't Hart van Nederland Vol 1.1

**
Asset developer
565 posts
Re: 't Hart van Nederland Vol 1.1
« Reply #240 on: Friday 22 June, 2018, 19:42:11 »
Toch nog even een vraagje wat je mijn hopelijk niet kwalijk neemt mocht het ergens vermeld staan. ;)
De vraag; de NCGB seinen hebben die alleen functie voor de wisselstanden,
oftewel als er op het betreffen spoor een treinstel staat waar jij heen wil geeft de wisselindicator een NCGB sein dan gewoon wit licht, dus veilig?

Moet eerlijk bekennen dat een beschrijving van de werking van de NCGB seinen ontbreekt.
In de echte wereld legt de treindienstleider NCGB (niet-centraal gebied) een rijweg voor de rangeerbeweging in, en als alle wissels goed liggen, dan zal de witte lamp op gaan lichten. Mocht één van de wissels in de rijweg door bijvoorbeeld een technische oorzaak niet goed liggen, zal de witte lamp niet gaan branden. In dat geval dient de machinist zelf ter plaatse de wissel om te leggen. Hiervoor zijn drukknoppen op de wisselindicator aanwezig.

In Train Simulator is al dit handelen niet in detail te simuleren, maar de witte lamp zal gaan branden als er een (bemande) trein voor het NCGB sein staat en er een correcte rijweg aanwezig is (lees: geen strijdige wissels)

De witte lamp zegt dus niks over spoorbezetting.

**
Route creator
6.536 posts
« Reply #241 on: Saturday 23 June, 2018, 15:07:16 »
Hmm, de wisselindicator van onderstaand plaatje heeft zo zijn een eigen wil.
Heb hem precies geplaatst zoals aangegeven, een rechtse (rechts van het spoor) raillink 0 voor de rode driehoek, link 1 altijd links en raillink 2 rechts.
En toch brand de lamp de verkeerde kant op, dus ra ra hoe kan dat nu weer? :-\

Edit/
Het probleem is verholpen, er lagen 2 wissel nogal kort op elkaar en wat bleek dat raillink 2 van de 1e wisselindicator over raillink 0 van de volgende wisselindicator lag.
Vandaar dat de witte lamp ook niet wilde verspringen bij een wisselschakeling. :)
« Last Edit: Saturday 23 June, 2018, 17:02:50 by trainsxp »

Groeten trainsxp

**
Asset developer
565 posts
« Reply #242 on: Saturday 23 June, 2018, 22:35:31 »
Edit/
Het probleem is verholpen, er lagen 2 wissel nogal kort op elkaar en wat bleek dat raillink 2 van de 1e wisselindicator over raillink 0 van de volgende wisselindicator lag.
Vandaar dat de witte lamp ook niet wilde verspringen bij een wisselschakeling. :)

Foei, storingen melden door eigen schuld  ;D
Fijn dat je het hebt weten op te lossen. En door.

Arnhem Berg heeft een fijnmazig wisselstraatje liggen, dus plaatsen van de links is inderdaad opletten geblazen.

**
Route creator
6.536 posts
« Reply #243 on: Sunday 24 June, 2018, 09:48:29 »
TjoeTjoe, nu weet ik ook wel dat je (gelukkig) niet in mijn PC kunt kijken maar heb je nog een suggestie voor het volgende?
Wat wil het geval; het 1e NCGB sein 860 als je het opstelterrein binnenkomt heeft 17 doel linken (even een weet) die na herhaaldelijk controleren of ze goed liggen goed zou moeten zijn, zo ook de (kruis)wissel indicators.
Maar wat ik ook heb geprobeerd dat sein wil niet WIT worden ongeacht naar welk spoor ik wil.
Nja het springt wel wit als ik een doellink van de wisselindicator heb bereikt van het spoor waar ik heen wil, wat bij elk spoor het geval is.
Mja dat kan niet de bedoeling zijn dat het met terug werkende kracht werkt.
Dus rij ik naar het laatste spoor (70) en ga bij het sein staan dan springt hij op een gegeven moment op wit zodra de link is bereikt.

