't Hart van Nederland Vol 1.1

*
Intercity
669 posts
Re: 't Hart van Nederland Vol1
« Reply #120 on: Thursday 24 May, 2018, 12:01:47 »
Krijg je er onderhand nog geen Sik van, van al die aanpassingen?  :o

Nee, die heeft MarcD al ;)

m.v.g.

A.N. de Jong

*
Hogesnelheidstrein
Voorheen een "Blender Objectenbouwer"
2.321 posts
« Reply #121 on: Thursday 24 May, 2018, 16:04:35 »
Ik ben zo vrij geweest om de nieuwe loopbrug even in te passen en dat geeft een fikse besparing in poly's.
De toegepaste brug is totaal 21.770 en de nieuwe is slechts 2.905 poly's.

Er zit alleen geen verlichting in, maar dat is simpel op te lossen door er een paar losse lampen in te hangen.
Ook zijn er geen roltrappen toegevoegd.
Het is een simpele loopbrug die de performance in Amersfoort ten goede zal komen. ;)

Gelukkig heb ik er geen verstand van en dat wil ik graag zo houden.

*
Hogesnelheidstrein
7.799 posts
« Reply #122 on: Thursday 24 May, 2018, 16:34:18 »
Dat is fantastisch gaaf Frison, dat loopbruggetje gaan we eens op zijn plek hijsen. 8)
« Last Edit: Thursday 24 May, 2018, 16:45:50 by trainsxp »

Groeten trainsxp

*
Hogesnelheidstrein
3.354 posts
« Reply #123 on: Thursday 24 May, 2018, 18:07:03 »
Gaaf!!!!!!!!!!!!
Amersfoort word mooier en mooier

*
Hogesnelheidstrein
7.799 posts
« Reply #124 on: Saturday 26 May, 2018, 14:21:30 »
Had van Dutch Scenery de naam even gewijzigd en met RW_Tools gekeken in welke tiles ze nog aanwezig waren.
Wat wil nu het geval dat er in bepaalde tiles nog 1 aanwezig moet zijn zoals een ervan op onderstaand plaatje te zien is die dus verwijderd is.
Ook nog een waarvan ik de verkeerde had verwijderd, dus in plaatst van het DC portaal de MO portaal wat omgewisseld is.
Maar nu heb ik er nog een paar en die kan ik helaas niet terug vinden in de bewuste tile, dan gaat het om een portaal en dat zijn de twee met rode stip in onderstaand plaatje. ;)

Kortom opsporing verzocht, wie kan mij vertellen waar ze precies te vinden zijn met een bijgevoegd plaatje?

Edit/
Bijgevoegd plaatje verwijderd!

« Last Edit: Sunday 27 May, 2018, 11:24:23 by trainsxp »

*
Hogesnelheidstrein
7.799 posts
« Reply #125 on: Sunday 27 May, 2018, 11:35:46 »
Zo, had nog 5 DC Bvl objecten over na vervanging die niet te vinden waren en met RW_Tools maar heb verwijderd.
Kortom de DC bovenleiding is in komende Vol1.1 niet meer nodig en kan uit de handleiding geschraapt worden. ;)
Tevens kan de string uit het RouteProperties.xml gehaald worden waar niet meer op gezocht hoeft te worden, alle kleine beetjes helpen. :P

Edit/
Oja, nu de Mark D Bvl objecten (nu nog ca. 235) van te vinden zijn.

Ps. tsja Mark D als je dit meekrijgt, de tijden zijn veranderd en hiermee ook de Bvl.
Wij hebben er een poos van kunnen genieten en daarvoor nog altijd hartelijk dank! :)
« Last Edit: Sunday 27 May, 2018, 11:49:18 by trainsxp »

*
Hogesnelheidstrein
(medeoprichter) MSTS/RW team
1.185 posts
« Reply #126 on: Sunday 27 May, 2018, 14:46:57 »
Ook door mij hartelijk bedankt; er staat er nu éen achter in de tuin bij ons met schommels eraan voor de (klein)kinderen.
Nee een flauwe grap. Een gemeend bedankt Marc D

Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het altijd windstil,
maar op onze website of facebook 'waait' het altijd!

