't Hart van Nederland Beta 8.1-> 8.5

**
Route creator
7.049 posts
Re: 't Hart van Nederland Beta 8.1-> 8.5
« Reply #930 on: Thursday 10 May, 2018, 10:23:50 »
Utrecht - Hilversum - Utrecht is goed zij het met een paar vreemde zaken.
Zo is het uitrijsein ((2704) in Utrecht CS rood en dat blijft zo, waarschijnlijk ook weer vanwege het achteruit rijden wat eerder besproken is.
Maar dat heb ik maar opgelost met dit bericht:
"Nu nog even wegzetten en je dienst zit er weer op. PS uitrijsein 2704 is rood maar kan genegeerd worden, is tijdelijk buiten dienst." ;)
En nog een vreemd geval wat wel weer een TS bug zal zijn, er mist namelijk een sein in de HUD die er wel degelijk staat en goed gelinkt is. (zie knipsel sein HUD)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Verder kwam ik gisteren nog een foutje tegen bij het testen van scenario Harderwijk - Amersfoort (career) en wel een zwevend overwegbord. (zie bord 399)

Groeten trainsxp

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #931 on: Thursday 10 May, 2018, 10:42:14 »
Hmm, heb hem kort geleden nog geprobeerd en had dat niet bij Barneveld Noord maar zal het ook nog eens proberen!
En dat je in dit geval Lunteren niet in de HUD ziet is volgens mij een TS bug waar het spel niet mee uit de voeten kan met dit soort scenario's.
Zo ook bij het scenario Apeldoorn Nostalgie waarbij je op de trein moet wachten tot hij op station Apeldoorn de Maten aankomt en er dan op moet klikken, dan zie je verderop ook geen perron in de HUD zoals het VSM perron wat je aandoet.

511 posts
« Reply #932 on: Thursday 10 May, 2018, 11:58:49 »
Bij de 2e poging hetzelfde resultaat.  ???

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #933 on: Thursday 10 May, 2018, 12:33:45 »
Dan heb je vast iets fout gedaan want ik sta nu te wachten op de valleitrein waarbij eerst ook nog de city night line moet passeren.
En je hebt bij Barneveld Noord wel de Cab verlaten met toets 2 ?, en eventueel met een klik op de wereldbol naar de goederentrein gelopen zeg maar.

Edit/
En inmiddels met succes beëindigd :P
« Last Edit: Thursday 10 May, 2018, 12:43:50 by trainsxp »

511 posts
« Reply #934 on: Thursday 10 May, 2018, 12:51:34 »
De fout is dat ik na het passeren van de City Night Line ben door gereden naar Bestemming 2.
Bij een vroege versie van dit scenario (nog met de stoomloc) werkte dit wel.
Hij gaat in de herkansing...

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #935 on: Thursday 10 May, 2018, 13:47:52 »
Nee dat was/is niet de bedoeling, je moet in Barneveld Noord reizigers in/uit laten stappen, dan met toets 2 de Cab verlaten om vervolgens op de klaarstaande goederentrein te stappen door er op te klikken.
Zal nog ff kijken of ik een paar briefings tussen zet waarbij de Engelse briefings met mijn gebrekkig Engels vervang met NL, onze moedertaal.
Maar hij is goed wat betekend dat wij (jij en ik) ze gehad hebben als ik het wel heb, mijn dank is groot wat minsten 2 dagen aan tijd scheelt!
Zullen we daar een op nemen?, proost.

Ps. je weet zeker niet uit je hoofd welke scenario's die je getest hebt een begin briefing ja dan nee hadden als een scenario is opgestart?

