't Hart van Nederland Vol_1.2

Helpt mee aan het bouwen van De Betuweroute!
432 posts
Re: 't Hart van Nederland Vol_1.2
« Reply #60 on: Sunday 14 October, 2018, 19:04:01 »
Ik weet niet of het al gemeld was maar bij vertrek  uit Stroe richting Amersfoort, mist een stukje bovenleiding
Bezoek een keer mijn vernieuwde website!

**
Route creator
7.053 posts
« Reply #61 on: Sunday 14 October, 2018, 19:23:10 »
Dat kan gebeuren, maar de bovenleiding mis je die dan op bepaalde trajecten?

Edit/
Er is eens een melding van missende bovenleiding geweest, maar of dat bij Stroe was ...., zal eens kijken.
« Last Edit: Sunday 14 October, 2018, 19:27:52 by trainsxp »

Groeten trainsxp

52 posts
Re:  't Hart van Nederland Vol_1.2
« Reply #62 on: Sunday 14 October, 2018, 19:40:18 »
Ik doelde op uw reacties 24, 25 en 27 op pag1

**
Route creator
7.053 posts
« Reply #63 on: Sunday 14 October, 2018, 19:51:50 »
Juist, ja je kunt de bestandjes downloaden en installeren, maar als je er niet zo handig in bent komt het in een volgende release autom. mee.

Nja de bovenleiding bij Stroe was idd missend en meteen hersteld, komt ook met een release mee. ;)

52 posts
Re:  't Hart van Nederland Vol_1.2
« Reply #64 on: Sunday 14 October, 2018, 20:49:02 »
Ok. Duidelijk. Dankuwel

Helpt mee aan het bouwen van De Betuweroute!
432 posts
« Reply #65 on: Tuesday 16 October, 2018, 21:12:46 »
Top!

870 posts
« Reply #66 on: Saturday 20 October, 2018, 13:41:02 »
Is het misschien mogelijk om in een nieuwe update de platform markers van Utrecht Centraal 1 te maken, in plaats van 2 voor A en B gedeelte. Wordt in de dienstregeling niet echt gebruikt en tegenwoordig zijn er stopmarkers om op het juiste moment te stoppen.  ;)

EN misschien wist je dit nog niet niet:

Driebergen heeft nog maar 2 sporen en wordt uitgebreid naar 4 sporen.
De sporen richting Utrecht Terwijde/Rotterdam/Den Haag worden viersporig.

**
Route creator
7.053 posts
« Reply #67 on: Saturday 20 October, 2018, 14:17:11 »
Is het misschien mogelijk om in een nieuwe update de platform markers van Utrecht Centraal 1 te maken, in plaats van 2 voor A en B gedeelte. Wordt in de dienstregeling niet echt gebruikt en tegenwoordig zijn er stopmarkers om op het juiste moment te stoppen.  ;)

Alles is natuurlijk mogelijk en zou op zich ten goede komen wat betreft ram omdat je er per spoor 1 kunt verwijderen, maar als dit veranderd zou worden lopen er weer diverse scenario's van mij en derden in de soep.
En daar zit nu ook weer niemand op te wachten lijkt mij.

EN misschien wist je dit nog niet niet:

Driebergen heeft nog maar 2 sporen en wordt uitgebreid naar 4 sporen.
De sporen richting Utrecht Terwijde/Rotterdam/Den Haag worden viersporig.

Dat is mij bekent dat Driebergen Zeist aan veranderingen onderhevig is en 2 bruikbare sporen heeft. ;)
In een eerdere versie heb ik het er nog over gehad maar toen besloten om het voorlopig bij het oude te houden tot het nagenoeg klaar, en beeldmateriaal beschikbaar is.

