't Hart van Nederland Vol_1.3

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
Re: 't Hart van Nederland Vol_1.3
« Reply #480 on: Sunday 28 April, 2019, 15:01:31 »
Als je V1.3 hebt geïnstalleerd is de zg. MOrailworks bvl nodig en die bij de HSL route staat vermeld.

Groeten trainsxp

*
Stoomlocomotief
19 posts
« Reply #481 on: Sunday 28 April, 2019, 15:05:51 »
1.2 is hier de nieuwste versie, die heb ik

Edit: maar na installatie van de HSL bovenleiding ziet er goed uit (dit staat dus niet in de handleiding volgens mij)
« Last Edit: Sunday 28 April, 2019, 15:14:59 by timmie_1606 »

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #482 on: Sunday 28 April, 2019, 15:34:34 »
Nee dat kan kloppen, maar dat is/was alleen van toepassing bij de Beta v1.3 (nu offline) en niet voor de v1.2 die jij hebt.

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #483 on: Wednesday 01 May, 2019, 12:56:05 »
De 1e overweg tussen Arnhem Presikhaaf - Dieren van de ca. 19 bewaakte, en 9 onbewaakte overwegen is een feit.

Na een week knutselen kan ik nagenoeg geen (on)bewaakte overweg (een kleine 30) meer zien. ::)
Nog een te gaan voor station Dieren en er kan met wat anders begonnen worden. :)
Onder de overweg (wip) bij Rheden:

*
Intercity
636 posts
« Reply #484 on: Wednesday 01 May, 2019, 14:11:35 »
Nee, dit zal niet het leukste werk van deze hobby zijn.
Vergelijk het maar met de klus waar Frison mee bezig is, op heel veel plekken het licht uit zetten.
Petje af voor jullie beiden.  :)

*
Intercity
Twitch Streamer
Let's drive some trains!
865 posts
« Reply #485 on: Friday 03 May, 2019, 14:55:27 »
Zoals jullie gezien hebben, is versie 1.3 van de route Hart van Nederland nu op TreinPunt te downloaden. Een aantal van jullie hebben al scenario's gebouwd en deze online gezet in de bèta-categorie. Aangezien de route uit bèta is, is het ook handig dat de scenario's waar jullie al zoveel tijd en moeite in gestoken hebben, te gaan verplaatsen.

Hoe gaat dit in z'n werk?
- Iemand van het TreinPunt downloadteam zal jouw scenario testen op de releaseversie van de route. Als deze werkt, wordt het scenario verplaatst van de categorie bèta-downloads naar de "officiële" categorie. Jij hoeft dan verder helemaal niks te doen.
- Werkt het scenario niet? Dan ontvang je van ons een PM hierover en verplaatsen wij het scenario naar de wachtrij.
- We vragen je in dat geval vriendelijk het scenario aan te passen, dan wordt het ook weer door ons getest. Zodra het werkt, komt het in de downloadsectie.
- In principe heb je twee weken de tijd om je scenario aan te passen (dat is dezelfde termijn als wanneer je een scenario "normaal" aan zou bieden). Deze tijd gaat in vanaf het moment dat je van ons een PM hebt ontvangen. Mocht je meer tijd nodig hebben, laat het dan even weten, dan houden wij daar rekening mee.

Veel plezier met het maken van scenario's op deze nieuwe route!

Toevoeging
De scenario's zijn de laatste week getest en het proces is dus al afgerond.
Als het scenario werkt staat die bij de downloads, mocht die niet werken? Dan heb je een PM ontvangen van mij.
« Last Edit: Friday 03 May, 2019, 15:01:41 by Rob Jansen »
Treinpunt Administrator
De downloads worden bekeken en behandeld door het team. Bij afkeuring altijd een PB.
Vragen over downloads? Stuur het team een PB!

