't Hart van Nederland Vol_1.3

*
Hogesnelheidstrein
2.357 posts
Re: 't Hart van Nederland Vol_1.3
« Reply #540 on: Saturday 15 June, 2019, 10:53:30 »
Heb geduld...ik zie er nog van komen dat Mr.Frison toch besluit terug te komen.
Wat 1 maal in het bloed zit... ;)

 :o

*
Hogesnelheidstrein
3.440 posts
Re: 't Hart van Nederland Vol_1.3
« Reply #541 on: Sunday 16 June, 2019, 09:17:45 »
Ik zou zeggen Frison bouw voorlopig  alleen voor t Hart van Nederland, die objecten worden onmiddellijk door Teun in zijn route geplaatst! ;)

Maar die beslissing ligt bij Frison.
« Last Edit: Sunday 16 June, 2019, 09:34:03 by John Roterman »

*
Blokkendoos
Route Bouwer: Roodeschool-Groningen
64 posts
Re: 't Hart van Nederland Vol_1.3
« Reply #542 on: Thursday 27 June, 2019, 10:34:06 »
Alleen 't spoor werkt bij mij niet mee. Voor de rest. Prima
Train Driver's POV Dutch Railways and Cabview Holland Dutch Railways management

*
Stoomlocomotief
The American Railfanner
2 posts
Re: 't Hart van Nederland Vol_1.3
« Reply #543 on: Sunday 14 July, 2019, 09:37:35 »
Goedemorgen!

Persoonlijk ben ik niet zo van posten op fora en lid zijn van 1044 verschillende websites en Discords, dus vandaar dat ik misschien wat nieuwkomerig overkom. :)

Ik heb een redelijk probleem met de route's overwegen. (Screenshots bijgevoegd, zie hieronder)

https://gyazo.com/d361e135237eb5c30d88446d1984a77e
https://gyazo.com/391488f43ad3c4d01406022bfeb965ed
https://gyazo.com/273b6668b0d36c15b28e0d77d6467d4b

Ik ben ruimweg de halve route langsgegaan en alle overgangen die ik gezien heb, hebben deze vage overlay.
Voor sommigen zal dit misschien een zeer minimaal minpunt zijn, maar voor iemand zoals ik, een echte simulatie-fanaat, is dit niet om aan te zien.

Alle add-ons met label *Critical* zijn geïnstalleerd, plus zowat de helft van de *Non-Critical* labeled add-ons zitten er ook in. Ik weet dus niet of deze visuele "aandoening" door één van die andere helft add-ons komt die ik er (nog) niet in heb zitten, of dat dit door iets anders komt...

Mijn PC's specificaties en pogingen uitgevoerd in de hoop tot oplossing:

GPU: NVidia GTX 1080 TI 8GB V-RAM
CPU: Intel Core i9 9900k
RAM: 32GB (16x2) DDR4

De route + alle assets vier keer gedeïnstalleerd en geherinstalleerd.
De game eenmalig gedeïnstalleerd en geherinstalleerd.
Steam game cache eenmalig geverifiëerd.
Zeker vijf dagen lang elke avond proberen te zoeken op internet naar een oplossing.
Nu wanhopig toch maar een post aanmaken dan...
Burlington Northern and Santa Fe Railway

Railfanning locations visited:
* New York, NJ [CSX & Amtrak]
* Norfolk, VA [NS & CSX]
* Cajon Pass, CA [BNSF, UP & ex-SP]
* San Fransisco, CA [Caltrain]
* Los Angeles, CA [For its abandoned harborside rail yards]

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
Re: 't Hart van Nederland Vol_1.3
« Reply #544 on: Sunday 14 July, 2019, 10:00:21 »
Sirion, welkom op dit forum wat je 1e bericht betreft! :)
Als je ergens mee zit altijd een vraag stellen en niet opkropen tot je een ons weegt.
Maar gaat het in deze om dit? (zie knipsel)
Zo ja dat verdwijnt toch als je het spel speelt, ofwel dit zie je alleen in de route en scenario editor?
Kortom wat is dan de gedachte erachter dat het je stoort?, wij bouwers kunnen daar in ieder geval niets aan veranderen. ;)

Zie het meer als een hulpje voor de makers van de overwegen en voor ons bouwers in de route editor zodat alles op gelijke hoogte staat bij plaatsen en door het aanklikken van die plaat de objecten meedraaien c.q. naar beneden/omhoog gaan.