511 posts
« Reply #936 on: Thursday 10 May, 2018, 14:16:28 »
Nee, dat weet ik uit het hoofd zeker niet.  ???
Heb er wel een aantal gezien, ook Engelstalige, maar welke?
Kan dat nu ook niet meer bekijken want een lang weekend lonkt, Center Parcs.
Inderdaad mooi dat alles nu werkt en de map scenario's opgeschoond is.
Vanaf komende maandag ben ik er weer en heb jij de download misschien alweer klaar staan.
Nog even een opmerking over de knelpunten Utrecht en Amersfoort.
Waar ik voorheen nog wel eens vastlopers had is daar nu geen sprake meer van. Dikke winst dus!
En een goed idee, we nemen er één op. Of misschien wel twee. Proost.  ;D

Edit/ Met m'n mobiel blijf ik de ontwikkelingen volgen.  8)
« Last Edit: Thursday 10 May, 2018, 14:19:45 by RcA51 »

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #937 on: Thursday 10 May, 2018, 14:54:03 »
Ok RcA51 dat was het zeker wat de scenario's betreft en nogmaals bedankt voor de bereidwilligheid.
En voor straks een fijn lang weekend in Center Parcs, dat heb je wat mij betreft wel verdient. ;D

511 posts
« Reply #938 on: Thursday 10 May, 2018, 15:42:16 »
Dank je wel, we gaan er van genieten.  En nogmaals graag gedaan.  :)

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #939 on: Thursday 10 May, 2018, 15:53:40 »
De uiteindelijke scenario lijst waarvan ik er 2 heb uitgehaald:

De Mat'64 Amersfoort heb ik verwijderd, was een clone van Ede Wageningen - Amersfoort (Valleilijn)
En Amersfoort - Apeldoorn is als laatste ook nog verwijderd, was een clone van Amersfoort - Zwolle

Ikzelf:
Utrecht CS -Rhenen retour is afgerond en goed!
Utrecht CS - Amersfoort is nu ook goed.
Amersfoort-(Harderwijk)-Zwolle is goed
Amersfoort schothorst - Hilversum mag ook naar de finale
En NS 1301 kalksteen is nu ook goed
Ede Wageningen - Amersfoort (Valleilijn) is correct
Leeg materieel voor Utrecht CS perfect word [Txp1] Leeg materieel voor Utrecht CS
Materieel MarcD_Nijmegen - Arnhem mooie ns icrm bds goed word [Txp1] Spelerstrein MarcD_Nijmegen - Arnhem
Hilversum - Utrecht - Hilversum nu goed, gaat [Txp1] Hilversum - Utrecht Retour heten.
Apeldoorn- Nostalgie door naar de halve finale
Harderwijk - Amersfoort (enigste career, zie je zelden in NL routes ;)) is perfect
Utrecht - Hilversum - Utrecht goed. word [Txp1] Utrecht – Hilversum Rettour
Arnhem - Amersfoort 3 treinen rit uitstekend word

RcA51:
Amersfoort - Utrecht - Arnhem compleet
Hilversum - Amersfoort goed
Amersfoort - Utrecht is ook goed
Baarn - Den Dolder ->
Den Dolder - Baarn zijn in orde
Maliebaan - Amersfoort door de keuring
Arnhem - Utrecht - Amersfoort goed voltooid
Arnhem - Nijmegen is goed, word [Txp1] Arnhem - Nijmegen
NS 6400-30 Tals 967 na treinstel omdraaien nu goed
NS ICE3 Arnhem - Utrecht gereden, is ook goed

Dus blijven er 23 over waarvan er 1 career is, plus 3 QD (wat je in de lijst ziet als een geheel) en 4 lege freeroam. 8)

Edit/
Dit geldt alleen voor degene die Vol.1 hebben en onder voorbehoud de gewijzigde scenario map onder bijgevoegd.
Pak dat uit naar ......\railworks\Content\Routes\47b6f7ad-85b8-667f-975a-5aeb7c18d28c\
Wel eerst je scenario map verwijderen uit genoemde route voor je uitpakt!
« Last Edit: Thursday 10 May, 2018, 16:04:19 by trainsxp »

TreinPunt.NL Administrator
6.260 posts
« Reply #940 on: Thursday 10 May, 2018, 16:31:45 »
Bedankt mannen! Hier gaan we veel plezier van beleven! :)
"De moeilijkheid is niet om geld te verdienen, maar om het te verdienen met iets wat de moeite waard is om je leven aan te wijden."

