't Hart van Nederland Vol 1.1

*
Intercity
636 posts
Re: 't Hart van Nederland Vol 1.1
« Reply #150 on: Saturday 02 June, 2018, 19:01:52 »
Ik ben nog geen vreemde zaken tegen gekomen.  ;)
Wel een vraag: Is het mogelijk om 'keerpunt' als vast punt in de route op te nemen?
Je hebt het nu in een (nieuw) scenario gebruikt en ik denk dat dit wel eens vaker van pas zou kunnen komen.
« Last Edit: Saturday 02 June, 2018, 21:32:44 by RcA51 »

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #151 on: Sunday 03 June, 2018, 12:32:14 »

Mooi, dat moeten we zo zien te zou houden. :-X

Wel een vraag: Is het mogelijk om 'keerpunt' als vast punt in de route op te nemen?

Ja dat zou kunnen, maar een enkeling die een scenario maakt m.b.t. Maliebaan -> Utrecht of Utrecht -> Maliebaan -> Amersfoort (of in dit geval andersom) kan er natuurlijk ook een plaatsen in de scenario editor. ;)
Afijn zal er nog even over nadenken.

Edit/
Of zien meerdere het voordeel er van in?
« Last Edit: Sunday 03 June, 2018, 12:37:39 by trainsxp »

Groeten trainsxp

*
Sprinter
213 posts
« Reply #152 on: Sunday 03 June, 2018, 14:09:29 »
Ik heb deze route nu al vanaf beta 4 en elke versie word maar beter.

Ik wil jullie heel erg bedanken (en natuurlijk ook de objectenbouwers en andere hulp!!) voor het tot stand brengen van deze route door de tijd heen! Hij is erg gaaf om te rijden en naar mijn inzien ook erg realistisch. Elke keer rij ik er weer met veel plezier overheen. De objecten zijn erg mooi, en elke keer zie ik wel weer iets nieuws of een klein detailwerkje wat ik voorheen nog niet zag. En nog het meest belangrijke nog is dat mijn computer de route aankan.

Mijn complimenten en ga zo door! ;D ;D

*
Intercity
636 posts
« Reply #153 on: Sunday 03 June, 2018, 17:41:50 »
...kan er natuurlijk ook een plaatsen in de scenario editor.

Aldus gedaan. Ik was bezig met een scenario Maliebaan - Utrecht CS v.v. en na wat proberen is het gelukt.  ;D
« Last Edit: Sunday 03 June, 2018, 18:14:57 by RcA51 »

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #154 on: Sunday 03 June, 2018, 18:46:43 »
Mooi, heb je hem al in de Downloadsectie geplaatst?
Dan kunnen wij er ook van genieten. :P

Ps. mocht je dat doen maak dan wel ff een handleiding van het gebruikte materieel anders komt hij niet door de keuring. ;)

*
Intercity
636 posts
« Reply #155 on: Sunday 03 June, 2018, 18:50:09 »
Binnenkort in dit theater...  :D

*
Intercity
Mcn Cxx Valleilijn
540 posts
« Reply #156 on: Sunday 03 June, 2018, 21:32:02 »
Even een kleine opmerking voor het stukje Amf-Bnva. Linkerspoor is sinds een jaar bij sein 727 een cijferbak bijgeplaatst voor rijwegen richting Barneveld. Sein toont geel-8, volgende (733) geel-6.

Seinen 733 en 735 staan IRL tegen de overweg aan, niet 150 meter er vanaf. ;)

Seinen 2 en 4 staan wel correct opgesteld. 8)

Grtz. 8)
Het is allemaal niet makkelijk. Maar samen komen we er wel. 8)

*
Stoomlocomotief
31 posts
« Reply #157 on: Sunday 03 June, 2018, 21:50:08 »
Heren! Zo ziet voor mij Amersfoort eruit. Iemand een idee hoe dit komt?  :-[

*
Intercity
685 posts
« Reply #158 on: Sunday 03 June, 2018, 22:27:39 »

Mooi, dat moeten we zo zien te zou houden. :-X

Ja dat zou kunnen, maar een enkeling die een scenario maakt m.b.t. Maliebaan -> Utrecht of Utrecht -> Maliebaan -> Amersfoort (of in dit geval andersom) kan er natuurlijk ook een plaatsen in de scenario editor. ;)

Edit/

Voor de verbinding (Den Haag-Rotterdam) - Utrecht - Arnhem - Nijmegen v.v. zou dit een mogelijkheid zijn.
Dit is een verbinding die in werkelijkheid voorkomt in de dienstregeling.

m.v.g.

