't Hart van Nederland Vol_1.3

*
Hogesnelheidstrein
(medeoprichter) MSTS/RW team
1.160 posts
Re: 't Hart van Nederland Vol_1.3
« Reply #510 on: Wednesday 15 May, 2019, 17:44:04 »
Als je dan toch eens een keer gaat kijken; neem dan ook eens Driebergen Zeist bord 7 richting Utrecht mee. Met een 7 bak zou je daar dus stoppen echter dan gaan nergens de deuren open. Dat is al in diverse versies het euvel.
Verder met vracht gereden Vanaf Nijmegen. De snelheid is nu ok voor vracht. Geweldig. DE Dieselpomp doet het daar ook perfect
Verder viel mij op dat er langs het traject Nijm. Arnh. Veel is bijgebouwd. Ziet er stukken beter uit. Geldt trouwens voor je gehele route. Chapaux

Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het altijd windstil,
maar op onze website of facebook 'waait' het altijd!

*
Hogesnelheidstrein
7.601 posts
« Reply #511 on: Wednesday 15 May, 2019, 18:17:21 »
Als je dan toch eens een keer gaat kijken; neem dan ook eens Driebergen Zeist bord 7 richting Utrecht mee. Met een 7 bak zou je daar dus stoppen echter dan gaan nergens de deuren open. Dat is al in diverse versies het euvel.

Nou dat is dan niet voor zijn tijd als het al diverse versies een euvel is en nu pas gemeld word, mja beter laat dan nooit. ;)

Groeten trainsxp

*
Hogesnelheidstrein
1.160 posts
« Reply #512 on: Wednesday 15 May, 2019, 19:03:42 »

Nou dat is dan niet voor zijn tijd als het al diverse versies een euvel is en nu pas gemeld word, mja beter laat dan nooit. ;)
Als je even in je geheugen terug gaat  ??? Kom je vast wel iets tegen hier over. Kortom het is echt niet de eerste keer.

*
Hogesnelheidstrein
7.601 posts
« Reply #513 on: Thursday 16 May, 2019, 12:49:11 »
Weer een bijna verloren dag, en of het mogelijk aan de Windows 10 update lag die gisteren passeerde weet ik niet maar het is wel toevallig. ::)
Het geval wilde dat bij het laden van een free/payware route TS zonder verklaarbare reden het spel afbrak.
Na wat geprobeerd te hebben en niet hielp kwam ik er al doende achter dat routes die in een AP bestand zitten het wel deden zoals oa. die van DTG/Academy.

Je word er zo kalm aan moedeloos van, gisteren weer een Windows 10 update gehad en je raad het al, wederom hetzelfde probleem zoals eerder beschreven in Reactie 493 waar de citaat een gedeelte uit is. ::)
Ben alweer een halve dag aan het stoeien om het op te lossen wat tot op heden niet gelukt is, vorige keer de assets map laten vernieuwen, dit keer geprobeerd de content map laten vernieuwen maar niet hielp, dus dat is het ook niet.

Iemand nog suggesties of mogelijk al zoekende een dergelijk geval tegen gekomen?

*
Hogesnelheidstrein
1.160 posts
« Reply #514 on: Thursday 16 May, 2019, 13:19:45 »
(ingekort)
Iemand nog suggesties of mogelijk al zoekende een dergelijk geval tegen gekomen?
Ik heb deze (negatieve) ervaring niet terwijl ik veel *.AP uitgepakt gebruik.
Een vraagje. Staat TrainSimulator op dezelfde schijf/partitie als je besturings systeem?
 Zo ja, probeer je TrainSimulator op een andere schijf/partitie te zetten.
Het mooiste zou zijn een SSD schijf. Wordt TS gelijk een stuk snellen met inlezen.
Maar ja die moet je dan wel hebben. Maar probeer het eens uit. 

*
Hogesnelheidstrein
7.601 posts
« Reply #515 on: Thursday 16 May, 2019, 13:45:08 »
(ingekort)
Ik heb deze (negatieve) ervaring niet terwijl ik veel *.AP uitgepakt gebruik.
Een vraagje. Staat TrainSimulator op dezelfde schijf/partitie als je besturings systeem?
 Zo ja, probeer je TrainSimulator op een andere schijf/partitie te zetten.