Dat de sporen vanaf Utrecht Terwijde/Rotterdam/Den Haag viersporig worden was mij nog niet bekend, maar hier geldt hetzelfde.
Eerst maar eens zien als het zover klaar is waar nog bijkomt dat het niet echt gebruikt word in TS omdat het zeg maar dood loopt.
« Last Edit: Monday 22 October, 2018, 01:56:17 by RemkoH »

870 posts
« Reply #68 on: Saturday 20 October, 2018, 17:05:11 »
Driebergen-Zeist gaat inderdaad nog heel wat keren op de schop en duurt nog wel even tot we het uiteindelijke resultaat kunnen aanschouwen. Op dit moment is de overweg van de hoofdweg naast het station een tunnel geworden en is spoor 3 inderdaad dus opgebroken. https://www.prorail.nl/projecten/driebergen-zeist

Utrecht - Rotterdam/Den Haag verbreding is al tijdje aan de gang. Afgelopen winter is er een nieuwe brug tussen bestaande bruggen geschoven en is men begonnen met het aanleggen van de twee extra sporen.
https://www.prorail.nl/projecten/utrecht-centraal-leidsche-rijn
https://www.prorail.nl/nieuws/update-spoorbrug-bereikt-overkant
https://www.prorail.nl/nieuws/fotos-spoorbrug-bij-utrecht-krijgt-nu-de-sporen

**
TreinPunt.NL Vriend
De trein!!
1.721 posts
« Reply #69 on: Saturday 20 October, 2018, 23:41:16 »
Ik heb nog een vraag / opmerking over Amersfoort Vathorst. Nu 64-bit uitgekomen is ben ik aan de gang geslagen met een scenario dat eindigt bij Amersvoort Vathorst. Als ik uit Amersfoort kom en het middenspoor op rijdt krijg ik een geel-knipper seinbeeld, maar dit is volgens mij onjuist. Het stootblok heeft een stoplantaarn (stop voor het sein), dus moet je gewoon een vast geel sein krijgen. Het gaat om sein 1022 komende uit de richting Amersfoort. Zou dat misschien kunnen worden aangepast? :)
Volg me op mijn Twitch Kanaal en abonneer je op mijn YouTube kanaal!

**
Route creator
7.053 posts
« Reply #70 on: Sunday 21 October, 2018, 09:37:42 »
Ja, heb eens een FILMPJE opgezocht en daarin zie je dat sein 1022 idd geel toont.
Zal eens kijken of het geel knipper te verhelpen is. ;)

Edit/
Hmm, een ding is iig duidelijk niet goed, sein 1020, 1022 en 1026 hebben er een V-tje  (zie knipsel) staan wat er niet hoort en voor  andere type seinen is bedoelt. :o
Dat heb ik iig weggehaald, voor de rest lijkt alles goed, of zou soms dat groene vinkje weg moeten wat volgens mijn domme verstand bedoeld is voor deze situatie, dus als een spoor eindigt?
« Last Edit: Sunday 21 October, 2018, 10:36:16 by trainsxp »

**
Asset developer
581 posts
« Reply #71 on: Sunday 21 October, 2018, 12:19:11 »
Dat heb ik iig weggehaald, voor de rest lijkt alles goed, of zou soms dat groene vinkje weg moeten wat volgens mijn domme verstand bedoeld is voor deze situatie, dus als een spoor eindigt?

Het groene vinkje kan weg. Ook al ga je voor die link naar een kopspoor, het is een beveiligd stuk kopspoor. Het bordje op het stootjuk is hierbij een permanent (statisch) stoptonend sein, en kan daarmee voorafgegaan worden door het seinbeeld geel.

De enige normale situatie waarbij dit sein geel knipper toont richting het kopspoor is in het geval het spoor reeds bezet is door een andere trein, en er bijvoorbeeld gecombineerd moet worden. Dat is dan weer te simuleren met een scenario marker.

Het vinkje pas je alleen toe als de link leidt naar een spoor in onbeveiligd gebied.

**
Route creator
7.053 posts
« Reply #72 on: Sunday 21 October, 2018, 12:27:27 »
Ja TjoeTjoe daar ben ik nu ook achter gekomen en betekend werk aan de winkel.