**
TreinPunt.NL Vriend
595 posts
« Reply #941 on: Thursday 10 May, 2018, 17:24:30 »
Mijn dank is groot heren!

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #942 on: Thursday 10 May, 2018, 17:31:09 »
We zijn er nog niet, nu kwam ik onverhoopt dit weer tegen zo hier en daar dat er stukjes ander geluid in het spoor zit.
En krijgt dat vermoedelijk als je eerder met de offset tool onbewust een uitschieter hebt met de pijl toetsen dat het geluid omhoog/beneden springt in de lijst. :(
M.a.w. moet ook nagelopen worden of het wel "HS Standard Ballast" is.
Voor de beginneling: selecteer in de route editor de rails, (klik mogelijk op een lege plek) en druk 4 x op de spatiebalk.
Je ziet dan bij "HS Standard Ballast" een groene kleur, heb je een andere kleur dan heb je dus een afwijkend geluid.
Zie onder 2 plaatjes wat bij mij het geval is. ::)
« Last Edit: Friday 11 May, 2018, 00:34:20 by trainsxp »

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #943 on: Friday 11 May, 2018, 11:48:38 »
Citaat uit het topic NL vertaling om dat niet verder te vervuilen even hier een vraag: ;)
(klik eventueel op "Citaat van: Frison op Gisteren om 21:31:44") als je daar naar toe wilt.

Ja Frison daar zit wat in, maar  zou het zo moeilijk zijn dat TS "zonder rand" (1680 x 1050 pix) ook de helderheid regelt?
Mja dat is nu niet zo, ik ging er altijd vauit dat het enigszins geheugen spaart en ik kan nog makkelijk bij de venster op het bureaublad om ff hartenjagen te spelen als TS moet opstarten wat de 1e keeer een min. of 6 kost. ;)

Helaas, de versie window zonder rand is een gewoon Windows programma en die kan niet ingrijpen op het besturingssysteem. Als je dat wil moet voor de volledig scherm versie kiezen, dat scheelt geheugen en je kan e.e.a. regelen. ;)

Weet je wat ik met dit gegeven ga doen?, de route bewerken met de instellng "zonder rand", en als er eens een traject gereden word zet ik het ff op "volscherm".
Maar wat zou de beste instelling zijn voor helderheid met de schuif die er ervaring mee hebben, de schuif links / rechts wat word lichter / donkerder? :)

Ps. dit bericht ben je misschien al tegen gekomen maar stond geheel in het verkeerde topic, was nog niet goed wakker!

2.267 posts
« Reply #944 on: Friday 11 May, 2018, 14:00:28 »
Ik zie nog steeds het nut niet van de "zonder rand" versie t.o.v. de "vol scherm" versie.  ::)

Met of zonder rand is en blijft gewoon een "venster" als ik het zo mag noemen en dan worden je grafische instellingen hoofdzakelijk door Windows bepaald. In de vol scherm versie kan je gewoon met de schuif naar links of rechts bewegen en je ziet gelijk het resultaat.  ;)

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #945 on: Friday 11 May, 2018, 14:46:57 »
Ja Frison maar als ik aan het bewerken ben waar veeel meer tijd inzit dan af en toe een scenario rijden en tevens minder belastend is wat geheugen betreft daar doe ik het voor. ;)

Laatste update wat betreft Vol.1, de scenario;s die RcA51 heeft getest hebben nu een briefing als een traject is opgestart dus daar ben ik letterlijk en figuurlijk helemaal klaar mee. :D

(lid) MSTS/RW team
1.048 posts
« Reply #946 on: Friday 11 May, 2018, 17:24:21 »
Sjonge jonge, er is hier weer heel wat werk verzet. Kan haast niet wachten om dit eind resultaat eens van dichtbij te bekijken.
Zomaar een tip die veel mensen niet kennen Misschien is het bruikbaar. Zou het niet weten want ik begrijp je verhaal niet zo van met/zonder rand.
Als je met de Windows toets in combinatie met een van de pijltoetsen indrukt, verdeel je je scherm in 2 tot 4 partjes. Zeer handig als je diverse progr. hebt open staan. Zelf gebruik ik dit altijd. Een groot scherm zou dan mooi zijn (41 inch  ;))
« Last Edit: Friday 11 May, 2018, 17:51:37 by treintje »

Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het altijd windstil,
maar op onze website of facebook 'waait' het altijd!