Nee, Steam enz. staat op een andere schijf en wel op D:\

Het mooiste zou zijn een SSD schijf. Wordt TS gelijk een stuk snellen met inlezen.
Maar ja die moet je dan wel hebben. Maar probeer het eens uit.

De besturing staat op een SSD schijf en is de enigste die ik bezit, ofwel opslag en Steam .... staan niet op een SSD schijf.
Maar ja als deze fout weet ik waar zit dan zal een SSD schijf dat ook niet autom. oplossen. ;)

*
Hogesnelheidstrein
1.160 posts
« Reply #516 on: Thursday 16 May, 2019, 15:37:22 »
Tenzij dat van de D schijf de NTFS tabel beschadigd is, zou ook nog kunnen.
Maar ik wil je even waarschuwen Er komt zo (vandaag) nog een update van Microsoft aan.
Ik zou zeggen 'Zandzakken voor de deur  ;)' oftewel Maak een kopie van je Asset map

*
Blokkendoos
58 posts
« Reply #517 on: Thursday 16 May, 2019, 15:44:29 »
Ik maak altijd overal back ups aan want je weet maar nooit.

Ik had gisteren zelfs dat het hele spel niet wou opstarten. Zelfs 2x toe steam integriteit controle gedaan en dat mocht even baten maar na afsluiten en opnieuw opstarten Windows wilde het niet meer werken. ::) Spel verwijdert en opnieuw geïnstalleerd. Vreemd genoeg hoefde ik de back-up niet te gebruiken maar gelukkig werkt hier alles weer.

En de installatie staat op een aparte M2 SSD
« Last Edit: Thursday 16 May, 2019, 15:47:32 by PeterMCE »

*
Hogesnelheidstrein
7.601 posts
« Reply #518 on: Thursday 16 May, 2019, 15:56:12 »
Treintje,
Had de Disk Docter erop losgelaten maar na anderhalf uur afgebroken, (knop ingedrukt houden) het bleef op 10% staan en verder kwam hij niet waarbij er ook geen activiteit bleek te zijn, althans in het begin hoorde ik wat maar verder niets meer. ::)

PeterMCE,
Ja daar zal het hier ook wel weer op uitdraaien van opnieuw erop laten zetten door Steam, maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat het na elke Windows update moet gebeuren.

Edit/
Toch zouden er fouten op schijf D:\ zitten geeft het aan, of ik krijg dit te zien omdat ik het afgebroken had.
« Last Edit: Thursday 16 May, 2019, 16:04:15 by trainsxp »

*
Blokkendoos
58 posts
« Reply #519 on: Thursday 16 May, 2019, 16:02:26 »
Nee lijkt me ook niet. Andere spellen die ik heb hebben dit soort problemen niet, vreemd genoeg.

*
Hogesnelheidstrein
7.601 posts
« Reply #520 on: Thursday 16 May, 2019, 16:56:30 »
Hmm, we komen nu meer op het gebied waar ik niet zoveel kaas van heb gegeten.
Er word gesproken dat op C:\ schaduwkopieën niet word ondersteund en a snapshot error .... :-\
Ook moet er een offline run worden uitgevoerd maar hoe doe ik dat c.q. hoe los ik dit op?
Dan is het natuurlijk nog maar de vraag of dit mijn TS probleem oplost.
Zie knipsel.
« Last Edit: Thursday 16 May, 2019, 17:02:04 by trainsxp »

*
Blokkendoos
58 posts
« Reply #521 on: Thursday 16 May, 2019, 17:40:15 »

*
Hogesnelheidstrein
1.160 posts
« Reply #522 on: Thursday 16 May, 2019, 17:40:56 »
Teun, ik raad je aan om HIER dit gratis programma'tje te downloaden en dat op je pc los te laten. Zelf gebruik ik het ook alweer enkele jaren. Dit spoort fouten op, ruimt overbodige troep, waar jij niets meer van weet en onzichtbaar voor je is, op. Het defragmenteert je schijf of schijven.
Het kan geen kwaad aanrichten. Zet alles op basis gebruiker en laat alles zo staan zoals het al is voorgesteld. Twijfel je Maak dan een kopie van je Steam map voor je geruststelling Maar wil je dit onbruikbaar maken zal het niet met dit programma lukken