Dat groene V is alleen van toepassing als er achter een sein onbeveiligd gebied is wat in deze situatie niet het geval is vanwege de stootblok stoplantaarn. :o
En zo zijn er meerdere situaties waar de groene V is gezet terwijl het dus beveiligd gebied is door dat stootblok, mja hoef ik mij voorlopig niet te vervelen met het weghalen van de groene V waar nodig. ;)

Afijn, nu is het goed werkend na het wijzigen van genoemde seinen en krijg ik geel.
Ook nog een bijkomstigheid is dat sein 501 nu geel + 40 toont waarbij in de huidige situatie geen 40 werd aangegeven.

Als je dit voorlopig zelf wil oplossen: (LET OP; doe dat in de 32bit)
sein 1020, 1022 en 1026: haal de getypte V en groene V weg, en bij sein 1026 de getypte G, sla op (kan even duren) en sluit TS af!
Start dan TS weer op, .................... ;)
« Last Edit: Sunday 21 October, 2018, 12:37:13 by trainsxp »

**
TreinPunt.NL Vriend
De trein!!
1.721 posts
« Reply #73 on: Sunday 21 October, 2018, 14:02:25 »
Daarvoor was het inderdaad geel, geel-knipper, en dan stootblok. Nu dus de correcte groen-knipper-4 geel-4, geel, stootblok. Bedankt! ;)
« Last Edit: Sunday 21 October, 2018, 14:58:35 by Koplopermau »

**
Route creator
7.053 posts
« Reply #74 on: Sunday 21 October, 2018, 14:20:59 »
Nee, het sein voor 1022 is nu hier geel 4.
Dus sein 501 -> geel 4, sein 1022 -> geel, -> stootblok.
Als dat zo is wat jij zegt wat zou er dan weer niet goed zijn?, of zou sein 501 ook een bepaalde code moeten hebben.  :-\

**
Asset developer
581 posts
« Reply #75 on: Sunday 21 October, 2018, 14:26:55 »
Nee, het sein voor 1022 is nu hier geel 4.
Dus sein 501 -> geel 4, sein 1022 -> geel, -> stootblok.

Dit lijkt mij geheel juist. Geel 4 kondigt de snelheidsbeperking van 40 km/h bij sein 1022 aan.
Niks meer aan doen dus

**
Route creator
7.053 posts
« Reply #76 on: Sunday 21 October, 2018, 14:33:30 »
Mooi, ik schrok al. ;D
Hou mij ten goede want ik ben ook maar een leek, maar hoe kom jij (Koplopermau) dan aan groen-knipper-4? ;)

**
TreinPunt.NL Vriend
De trein!!
1.721 posts
« Reply #77 on: Sunday 21 October, 2018, 14:58:04 »
Omdat ik het gewoon fout zeg. Geel-4 is correct. ;D My bad.

**
Route creator
7.053 posts
« Reply #78 on: Sunday 21 October, 2018, 15:09:55 »
Oké, kan gebeuren. :)
Sein 501 was dan geel 4 wat ik melde, maar dat blijkt geel 6 te moeten zijn wat onderstaand knipsel laat zien
Het doodlopende spoor mag je zeker met 60 km/u op blazen wat ik 40 gehouden heb. ;D
Dat zal dus met de offset tool ff 60 gemaakt moeten worden om het zo realistisch mogelijk te maken. ;)

**
TreinPunt.NL Vriend
De trein!!
1.721 posts
« Reply #79 on: Sunday 21 October, 2018, 15:27:23 »
Als je dan toch bezig bent, kijk dan meteen ook even naar de andere wissel, want volgens mij is die ook 60.

EDIT: Inderdaad 60, zoals hier te zien. LINK

En dan nog even iets heel anders, en dat is de geavanceerde seinopvolging tussen Overvecht en Amersfoort. De seinen staan hier zoals bekend vrij dicht op elkaar, wat dus betekend dat je veel te maken hebt met geavanceerde seinopvolging (zeker als je dicht achter een andere trein rijdt). Ik zit in mijn scenario achter een goederentrein die op het middenspoor van Bilthoven ri. Den Dolder aan de kant gaat. Jij rijdt daar achter met de intercity.