A.N. de Jong

*
Hogesnelheidstrein
2.357 posts
« Reply #159 on: Sunday 03 June, 2018, 22:40:33 »
Heren! Zo ziet voor mij Amersfoort eruit. Iemand een idee hoe dit komt?  :-[

Ja dat weet ik wel ;)

Kijk eens in de handleiding of je alles hebt wat er in staat.

Hint, frison.

Ook je scenery density op 100% zetten.

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #160 on: Sunday 03 June, 2018, 23:14:00 »
Even een kleine opmerking voor het stukje Amf-Bnva. Linkerspoor is sinds een jaar bij sein 727 een cijferbak bijgeplaatst voor rijwegen richting Barneveld. Sein toont geel-8, volgende (733) geel-6.

Nja je hebt gelijk wat seinen betreft, heb eens een filmpje bekeken en die bevestigd dat dus even gewijzigd. :) (zie knipsels beter  zo)
Je hebt het over geel-8 en 6 en zou mooi zijn maar in P-seinen kun je geen snelheid invoeren.

Edit/

Voor de verbinding (Den Haag-Rotterdam) - Utrecht - Arnhem - Nijmegen v.v. zou dit een mogelijkheid zijn.
Dit is een verbinding die in werkelijkheid voorkomt in de dienstregeling.

Dit vat ik niet helemaal A.N., zou er ergens een vaste marker moeten komen en zo ja waar dan?

*
Intercity
Twitch Streamer
Let's drive some trains!
865 posts
« Reply #161 on: Monday 04 June, 2018, 10:09:35 »
Mooi, heb je hem al in de Downloadsectie geplaatst?
Dan kunnen wij er ook van genieten. :P

Ps. mocht je dat doen maak dan wel ff een handleiding van het gebruikte materieel anders komt hij niet door de keuring. ;)

Hij staat er ondertussen hoor, alle benodigdheden waren er netjes bijgezet zoals we het graag zien 8)

We zien maar weinig Mat '46 scenario's voorbijkomen, het is op zich, vind ik persoonlijk, wel het meest interessante treinstel van Dutch-Classics, vanwege de vorm vooral en dat het geluid beter is dan de vorige treinstellen.

Bij het testen van het scenario zag ik nog wel dat Utrecht Malibaan naar Blauwkapel nog voorzien was van 2D bovenleiding, bij de aansluiting is het 3D geworden. Had je die specifiek zo gelaten?
Treinpunt Administrator
De downloads worden bekeken en behandeld door het team. Bij afkeuring altijd een PB.
Vragen over downloads? Stuur het team een PB!

Te vinden op Twitch (Za/Zo, 19:30u).
Meer informatie op http://www.robjansen.info

*
Sprinter
227 posts
« Reply #162 on: Monday 04 June, 2018, 10:47:00 »
Deze kan ik niet eens spelen? want bij de start begint hij gelijk dit te doen!!
is van utrecht naar arnhem in hart van NL Vol 1

*
Intercity
685 posts
« Reply #163 on: Monday 04 June, 2018, 11:30:21 »
 :)

@trainsxp,

Die zou dan in Arnhem mogelijk dienen te komen.
Immers daar wordt van rijrichting gewisseld.
Ik weet niet of dat nodig is voor een opgave bouwer, maar in het vorige bericht werd daar om gevraagd voor andere trajecten.
Daarom mijn opmerking.

m.v.g.

A.N. de Jong

*
Intercity
636 posts
« Reply #164 on: Monday 04 June, 2018, 12:00:01 »

Als ik hier even op mag antwoorden?
Bij de door jou geschetste situatie is dit niet nodig.
Je stopt bij het perron in Arnhem, laat reizigers in/uitstappen en je wisselt van cabine.
En dan richting Nijmegen...
Wat ik bedoelde dat je vanuit Utrecht naar Maliebaan gaat, in dat geval is een keerpunt nuttig. Niet noodzakelijk.