*
Sprinter
Lid MSTS/RW team
494 posts
« Reply #127 on: Sunday 27 May, 2018, 15:06:05 »
Misschien er een laten staan in een park in Utrecht??
Als monument der herinneringen  ;)
Een schouderklopje, een vriendelijk woord en dat op een goed gekozen momentje is wat een ieder bekoort en betekent meer dan een duur presentje.

Henk van Hattem

*
Hogesnelheidstrein
7.799 posts
« Reply #128 on: Tuesday 29 May, 2018, 11:40:19 »
Even een mededeling na een PM, onlangs na een update heeft de Server bij Railsim.nl het begeven wat gevolgen heeft voor oa. het Onweer bestand wat bij een scenario nodig is!
Dat stond namelijk op die server waar ik gebruik van kon maken en via FileZilla erop kan zetten c.q. afhalen.
Mja door dat euvel werkt dit niet meer en is het "Onweer" dus niet meer te halen. :'(

Afijn heb de Admin.... hiervan op de hoogte gesteld, oftewel afwachten maar. ;)

« Last Edit: Tuesday 29 May, 2018, 11:49:05 by trainsxp »

*
Hogesnelheidstrein
(medeoprichter) MSTS/RW team
1.185 posts
« Reply #129 on: Tuesday 29 May, 2018, 12:25:31 »
Niet de server van Railsim.nl maar die in Amerika is ter ziele. het negatieve resultaat blijft hetzelfde.
In dat Onweer kan je, volgens mij, geen regen en wind geluiden horen. Er wordt in de weather (bin) file in deze regel
<AudioControl d:type="cDeltaString">Kuju\RailSimulatorCore\Audio\Weather\Mach_SevereStorm1</AudioControl
de file Mach_SevereStorm1.proxybin aangeroepen. Deze is alleen als  Mach_SevereStorm1.proxyxml aanwezig!
Ik zou niet weten of dit iets uitmaakt. Zelf heb ik dit, door andere bezigheden,  scenario nog niet kunnen rijden.

edit/
Het schijnt geen verschil te maken. Zojuist even in deze Mach_SevereStorm1.proxy.xml gekeken. De wav file met de donder wordt hierin ook aangeroepen. Die hoor je dus overduidelijk; zal de rest ook wel meekomen. :)
« Last Edit: Tuesday 29 May, 2018, 13:11:39 by treintje »

*
Intercity
1966 was een goed jaar
565 posts
« Reply #130 on: Wednesday 30 May, 2018, 01:25:24 »
Leuke grapjes worden er hier gemaakt. Ik lach me rot  :'(

Ach ja, nieuwe en sterk verbeterde versies verdienen het om verouderde zooi te vervangen. Zo gaat het met alles in het leven.
Nieuwe treinen voor oude, nieuw en jong personeel voor ouwe dure zieke zeurpieten.

Ik ben blij dat er nog wel met weemoed word terug gekeken naar mijn mooie bovenleiding portalen.

*
Sprinter
266 posts
« Reply #131 on: Wednesday 30 May, 2018, 06:59:16 »
Hallo Marc,

Helemaal met je eens. Ik ben ook zo'n oude zeurpiet die het "oude" weet te waarderen.
Offtopic: Ik rijd ook liever met "oude" zooi zoals mat 54 en mat 46. Nu nog wachten op de andere "oude" zooi: Blauwe Engel, Plan U enz.