Edit/
Mocht het iets anders zijn dan graag precies wat wel?
« Last Edit: Sunday 14 July, 2019, 10:28:44 by trainsxp »
   
Groeten trainsxp

******
TreinPunt.NL Administrator
Intercity
Lid MSTS/RW team
676 posts
Re: 't Hart van Nederland Vol_1.3
« Reply #545 on: Sunday 14 July, 2019, 12:12:19 »
Aan je plaatjes te zien zijn ze gemaakt in de editor mode.
Daar zie je die helper plaatjes altijd in.
Maak eens screen shot in drive mode  voor de duidelijkheid van je probleem  :)
Een schouderklopje, een vriendelijk woord en dat op een goed gekozen momentje is wat een ieder bekoort en betekent meer dan een duur presentje.

Henk van Hattem

*
Hondekop
Scenario maker
163 posts
Re: 't Hart van Nederland Vol_1.3
« Reply #546 on: Sunday 14 July, 2019, 17:52:22 »
Zou iemand mij kunnen vertellen welke asset ik mis in dit stuk. Volgens RW tools heb ik alle assets al  ???.
Het gaat om het stuk tussen Amersfoort en Den Dolder.

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
Re: 't Hart van Nederland Vol_1.3
« Reply #547 on: Sunday 14 July, 2019, 18:02:39 »
Als je bij ChrisTrains nu eens Rural_landscapes 1 van 3DTrains ophaalt en (opnieuw) installeert wat gebeurd er dan?

*
Hondekop
Scenario maker
163 posts
Re: 't Hart van Nederland Vol_1.3
« Reply #548 on: Sunday 14 July, 2019, 18:16:42 »
Als je bij ChrisTrains nu eens Rural_landscapes 1 van 3DTrains ophaalt en (opnieuw) installeert wat gebeurd er dan?

Dat heeft geholpen. Harstikke bedankt!  :D

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
Re: 't Hart van Nederland Vol_1.3
« Reply #549 on: Sunday 14 July, 2019, 18:19:51 »
Mooi, en jij ook bedankt voor de bevestiging dat het geholpen heeft. :)
Menigeen zou niets zeggen en blijft het voor een ieder gissen ..... :(

*
Stoomlocomotief
The American Railfanner
2 posts
Re: 't Hart van Nederland Vol_1.3
« Reply #550 on: Sunday 14 July, 2019, 21:01:20 »
Goedenavond,

Tot op dit moment heb ik het dus nog niet gespeeld, omdat ik mezelf aan dit soort visuele misformaties stoor, onwetende dat het in-game gewoon goed is... Soms snap ik er de ballen van haha.

Honderd maal bedankt! Dan ga ik nu eens even een kijkje op de baan nemen!

******
TreinPunt.NL Administrator
Intercity
Lid MSTS/RW team
676 posts
Re: 't Hart van Nederland Vol_1.3
« Reply #551 on: Monday 15 July, 2019, 00:42:42 »
Strak plan Sirion.
Je zal zien dat het weg is.
(Hopelijk ook je ergenis)  ;)

*
Stoomlocomotief
1 posts
Re: 't Hart van Nederland Vol_1.3
« Reply #552 on: Monday 05 August, 2019, 19:49:47 »
hallo allemaal
wie kan mij helpen met een probleem
ik wilde een gewoon een snelle rit doen van arnhem naar utrecht
en kreeg de melding dat ik driebergen-zeist mis

groetjes chris

*
Hondekop
149 posts
Re: 't Hart van Nederland Vol_1.3
« Reply #553 on: Monday 05 August, 2019, 21:53:41 »
hoi,
heb je wel hvn 1.3.
evt op railsim.nl kijken of je de laatste versie hebt.
Of evt checken met rw tools.
Greetz John 8)