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #165 on: Monday 04 June, 2018, 12:10:27 »
Bij het testen van het scenario zag ik nog wel dat Utrecht Malibaan naar Blauwkapel nog voorzien was van 2D bovenleiding, bij de aansluiting is het 3D geworden. Had je die specifiek zo gelaten?

Dan heb je de test Vol 1.1 zeker (nog) niet geïnstalleerd?

Wat is de volledige naam van het scenario dan?

@trainsxp,

Ik weet niet of dat nodig is voor een opgave bouwer, maar in het vorige bericht werd daar om gevraagd voor andere trajecten.
Daarom mijn opmerking.

Precies een extra marker is niet nodig A.N. zoals RcA51 aangeeft. ;)

Edit/
Oja het belangrijkste vergeet ik om RcA51 te bedanken voor het scenario. dus bij deze! :)
« Last Edit: Monday 04 June, 2018, 12:13:48 by trainsxp »

*
Sprinter
227 posts
« Reply #166 on: Monday 04 June, 2018, 12:30:56 »

Wat is de volledige naam van het scenario dan?

@trainsxp,

Daarom mijn opmerking.

Precies een extra marker is niet nodig A.N. zoals RcA51 aangeeft. ;)

Edit/
Oja het belangrijkste vergeet ik om RcA51 te bedanken voor het scenario. dus bij deze! :)

Rijd met deze express trein van utrecht naar Arnhem rit duurt 40 min

*
Intercity
Twitch Streamer
Let's drive some trains!
865 posts
« Reply #167 on: Monday 04 June, 2018, 12:42:36 »

Dat klopt inderdaad, die heb ik er niet op staan, heb voor de routes die op Treinpunt staan alleen de meest recente versie erop staan om scenario's op te testen zodat ze voor die ze willen downloaden werken.

Wordt ook aangeraden om alleen scenario's te maken voor de huidige versie op die Treinpunt staat in de download sectie en niet los in een topic, we weten namelijk niet of test versies wijzigingen hebben die scenario's 'stuk' maken op een voorgaande versie (of andersom).

*
Intercity
Mcn Cxx Valleilijn
540 posts
« Reply #168 on: Monday 04 June, 2018, 12:47:48 »

Nja je hebt gelijk wat seinen betreft, heb eens een filmpje bekeken en die bevestigd dat dus even gewijzigd. :) (zie knipsels beter  zo)
Je hebt het over geel-8 en 6 en zou mooi zijn maar in P-seinen kun je geen snelheid invoeren.

Maar dan is er nog wel zoiets als geavanceerde seinopvolging.  ;)

*
Intercity
636 posts
« Reply #169 on: Monday 04 June, 2018, 12:51:51 »
Wordt ook aangeraden om alleen scenario's te maken voor de huidige versie op die Treinpunt staat in de download sectie en niet los in een topic, we weten namelijk niet of test versies wijzigingen hebben die scenario's 'stuk' maken op een voorgaande versie (of andersom).

Niet aan gedacht, misschien was ik wat voorbarig.  :)
Ik ging er van uit dat er aan het spoor niets meer zou veranderen...

*
Intercity
Twitch Streamer
Let's drive some trains!
865 posts
« Reply #170 on: Monday 04 June, 2018, 13:51:01 »

Niet aan gedacht, misschien was ik wat voorbarig.  :)
Ik ging er van uit dat er aan het spoor niets meer zou veranderen...

Daarom ook van dat we het niet weten of het nog wijzigt en zelf persoonlijk aanraad om op de release versie te blijven, test versie apart te zetten om te testen.
Is misschien leuk om de nieuwste versie te hebben, maar kan zo nog wat wijzigen waardoor er straks scenario's worden gemaakt waar iemand uren heeft aan zitten werken en op de release versie niet meer functioneert (of op de huidige).

Tot op heden wat ik heb getest (Maliebaan naar keerpunt) van je scenario heb ik geen foutmeldingen gehad, dus op de release versie lijkt het scenario goed te functioneren.

