één brug? Of is het geen brug, maar een bug? Ik hoop, dat iemand zo vriendelijk (of geduldig) is, om een hint te geven, waar ik dit stukje scenery nog kan vinden. Alvast bedankt. Hoop, dat ik niet al te lastig ervaren word.

**
Route creator
Krammerdijks Deltaland
400 posts
« Reply #292 on: Thursday 19 July, 2018, 23:00:43 »
Even de scenery pakketen van Chris updaten  ;)

351 posts
« Reply #293 on: Thursday 19 July, 2018, 23:30:13 »
Okay, ga ik zo gauw mogelijk even doen (morgen). Laat nog wel weten, of het gelukt is. Bedankt alvast.

351 posts
« Reply #294 on: Friday 20 July, 2018, 11:05:42 »
Ja, is geregeld (zie foto). Bedankt, man! Verdere ongeregeldheden ben ik niet meer tegengekomen. Succes met de verdere ontwikkeling van deze mooie route. Voordeel is, dat je ook fictief met de dienstregeling om kunt gaan, dus veel treinen in elk scenario. Heel mooi!!! Nogmaals bedankt voor de hulp.
mvg., Piet.

21 posts
« Reply #295 on: Yesterday at 19:01:54 »
Enkele dagen geleden heb ik besloten deze route te gaan installeren. Ik moet altijd wat overwinnen, omdat het een heel gedoe is om alles te downloaden en vooral niets te vergeten.
Ik heb eerst alles opgezocht en gedownload, gecontroleerd en vervolgens geïnstalleerd.
Daarna gaan proberen of het werkt en hoe het er uit ziet.
Welnu, deze route is schitterend om te zien, alsmede om te rijden. Geweldig allemaal.
Ook de diverse scenario´s zien er top uit en het is leuk dat veel Nederlandse treinen hiermee aan bod komen.
Dank dat je deze route wilt delen en ik ben me er van bewust dat er zeer veel tijd in is gaan zitten, maar je kunt hier trots op zijn.

Ik kan deze route een ieder aanbevelen en ik ben zeer blij om deze in mijn collectie te hebben.