*
Hogesnelheidstrein
7.601 posts
« Reply #523 on: Thursday 16 May, 2019, 18:35:38 »
PeterMCE,
Dat had ik reeds gevonden waardoor ik de CHKDSK heb kunnen uitvoeren, vandaar bovenstaand knipsel. :)

treintje,
Wat ik nu ook gevonden had was dit, en laat dat nu het euvel zijn geweest met mijn AVG PC TuneUp waardoor TS ook niet goed werkte. (zie knipsel)
Mijn systeemherstel werkte ook al even niet meer en dat werd zeker bedoeld met "schaduw kopieen" waar ik het eerder over had.
Kortom, door hem van de Turbomodus op de Staandaardmodus te zetten heb ik veel vliegen in een klap te pakken.

1e TS werkt weer
2e systeemherstel is werkend
3e de CHKDSK check geeft geen fout meer
4e weer een ervaring rijker
Zo zie je meer weer blijf overal vanaf als je bij voorbaat niet weet wat de gevolgen kunnen zijn! :-X

Heren bedankt voor het meedenken! :)
« Last Edit: Thursday 16 May, 2019, 18:38:42 by trainsxp »

*
Hogesnelheidstrein
1.160 posts
« Reply #524 on: Thursday 16 May, 2019, 18:47:29 »
Ben blij voor je dat je er achter bent gekomen. Er moest haast wel iets niet helemaal lekker zitten.
Maar houden zo. Niets meer aan doen.

*
Hogesnelheidstrein
7.601 posts
« Reply #525 on: Thursday 16 May, 2019, 19:16:13 »
Ja, anders ik wel...... :).
Kan mij nu weer met andere zaken gaan bezighouden en gezamenlijk andere problemen te tackelen zoals scenario problemen. ;D

*
Blokkendoos
58 posts
« Reply #526 on: Thursday 16 May, 2019, 19:34:22 »
Mooi dat het opgelost is

*
Hogesnelheidstrein
7.601 posts
« Reply #527 on: Thursday 16 May, 2019, 23:06:38 »

Als je even in je geheugen terug gaat  ??? Kom je vast wel iets tegen hier over. Kortom het is echt niet de eerste keer.

Ja treintje nu je het zegt staat mij er iets van bij.
Afijn na mijn eigen probleem te hebben opgelost meteen maar eens aan de slag gegaan met Driebergen Zeist al zal dat t.z.t weer op de schop moeten.
Na eerst van alles te hebben geprobeerd zoals opnieuw de perrons leggen maar niet hielp is het na wat vijven en zessen nu opgelost. :)
Wat bleek is dat er bij de trappen van de overkapping een 2.1 m perron gelegd moest worden.
Maar omdat dit niet geheel afsloot had ik daar een zg. tiny opvulstuk gelegd wat vrjwel geheel t.h.v. zeg maar de passagiers lijn (gele bolletjes) lag, en dat gaf het probleem met het niet openen van de deuren.
Kortom je kunt schijnbaar een opvulstuk daar niet leggen, een trein ziet dat zeker als een "niet passagiers" gedeelte.

Edit/
Ter verduidelijking zie knipsel
En opschuiven van het het opvulstuk kan niet want dan steekt het bij de trappen door de want heen, dan maar een klein naadje.
« Last Edit: Thursday 16 May, 2019, 23:42:45 by trainsxp »

*
Sprinter
Krammerdijks Deltaland
432 posts
« Reply #528 on: Friday 17 May, 2019, 11:38:04 »
Zo zie je maar weer dat al dat soort 'Tune-Up', 'Reiniger', 'Cleaner' en 'Booster' programmaatjes op de achtergrond vaak meer kwaad dan goed doen  :P

Maar goed dat alles weer werkt  nu   ;)

