[NL] [Fictief] Krammerdijks Deltaland

**
Route creator
Krammerdijks Deltaland
400 posts
[NL] [Fictief] Krammerdijks Deltaland
« on: Friday 23 September, 2016, 01:15:24 »
Zojuist is in de download sectie Versie 1.1 geplaatst.

Als je de route hebt gedownload vóór of op 31 Oktober; kun je de onderstaande link volgen en het installatiebestand (opnieuw) ophalen

Scenario's gemaakt in v1.0 zijn 100% compatibel met die gemaakt in v1.1 en andersom.

Klik hier of op het plaatje om direct naar de download te gaan

De aanpassingen zijn als volgt:
- Doorlopende spoorstaven waar mogelijk verholpen
- Fix aan de Quickdrive
- VIRMm van Leonharth007 vervangen door die van ChrisTrains in scenario’s
- Aanpassing overwegen & S-borden havens
- Andere kleine dingetjes

-----------------------
Mocht je iets geks tegenkomen op de route of een van de scenario's laat ze dan gerust hier weten; maar zorg wel dat je eerst de handleiding goed hebt gelezen. Als je een leuk scenario hebt mag je deze natuurlijk ook altijd hier plaatsen; ik ben als routebouwer erg benieuwd of mensen leuke ideeën hebben  :)

Quote from: origineel bericht
Hallo allemaal :D

Graag kondig ik bij deze een nieuwe Fictieve Nederlandse route aan; Hemdrecht - Krammendijk!

- Preview
Afgelopen Woensdag is er op de Dutch Day stream van Rubku_NL / Rob een eerste preview geweest van de route.
Wil je zien wat er nu klaar is klik dan hier om deze op zijn Youtube kanaal terug te kijken.
Mijn dank hiervoor gaat uit naar Rob en iedereen die meegekeken heeft  :)

- Route Informatie

- 1. Station Hemdrecht Centraal (IC)
- 2. Station Panneren
- 3. Station Meeuwen
- 4. Station Puienbroek
- 4a. Rivierhaven (Cargo)
- 5. Station Raafmoeren
- 6. Station Krammendijk Cent (IC/Internationaal)
- 6a. Krammendijk Opstel

Het groene gedeelte is op bovenleiding na zo goed als klaar en is tijdens de preview bereden, dit stuk is 19km* lang.
Het gele gedeelte wordt nu druk aan gebouwd. Dit stuk spoor meet zo'n 10 kilometer
Het oranje gedeelte is grof gepland maar invulling ontbreekt volledig. De mensen die de Stream bekeken hebben er wat van gezien(zit niet in de video) maar de kans is groot dat dit op een ondergrondsstation na opgeruimd wordt. Dit is het stuk waar ik mee begonnen ben toen ik nog niet veel ervaring had met routebouwen :P. De geschate lengte is 15 kilometer.
*Direct gemeten lengte, dus zonder opstelsporen of andere richtingen.

Wanneer ik een publieke V1 release ga doen is niet zeker; dit zal minimaal tot en met Krammendijk zijn zodat je tenminste ook een echte Intercity dienst kunt rijden. Of het Oranje gedeelte ook erbij zit in gewijzigde vorm weet ik nog niet. Ik zal Rob sowieso contacteren voor een tweede Preview wanneer de route Krammendijk heeft bereikt  ;)

Route beschrijving
-Algemeen
Ondanks dat het Fictief wil ik de route wel realistisch en in Nederlandse stijl houden. Op het stuk van Hemdrecht tot de Hazewind aansluiting is de route dubbelsporig en mag het bereden worden met 130km/h.  Het stuk vanaf daar tot Krammendijk is 4 sporig en heeft een maximum snelheid van 140km/h. In principe worden de binnensporen gebruikt voor doorgaande treinen en de buitenste voor stoptreinen en cargo's. De volledige lijn wordt elektrisch op enkele zijsporen en een rangeer terrein na.

Opvolgorde komen we het volgende tegen op de route:

- Hemdrecht
Hemdrecht Centraal is het eerste station op de route,  het Intercitystation beschikt over 5(2x eiland 1x zij) perronsporen geschikt voor 16 bakken en enkele opstelsporen aan de zuidzijde. Tevens is er een klein busstation gevestigd onder de kap.

- Panneren
Een eenvoudig station waar alleen sprinters stoppen, er is een enkel eilandperron aanwezig(2 perronsporen dus) en er kan gestopt worden door treinen van maximaal 10 bakken.  Ook is er een wachtspoor aanwezig.

- Monnikendiepbrug
Hier passeert de spoorlijn een drukke rivier; het monnikendiep. De brug meet incl. de uiterwaarden een ruime 800 meter.