Gr Erik

*
Hogesnelheidstrein
7.799 posts
« Reply #132 on: Wednesday 30 May, 2018, 12:39:51 »
Nja een grapje in de goede zin van het woord moet kunnen toch? :)
Afijn bij deze kan ik melden dat alle Marc D Bvl is verdwenen en heb er niet 1 laten staan als monument ter herinnering. ;)
Dat wil zeggen dat 't HvN Vol1 geheel is voorzien van MO bvl zoals Utrecht Maliebaan tot aan Blauwkapel, opstelsporen en goederen emplacement enz.
Dit betekend in het kort dat er eerdaags een Vol1.1 versie komt waar alle gemelde bugs zijn verholpen en maar hopen dat er na deze release geen  bugs bijkomen. :D

*
Intercity
606 posts
« Reply #133 on: Wednesday 30 May, 2018, 14:51:14 »
Heel benieuwd, ik kijk er naar uit.  :)

*
Blokkendoos
76 posts
« Reply #134 on: Wednesday 30 May, 2018, 17:01:01 »
Hey TrainXP,

Normaliter rijdt ik nooit op jou route, maar sinds de 1e echte release rijd ik 'm toch steeds vaker  :D
Het viel mij per toeval op dat er een verkeerd sein geplaatst is in Stroe richting Amersfoort.
Waarschijnlijk gewoon een vergeten dingetje :-P Maargoed, hopelijk kun je dit fixen bij een volgende versie

Thanks in advance  ;D

Daan2508

*
Hogesnelheidstrein
7.799 posts
« Reply #135 on: Wednesday 30 May, 2018, 17:16:12 »
Ja, in de vorige Coha seinen versie was dit type niet aanwezig en heb het maar zo gemaakt.
Goed dat je mij erop attendeert, zal toch eens kijken of dit sein in het vernieuwde seinen pakket zit waar ik tot op heden geen aandacht aan heb geschonken. :)

*
Blokkendoos
76 posts
« Reply #136 on: Wednesday 30 May, 2018, 18:49:51 »
Ah, dat kan ook nog inderdaad. Prima oplossing overigens :-P

*
Hogesnelheidstrein
7.799 posts
« Reply #137 on: Thursday 31 May, 2018, 15:27:42 »
Nou Daan2508 heb eens gekeken in de handleiding maar kan en dergelijk sein niet vinden wat bij Stroe hangt.
Dus voorlopig zullen we met het sein wat er staat moeten doen.
Tenzij ik er helemaal overheen kijk, mja dan hoor ik dat uiteraard graag! :P

Edit/
In 2012 waren deze seinen oa. ook nog in gebruik net na Utrecht CS richting Arnhem.
Toen is er nog wel over gepraat maar omdat ze volgens mij uit de roulatie gingen is het er dus nooit van gekomen. :(
« Last Edit: Thursday 31 May, 2018, 15:43:37 by trainsxp »

*
Hogesnelheidstrein
2.312 posts
« Reply #138 on: Thursday 31 May, 2018, 15:43:27 »
Het plaatje bij de download van het seinenpakket V2 laat wel het sein zien die je nodig hebt, dus het zou gek zijn als hij er niet bij zit.
http://forum.coha.nl/index.php?action=downloads;sa=view;down=163

*
Hogesnelheidstrein
7.799 posts
« Reply #139 on: Thursday 31 May, 2018, 15:48:16 »
Inderdaad michael1234 nu je het zegt zie ik dat nu pas en zou je denken dat het er tussen moet zitten.
Maar toch kan ik dit type sein in de handleiding niet terug vinden. ???

*
Hogesnelheidstrein
2.312 posts
« Reply #140 on: Thursday 31 May, 2018, 15:50:50 »
Misschien zijn ze deze vergeten op te nemen in de handleiding. Misschien even de objectenlijst in de editor doorspitten? Anders op het Coha forum even navragen hoe of wat.

*
Sprinter
Krammerdijks Deltaland
451 posts
« Reply #141 on: Thursday 31 May, 2018, 15:54:59 »
COHA - AY R DMklas CB Bxx zou gewoon in je editor moeten staan  ;)

*
Hogesnelheidstrein
7.799 posts
« Reply #142 on: Thursday 31 May, 2018, 16:11:48 »
Ja mark, heb de handleiding er nog eens op nageslagen en reeds gevonden. 8)
De lijst is ook zo lang dat je er ongewild voorbijschiet. :-X
Dus zoals je zegt is deze het, daar gaan we onmiddellijk wat aan doen!:

*
Hogesnelheidstrein
7.799 posts
« Reply #143 on: Thursday 31 May, 2018, 16:40:16 »
Die hangt er weer netjes bij, of het ervoor gemaakt is met max. maar 2 rail linken, het sein (42) is iig vlotter geplaatst dan gevonden. ;D

Heb het sein maar nr 42 gegeven omdat er bij Sporenplan.nl er 2 nr 40 hebben. ;)

*
Hogesnelheidstrein
7.799 posts
« Reply #144 on: Friday 01 June, 2018, 08:41:31 »
Even een mededeling na een PM, onlangs na een update heeft de Server bij Railsim.nl het begeven wat gevolgen heeft voor oa. het Onweer bestand wat bij een scenario nodig is!
Dat stond namelijk op die server waar ik gebruik van kon maken en via FileZilla erop kan zetten c.q. afhalen.
Mja door dat euvel werkt dit niet meer en is het "Onweer" dus niet meer te halen. :'(

Afijn heb de Admin.... hiervan op de hoogte gesteld, oftewel afwachten maar. ;)

We zullen een paar weken geduld moeten hebben, kreeg gisteren een mail van de Admin... waarin stond geschreven dat het klopte wat die bestanden betreft.
Maar er stond ook dat hij 2 weken op een welverdiende vakantie was gegaan en zou het bij terugkomst even overzetten, dus ..... ;)

*
Hogesnelheidstrein
2.321 posts
« Reply #145 on: Friday 01 June, 2018, 09:57:24 »
Hmmm, waarom plaats je die zoekgeraakte bestanden dan niet hier of op een Google drive?  ::)

*
Hogesnelheidstrein
7.799 posts
« Reply #146 on: Friday 01 June, 2018, 10:20:42 »
Hmmm, waarom plaats je die zoekgeraakte bestanden dan niet hier of op een Google drive?  ::)

Ze zijn niet zoekgeraakt maar vele bestanden die betrekking hebben op toen nog Midden Nederland en later staan op die server van Railsim.nl waar ik nu dus niet bij kan. ;)

*
Hogesnelheidstrein
2.321 posts
« Reply #147 on: Friday 01 June, 2018, 10:25:01 »
Zie bijlage  ;)

*
Hogesnelheidstrein
7.799 posts
Re: 't Hart van Nederland Vol 1.1
« Reply #148 on: Saturday 02 June, 2018, 13:09:52 »
Onder bijgevoegd als test versie 't Hart van Nederland Vol 1.1 die tot morgen ca. 12:00 te halen is!
't HvN Vol 1.1 geheel is voorzien van MO bvl zoals Utrecht Maliebaan tot aan Blauwkapel, opstelsporen en goederen emplacement enz.
Oook zijn alle bugs hersteld die gemeld zijn en wat ik stilzwijgend nog tegenkwam.

Voor je Vol 1.1 installeert moet eerst ....\railworks\Content\Routes\47b6f7ad-85b8-667f-975a-5aeb7c18d28c verwijderd worden!
Het installeren doe je door ......\railworks\Utilities.exe te openen, klik op Package Manager, zoek de betreffende .RWP files op en klik op Install.

Dus kijk of je nog vreemde zaken ziet en meld het AUB dan voor Vol 1.1 officieel in de realease gaat. :)

Edit/
Bestand verwijderd.
« Last Edit: Sunday 03 June, 2018, 12:21:13 by trainsxp »

*
Hogesnelheidstrein
7.799 posts
Re: 't Hart van Nederland Vol 1.1
« Reply #149 on: Saturday 02 June, 2018, 15:55:28 »
Oeps, de test versie is nog geen 3 uur oud of ik kwam alweer een schoonheidsfoutje tegen bij Maarn goederen. ::)
En wel 2 x dit hetgeen in het knipsel is te zien. :'(

Edit/
Zo dat ziet er beter uit wat onderstaand knipsel laat zien. :P
« Last Edit: Saturday 02 June, 2018, 18:58:19 by trainsxp »