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #947 on: Friday 11 May, 2018, 17:55:19 »
Tsja, "zonder rand" is nu eenmaal de NL term wat in de instelling staat, maar het komt erop neer dat je een vast scherm in het midden van je bureaublad krijgt wat je op diverse grote kunt instellen, bij mij 1680 x 1050 wat dus ook kleiner of een paar stappen hoger kan maar bij mij geen zin heeft want dan hou ik geen bureaublad over. ;)

Maar heb je bij jou optie wat een tip is dan wel de goede helderheid die TS regelt in volscherm waar Frison het overheeft?
Zou zeggen probeer het eens uit op volscherm en vergelijk het met jou optie als je er niet zeker van bent.

Trouwens Friison heeft wel gelijk, heb het eens op volscherm ingesteld en idd het beeld is stukker mooier wat je vanaf de start al meteen opmerkt.

Alleen heb ik nog geen antwoord op mijn eerdere vraag en wel deze:
Maar wat zou de beste instelling zijn voor helderheid met de schuif die er ervaring mee hebben, de schuif links / rechts wat word lichter / donkerder?
« Last Edit: Friday 11 May, 2018, 18:00:15 by trainsxp »

(lid) MSTS/RW team
1.048 posts
« Reply #948 on: Friday 11 May, 2018, 18:02:12 »
Wat Frison zegt dat klopt. Als je TS in een venster zet (zie boven) dan wordt het beeld, van ts dus, donkerder. In mijn geval is dat op te vangen door mijn beeldscherm lichter te zetten. Wat helaas niet bij iedereen kan. Ik heb ooit een monitor aangeschaft met een 41 inch scherm. Was in vergelijking met een 21 inch scherm niets eens zo'n groot verschil. En geloof me, het is ideaal

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #949 on: Friday 11 May, 2018, 18:06:35 »
Ok, dus wat ik ervan begrijp en kan opmaken is dat er bij jou optie geen TS helderheid mogelijk is omdat je in een venster speelt.

(lid) MSTS/RW team
1.048 posts
« Reply #950 on: Friday 11 May, 2018, 18:24:58 »
Ok, dus wat ik ervan begrijp en kan opmaken is dat er bij jou optie geen TS helderheid mogelijk is omdat je in een venster speelt.
Ik heb het nog even gecheckt alle schuiven werken maar die van donker/helder doet dus niets. Heb de uiterste instellingen gedaan zonder verschil. Nog iets als je nu in TS een vastloper ergens mee krijgt, wat zomaar kan gebeuren, dan kan je op het bekende kruis (R.B.) klikken en TS sluit onmiddellijk af. Wat je dan niet had opgeslagen is dan verloren. Maar anders zou je dat ook kwijt zijn. Hiermee heb ik nog nooit schade door gekregen.

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #951 on: Friday 11 May, 2018, 18:35:41 »
Ik heb het nog even gecheckt alle schuiven werken maar die van donker/helder doet dus niets. Heb de uiterste instellingen gedaan zonder verschil.