Te vinden op Twitch (Za/Zo, 19:30u).
Meer informatie op http://www.robjansen.info

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #486 on: Friday 03 May, 2019, 16:47:41 »
Mooi, TP Team bedankt voor de tijd en moeite wat het testen met zich mee heeft gebracht! :)

't Hart van Nederlad V1.3 is vanaf nu hier te halen als officiële release:

^ Klik ^

*
Intercity
729 posts
« Reply #487 on: Friday 03 May, 2019, 18:28:59 »
Bedankt maar weer ook voor deze release.
Je blijft een stabiele factor vwb uitbrengen van releases. ;)
vriendelijke groet,
Ruud

*
Intercity
729 posts
« Reply #488 on: Friday 03 May, 2019, 18:50:03 »
en overigens Treinpunt medewerkers bedankt voor de service de scenario's van de route op bovenstaande manier verzorgd te hebben. Prima service!

vr.gr.
Ruud

**
TreinPunt.NL Vriend
Intercity
686 posts
« Reply #489 on: Friday 03 May, 2019, 19:38:04 »
@ trainsxp:
Ziet er weer zeer fraai uit! Complimenten en bedankt voor de update. Helemaal top!

*
Hondekop
196 posts
« Reply #490 on: Friday 03 May, 2019, 22:53:15 »
Bedankt voor de update. Heeft vast weer heel wat uurtjes gekost waar wij van mogen genieten. TOP!

**
TreinPunt.NL Vriend
Blokkendoos
51 posts
« Reply #491 on: Saturday 04 May, 2019, 09:58:50 »
ik wil je ook bedanken voor de update het ziet er heel erg mooi uit bedank er voor :)

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #492 on: Sunday 05 May, 2019, 10:59:27 »
Heren bedankt voor een woord van dank. :P
De volgende realease zal V1.4 worden met als doel Arnhem <-> Dieren. 8)

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #493 on: Sunday 05 May, 2019, 12:29:30 »
Weer een bijna verloren dag, en of het mogelijk aan de Windows 10 update lag die gisteren passeerde weet ik niet maar het is wel toevallig. ::)
Het geval wilde dat bij het laden van een free/payware route TS zonder verklaarbare reden het spel afbrak.
Na wat geprobeerd te hebben en niet hielp kwam ik er al doende achter dat routes die in een AP bestand zitten het wel deden zoals oa. die van DTG/Academy.
Dus dacht ik dan moet het aan een foute Assets map/bestand liggen, immers in een AP bestand zitten de Assets mappen zeg maar mee verpakt en hoeven niet afzonderlijk bekeken te worden.

Afijn met dat gegeven heb ik de naam Assets gewijzigd in Asset (als backup) en vervolgens het spel laten controleren op fouten.
Hiermee kreeg ik een nieuwe Assets map (ca. 21 GB) wat alles bij elkaar ook weer een uur in beslag nam.
Daarna RW_Tools losgelaten op 't HvN en alle missende Assets uit de Asset map alfabetisch in de nieuwe Assets map terug gezet met tussendoor TS even testen.
En ja hoor alles doet het weer zoals het behoort te zijn. 8)

Nu is het zaak om dat zo te houden, dat betekend bij elke freeware route de missende Assets terug zetten tot uiteindelijk kan worden overgegaan om de Asset (backup) map volledig te verwijderen.
Moet trouwens wel voorzichtig zijn dat er geen objecten uit de backup map worden geplaatst mocht dat mogelijk zijn, met TS weet je maar nooit ....!
« Last Edit: Sunday 05 May, 2019, 12:34:48 by trainsxp »

*
Intercity
663 posts
« Reply #494 on: Sunday 05 May, 2019, 14:43:34 »
Inderdaad weer prachtig gebouwd bedankt voor de nieuwe versie ;)

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #495 on: Sunday 05 May, 2019, 14:49:57 »
Dank je Koen, je was ook weer volop bezig zag ik wel in je topic? succes! :)

*
Intercity
663 posts
« Reply #496 on: Sunday 05 May, 2019, 17:13:09 »
Dank je Koen, je was ook weer volop bezig zag ik wel in je topic? succes! :)