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #171 on: Monday 04 June, 2018, 15:17:49 »
Nou t.o.v. Vol 1 is er aan het spoor niets gewijzigd oftewel scenario's zouden het ook moeten doen op de Vol 1.1 ;)

Ja je kunt het wel mooi brengen met geavanceerd, heb daar eens naar zitten kijken in de handleiding maar daar kom ik vooralsnog niet uit. :-\
Kortom mijn zegen heb je om dat te realiseren en wacht ik met de officiële Vol 1.1 totdat jij de geavanceerde codes hebt ingesteld ;D

*
Hogesnelheidstrein
Machinist
1.109 posts
« Reply #172 on: Monday 04 June, 2018, 16:18:40 »
Proberen is altijd een mogelijkheid. De handleiding is duidelijk genoeg als je het mij vraagt.

Je kan het natuurlijk ook een test route maken en daar vanalles proberen. Of afkijken bij bijvoorbeeld de route van MarkA, die zit er vol mee ;)
Bezig met de route "ZwEnZwoKa"
http://bit.ly/2Cjxgyc

Routebouwer "Oost Nederland"
http://bit.ly/2q3RWET

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #173 on: Monday 04 June, 2018, 18:44:59 »
Zag wel in een filmpje dat station Bunnik ook liften had gekregen met een Fietspad plus trottoir onder het spoor door dus maar meteen even gemaakt zo goed en kwaad als het ging. ;)

Edit/
Nja zat er met mijn dikke vingers ff naast de F van fietspad.
« Last Edit: Monday 04 June, 2018, 18:50:26 by trainsxp »

*
Hogesnelheidstrein
2.357 posts
« Reply #174 on: Monday 04 June, 2018, 18:46:56 »
Zag wel in een filmpje dat station Bunnik ook liften had gekregen met een tietspad plus trottoir dus maar meteen even gemaakt zo goed en kwaad als het ging. ;)

Waar kan ik deze assets vinden?  :o
Ik neem aan dat het een 18+ site is, maar daar kan ik wel aankomen, toch? ;)

*
Intercity
Mcn Cxx Valleilijn
540 posts
« Reply #175 on: Monday 04 June, 2018, 23:12:22 »

Ja je kunt het wel mooi brengen met geavanceerd, heb daar eens naar zitten kijken in de handleiding maar daar kom ik vooralsnog niet uit. :-\
Kortom mijn zegen heb je om dat te realiseren en wacht ik met de officiële Vol 1.1 totdat jij de geavanceerde codes hebt ingesteld ;D
Ik ben druk zat, en met wat lees- en speurwerk in de handleiding moet dat wel goed komen. Zo moeilijk is het niet. ;)

Hint: #0xx# ;)

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #176 on: Tuesday 05 June, 2018, 09:29:10 »
Ja de hint die je gaf was ik inmiddels ook uit, maar dan moet ik zeker uitzoeken welke letters bij de X horen?
Nou heb wat geprobeerd uit de Geavanceerde_Seinopvolging.pdf tabel wat ik dacht dat moet het zijn maar het sein blijft steevast groen.
Heb er 2 geprobeerd voor geel-80 en wel deze: #0KK# en #0UKK# maar dus geen effect. :-\

*
Sprinter
249 posts
« Reply #177 on: Tuesday 05 June, 2018, 12:49:46 »
...kan er natuurlijk ook een plaatsen in de scenario editor.

Aldus gedaan. Ik was bezig met een scenario Maliebaan - Utrecht CS v.v. en na wat proberen is het gelukt.  ;D

Hoe komt het dat jij wel 3D bovenleiding op Maliebaan hebt? Ik heb dat niet

*
Intercity
636 posts
« Reply #178 on: Tuesday 05 June, 2018, 12:54:41 »
Dit scenario is gemaakt op Vol 1.1 en daar wordt nog aan gewerkt door de maker.
Scroll even omhoog naar Reply #167 dan begrijp je het.
« Last Edit: Tuesday 05 June, 2018, 12:58:24 by RcA51 »

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #179 on: Tuesday 05 June, 2018, 12:59:05 »
Inderdaad RcA51, als je (Loc1601) de berichten wat had terug gelezen was je Dit Bericht tegen gekomen wat je dus gemist hebt. ;)