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
Re: 't Hart van Nederland Vol_1.3
« Reply #554 on: Monday 05 August, 2019, 23:06:36 »
Zoals gezegd heb je 't HvN V1.3 nodig en daar is een hersteld scenario voor gemaakt vanwege Driebergen Zeist en hier te vinden:
https://www.treinpunt.nl/forum/downloads/?sa=details;lid=8143

*
Intercity
Mcn Cxx Valleilijn
540 posts
Re: 't Hart van Nederland Vol_1.3
« Reply #555 on: Friday 09 August, 2019, 15:54:40 »
De boel rondom dat ene mooie lijntje waar deze route vanuit gebouwd is heeft een paar veranderingen.
De belangrijkste zijn:
Perronverlengingen in Hoevelaken, Barneveld Centrum en Lunteren.
De plaatsing van bakborden "3" op de verlengde perrons.
Verplaatsing van de seinen in Barneveld Centrum.

Weet niet of je de laatste 2 onbewaakte overpaden ook al had verwijderd.

Ik heb even een video gemaakt, die is hier te vinden. ;)

Have fun! ;D
Het is allemaal niet makkelijk. Maar samen komen we er wel. 8)

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
Re: 't Hart van Nederland Vol_1.3
« Reply #556 on: Friday 09 August, 2019, 18:51:05 »
Bedankt "voordegoedezaak". :P
Vooral het trajectje Barneveld Noord - Ede Wageningen kan ik goed gebruiken.
En idd in Barneveld Centrum is een stand sein te zien op het filmpje wat voorheen 2 hangende sein waren. ;)

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
Re: 't Hart van Nederland Vol_1.3
« Reply #557 on: Saturday 10 August, 2019, 00:05:08 »
Station Barneveld Centrum maar even gewijzigd zoals het nu is. :)

*
Intercity
Mcn Cxx Valleilijn
540 posts
Re: 't Hart van Nederland Vol_1.3
« Reply #558 on: Saturday 10 August, 2019, 00:19:49 »
Passen er nu 2x Flirt?  ;D

*
Stoomlocomotief
28 posts
Re: 't Hart van Nederland Vol_1.3
« Reply #559 on: Saturday 10 August, 2019, 22:50:06 »
Station Barneveld Centrum maar even gewijzigd zoals het nu is. :)

En dan klopt het nog niet.  ;D

De rechtse paal moet zijn van het nieuwe type met led met bovenin een witte lamp. Geen geel zoals op je plaatje. Wees gerust ik heb mijn vrije avond opgegeven om dit sein te maken en zal zeer binnenkort in het NLSeinen pakket zitten bij een aankomende update.

 8) Conner.

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
Re: 't Hart van Nederland Vol_1.3
« Reply #560 on: Saturday 10 August, 2019, 23:14:29 »
Ja Conner ik kreeg een dik uur geleden een PM van TjoeTjoe, hoop dat hij het mij niet kwalijk neemt maar hier een citaat ervan:

Quote
Het sein dat je hier geplaatst heb is niet de correcte uitvoering.
Je hebt weliswaar een 4 lampen sein gebruikt, maar die dingen zijn voor de lang vervlogen tijden.

Wat ProRail hier gedaan heeft is een oude mal gebruiken voor een vier lampen sein, maar in dit geval is de bovenste lamp een witte lamp (VGR=Vrijgave Rangeren) gegeven, en voor de rest de huidige kleuren volgorde.
In je plaatje zit de rode lamp op de op één na onderste positie, terwijl deze in werkelijkheid helemaal onderaan zit.

Het goede nieuws is dat het coha.nl team al bezig is om de juiste versie voor je te bakken.
Want wat daar staat is weer iets nieuws, en dus niet aanwezig in het huidige pakket.