Ik zie regelmatig dat ik geel-geel-rood krijg toegewezen op dit stuk, vooral net na Groenekan (de fly over voor de IC sporen) en vlak voor station Bilthoven. Hier staan drie seinen relatief dichtbij elkaar. Dubbel geel bestaat niet meer tegenwoordig, dus krijg je als machinist vaak geel met knipperende 4, geel, rood bij korte seinafstanden. In de route is dit dus geel-geel-rood. Zou je hier nog eens naar kunnen kijken? Wellicht dat het mogelijk is dit te integreren op dit stuk? :)

Ik weet dat het lastig is en misschien ook wat veelgevraagd. Maar wie niet waagt, wie niet wint. ;D
« Last Edit: Monday 22 October, 2018, 01:46:45 by RemkoH »

**
Route creator
7.053 posts
« Reply #80 on: Sunday 21 October, 2018, 15:58:33 »
Als je dan toch bezig bent, kijk dan meteen ook even naar de andere wissel, want volgens mij is die ook 60.

EDIT: Inderdaad 60, zoals hier te zien. LINK

Laat ik daar nu net mee bezig zijn geweest en heb beide kanten voor 60 km/u klaar gemaakt zoals het spoor en de seinen.
Zo ook er een wit bord 6 geplaatst :)

Ja zo hier en daar is geavanceerde seinopvolging al toegepast als ik met eigen scenario's daar tegenaan liep, maar zal eens verder kijken waar het nog meer gebeuren moet. ;)

**
Route creator
7.053 posts
« Reply #81 on: Monday 22 October, 2018, 09:56:31 »
Een algemene vraag; sein 1022 is dus gewijzigd naar 6 (60 km/u) en is geel, dan zou sein 501 geel 6 moeten tonen maar dat blijft 4 tonen, geven alle seinen met cijferbak dat standaard aan?
Word dat niet autom. 6 na de verandering in sein 1022 van 4 naar 6?
Kortom moet in dit geval bij sein 501 altijd een code uit de lijst worden ingegeven om een 6 in beeld te krijgen? ;)

**
Asset developer
581 posts
« Reply #82 on: Monday 22 October, 2018, 11:33:20 »
Een algemene vraag; sein 1022 is dus gewijzigd naar 6 (60 km/u) en is geel, dan zou sein 501 geel 6 moeten tonen maar dat blijft 4 tonen, geven alle seinen met cijferbak dat standaard aan?
Word dat niet autom. 6 na de verandering in sein 1022 van 4 naar 6?
Kortom moet in dit geval bij sein 501 altijd een code uit de lijst worden ingegeven om een 6 in beeld te krijgen? ;)

Als je in het snelheidsvakje van de betreffende link van sein 1022 60 hebt ingevuld, dan zal sein 501 geel 6 moeten tonen. Soms is herstart van de route even nodig, wil TS dergelijke wijzigingen juist doorvoeren tijdens een scenario.
Hoe dan ook: er is in dit geval geen code nodig om dit voor elkaar te krijgen

**
Route creator
7.053 posts
« Reply #83 on: Monday 22 October, 2018, 12:20:37 »
Hoe dan ook: er is in dit geval geen code nodig om dit voor elkaar te krijgen

Juist dat wilde ik ff weten, maar ......
Sein 501 vertikt het om een 6 te tonen en blijft stug 4 geven.
Er stond een CB sein waarbij de cijferbak alleen het cijfer 4, 6 of 8 kan tonen (gaf ook een 4) en vervangen met degene die er nu staat met de gedachte misschien ligt het daaraan, maar met de MSG blijft de 4 staan wat het dus ook niet is.