Inderdaad bedankt! ;)

*
Hondekop
102 posts
« Reply #497 on: Monday 06 May, 2019, 07:48:05 »
trainsxp bedankt wederom voor deze prachtige route.
« Last Edit: Monday 06 May, 2019, 07:52:38 by PeterMCE »

*
Intercity
Twitch Streamer
Let's drive some trains!
865 posts
« Reply #498 on: Monday 13 May, 2019, 11:44:35 »
Kwam bij het rijden van een scenario vanaf Veenendaal tot aan Rhenen nog de oude tankje bovenleiding tegen met portalen.
Zat volgens een kijker 1 paal en afspanning tussen van Micheal terwijl over de hele route verder de bovenleiding is vervangen.

Wat me ook aardig vaak opviel is dat de ATB nog al eens te vroeg of te laat verspringt na het voorbij rijden van een snelheidsreductie bord of sein.

Mark heeft ooit al eens een paar tips gedeeld om dit op te lossen.
Zover ik nog herinner is het vlak na het bord of sein de snelheid verhogen tot boven de ATB snelheid, hierdoor triggert de ATB van Chris pas daarna om een lagere snelheid aan te geven i.p.v. soms ruim een halve kilometer van te voren wanneer je op dat punt begint met afremmen tot het volgende sein of bord.
Hierdoor zijn soms realistische scenario's met ATB aan niet te halen.

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #499 on: Monday 13 May, 2019, 12:30:01 »
Kwam bij het rijden van een scenario vanaf Veenendaal tot aan Rhenen nog de oude tankje bovenleiding tegen met portalen.
Zat volgens een kijker 1 paal en afspanning tussen van Micheal terwijl over de hele route verder de bovenleiding is vervangen.

Nou dan heb je de route (nog) niet helemaal bekeken (is ook zo uitgebreid) want tussen Ede Wageningen en Barneveld Noord staat ook nog Tankje Bvl. :P (zie knipsel)
En wat de afspanning betreft moet je niet te veel op de kijker vertrouwen want ik heb er zojuist 22 geteld tussen Rhenen en Veenendaal Centrum van Micheal, ofwel 11 beide kanten op wat afgespannen is. :-[

Wat me ook aardig vaak opviel is dat de ATB nog al eens te vroeg of te laat verspringt na het voorbij rijden van een snelheidsreductie bord of sein.

Ja eerlijk gezegd heb ik niet zoveel met ATB enz., wil altijd lekker ontspannen rijden en niet gespannen op de stoel zitten tot er toeters en bellen afgaan als er een traject gereden wordt. ;)
« Last Edit: Monday 13 May, 2019, 12:44:49 by trainsxp »

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #500 on: Monday 13 May, 2019, 16:38:37 »
Dan nog eens wat waar wij route bouwers meete maken hebben en al vaker aande orde is geweest waar (hoe mooi ook) de ATB niet erg mee overweg kan als je zo nodig links wil gaan rijden. ;)
Een klein voorbeeld; neem nou Arnhem Presikhaaf richting Arnhem CS daar word het aan beide kanten 80 km/u. (zie 80 kmu)
Zo ook vanaf Arnhem CS, net voorbij de splitsing, richting Arnhem Presikhaaf daar word het beide kanten 100 km/u (zie 100 kmu)
Nu heb ik dat zo gemaakt dat het rechts rijdend klopt kwa borden met bijhorende snelheid, maar ga je nu tegen het verkeer in met de ATB aan dan geeft het uiteraard problemen.
Wat ik ermee wil zeggen is dat het voor ons bouwers niet altijd meevalt om overal rekening mee te houden hoe goed ook bedoelt. :)

*
Blokkendoos
52 posts
« Reply #501 on: Tuesday 14 May, 2019, 09:34:27 »
Net een ritje gereden van Utrecht naar Arnhem met een VIRM-10, echter toen ik op Veenendaal-De Klomp keurig bij bakbordje 10 stopte, stond mijn trein nog niet in zijn geheel op het perron. Het lijkt me dus dat dat bordje een stukje verder naar achteren moet :). Zie bijgevoegde screenshots