- Meeuwen
Een klein station dat beschikt over 2 zijperrons, het bijzondere aan dit station is dat het verdiept ligt aangelegd. De perrons bieden plaats aan 8 pakken.

- Hazewindaansluiting

Doormiddel van een flyover én dive-under takt de lijn vanuit Hemdrecht aan op het drukke viersporige traject richting Krammendijk. Tevens gaat de viersporige lijn van een configuratie SPR-IC-IC-SPR naar IC-IC-SPR-SPR. Vanwege verkanting, ruimte wissels en geavanceerde seinopvolging is het een hogesnelheidskruising waarop in elke richting ten minste 120km/h gereden mag worden.

- Puienbroek
In Puienbroek zijn 2 zijperrons aanwezig geschikt tot en met 8 bakken, alleen aan de buitenste sporen liggen er perrons.
<screens volgen wanneer gereed>

- Cargo Haven
Aan het Moerse kanaal ligt een cargo haven incl. wat industrie, het is een belangrijke overslag voor goederen vervoerders. Enkele opstelsporen beschikken over BVL en beveiliging maar het grootste deel is niet geelectrificeerd en wordt op zicht gereden.

- Raafmoeren
Ook hier zijn 2 zijperrons aan de buitenste sporen; op lente voor 8 bakken; het bijzondere is dat het station in een helling ligt richting een aquaduct; vlak na het station duik je dit  aquaduct in onder het Moerse kanaal door.

- Krammendijk
Het grootse station op de route; met 4 eilandperrons en één zijperron. Sommige  perronsporen hebben tevens een A en B zijde.
Tussen de middelste perrons liggen ook 2 losse sporen , aangezien niet alle internationale treinen er stoppen en ze ook gebruikt worden om via een kruiswissel de A/B zijde te gebruiken zonder een andere trein in de weg te zitten.  De perrons varieerden in lengte, de langste kun je in theorie 22 bakken kwijt, in de praktijk zijn deze gesplit in twee delen voor elk 10 bakken.

-Krammendijk opstel
Een noemenswaardig opstelterrein waarop bijv. 's nachts treinen staan als ze geen dienst hebben. Tevens zijn er werkplaatsen en wasstraten aanwezig

Extra screenshots

Tot slot
Op het oranje(en in minder mate het gele) gedeelte is zeker nog ruimte voor  wijzigen, heb je een leuke suggestie wat ik kan toevoegen laat die vooral weten! Kritiek natuurlijk ook; wordt het uiteindelijk alleen maar beter van  ;)
Zo heb ik het idee voor de Cargohaven vanochtend er nog bij bedacht aan de hand van Stream omdat we het over een gebrek aantal nuttige cq. berijdbare vertakkingen hadden   ;)
« Last Edit: Sunday 03 December, 2017, 21:43:33 by MarkA »

**
Route creator
Krammerdijks Deltaland
400 posts
Re: [NL] [Fictief] Hemdrecht - Krammendijk
« Reply #1 on: Friday 23 September, 2016, 01:24:00 »
Nog eventjes iets anders, zoals je aan het einde van de gelinkte preview kunt zien liep de route opeens vast terwijl het geheugen gebruik ruim onder de limiet zat. Dit gebeurde op de Stream zelfs een 2de keer op precies dezelfde plek...
Wat betekent dat er op dit punt mogelijkheid iets mis zit. Echter kan ik dit zelf niet reproduceren en werkt het bij mij allemaal prima.

Op het een en ander uit te sluiten ben ik op zoek naar paar  mensen (2 of 3) die de route + scenario eens willen berijden en aangeven of ze het scenario zonder crash kunnen voltooien. Een eis is natuurlijk wel dat je overde vereiste Payware beschikt(Muncih Augsburg, EU Asset pack en de DDZ,VIRM, ICMm en SLT van Chris), en dat je zelf zonder een handleiding een route kunt installeren etc.
Als je intresse hebt graag even een Persoonlijk bericht naar mij sturen  :)
Inmiddels genoeg testers  :)
« Last Edit: Sunday 25 September, 2016, 23:07:15 by MarkA »

Elke 2 weken een combistream!
142 posts
« Reply #2 on: Friday 23 September, 2016, 08:38:25 »
De foto's laden niet. ???

**
Route creator
Krammerdijks Deltaland
400 posts
« Reply #3 on: Friday 23 September, 2016, 10:15:54 »
Ze zouden het weer moeten doen  :P

Scenario maker
127 posts
« Reply #4 on: Friday 23 September, 2016, 13:12:31 »
Ziet er goed uit  8)

Gaat een mooie route worden  :)

Edit: Dubbele reactie verwijderd
« Last Edit: Tuesday 06 December, 2016, 04:19:43 by Machinist Mike »

TreinPunt.NL Railsim Nieuwsredactie
Schrijft wel eens iets op het forum
1.417 posts
« Reply #5 on: Friday 23 September, 2016, 15:53:00 »
De Preview zag er goed uit! De route bevat een aantal leuke elementen!