Ja en daar gaat het in deze nu juist over, wil je gebruik maken van de TS helderheid instelling werkt dat (die schuif) alleen met de volscherm instelling wat bij jou dan wel erg groot word met een 41 inch monitor. :D

(lid) MSTS/RW team
1.048 posts
« Reply #952 on: Friday 11 May, 2018, 19:25:49 »
 Klopt dan zit ik er 3 mtr vanaf en lijkt het echt of ik in een cabine zit. Zeer realistisch. Voor jouw situatie zou ik er een 2e scherm bij nemen. Een kennis van mij zei zojuist dat op scherm 1 volbeeld en scherm2 zonder rand hoe dat werkt weet ik niet moet je aan hem vragen. Zal hem even sturen

159 posts
« Reply #953 on: Saturday 12 May, 2018, 00:57:49 »
vraag komt de HSL ook hier in dat je van eindhoven naar den haag cs kan en van breda via rotterdam centraal door naar schiphol en als eindpunt amsterdam centraal

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #954 on: Saturday 12 May, 2018, 07:34:56 »
aagje, zit je wel in het goede topic met je vraag?, over bv. de HSL is in 't HvN nog nooit gesproken.

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #955 on: Saturday 12 May, 2018, 23:38:22 »
@treintje,
Zie nu pas je volscherm in Reactie #946, maar dan gebruik jij dus de "venstermodus" instelling want die kun je verschuiven.
Bij "zonder rand" gaat dat niet, die staat zoals eerder gezegd precies vast in het midden ven het bureablad.

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #956 on: Sunday 13 May, 2018, 09:06:38 »
Laatste stand van zaken, de bugs die MarkA aangaf zijn bijgewerkt. (verder van niemand niets meer gehoord)
De scenario's zijn bijgewerkt en van een begin tekst voorzien (op de career na, als ik daar bovenaan een tekst bericht aan toevoeg krijg ik de melding dat het scenario onmogelijk gestart kan worden, lees tekst voor je het opstart (zie onder))
Zelf nog een paar bugs gevonden en weggewerkt.
Tevens tussendoor nog wat MO portalen plus hangers vervangen (standaard draad laten zitten omdat men daar zelden komt) op rangeeremplacement en opstelsporen.
Wel Arnhem Goederen nog compleet voorzien van MO bvl, en wat kleine zaken zoals wat wegen vervangen voor rijdende Chris wegen met auto's van Frison. :P

Kortom vandaag word 't HvN Vol1 geüpload naar TP en is het wachten op goedkeuring. ;)
« Last Edit: Sunday 13 May, 2018, 09:17:00 by trainsxp »

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #957 on: Sunday 13 May, 2018, 11:23:18 »
Een laatste bericht van mijn kant in dit topic zodra Vol.1 online staat:

De route is hier wederom toegevoegd en wacht nog op goedkeuring! :P
Belangrijk voor degene die Vol.1 eerder hadden opgehaald: verwijder deze AUB eerst compleet van de schijf voor je deze installeerd, en dat zeg ik met nadruk!!

(Want er zijn altijd nog weer van die eigenwijze knuppels die dat niet doen en een nieuwe versie er overheen installeren niet wetend dat junk files achterblijven. :()

Mod... als de download is toeevoegd en mogelijk hier word gemeld kan het topic meteen gesloten worden, bied dan geen onderstuening meer voor Beta 8.5!

Ojaa, voor de ongeduldige staat Vol.1 hier op je te wachten:
http://www.railsim.nl/forum_2012/index.php?topic=11203.msg115821#msg115821

Edit/
Heb een nieuw topic moeten aanmaken bij Railsim.nl omdat het eerdere topic berichten problemen had.
Dus mocht je toevallig midden in de download zijn afgebroken doe het dan ff opnieuw!
« Last Edit: Sunday 13 May, 2018, 16:29:00 by trainsxp »

TreinPunt.NL Administrator
Let's drive some trains!
706 posts
« Reply #958 on: Sunday 13 May, 2018, 22:57:15 »
't Hart van Nederland Vol.1 is uitgekomen zonet, hierbij gaat deze topic dus ook op slot op verzoek van de maker :)

Download 't Hart van Nederland Vol.1 hier:  https://www.treinpunt.nl/forum/downloads/?sa=details;lid=7673
Treinpunt Administrator
De downloads worden bekeken en behandeld door het team. Bij afkeuring altijd een PB.
Vragen over downloads? Stuur het team een PB!

Te vinden op Twitch (Za/Zo, 19:30u).
Meer informatie op http://www.robjansen.info