M.a.w. heb jij nog wat hints c.q. suggesties wat ik zou kunnen proberen?

**
Asset developer
565 posts
« Reply #244 on: Sunday 24 June, 2018, 10:59:36 »

Kijk even op het voorblad van de handleiding: het type NCGB sein dat daar moet staan, is het enige dat als hoge uitvoering te Arnhem Berg staat. Type D om precies te zijn. De borden die ervoor staan haal je uit de nieuwe versie van het seinenpakket dat binnenkort verschijnt.
De locatie waar je hem hebt neergezet is overigens niet juist. Ook hier verwijs ik graag naar de afbeelding op het voorblad van de handleiding. De basis-link van dit NCGB sein hoort dan ook thuis ergens tussen wissel 2071 en 2073.
De doellinks van de seinen 2108 t/m 2118 (spoor 6a t/m 11 te Arnhem Centraal) moeten daar als gezegd hier weer voor liggen

De enige suggestie die ik voor je heb, is dat de basis-link van het NCGB sein sowieso vóór de basis-link van de eerstvolgende wisselindicator moet liggen EN achter de doel-links van de inrijseinen vanaf Arnhem Centraal.

EDIT:
Ik heb even in de route van Daniël gekeken om te bekijken hoe hij het heeft opgelost.
De doellinks van de inrijders vanuit Arnhem Centraal liggen bij hem achter het wissel 2071 en voor het Engels wissel 867/869. Daar direct achter dan de basis-link van het NCGB sein.
« Last Edit: Sunday 24 June, 2018, 11:16:27 by TjoeTjoe »

**
Route creator
6.536 posts
« Reply #245 on: Sunday 24 June, 2018, 12:53:11 »

Kijk even op het voorblad van de handleiding: het type NCGB sein dat daar moet staan, is het enige dat als hoge uitvoering te Arnhem Berg staat. Type D om precies te zijn. De borden die ervoor staan haal je uit de nieuwe versie van het seinenpakket dat binnenkort verschijnt.
De locatie waar je hem hebt neergezet is overigens niet juist. Ook hier verwijs ik graag naar de afbeelding op het voorblad van de handleiding. De basis-link van dit NCGB sein hoort dan ook thuis ergens tussen wissel 2071 en 2073.
De doellinks van de seinen 2108 t/m 2118 (spoor 6a t/m 11 te Arnhem Centraal) moeten daar als gezegd hier weer voor liggen

De enige suggestie die ik voor je heb, is dat de basis-link van het NCGB sein sowieso vóór de basis-link van de eerstvolgende wisselindicator moet liggen EN achter de doel-links van de inrijseinen vanaf Arnhem Centraal.

EDIT:
Ik heb even in de route van Daniël gekeken om te bekijken hoe hij het heeft opgelost.
De doellinks van de inrijders vanuit Arnhem Centraal liggen bij hem achter het wissel 2071 en voor het Engels wissel 867/869. Daar direct achter dan de basis-link van het NCGB sein.

Ja dat had ik zo staan als het voorblad van de handleiding aangaf maar had het idee dat dan het hoge sein 2070 niet goed mee wilde werken.
Mja door al het gehannes kan dat natuurlijk ook komen, maar zal het maar weer eens wijzigen zoals het voorblad aangeeft maar dan met een hoog NCGB sein. (trouwens ik neem aan dat de werking hetzelfde blijft als bij een laag NCGB sein?)
Ja, de doellinks van de seinen 2108 t/m 2118 liggen net over wissel 2071 heen met daarachter de basis-link van het NCGB sein. (van het lage NCGB sein wat ik vervang door hoog en de NCGB en sein 2070 omwissel)
En dan maar eens kijken of het wel werkt al heb ik zo mijn twijfel, mja niet blaffen voor je gebeten wordt. :)

**
Route creator
6.536 posts
« Reply #246 on: Sunday 24 June, 2018, 14:44:03 »
De basis-link van dit NCGB sein hoort dan ook thuis ergens tussen wissel 2071 en 2073.