Nog eventjes iets anders, zoals je aan het einde van de gelinkte preview kunt zien liep de route opeens vast terwijl het geheugen gebruik ruim onder de limiet zat. Dit gebeurde op de Stream zelfs een 2de keer op precies dezelfde plek...
Wat betekent dat er op dit punt mogelijkheid iets mis zit. Echter kan ik dit zelf niet reproduceren en werkt het bij mij allemaal prima.

Op het een en ander uit te sluiten ben ik op zoek naar paar  mensen (2 of 3) die de route + scenario eens willen berijden en aangeven of ze het scenario zonder crash kunnen voltooien. Een eis is natuurlijk wel dat je overde vereiste Payware beschikt(Muncih Augsburg, EU Asset pack en de DDZ,VIRM, ICMm en SLT van Chris), en dat je zelf zonder een handleiding een route kunt installeren etc.
Als je intresse hebt graag even een Persoonlijk bericht naar mij sturen  :)
Als je nog personen zoekt voor het controleren van het scenario, dan wil ik best even kijken of het bij mij werkt. Het hoeft van mij niet per se, dus als je niemand meer zoekt maakt dat niet uit :)

81 posts
« Reply #6 on: Friday 23 September, 2016, 16:54:17 »
Ik vind het een mooie route worden Mark. Heb de preview ook live bij Rob gezien. Inderdaad jammer dat de route daar vast liep. Als je nog iemand zoekt met de vraag of het bij hem of haar ook vast loopt op dat punt, wil ik het op mijn game laptop best uit testen. Maar ga vooral door met bouwen. Mijn complimenten

3.130 posts
« Reply #7 on: Friday 23 September, 2016, 18:30:19 »
Tip:
Vergeet de staatlantaarns en de station's  niet te belichten!

49 posts
« Reply #8 on: Tuesday 27 September, 2016, 09:45:05 »
Hoi,

Prachtig gebouwd!

Even een vraag van een beginneling;
Waar heb je die rood/zwarte perronhekken vandaan?

Groeten,
Hans.

1.037 posts
« Reply #9 on: Tuesday 27 September, 2016, 13:54:11 »
Ik denk bij Christrains vandaan,

Dick

**
TreinPunt.NL Vriend
Brisbane, Australia
122 posts
« Reply #10 on: Tuesday 27 September, 2016, 13:57:15 »

81 posts
« Reply #11 on: Tuesday 27 September, 2016, 15:50:03 »
Bedankt Mark ik heb een kopie van je beta versie ontvangen, Ik ga hem vanavond installeren en testen. Ik ben benieuwd of het scenario op mijn systeem wel of niet vast gaat lopen. Ik laat het je snel weten.

81 posts
« Reply #12 on: Tuesday 27 September, 2016, 18:53:28 »
Mark, ik heb de scenario op jouw Beta Route een paar keer uitgetest en heb helemaal tot Puienbroek kunnen uitrijden zonder problemen. Ook onder de dive - under door. Tot zover een prachtige route. Helemaal Top.

Het enige wat ik mis is die brug over het kanaal. Welke brug is dat en waar kan ik die downloaden?

49 posts
« Reply #13 on: Tuesday 27 September, 2016, 22:30:05 »
Heren,

Bedankt voor jullie hulp ze zijn inderdaad van Christrains.

Groeten,
Hans.

**
Route creator
Krammerdijks Deltaland
400 posts
« Reply #14 on: Wednesday 28 September, 2016, 18:43:30 »
Mark, ik heb de scenario op jouw Beta Route een paar keer uitgetest en heb helemaal tot Puienbroek kunnen uitrijden zonder problemen. Ook onder de dive - under door. Tot zover een prachtige route. Helemaal Top.

Het enige wat ik mis is die brug over het kanaal. Welke brug is dat en waar kan ik die downloaden?
Dan werkt ie goed bij iedereen die getest heeft; vermoedelijk toch iets bij Rubku wat verkeerd ging dan  ;)
Ik neem aan dat je die lange brug bedoeld? Die is van Gert Meering(4de link).

Tip:
Vergeet de staatlantaarns en de station's  niet te belichten!
Straatlantaarns heb ik tot zo ver niet echt geplaatst nee, ik ga eens kijken of ik dat op de nieuwere delen meer ga doen, dan wil ik ook tot op zekere hoogte verkeersbordjes erbij plaatsen :)

**
Route creator
Krammerdijks Deltaland
400 posts
« Reply #15 on: Thursday 29 September, 2016, 00:08:20 »
De afgelopen dagen weer wat scenery geplaatst, waarin ik begonnen ben aan station Puijenbroek, het station is verhoogd aangelegd.