Dus Coha Team; dit is goed nieuws dat er zo snel op gereageerd word en er een correct sein voor wordt gemaakt. 8)
Tja, had de handleiding er nog eens op nageslagen maar kon geen hoog sein vinden en dacht dan deze maar die er nu staat. ;)
Afijn we wachten geduldig af want dat is en schone zaak.

*
Hogesnelheidstrein
1.026 posts
Re: 't Hart van Nederland Vol_1.3
« Reply #561 on: Saturday 10 August, 2019, 23:52:26 »
Ziet er mooi uit. Maar als ik het filmpje van Dutchdriver zie, lijkt het er op dat de twee rangeersporen links dichter aan het perron liggen dan nu.  :P ;)

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
Re: 't Hart van Nederland Vol_1.3
« Reply #562 on: Sunday 11 August, 2019, 00:16:29 »
Word aan Barneveld Centrum gewerkt en krijgt een gehele verbouwing, zo is oa. ook het perron smaller gemaakt aan de zijde waar jij het over hebt. ;)
Zie de twee knipsel:

Ps. ca. midden komende week hoop ik mooie plaatjes te kunnen laten zien vanwege een nieuwe PC met dit als belangrijkste specs maar dat terzijde: :-X
Intel Core i7-5700 80h / 3.2 Ghz / 9MB cache / 6 Core
Asus Geforce GTX1060 / 6GB / GDDR5
2x Kingston UV500 SSD 480GB 2.5'' SATA III
2x Kingston KVR34n17S8 8GB DDR4 2400Mhz (geheugen)


Edit/
Oeps, die fietsoverkapping hoort daar natuurlijk niet. ::) (onderste knipsel)
« Last Edit: Sunday 11 August, 2019, 07:53:19 by trainsxp »

*
Sprinter
301 posts
Re: 't Hart van Nederland Vol_1.3
« Reply #563 on: Sunday 11 August, 2019, 01:20:37 »
Lekker bezig, Teun!

*
Hondekop
Scenario maker
163 posts
Re: 't Hart van Nederland Vol_1.3
« Reply #564 on: Sunday 11 August, 2019, 02:23:53 »
Dat ziet er goed uit  ;)

*
Sprinter
Bouwer van de route Noord-Oost Nederland
317 posts
Re: 't Hart van Nederland Vol_1.3
« Reply #565 on: Sunday 11 August, 2019, 07:48:54 »
Ziet er goed uit!

*
Hogesnelheidstrein
3.440 posts
Re: 't Hart van Nederland Vol_1.3
« Reply #566 on: Sunday 11 August, 2019, 09:19:02 »
Alvast gefeliciteerd met je nieuwe PC!
Heftige machine als ik de specificaties bekijk ;)
Je hebt groot gelijk!
Wat betreft jou Route die is en blijft briljant ;)

*
Hogesnelheidstrein
Routebouwer Groningen-Delfzijl
1.110 posts
Re: 't Hart van Nederland Vol_1.3
« Reply #567 on: Sunday 11 August, 2019, 12:09:34 »
Weer hele mooie aanpassingen! Is niet makkelijk om de veranderingen in het echt ook weer zo realistisch mogelijk na te maken in Train sim met sommige beperkingen. Kortom, weer prachtig werk! En ook nog eens goede samenwerking!  8)

*
Intercity
663 posts
Re: 't Hart van Nederland Vol_1.3
« Reply #568 on: Sunday 11 August, 2019, 20:20:21 »
Hoi Teun de plaatjes zien er weer fraai uit mooi dat je de route ook bij de tijd houd, Ik heb sinds  een kleine 2 weken ook de GTX 1060 en die bevalt prima ;)

*
Hondekop
196 posts
Re: 't Hart van Nederland Vol_1.3
« Reply #569 on: Sunday 11 August, 2019, 20:37:57 »
Ziet er goed uit. Complimenten!