« Last Edit: Friday 17 May, 2019, 13:08:22 by MarkA »

*
Blokkendoos
58 posts
« Reply #529 on: Friday 17 May, 2019, 12:00:26 »
Zo zie je maar weer dat al daar soort 'Tune-Up', 'Reiniger', 'Cleaner' en 'Booster' programmaatjes op de achtergrond vaak meer kwaad dan goed doen op de achtergrond  :P

Maar goed dat alles weer werkt  nu   ;)

Inderdaad. Kom wel eens nog ergere dingen tegen hoor.  Maar dat is omdat ik op de achtergrond een hoop doet als technische man van de radio/website.
« Last Edit: Friday 17 May, 2019, 12:02:35 by PeterMCE »

*
Hogesnelheidstrein
7.601 posts
« Reply #530 on: Sunday 19 May, 2019, 12:32:01 »
Een (oude) loods, of wat het ook mag zijn, bij station Rheden met dank aan Frison. :P

*
Sprinter
265 posts
« Reply #531 on: Sunday 19 May, 2019, 13:18:15 »
Goed bezig!

*
Hogesnelheidstrein
3.300 posts
« Reply #532 on: Monday 10 June, 2019, 07:11:38 »
Erg mooi gebouwd  8)

**
TreinPunt.NL Vriend
Hogesnelheidstrein
De trein!!
1.763 posts
« Reply #533 on: Monday 10 June, 2019, 16:15:57 »
Ik heb wat problemen gevonden bij Stroe. In mijn nieuwe scenario rijdt je met een Motorpost van het NSM naar Apeldoorn. Bij Stroe ga je over het zijspoortje aldaar. Als je aan komt rijden klopt de seinenvolgorde niet en daarnaast is het zijspoortje 60 km/h, waar dat 40 km/h moet zijn. Je krijgt wel een melding van je ATB dat je moet gaan remmen, maar de seinen geven helemaal niets aan (dus geen geel-4 en groen knipper zoals je zou moeten verwachten). Misschien is dit iets voor een toekomstige fix? ;)

Groet,
Koplopermau
Volg me op mijn Twitch Kanaal en abonneer je op mijn YouTube kanaal!

*
Hogesnelheidstrein
7.601 posts
« Reply #534 on: Monday 10 June, 2019, 16:52:41 »
Zal er eens naar kijken en mogelijk oplossen m.b.t. de seinen.
Zal het iig terugbrengen naar 40 km/u ;)

*
Hogesnelheidstrein
7.601 posts
« Reply #535 on: Friday 14 June, 2019, 14:51:44 »
Nou, zoals wellicht de meeste weten is Frison definitief gestopt met objecten maken voor TS. :'(
Hier nog een screen van de wachtruimte in Velp wat dan het laatste object zou wezen wat Frison gemaakt heeft. ;)

Voor het eerste en laatste object in 't HvN geplaatst zijn maar twee woorden op zijn plaats, GEWELDIG en BEDANKT voor alles!
« Last Edit: Friday 14 June, 2019, 14:57:53 by trainsxp »

*
Hogesnelheidstrein
Routebouwer Groningen-Delfzijl
1.010 posts
« Reply #536 on: Friday 14 June, 2019, 15:55:57 »
Inderdaad prachtig gemaakt door Frison! Hopelijk leest hij het ook!

*
Hogesnelheidstrein
7.601 posts
« Reply #537 on: Friday 14 June, 2019, 16:13:02 »
Tsja, wilde nog een plaatje op zijn FB pagina plaatsen van Velp maar die is inmiddels ook leeg op een stopboord en een paar linken na als ik het wel heb en niet aan mij ligt. :'(

*
Intercity
595 posts
« Reply #538 on: Friday 14 June, 2019, 17:05:01 »
Het besluit van een mooie reeks objecten waar heel veel gebruikers plezier aan beleven.
Erg jammer dat hier een eind aan gekomen is. :(

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.892 posts
« Reply #539 on: Friday 14 June, 2019, 22:53:02 »
Heb geduld...ik zie er nog van komen dat Mr.Frison toch besluit terug te komen.
Wat 1 maal in het bloed zit... ;)