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #502 on: Tuesday 14 May, 2019, 11:52:38 »
De VIRM-10 staat iig niet op de oversteek dat is al en pluspunt. ;D
En ja hij staat wel aan het perron alleen de deuren van de laatste bak gaan niet open, gelukkig blijver er nog 9 bakken over waar ze wel van open gaan. ;)

Afijn, dan zal bv. bij een VIRM-8 dit ook wel zo zijn dus heb ik zeg maar de perron afrit 6 m korter, en de marker ca. 10 m langer gemaakt zodat de deuren van de laatste bak open gaan.
Edit/ oja dat heb ik bij perron Arnhem -> Utrecht ook maar meteen gedaan voor het geval dat .....
Dit alles zal in een volgende update/release een feit zijn.

Zie 1e knipsel zoals de situatie nu is
En  2e knipsel de gewijzigde
« Last Edit: Tuesday 14 May, 2019, 11:59:03 by trainsxp »

*
Intercity
523 posts
« Reply #503 on: Tuesday 14 May, 2019, 19:10:37 »
Dit heeft niks met de route te maken, dit zit in de manier hoe Christrains het materieel heeft gebouwd. Dat staat ook beschreven in de handleiding van Christrains ;)

*
Intercity
Twitch Streamer
Let's drive some trains!
865 posts
« Reply #504 on: Wednesday 15 May, 2019, 09:58:09 »
Ik weet dat het zit in de treinen van Chris dat het reageert op 1km afstand  ;)

Maar het ligt ook aan de route namelijk, want je kunt namelijk vlak na een sein of bord de snelheid van het spoor, voor een meter bijvoorbeeld, verhogen. Dan ziet de ATB dat de snelheid hoger is dan de huidige en behoud de huidige stand en verspringt niet te vroeg naar een hogere of lagere.

Zodra je die meter gepasseerd bent dan verspringt de ATB pas naar een lagere snelheid. Hierdoor lijkt het alsof de ATB op het goede moment verspringt.
Deze 'truc' wordt veelvoudig toegepast in andere routes zoals Krammerdijks Deltaland, 't Oosten van Nederland, De IJssellijn enz. Hierdoor is het rijden met ATB een meer 'realistischere' ervaring en makkelijker om scenario's te maken op de dienstregeling.  Omdat je niet te vroeg of te laat bent op stations.

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #505 on: Wednesday 15 May, 2019, 10:41:03 »
Oké bedoel je dat Rob. :)
Dan ligt het namelijk niet aan de route waar je het op gooit maar aan een ATB trucje.
Afijn als je met deze "meter truc" de boel gaat manipuleren wat heeft dan een ATB nog voor nut?
Chris L heeft de ATB dan uitgedokterd, maar het lijkt mij niet op zo'n manier dat er door ons een meter truc voor nodig is om het in zekere zin te omzeilen.
Of is deze truc een suggestie van Chris geweest, zo ja dan is het :-X       :)

Edit/
Het zal wel niet uitvoerbaar zijn maar dan lijkt het mij om Chris eens te vragen of het mogelijk is om de ATB aan de snelheid te koppelen wat nu 1 km is ongeacht je snelheid.
Dus 1 km voor 140, en bv. 900 m voor 120/130, 800 m voor 100/120 km/u enz. of zo.
« Last Edit: Wednesday 15 May, 2019, 11:20:15 by trainsxp »

TreinPunt.NL Moderator
Intercity
Scenario bouwer, lua scripter en veel meer
784 posts
« Reply #506 on: Wednesday 15 May, 2019, 12:52:02 »
Het zal wel niet uitvoerbaar zijn maar dan lijkt het mij om Chris eens te vragen of het mogelijk is om de ATB aan de snelheid te koppelen wat nu 1 km is ongeacht je snelheid.
Dus 1 km voor 140, en bv. 900 m voor 120/130, 800 m voor 100/120 km/u enz. of zo.