EDIT:

Dan gaat "de basis-link van dit NCGB sein hoort dan ook thuis ergens tussen wissel 2071 en 2073" niet meer op zeker na het wijzigen in de Edit van jou?
Afijn hier is het onveranderd en blijft het zoals ik eerder aangaf.
Heb de linken nu zo liggen, zie knipsel onder:

**
Route creator
6.536 posts
« Reply #247 on: Sunday 24 June, 2018, 16:43:37 »
Heb nog een ontdekking gedaan om eens uit te proberen.
Als ik de 0 link van het NCGB sein tussen wissel 2071 & 2073 plaats wat je suggereerde dan brand de witte lamp als ik aan kom rijden.
Maaar de vreugde was van korte duur want zodra ik op de 0 link kom gaat hij uit om vervolgens weer aan te gaan als ik op de 0 link kom van de eerste wisselindicator, dus de kruiswissel.

12 posts
« Reply #248 on: Monday 25 June, 2018, 11:58:40 »
Hallo Allemaal.
Ik ben erg nieuw met railworks en ben het één en ander nog aan get uitzoeken.
Nu heb ik een vraag over de dingen die je nog moet downloaden om deze route te kunnen rijden.
De payware van christrains moet je die allemaal kopen om te kunnen rijden of kan je dat langzaam aan doen beginnen met 1 trein. om nu gelijk meer dan 100.00 neer te tellen is wel een beetje erg veel van het goede.

1.998 posts
« Reply #249 on: Monday 25 June, 2018, 12:06:07 »
Je kan voor één scenario de benodigde payware aanschaffen en eventueel een ontbrekende trein laten vervallen. Het is maar net wat je zelf wil. Dus zoek een leuk scenario en kijk wat je daar voor nodig hebt en ga dat eerst eens rijden. Daarna een volgende enz.
"Gelukkig heb ik er geen verstand van en dat wil ik graag zo houden"

Ja en "de beste stuurlui staan aan wal". Kan je iets beter? Doe het dan zelf.

12 posts
« Reply #250 on: Monday 25 June, 2018, 12:14:28 »
ok...tuurlijk het is leuk om alles in nl uitvoering te hebben en christrains voor de moite die hij doet te betalen alleen als ik het in één keer moest kopen vond ik het een beetje.. bedankt voor je antwoord. ;D

**
Route creator
6.536 posts
« Reply #251 on: Monday 25 June, 2018, 12:17:15 »
Ja, maar hou ook in gedachte om geld te besparen dat je er beter 3 of 4 kunt kopen (als het toereikend is) want dan heb je 15 of 20 % korting.
Koop je ze een voor een dan betaal je de volle prijs. ;)

TreinPunt.NL Administrator
Let's drive some trains!
641 posts
« Reply #252 on: Monday 25 June, 2018, 12:35:55 »
Hallo Allemaal.
Ik ben erg nieuw met railworks en ben het één en ander nog aan get uitzoeken.
Nu heb ik een vraag over de dingen die je nog moet downloaden om deze route te kunnen rijden.
De payware van christrains moet je die allemaal kopen om te kunnen rijden of kan je dat langzaam aan doen beginnen met 1 trein. om nu gelijk meer dan 100.00 neer te tellen is wel een beetje erg veel van het goede.