Ik probeer de stations zo veel mogelijk te variëren qua layout, of het lukt is een tweede maar het idee is er  8)

Plaatjes zijn klikbaar voor volledige resolutie

Scenario maker
127 posts
« Reply #16 on: Thursday 29 September, 2016, 16:50:26 »
Ziet er goed uit  8)

866 posts
« Reply #17 on: Thursday 29 September, 2016, 22:09:01 »
Het ziet er strak uit Mark!  8)

81 posts
« Reply #18 on: Friday 30 September, 2016, 13:52:55 »
Ik doe het niet na hoor Mark, mijn complimenten. Het begint echt mooie route te worden.

**
Route creator
Krammerdijks Deltaland
400 posts
« Reply #19 on: Wednesday 05 October, 2016, 18:21:11 »
Dank voor de complimenten  :)

Inmiddels is de scenery  rondom Puijenbroek in een ver gevorderd stadium waarvan ik weer 2 screentjes heb  ;)
Nu ga ik beginnen aan de Cargo Haven, waaraan ook een kort diesel lijntje naar een kolenoverslag bijkomt van ong. 1- 2km.

Klikbaar voor volle resolutie

Ik zit wel eventjes met de toegelaten snelheid; in het echt zal zo'n haven een toeglaten snelheid hebben van zo rond de 20-25km/h of zelfs nog minder zou ik denken; echter is dat in de Train Sim miss wat langdradig allemaal  :P, waardoor 'gewoon' 40km/h misschien beter is. Wat zouden jullie liever zien, 20-25 of 40 ?

43 posts
« Reply #20 on: Friday 07 October, 2016, 20:22:51 »
Ziet er allemaal strak uit Mark. Wat de snelheid betreft voor het havengebied: 25 is denk ik het beste om te doen. Bij bepaalde aftakkingen op het spoor voor goederen mogen de treinen max 30km/h rijden. 40 zou kunnen, maar zal naar mijn idee net te snel zijn.

**
Route creator
Krammerdijks Deltaland
400 posts
« Reply #21 on: Sunday 09 October, 2016, 23:06:28 »
Bedankt voor je reactie, het is nu ingesteld als 25km/h bij de daadwerkelijk havens; het lijntje richting de kolenoverslag is wel 40km/h.

De kolenoverslag is zo goed als af ondertussen, er komt nog een container terminal en een olie gedeelte verderop bij  :)

Klikbaar voor volle grote

866 posts
« Reply #22 on: Sunday 09 October, 2016, 23:12:46 »
Wow Mark. Je preview bij Rob was al fantastisch. Maar dit ziet er ook mooi uit!  ;)

**
Route creator
Bouwer Noordwest Nederland
666 posts
« Reply #23 on: Sunday 09 October, 2016, 23:38:52 »
Ziet er goed uit ! 8) Denk eraan bij je laatste screen dat je de wegen een beetje verhoogt dat de overweg en weg ongeveer gelijk lopen.

81 posts
« Reply #24 on: Monday 10 October, 2016, 00:01:05 »
Tjonge Mark, je route was al mooi, maar dit is echt gaaf zeg. Toppie

197 posts
« Reply #25 on: Monday 10 October, 2016, 21:54:06 »
Ziet er goed uit!

43 posts
« Reply #26 on: Thursday 13 October, 2016, 21:05:02 »
Ziet er strak uit.

**
Route creator
Krammerdijks Deltaland
400 posts
« Reply #27 on: Sunday 23 October, 2016, 20:37:21 »
Bedankt voor de complimenten  :)
Heb de wegen ook een beetje verhoogt; dankt voor de tip  ;)

Al een tijdje geen update meer laten zien; dat komt omdat ik de afgelopen tijd op een iets andere manier heb gebouwd. Eerst deed ik simpelweg een stukje helemaal uitwerken en dan het volgende op de zelfde manier enz. Nu heb ik steeds gedeeltes van de projecten gedaan; namelijk de haven, het centraal station krammendijk en de tunnel onder het centrum van Krammendijk, vandoor ik een tijdje geen complete screenshots heb kunnen laten zien  :P

Gezien de Tunnel aan de Oost zijde voor een groot deel af is heb ik daar nu wel wat screens van :)

De opvallende kijker zal verkenborden zien staan vlak voor de tunnelingang; wijzend op een ondergrondstation  :D
« Last Edit: Sunday 23 October, 2016, 20:39:22 by MarkA »

173 posts
« Reply #28 on: Sunday 23 October, 2016, 20:50:14 »
Mooie plaatjes weer !

**
Route creator
Bouwer Noordoost Nederland
511 posts
« Reply #29 on: Monday 24 October, 2016, 16:38:48 »
Wauw. Amazing!
Overduidelijk een zeer ervaring bouwer!!