Uitvoerbaar zal het vast wel zijn.
Of de moeite genomen gaat worden is maar zeer de vraag.
Alle treinen met ATB zouden dan aangepast moeten worden.
En waarom zou Chris ook.
Wanneer de mogelijkheden van het samenspel tussen sporen, seinen en borden optimaal worden benut is een aanpassing nergens voor nodig.
Verschillende routes hebben dat inmiddels bewezen.

*
Intercity
Mcn Cxx Valleilijn
540 posts
« Reply #507 on: Wednesday 15 May, 2019, 12:57:19 »
1km bij 140 is wel een beetje kort eigenlijk. Ik zou liever zien dat de ATB al op 1.5km reageert, waarbij je in de route de snelheidstruc doet. Dan kun je de route "met ATB aanleggen". Ik zal dat eens aan Chris voorleggen, eens zien of zoiets mogelijk is. :D

Het reageren aan de hand van de snelheid is niet handig, aangezien 1km een beetje heel erg lang is voor een verlaging van 140 naar 130. Dat kun je dus in de route aanpassen naar de benodigde afstand. Werkt perfect met ATB-EG. ATB-NG vindt het minder grappig, maar die hoor je ook niet op een EG-baanvak te gebruiken ::)

Dan ligt het namelijk niet aan de route waar je het op gooit maar aan een ATB trucje.
Afijn als je met deze "meter truc" de boel gaat manipuleren wat heeft dan een ATB nog voor nut?
Eigenlijk doe je door die truc precies wat er buiten ook gebeurt. Je passeert een las (in TS dus dat stukje waar de snelheid anders is), vanwaar de aan te geven code verandert. Bijvoorbeeld na een geel sein passeer je een las in het spoor, waarachter de code wegvalt. Staat de trein ook maar een meter vóór de las maar achter het sein, zal de ATB de code doorgeven zoals die vóór het sein is.

Dit valt beter uit te leggen, maar daarvoor moet je even weten hoe de ATB-EG precies werkt. :)

Een sein met mogelijke snelheidsverlaging. Staat het sein op groen, reageert de ATB niet op het sein. Staat het sein op geel, reageert het sein zoals ieder ander geel sein (Dus geel in de ATB-kast).
Is het sein geel-4, verspringt de ATB van groen - hier geldt een baanvaksnelheid van 140 km/h - naar geel. De ATB verspringt pas als de trein het stukje snelheidsverschil is gepasseerd. En omdat de ATB ongeveer 2 seconden reactietijd heeft, is het stukje snelheid ná het sein gesitueerd, en niet bij het sein.
Het is allemaal niet makkelijk. Maar samen komen we er wel. 8)

*
Sprinter
Krammerdijks Deltaland
476 posts
« Reply #508 on: Wednesday 15 May, 2019, 15:06:46 »
De VIRM-10 staat iig niet op de oversteek dat is al en pluspunt. ;D
En ja hij staat wel aan het perron alleen de deuren van de laatste bak gaan niet open, gelukkig blijver er nog 9 bakken over waar ze wel van open gaan. ;)

Afijn, dan zal bv. bij een VIRM-8 dit ook wel zo zijn dus heb ik zeg maar de perron afrit 6 m korter, en de marker ca. 10 m langer gemaakt zodat de deuren van de laatste bak open gaan.
Als ik het goed begrijp staat je trein dan langs het laatste gedeelte van het perron waar een hekje staat; dat word lastig met uitstappen  :P

Zou je wellicht niet beter even de bakborden zo kunnen verplaatsen dat het laatste deel van de trein van aangegeven lengte vóór het gedeelte met hek tot stilstand komt :) ?

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #509 on: Wednesday 15 May, 2019, 15:13:37 »
Ja dat wel met in/uitstappen bij die laatste deur, maar de reizigers zullen toch niet met zijn allen door die ene deur naar binnen/buiten willen? ;D
Mja we zullen wel eens kijken. ;)