Zie de knipsels met de gegevens zoals ingevuld, en de stugge aangegeven 4 wat geen 6 wil worden.

52 posts
« Reply #84 on: Monday 22 October, 2018, 13:27:29 »
Dat komt volgens mij omdat het sein wat je daarna dus plaats geen cijferbak heeft. Het sein AY R DP B02 kan maximaal de snelheid 40 aangeven, niet hoger. Hij gaat dan automatisch op 40 staan.

Of vergis ik mij en is het sein met het cijferbak het sein zonder het cijferbak geplaatst?

EDIT: Dat is gelimiteerd in de COHA seinen. Anders zou je dus geavanceerde seinopvolging codes moeten gebruiken, dan zou het mogelijk kunnen zijn.
« Last Edit: Monday 22 October, 2018, 13:32:54 by brianbp4f »
Student treinreizigert uit Rotjeknor

**
Route creator
7.053 posts
« Reply #85 on: Monday 22 October, 2018, 14:05:03 »
Dat komt volgens mij omdat het sein wat je daarna dus plaats geen cijferbak heeft. Het sein AY R DP B02 kan maximaal de snelheid 40 aangeven, niet hoger. Hij gaat dan automatisch op 40 staan.

Of vergis ik mij en is het sein met het cijferbak het sein zonder het cijferbak geplaatst?

Hmm, dat kan toch haast niet waar zijn dat de seinen AY R DP B** maximaal de snelheid van 40 aan kan geven?, volgens TjoeTjoe hoeft er geen code gegeven te worden in deze situatie.

**
Asset developer
2.301 posts
« Reply #86 on: Monday 22 October, 2018, 14:44:23 »
Een sein zonder cijferbak kan inderdaad alleen 40km/h afdwingen.. Je kan immers niet zien of het sein 60km/h afdwingt, zonder een getal te tonen. Dus zal het sein ervoor inderdaad wel geel 4 tonen.
Omdat het sein in werkelijkheid alleen geel kan tonen in de richting van het kopspoor, zal er wel bewust geen cijferbak zijn bijgeplaatst. Wellicht dat dit dan valt op te lossen met geavanceerde opvolging -> Als sein 1022 geel toont en het pad richting het kopspoor gaat, dan sein 501 geel 6 laten tonen. en dan bij de seinlink van 1022 geen snelheid opgeven..

**
Route creator
7.053 posts
« Reply #87 on: Monday 22 October, 2018, 14:56:30 »
Tsja nu weet ik het ook niet meer als leek zijnde met t.o.v. elkaar verschillende berichten en wacht eerst maar eens op een mogelijk bericht van TjoeTjoe voor ik aan het prutsen ga. ;)

Edit/
Oja, natuurlijk bedankt voor het meedenken om tot een oplossing te komen. :P
« Last Edit: Monday 22 October, 2018, 15:19:17 by trainsxp »

**
Asset developer
581 posts
« Reply #88 on: Monday 22 October, 2018, 15:22:40 »
Tsja nu weet ik het ook niet meer als leek zijnde met t.o.v. elkaar verschillende berichten en wacht eerst maar eens op een mogelijk bericht van TjoeTjoe voor ik aan het prutsen ga. ;)

Ik had inderdaad even niet aan de ontbrekende cijferbak bij sein 1022 gedacht.
Dat sein kan inderdaad maximaal Groen Knipper afgeven, en zal dat dus ook als zodanig doorgeven naar een voorliggend sein hetgeen onder de motorkap ook daadwerkelijk gebeurd (anders zou je geen Geel 4 krijgen)

De opvolging welke je hier toe moet passen is #0UG# of als je het specifiek voor link 2 wilt doen #2UG#

**
Asset developer
2.301 posts
« Reply #89 on: Monday 22 October, 2018, 15:42:49 »
Moet sein 501 dan niet de code #2DG# krijgen, aangezien sein 1022 op link 2 alleen geel kan tonen (kopspoor, dus laatste sein voor het stootjuk)