Zoals inderdaad al gemeld is door Frison en trainsxp, treinen van Christrains (hier te vinden in de shop waar je ook spaart voor extra korting bij een volgende aankoop door punten te sparen) of andere treinen zoals van Railtraction, Dutch-Classics, Virtual Railroads zijn niet verplicht om aan te schaffen om de route te doen.
De bundel korting is ook hier geldig :)

Je kunt altijd zelf dan een quick drive doen (als die meegeleverd wordt met de route) of zelf een scenario maken met de treinen die je wel hebt (kun je zelf als je wilt ook uploaden hier op Treinpunt voor anderen).

Het enige wat je nodig hebt zijn de 'payware' assets van Steam, dit zullen routes of pakketen van Assets zijn. Ze zijn allemaal gelinkt in de handleiding van de route.

Op dit moment loopt er een sale en zijn vele DLC zie je nodig hebt (misschien alle) 50% in korting (soms iets meer of minder) dus sla je slag met wat je nodig hebt.
Kijk gerust eens rond in de download sectie waar je vele routes en scenario's kunt downloaden voor Nederland (zowel fictief als real life).

Download de handleidingen van de routes die je leuk af lijken en kijk wat ze nodig hebben en vergelijk met wat je al hebt wat je nog erbij moet kopen. Er is keus genoeg :)
Treinpunt Administrator
De downloads worden bekeken en behandeld door het team. Bij afkeuring altijd een PB.
Vragen over downloads? Stuur het team een PB!

Te vinden op Twitch (Za/Zo, 19:30u).
Meer informatie op http://www.robjansen.info

**
Route creator
6.536 posts
« Reply #253 on: Monday 25 June, 2018, 15:07:54 »
Hè hè we zijn eruit dankzij DanielSyntus, die ik een PM had gestuurd vanwege het wisselsteller v2.0 pakket met zijn NCGB seinen en wisselindictors.
Wat bleek dat de 0 link van het NCGB sein voor de doellinks van de seinen 2108 t/m 2118 moet liggen en niet erachter wat hier het geval was wat mogelijk verkeerd is begrepen c.q. uitgelegd in de discussie tussen mij en TjoeTjoe..
Dat je met zoiets onbenullig zo'n tijd kan stoeien, afijn het is dank ziij .... toch goed gekomen en de lamp is brandend. :P

Ps. het bord 40 hoort eigenlijk 20 te zijn, mja dat is helemaal geen gang. :-X

54 posts
« Reply #254 on: Monday 25 June, 2018, 15:21:29 »
Off-topic
Het is spijkers op laag water zoeken maar kan NCGB voortaan NCBG genoemd worden?
Het staat eigenlijk voor Niet Centraal Bediend Gebied, sommige experts bij ProRail weten ook niet hoe de afkorting is geschreven.
Dank
/Off-topic

**
Asset developer
565 posts
« Reply #255 on: Monday 25 June, 2018, 20:28:04 »
Wat bleek dat de 0 link van het NCGB sein voor de doellinks van de seinen 2108 t/m 2118 moet liggen en niet erachter wat hier het geval was wat mogelijk verkeerd is begrepen c.q. uitgelegd in de discussie tussen mij en TjoeTjoe.

Hmm, dan heb ik iets om uit te zoeken  :-[

**
Route creator
6.536 posts
« Reply #256 on: Monday 25 June, 2018, 22:13:18 »
Hmm, dan heb ik iets om uit te zoeken  :-[

Tsja TjoeTjoe, dan hoop ik maar dat je het zo uitzoekt dat het niet ten nadele van ons wordt nu het na een dag of wat prutsen werkend is. ;D
Dus om misverstanden te voorkomen liggen de bewuste linken nu zo:

(lid) MSTS/RW team
980 posts
« Reply #257 on: Tuesday 17 July, 2018, 17:13:57 »
TrainXP, Bij tanken in Nijmegen constateerde ik dat de link naar tankplaats 7R hoogstwaarschijnlijk niet goed ligt.
« Last Edit: Wednesday 18 July, 2018, 07:08:18 by treintje »

Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het altijd windstil,
maar op onze website of facebook 'waait' het altijd!